abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24234837
Ik heb al sinds 7 jaar geen enkele vriendin gehad. Ik ben nu 23 en heb nog steeds geen behoefte aan een relatie. Niet dat daar een reden voor is zoals een slechte ervaring of wat dan ook.

het lijkt wel of ik nooit iemand tegenkom die mij genoeg interesseerd. Ik ben absoluut niet verlegen of bang om te zeggen wat ik voel, maar ik vind het raar dat ik als jongetje niet de behoefte heb om verder te gaan als gezellig babbelen.

Ik heb mij alwel afgevraagd of ik niet aan de verkeerde kant zoek maar dat is het ook niet.

Is dit normaal? Hebben meer mensen hier last van?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 27 december 2004 @ 14:17:28 #2
13075 Big_M
 ziet ze vliegen :-)
pi_24234909
Tja.. Zolang je het niet mist zou ik me er niet druk over maken.. Je komt vanzelf de goede tegen..

En er zullen vast wel meer mensen zijn die dat ook hebben. Maar zolang je het allemaal goed naar je zin hebt, en met vrienden leuke dingen kan doen. Zou ik me echt niet druk maken.
""Takeoffs are optional, landings are mandatory" (James McLaughlin)"
pi_24234984
Om me heen zie ik wel mensen van de ene relatie in de andere vallen. Hierdoor vraag ik mij af of ik niet een beetje buiten de kudde aan het vallen ben. Op zich wel een leuke bijkomstigheid aangezien het gedrag van de massa wel aandoenlijk is (wie was ook alweer de grootste nederlander?). Maar het zat je wel aan het denken als je hetgeen wat hun onontbeerlijk vinden zelf compleet niet mist.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_24235046
ach, kheb t zelfde. maar ik denk dat als je een x echt goed verliefd wordt je dan wel een relatie met haar zou willen.
De een komt gewoon wat eerder die persoon tegen dan de ander of neemt met minder genoegen en probeert dr wat van te maken..

en wat je nooit gehad hebt, kun je ook niet echt missen denk ik..
enjoy life!
pi_24235154
waarom zou je gaan zoeken als je daar geen behoefte aan hebt?
als je iemand tegen komt waarmee je wel een relatie zou willen, merk je dat vanzelf wel en als niet, so what? gelukkig zijn hangt echt niet af van het wel of niet hebben van een relatie en imho hoort het verlangen naar een relatie pas te komen als je iemand ontmoet voor wie je veel gaat voelen en niet andersom...

dus, no worries, geniet lekker van je leven en je vrijheid en je ziet het allemaal vanzelf wel.
pi_24235232
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:29 schreef MarMar het volgende:
waarom zou je gaan zoeken als je daar geen behoefte aan hebt?
als je iemand tegen komt waarmee je wel een relatie zou willen, merk je dat vanzelf wel en als niet, so what? gelukkig zijn hangt echt niet af van het wel of niet hebben van een relatie en imho hoort het verlangen naar een relatie pas te komen als je iemand ontmoet voor wie je veel gaat voelen en niet andersom...

dus, no worries, geniet lekker van je leven en je vrijheid en je ziet het allemaal vanzelf wel.
pi_24235320
het punt van met minder behoefte nemen vind ik niet aarden hier.

Sinds mijn enige criteria (jahaa.. niet gaan drammen dat het niet zo is) het innerlijk is en niet het uiterlijk. Maar als ik met een of ander gansje sta te babbelen klim ik na verloop van tijd van frustratie tegen de muren op. (in een hele hele slechte blinddate gelokt)
pi_24235328
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:21 schreef zalkc het volgende:
Om me heen zie ik wel mensen van de ene relatie in de andere vallen. Hierdoor vraag ik mij af of ik niet een beetje buiten de kudde aan het vallen ben. Op zich wel een leuke bijkomstigheid aangezien het gedrag van de massa wel aandoenlijk is (wie was ook alweer de grootste nederlander?). Maar het zat je wel aan het denken als je hetgeen wat hun onontbeerlijk vinden zelf compleet niet mist.
Hoe voelt dat nou: superieur en eenzaam?
pi_24235371
Je bent gewoon te lelijk voor een relatie, dat is heel wat anders.
pi_24235439
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:38 schreef zalkc het volgende:
het punt van met minder behoefte nemen vind ik niet aarden hier.

Sinds mijn enige criteria (jahaa.. niet gaan drammen dat het niet zo is) het innerlijk is en niet het uiterlijk. Maar als ik met een of ander gansje sta te babbelen klim ik na verloop van tijd van frustratie tegen de muren op. (in een hele hele slechte blinddate gelokt)
maar als je geen behoefte aan een relatie hebt, waarom maak je je er dan druk over dat je "de juiste" nog niet tegen gekomen bent?
pi_24235567
Ja, wat Knowall zegt dus he.
  maandag 27 december 2004 @ 14:50:38 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_24235574
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:38 schreef Whatashockr het volgende:

[..]

Het blijft briljant om te zien dat sommigen idd zoeken naar punten van verschil om die daarna af te keuren. wannneer je niet de behoefte hebt om te zien dat massaliteit door de eeuwen heen de makkelijkste weg is, leef je uit.

Superieur? nee absoluut niet.
Anders dan dat jij bent? Zeker.
Beter dan dat jij bent? welke maat wil je daarvoor gebruiken? Niemand is goed of slecht in zijn/ haar geheel, alleen in deel gebieden. Mijn ogen zien waarschijnlijk net zo veel als die van jou, ik gebruik ze misschien anders.
Eenzaam? Grappig dat je het vraagt de topic gaat er over dat ik daar geen last van heb.
pi_24235838
Ik had ook nooit behoefte aan een relatie. Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat ik ook nooit een relatie zou krijgen. Niet uit een boehoehoe kijk mij alleen zijn gevoel, maar meer uit een idee van ik kan me helemaal niet voorstellen dat ik me daar lekker in voel. Ik was dan ook hoogst verbaasd dat ik ineens verliefd werd op iemand en daar nu dus al weer een tijd een relatie mee heb en dat het het grootste gedeelte van de tijd nog bevalt ook. Al heb ik af en toe nog wel eens van die OJAH momenten als ik bedenk "ik heb een relatie".
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 27 december 2004 @ 15:15:20 #14
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_24235994
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:12 schreef zalkc het volgende:
het lijkt wel of ik nooit iemand tegenkom die mij genoeg interesseerd. Ik ben absoluut niet verlegen of bang om te zeggen wat ik voel, maar ik vind het raar dat ik als jongetje niet de behoefte heb om verder te gaan als gezellig babbelen.
Is dit normaal? Hebben meer mensen hier last van?
Of het normaal is ? Geen idee, ik vindt van wel iig...
Dus ik heb er geen last van

Ik wil juist persé geen relatie... Gewoon omdat ik tevreden ben zoals het nu gaat... Als het goed gaat dan moet je dat niet in gevaar gaan brengen door iemand je met je leven te laten bemoeien... Strax komen natuurlijk de reactie: "Je hebt zelf in de hand of iemand zich met je leven bemoeit... blablabla...."
Voor die mensen dan alvast... Als je een relatie hebt dan wil je toch graag dat de ander jouw denkbeelden en gedragsregels etc. overneemt...
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
pi_24236072
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:50 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het blijft briljant om te zien dat sommigen idd zoeken naar punten van verschil om die daarna af te keuren. wannneer je niet de behoefte hebt om te zien dat massaliteit door de eeuwen heen de makkelijkste weg is, leef je uit.

Superieur? nee absoluut niet.
Anders dan dat jij bent? Zeker.
Beter dan dat jij bent? welke maat wil je daarvoor gebruiken? Niemand is goed of slecht in zijn/ haar geheel, alleen in deel gebieden. Mijn ogen zien waarschijnlijk net zo veel als die van jou, ik gebruik ze misschien anders.
Eenzaam? Grappig dat je het vraagt de topic gaat er over dat ik daar geen last van heb.
Okee, of je hebt echt een gigantisch bord voor je kop, of je probeert krampachtig aan je ding vast te houden, ik zal eens laten zien wat jij nou naar buiten toe communiceert:

"Is dit normaal? Hebben meer mensen hier last van?"
"buiten de kudde aan het vallen ben. Op zich wel een leuke bijkomstigheid aangezien het gedrag van de massa wel aandoenlijk is"
"een of ander gansje"

Snap je nu een beetje waar ik heen wil? Vast wel.
quote:
Uit je startpost: "Is dit normaal? Hebben meer mensen hier last van?"

