geachte dames en heren. de #filosofie-prijsvraag gelijkt de planeet pluto, met haar omloopbaan van 247 jaren en 6 maanden. zoals deze planeet haar majesteitelijke gang door de sferen maakt, en aan het eind van tweeëneenhalve eeuw weer op de plaats van vertrek uitkomt (behoudens een lichte precessie ten gevolge van de zwaartekracht van de mysterieuze planeet x), zo heeft ook de #filosofie-prijsvraag haar oorsprong in de tijd hervonden. zij is terug, tot aller lering en vermaak, als een kosmisch baken in de tijd, als de hoop van de mensheid in deze tijden van rampspoed, rassenhaat en ayaan hirsi ali.
![]()
.
ik zal het voorts kort houden, want het is voor mij al emotioneel genoeg. de #filosofie-prijsvraag is ons geschenk aan de mensheid. u kunt meedingen naar de eeuwige roem (met de eerste 247 jaren onze unieke niet-goed-geld-terug-garantie) en natuurlijk ook naar die o zo fel begeerde marc dutroux-wisselbokaal. deze wisselbokaal is van oudsher bestemd voor opvallende inzendingen in een speciale categorie, en deze week is deze categorie 'kinderen en pijn'. veel succes.
de spelregels zijn even simpel als doeltreffend. zoals altijd staat hieronder de vraag van deze week, en het is uw taak als deelnemer om op deze vraag een zo spitsvondig, geslepen, uitgekiend of algemeen humoristisch antwoord te verzinnen. uiteraard staat de deelname voor vlens_de_vos alleen op oneven minuten open (de zogenoemde vlens-faseringen).
de vraag van deze week is:'hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?'
ik geef het hierbij uit handen. nu geldt alleen nog het recht van de sterkste, en de onveranderlijke wetten der fysica. moge de beste winnen!