abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21192651
HEERLIJK
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
pi_21192726
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:00 schreef Rapid het volgende:

[..]

Ik was nog altijd eerder
Nou en?
pi_21192766
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:05 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Nou en?
Waarom plaats je dan JOUW naam?
It was me my friend
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
pi_21192828
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:06 schreef Rapid het volgende:

[..]

Waarom plaats je dan JOUW naam?
It was me my friend
Omdat dat al sinds jaar en dag een bug is in Replique.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 01:17:42 #55
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_21197600
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:01 schreef Rapid het volgende:

[..]

Leg het dan effe uit............
Wie is Thomas Bangalter en wat is Stardust dan? Heb je het over het oude of het nieuwe plaatje?

Vertel, vertel het maar.
In 1998 bracht Thomas Bangalter (een van de 2 leden van Daft Punk) samen met producer Alan Braxe en zanger Benjamin Diamond onder de naam Stardust het nummer Music Sounds Better With You uit.

Dit werd vervolgens een wereldwijde hit en het concept van dit nummer werd nog vele malen nagedaan in 10 keer minder interessante nummers, bijvoorbeeld Phats & Small - Turn Around en die Alcazar rommel. Ik vind die Stardust track nog steeds legendarisch, maar al die rip offs kunnen me gestolen worden.
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
pi_21200564
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:02 schreef Rapid het volgende:

[..]

Wat heeft dit ermee te maken?
Omdat die rooie op de foto één van de producers was van Alcazar...je ziet hem zelfs ook nog een stukje zingen in de clip 'Crying at the discotheque'
pi_21220200
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 09:24 schreef Yodaah het volgende:

[..]

Omdat die rooie op de foto één van de producers was van Alcazar...je ziet hem zelfs ook nog een stukje zingen in de clip 'Crying at the discotheque'
Oja! I remember
pi_21220241
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 01:17 schreef Deelat het volgende:

[..]

In 1998 bracht Thomas Bangalter (een van de 2 leden van Daft Punk) samen met producer Alan Braxe en zanger Benjamin Diamond onder de naam Stardust het nummer Music Sounds Better With You uit.

Dit werd vervolgens een wereldwijde hit en het concept van dit nummer werd nog vele malen nagedaan in 10 keer minder interessante nummers, bijvoorbeeld Phats & Small - Turn Around en die Alcazar rommel. Ik vind die Stardust track nog steeds legendarisch, maar al die rip offs kunnen me gestolen worden.
Oke, dus je vindt nummers die erop lijken rip-offs?
Is het niet gewoon eenzelfde soort sound, net zoals soul, rnb, hiphop, rap undzoweiter?
  woensdag 11 augustus 2004 @ 23:37:39 #59
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_21221038
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 23:07 schreef Rapid het volgende:

[..]

Oke, dus je vindt nummers die erop lijken rip-offs?
Is het niet gewoon eenzelfde soort sound, net zoals soul, rnb, hiphop, rap undzoweiter?
nee nummers in dezelfde stijl kan ik nog wel eens waarderen, zoals bijvoorbeeld Modjo - Chillin, maar luister maar eens naar die Stardust track en daarna Phats N Small's Turn Around, gewoon een compleet kopie, maar dan met een saaiere sample en ipv eigen vocalen gewoon een compleet gekopieerde vocaal

de nummers van Alcazar vind ik gewoon alle funk missen, de zanglijn, de compleet afgezaagde samples, ik vind het echt helemaal niks

luister ook maar naar 't verschil in kwaliteit van samplen, in Modjo's Chillin hoor je 't origineel nauwelijks nog terug (Chic - Le Freak), in Alcazar - Sexual Guarantee wordt gewoon over een loopje van Chic - My Forbidden Lover gezongen
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')