Is het geen idee om hier titels van films te plaatsen, waarvan je vindt dat het een absolute aanrader is? Ik ben zelf verzot op films en kijk er in de week behoorlijk wat.
Mijn aanraders:
Reservoir Dogs (1997)
Iedereen heeft het bij Quentin Tarantino altijd over Pulp Fiction, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Reservoir Dogs meer verrassend vond.
The Blair Witch Project (1999)
Anders dan anders. Lijkt bijna gruwelijk echt.
Drie studenten maken een documantaire over een plaatselijke legende...de Blair Witch. Ze gaan op onderzoek uit in de bossen en zijn daarna nooit meer gezien. Een jaar later wordt hun film- en videomateriaal teruggevonden en wordt er deze film van gemaakt.
October Sky (1999)
Het verhaal speelt zich af in de jaren '50 in een mijnstadje in de VS. Homer Hickam is een jongen die niet zoals iedereen in het stadje wil werken in de mijn. Wanneer de Sputnik in '57 gelanceerd wordt door de Russen, vat Homer het plan op om zelf een raket te bouwen. Iedereen in het stadje vindt dat Homer en zijn vrienden hun tijd verspillen. Hun doel: meedoen aan de National Science Fair. Homer en zijn vrienden moeten de nodige obstakels overwinnen.....
Reservoir Dogs is inderdaad beter dan Pulp Fiction. Scherper.
Op video ook aanrader: The Usual Suspects
Maar dat kon bijna niet anders - zie nick)
Verbal
GO! draait momenteel geloof ik ook al. Eén situatie belicht uit meerdere oogpunten, doet me denken aan Pulp Fiction. Was het zien wel waard.
Reservoir dogs
Het is al gezegd, maar hij is gewoon beter dan PF
Shawshank redemption
Een film van king... maar niet bepaald de standaard film van King... Eén van de trendsetters voor het gevangenisgenre.
the Matrix
nuff said...
1984(zie sig.)
Tien keer beter als je eerst het boek leest
Verder kan ik nog wel duizenden films op noemen maar dit zijn mijn favorieten
------------------
Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows.
[Dit bericht is gewijzigd door risk one (Datum 29 September 1999).]
- Shawshank Redemption
Een van de beste gevangenis films die ik gezien heb...
- The Usual Suspects
Echt een verassend einde..
- Back to the Future I & II & III
Nou hoe vaak ik deze al niet gezien heb... steeds blijven ze phat = tof = cool = dope
nou dat zijn zo'n beetje de films waar ik nu op kan komen.... ohja natuurlijk Austin Powers 1 & 2!!! oh en ook nog een maffia film, maar ik kan maar niet op de naam komen
- The END -
[Dit bericht is gewijzigd door Wouter (Datum 29 September 1999).]
en ik ben blij dat we het hier allemaal eens zijn, resevoir blijft de beste film van QT
Oh ja, buiten zo'n beetje alle films die hierboven staan:
* Pump up the Volume
* SFW (nee NIET S.W.F - single white female), maar SFW (so fucking what)
* The breakfast club (hehehe, die MOET er gewoon bij, al is 't alleen al omdat ik 'm meer dan 500 keer gezien heb )
Ik snap in alle eerlijkheid niet wat er mis is met titanic. Er loopt dus gewoon een hele groep rond die die film niet gezien heeft maar die er wel over oordeelt (veel aandacht dus moet het wel niets zijn, of zoiets)
Barbarella: Sjit, helemaal vergeten: The breakfast club en St. Elmo's fire. Allebij al een keer of tien gezien.
Breakfast club en St.Elmosfire sta ik volledig achter
American History X... Iemand gezien?
C u!!
Use it, don't abuse it
Real power can't be given. It must be taken
Ferris Bueller, anyone?
V
Heel vreemd, maar da's gewoon een film die me ECHT nooit gaat vervelen. Dus ga 'm snel huren !!
Barbarella:
Uiteraard heb ik pretty in pink ook meerdere malen gezien natuurlijk
Zijn trouwens wel meer films die ik HEEEL vaak gezien heb.
Maar The Breakfast Club spant de kroon. Ben bij 500x gestopt met tellen
quote:
[b]Maar The Breakfast Club spant de kroon. Ben bij 500x gestopt met tellen
'You are a neo-maxi-zooned-weebie.'
V
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |