abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24260824
Ik open even een appart topic voor de katten. Ik heb 2 katers Smoesje is rood/wit en een geholpen kater, Duvel is wit en een orginele kater. Mijn zoon is erg allergisch en moet daarom helaas alle dieren het huis uit doen. Dit met pijn in mijn hart. De katten zijn vaak overdag buiten. Smoesje is geen knuffelkater, soms wil hij bij je zitten, maar vaker niet. Wat hij wel heerlijk vind is snachts bij je op bed te liggen, vooral als je een elektrische deken hebt Duvel is echt een knuffelkater, die wil bij je zitten, die wil geaaid worden, die geeft je kopjes en begint te kwijlen als hij het heerlijk vind.

Duvel is niet kieskeurig met zijn eten, als het maar eten is overigens is Duvel een stuk dikker nu, dit was net nadat hij ziek geweest was

Smoesje is heerlijk eigenwijs, heeft duidelijk een eigen wil en laat zich absoluut niet dwingen

[ Bericht 1% gewijzigd door Anitra op 28-12-2004 20:08:37 ]
pi_24261458
Als ik zelf geen 2 katten had hadden ze zo hierheen gemogen maar daar heb je niet veel aan..
Maar wat ik wilde weten.. zijn het alle 2 buitenkatten...? (misschien heb ik weer last van slecht lezen) Heel misschien weet ik nl. een plekje bij vrienden die zoeken 1 of 2 volwassen katten....
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
pi_24261522
Ik zou ze graag een thuis geven, maar hier kunnen ze niet buiten lopen, dus ik hoop dat je een ander goed thuis kunt vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24261684
Daar zijn tegenwoordig pillen voor, die kan je zoon slikken. Kleine moeite. Ik zou nooit mijn katten wegdoen al zaten mijn kinderen onder de bulten voor mijn part. Maargoed mijn katten zijn dan ook al mijn kinderen

Vreselijk dat je ze weg moet doen, is er niemand in de buurt die voor ze wil zorgen wanneer jij dat blijft betalen, dan kun je ze ook nog regelmatig bezoeken! (kan me niet voorstellen dat je afscheid van die koppies kan nemen namelijk..)

Ach, zo zie je maar weer, voor een kind moet alles wijken, zelfs het dier waar je al jaren mee leeft.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_24261700
ik wil ooit zo'n witte kat, helaas heb ik mijn partner nog niet over kunnen halen een kat te willen, we hebben nu een logeer kitten voor 4dagen, en ik weet weer helemaal wat ik mis..

ik wens je heel veel sterkte, ik zou kapot zijn. (ik wou dat ik ze kon overnemen)
pi_24264212
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:26 schreef Herda het volgende:
Als ik zelf geen 2 katten had hadden ze zo hierheen gemogen maar daar heb je niet veel aan..
Maar wat ik wilde weten.. zijn het alle 2 buitenkatten...? (misschien heb ik weer last van slecht lezen) Heel misschien weet ik nl. een plekje bij vrienden die zoeken 1 of 2 volwassen katten....
Het zijn idd buitenkatten. Overdag lopen ze het liefst buiten en komen dan even binnen om brokjes te eten, daarna staan al snel weer bij de deur om naar buiten te mogen. In de avond komen ze weer binnen en krijgen hier dan blikvoer. Ze vinden het lekker om buiten te lopen, maar vinden het toch ook lekker om binnen te zijn. De rood/witte kater is 4,5 jaar oud en de witte is 3,5 jaar oud.

Sadkingbilly:
Mijn zoon krijgt nog geen medicijnen, die medicijnen krijgen kinderen pas vanaf 4 jaar, mijn zoon is 4,5 maand. Het vermoeden voor allergie was er al langer, maar toen we vorige week op vakantie waren zonder dieren knapte hij een stuk op, zag lang niet meer zo grauw en zijn ogen waren beter. Toen we gingen uit eten en we de buggy bij de jassen neerzette kreeg mijn zoon het ineens benauwd, rooie ogen die begonnen te tranen. Ik keek naar de jassen en hij stond precies onder een jas met kattenharen er op. Het is dus heel duidelijk dat hij heel erg allergisch is, want anders reageer je niet zo snel. De artsen kunnen geen betrouwbare testen doen als het kind nog geen 4 jaar is en dus geen medicijnen uitschrijven. En ja mijn zoon gaat voor op mijn huisdieren. Mijn huisdieren zijn me heel veel waard, vooral de hond die het leven gered heeft van mijn dochter 7 jaar geleden. Smoesje heb ik gekregen toen hij nog een kitten was, heel erg ziek en de dierenarts gaf hem geen kans. Ik heb er alles aan gedaan dat het beestje het toch gered heeft, dus dat ik om dieren geef is wel duidelijk, alleen zoals ik al zei, mijn zoon gaat voor.
pi_24266629
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:35 schreef SadKingBilly het volgende:
Daar zijn tegenwoordig pillen voor, die kan je zoon slikken. Kleine moeite. Ik zou nooit mijn katten wegdoen al zaten mijn kinderen onder de bulten voor mijn part. Maargoed mijn katten zijn dan ook al mijn kinderen

Ach, zo zie je maar weer, voor een kind moet alles wijken, zelfs het dier waar je al jaren mee leeft.

