Nee, ik ook niet idd, ik hoorde het dus ook deze week pas voor het eerst.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Uit de encyclopedie:
" The name of the country was changed in 1989, and this change of name has been officially recognized by the United Nations. Some national governments, such as the United States, United Kingdom, Canada, and much of the Burmese population, do not recognize this change of name, since they do not recognize the military government which instituted it."
Weer wat geleerd, ik wist dit helemaal niet![]()
Bronquote:Birma (Myanmar) 56
quote:Op donderdag 30 december 2004 11:17 schreef Meki het volgende:
Myanmar is weg
Inderdaad, dat vind ik ook raar.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:14 schreef JoeKurr het volgende:
Inderdaad apart.
Het zou natuurlijk kunnen dat de kust van Myanmar hoog genoeg is om die golf te weerstaan.
Wat mij opvalt is dat er zo weinig berichten uit Bangladesh komen.
Dat land ligt zo laag dat het iedere paar jaar wel een keer het nieuws haalt met overstromingen, nu hoor je er niets over.
Je kan mij niet vertellen dat er daar maar twee doden zijn gevallen.
er zullen toch echt wel erg veel vissersdorpen aanwezig zijn, communicatie met Birma is nou eenmaal niet optimaalquote:Op donderdag 30 december 2004 12:19 schreef barman het volgende:
Ik ben ook gaan kijken of de kust hoog is maar als je googled op Birma krijg je vooral plaatjes van katten te zien.
Er is daar ook geen toerisme dus veel lege stranden. Misschien wonen er relatief weinig mensen aan zee?
"A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic" - Joseph Stalinquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:54 schreef Daalemmer het volgende:Die getallen zeggen ook zo weinig, je kunt je er geen voorstelling van maken. 120000, 150000, wat maakt het nog uit?
Thailand 'maar' 2000 doden tot nu toe, daarnaast zag je op die computeranimatie op het journaal dat de golf vooral naar oost en wist ging en minder naar het noorden, Birma en Bangaldesh (en noord Oost India) hoeven dus niet zwaar geraakt te zijn..quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:54 schreef Daalemmer het volgende:
Het dodental in Myanmar moet toch ook wel minstens in de tienduizenden lopen, gezien de ligging. Omdat er in Thailand tienduizenden doden vallen, en Myanmar op vergelijkbare hoogte ligt, alleen een veel en veel langere kustlijn heeft, schat ik dat het dodental daar ongeveer vergelijkbaar zal zijn met dat in Thailand.
Als dat naar buiten komt zal het totale dodental dus weer met een gigantische klap oplopen.
<knip>
Met 150.000 Danny's en yvonnes kan een beetje opruiming geen kwaad.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:54 schreef Daalemmer het volgende:
Allemaal Danny's, yvonnes, ts-ers, en daar dan 150.000 van. Onvoorstelbaar.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 09:14 schreef Lithion het volgende:
[..]
Met 150.000 Danny's en yvonnes kan een beetje opruiming geen kwaad.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 09:20 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zit er een yvonne-detectie-script in het forum tegenwoordig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |