abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24238154
hey,
aan de achterkant van mijn leren jas zit een scheur van ongeveer 15 cm. Iemand enig idee hoe ik dit een beetje netjes kan maken?
bvd!
JZZ
  maandag 27 december 2004 @ 17:26:54 #2
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24238181

Als het echt vast moet zitten!
pi_24238201
HAHAHAHAHA!
JZZ
  maandag 27 december 2004 @ 17:28:47 #4
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24238218
Verstandigste lijkt me iemand die met leer werkt hem daar te laten maken, van die leerwinkels oid.
pi_24238971
Bestaat er iets van kledinglijm ofzo?
Op tellsell had je toch ook van dat spul voor leer?
JZZ
pi_24239405
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:11 schreef Timmahz het volgende:
Bestaat er iets van kledinglijm ofzo?
Op tellsell had je toch ook van dat spul voor leer?
Je zou textiellijm kunnen proberen. En dan daarmee aan de binnenkant van de jas iets van een lap stof ter grote van de scheur plakken.
pi_24271350
Soijkerbroeken repareren, oplappen, customizen doe ik wel zelf regelmatig, dat is niet zo moeilijk voor een mooi resultaat, maar voor reparatie van leer zou ik naar een kledinreparatie-atelier gaan. Leer repareren vereist speciale machines en deskundigheid. Dus niet zelf gaan rommelen eraan.
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:23:46 #8
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_24319962
Als je een naaimachine hebt kun je het zelf repareren (als het leer tenminste niet dikker is dan 2 a 3 mm en je een leer of jeans naald gebruikt). Je kan er ook iets achterplakken, dat zie je misschien minder erg dan een patch erover (bijv.)

Ik werk nu iets langer dan 1 jaar met leer en je kan het ook heel goed op traditionele manier bewerken (met gaatjestang en vlechtnaalden).

Je kan natuurlijk ook gewoon naar zo'n vietnamees winkeltje gaan waar ze het voor je repareren, maar dat kost een hoop geld.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_24321317
Als ik aan het knutsellen ben sneuvelt er ook wel eens wat aan kleding door scheuren en winkelhaken. Heeft mijn mammie van die handige plakdingen voor die je er met een strijkijzer op zet aan de achterkant. Houd de boel wel bij elkaar. Ik weet neit of het sterk genoeg is voor een jas.

De naad kun je wel wegwerken met een speciaal soort leer lijm/verf. Ooit eens gevonden in een wazig winkeltje in Groningen (stond er vorige maand niet meer) en het werkt perfect. Een zijkant van een mouw was grotendeels verrot na een omgelukje met 75km/h over het asfalt heen. Even met dat spul insmeren in de gaten/scheuren, beetje poetsen en je ziet er vrijwel niks meer van.
Zuipen doen we allemaal....
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:27:22 #10
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_24322380
Mijn jasje is destijds door de schoenmaker gerepareerd, a 3 euro (nog geen jaar geleden).

Alleen dat was maar een winkelhaakje van 3 cm, niet van 15
Design for PEBKAC-users, not experts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')