Je kan niet permanent pillen slikken. Bij langdurig gebruik neemt het effect van de pillen af omdat je lichaam er imuun voor wordt. Dit staat ook in de bijsluiter vermeld, je kan deze pillen niet langdurig gebruiken. En weet jij wel wat het betekend om allergisch voor iets te zijn? Mijn moeder is allergisch voor katten en komt hier af en toe bij ons op bezoek (wij hebben 4 katten). Wij sluiten de katten voor die dag op op onze slaapkamer, maken het hele huis schoon, mijn moeder neemt 24 uur voordat ze arriveert 1 pil en bij aankomst nog een pil. Na een halve dag bij ons geweest te zijn is ze vervolgens 1 week ziek!

Het nemen van pillen is dus nooit en te nimmer een alternatief voor een allergische reactie! Alleen een middel om de symptonen wat onder controle te houden.

Maarja, ik wil je nog weleens horen als jij straks kinderen hebt en 1 blijkt allergisch te zijn voor je katten. Dan denk ik toch echt dat je je katten ook de deur uitdoet! Het gaat er bij mij niet in dat jij je kinderen hun hele leven ziek wilt laten zijn omdat jij zo nodig je katten om je heen wilt hebben! Dat je dat uberhaupt durft te schrijven zeg!
pi_24268612
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:15 schreef Anitra het volgende:

[..]

Het zijn idd buitenkatten. Overdag lopen ze het liefst buiten en komen dan even binnen om brokjes te eten, daarna staan al snel weer bij de deur om naar buiten te mogen. In de avond komen ze weer binnen en krijgen hier dan blikvoer. Ze vinden het lekker om buiten te lopen, maar vinden het toch ook lekker om binnen te zijn. De rood/witte kater is 4,5 jaar oud en de witte is 3,5 jaar oud.
Heb het nog even over gehad met ze en ze zien er toch van af.. sorry. Ze vinden het jammer maar 2 buitenkatten vinden ze toch een beetje vervelend omdat ze ze dan niet "vaak" zien.
Hoop dat je iig een goed tehuis kan geven.
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
pi_24271143
Das jammer, want als het regent (wat best vaak is in Nederland ) zijn ze binnen en ze hebben ook dagen er tussen zitten dat ze de hele dag binnen zijn. Maar ze zijn ook vaak buiten. Als ze katten over genomen worden mogen ze zoiezo de eerste weken niet naar buiten ivm weglopen toch? De witte kat is het meeste buiten en de rood/witte slaapt het liefst bij je op bed netjes op het voetenend. Ik hoop dat er andere zijn die ze dan willen hebben, want de tijd dringt echt.....
  woensdag 29 december 2004 @ 08:43:02 #10
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_24271145
Misschien wil Italo ze wel hebben?
Het helpt geen nut!
pi_24272323
Je kan ook contact opnemen met de dierenambulance. Wij hebben 1 kat daar opgehaald die achter was gelaten in een weiland. De dierenambulance hier in Harlingen doet ook bemiddeling in dit soort gevallen en veel mensen weten de weg naar de dierenambulance te vinden als ze een kat zoeken.

Je moet dan wel de kosten e.d. betalen, maar veel is dat niet en je weet dat het dan goed geregeld wordt (het is zoiezo een erg goed doel om aan te geven, wij zijn donateurs).
pi_24274222
pfffffffft Anitra, wat vervelend allemaal ..Hier geen plek voor poesies of lief hondje.....heel veel sterkte met zoeken. In welke omgeving woon je ook alweer?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 29 december 2004 @ 12:47:31 #13
111048 Ikbeneeneikel
Ik ben niet zo'n prater
pi_24274291
Kunnen ze tegen een hele bolle, dominante vrouwtjes kat?? dan kunnen ze hier wel terecht.

Probleem: die bolle vrouwtjes kat zal hun bakje met eten menigmaal leeg eten, dus hebben ze gevoel voor humor?
Halfdronken is weggegooid geld en netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
pi_24277453
ja dat hebben ze Die witte kat is trouwens ook heel goed in het bakje leeg eten van andere katten en die rood/witte kan dan heel zielig kijken. Ooit was de rood/witte de baas in de buurt, nu staat hij zelfs zijn eten af aan de witte.

Catootje ik woon in het midden des lands
pi_24623014
Anitra ben eigenlijk heel benieuwd hoe het nu is afgelopen met de katten.. hebben ze een goed tehuis gekregen?
pi_24623402
Als het goed is worden ze vanavond opgehaald
pi_24641574
Goed om te horen dat ze een nieuw tehuis hebben gevonden... waarschijnlijk minder voor jullie.. maar ja als je ze misschien nog kan opzoeken.....
pi_24646309
Arme beestjes. En veel kans dat het niet nodig was geweest moest je die sigaretten laten liggen hebben....
pi_24650383
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Arme beestjes. En veel kans dat het niet nodig was geweest moest je die sigaretten laten liggen hebben....
tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk. Volgens mij was haar kind gewoon getest op allergie voor katten en dergelijke hoor.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_24650510
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:32 schreef Catootje het volgende:

[..]

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk. Volgens mij was haar kind gewoon getest op allergie voor katten en dergelijke hoor.
Juist ja, en roken verkleint de kans op een allergie zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')