Misschien begrijp je mijn reactie nu wat beter

Ik hoop en gun je dat je vandaag of morgen een leuk meisje tegen het lijf loopt en ik ben er van overtuigd dat je dan heel anders denkt
pi_24236141
Volgens mij heb je er wel behoefte aan, maar kom je gewoon niemand tegen die je genoeg kan boeien .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24236287
je spreekt jezelf wel een beetje tegen.. als je er geen behoefte aan hebt, waarom maak je je er dan druk over of het normaal is dat je al zolang geen vriendin gehad hebt?

beetje rare tegenstelling, als JIJ er geen behoefte aan hebt, who the f*ck cares wat "normaal" is dan... in jouw leven bepaal jij wat het beste voor je is en waar je je het beste bij voelt toch? "zoals het hoort" is a crapload of bs imho namelijk.
  maandag 27 december 2004 @ 15:35:51 #18
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_24236305
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:34 schreef MarMar het volgende:
je spreekt jezelf wel een beetje tegen.. als je er geen behoefte aan hebt, waarom maak je je er dan druk over of het normaal is dat je al zolang geen vriendin gehad hebt?
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  maandag 27 december 2004 @ 15:41:46 #19
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_24236388
@ Whatashockr

Je hebt wel voor een deel gelijk. Mijn woordkeuze is niet je van het vandaag .
Jouw reactie en die van mij daarop waren misschien een beetje overtrokken.

Misschien dat Grrrrrrr het wel redelijk verwoord heeft. Ik kan mij daar beter in vinden. Aangezien het gehele verhaal voor een deel voortkomt uit onzekerheid en verwarring dat het "geen interesse" argument verward word door mezelf met het feit "niemand kunnen vinden die boeiend genoeg is".

Het is ook geen topic dat ik wil verdedigen dat ik geheel tevreden ben met de situatie.

Ik zal daarom iets duidelijker proberen te zijn:
Aangezien ik wel regelmatig probeer contacten te leggen (bah. wat zakelijk), maar nooit het gevoel heb "he dit is het!" ben ik gaan denken dat ik geen behoefte eraan heb. Een beetje als geen zin hebben in bier maar het wel lusten op een goed moment of geen behoefte aan een sigaret als je pas een maand gestopt bent en het wel wil maar niet hoeft.

Daar tegenover zie ik velen van de ene in de andere relatie rollen alsof ze niet zonder kunnen.

Wat ook nog altijd kan is er eerst een paar maanden zelf over nadenken en dan kijken waarom het een en ander gaat zoals het gaat en aanpassen indien je het wil veranderen. echter het is volgens mij beter aangezien ik absoluut niet de mogelijkheid heb om een objectief beeld van mezelf te hebben het met anderen doorspreken.

En inderdaad ik raak regelmatig de draad kwijt als ik te lang aan het vertellen ben. Ik schrijf/ zeg wat ik op dat moment denk.
  maandag 27 december 2004 @ 15:43:07 #20
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_24236408
kheb al 1.5 jaar geen vaste vriendin gehad.
ik scharrel elke keer wat, maar als ik wel een speciaal iemand tegen kom, tsja dan ga ik d'r wel achteraan enzo.
maar nu heb ik hetzelfde gevoel als jouw
pi_24236423
imo kan je pas niet zonder als je iemand hebt waarvoor je veel gaat voelen... logisch toch?
pi_24236993
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:38 schreef Whatashockr het volgende:

[..]

Alleen != eenzaam .

Kijk maar eens "De Ware Liefde" van Eric van Sauers .
pi_24237296
Je hebt wat mij betreft sowieso amper een relatie gehad. Als je net 16 bent stellen relaties weinig voor.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 27 december 2004 @ 16:39:59 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_24237367
Ik heb idd nogal weinig vergelijkingsmateriaal . Maar wat wil je eigenlijk hiermee zeggen?
pi_24237399
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:36 schreef nozem het volgende:
Je hebt wat mij betreft sowieso amper een relatie gehad. Als je net 16 bent stellen relaties weinig voor.
niet mee eens, ik ben nu 28 en de relatie die ik van mijn 16e tot mijn 17e had, was voor mij destijds wel degelijk serieus met een hoop gevoel erbij en ik ervaar het veel voelen voor iemand nu 12 jaar later niet heel veel anders dan toen.. beetje kort door de bocht dus die reactie van je, er zit nogal wat verschil tussen 16jarigen en 16jarigen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')