abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25184171
quote:
Op zondag 20 februari 2005 16:04 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Je doet hier iets heel ergerlijks, wat regelrecht ter discussie staat, en met reden, veeg je gewoon maar plompverloren van tafel en vervang je door een totaal niet onderbouwde stelling. Je gaat doodleuk voorbij aan kritische geluiden van vele wetenschappers op vele terreinen en gooit het dogma er maar weer eens in.
Ik ga helemaal niet voorbij aan kritische geluiden.

Maar dat de aarde warmer is geworden is een feit, en dat mensen broeikasgassen uitstoten ook, of wou je dat ontkennen?

En je doet zelf ook iets heel ergerlijks, precies wat ik al zei. Je hebt alleen maar kritiek op de bestaande onderzoeken en komt zelf niet met alternatieven... Je herhaalt wat al die sceptici constant zeggen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 20 februari 2005 @ 21:29:50 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25184267
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar dat de aarde warmer is geworden is een feit, en dat mensen broeikasgassen uitstoten ook, of wou je dat ontkennen?

En je doet zelf ook iets heel ergerlijks, precies wat ik al zei. Je hebt alleen maar kritiek op de bestaande onderzoeken en komt zelf niet met alternatieven... Je herhaalt wat al die sceptici constant zeggen...
Er is ook een opkomst van Internet, maar dat betekend niet dat het internet de aarde warmer maakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25184273
quote:
Ja hoor! Daar is ie weer! Het overbekende argument. "Het heeft allemaal te maken met zonne-activiteit..." .

Dat de zon invloed heeft lijkt me duidelijk, maar daar alleen verklaar je de temperatuurstijging niet mee. In die grafiek gaat het over een periode van zo'n 150 jaar over hoogstens een verschil van een halve graad.

Aanvullende verklaringen zijn dus gewenst.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25184307
Mooi, Piet, heb je ook nog de overeenkomst tussen CO2 en de temperatuur?
pi_25184343
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is ook een opkomst van Internet, maar dat betekend niet dat het internet de aarde warmer maakt.
Ik beweer ook niet dat de opwarming (uitsluitend) veroorzaakt wordt door de broeikasgassen die door mensen worden uitgestoten, ik beweer alleen dat mensen zorgen voor uitstoot van broeikasgassen, iets wat me moeilijk te ontkennen lijkt.
pi_25184344
Dwalingen roepen vaak dat de door hun genoemde milieufanaten religieuzen zijn. Fout. Integendeel, de ware religieus ingestelde mensen zijn zij die met al hun kracht en macht proberen te ontkennen dat de mens ook maar íéts te maken heeft met de klimaatsveranderingen. Niet vreemd, natuurlijk, als je weet hoe verderfelijk de Dwalingen van rechts handelen.
  zondag 20 februari 2005 @ 21:35:30 #267
45206 Pietverdriet
pi_25184378
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat de opwarming (uitsluitend) veroorzaakt wordt door de broeikasgassen die door mensen worden uitgestoten, ik beweer alleen dat mensen zorgen voor uitstoot van broeikasgassen, iets wat me moeilijk te ontkennen lijkt.
Natuur stoot enorme hoeveelheden uit.
  zondag 20 februari 2005 @ 21:37:02 #268
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25184401
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja hoor! Daar is ie weer! Het overbekende argument. "Het heeft allemaal te maken met zonne-activiteit..." .

Dat de zon invloed heeft lijkt me duidelijk, maar daar alleen verklaar je de temperatuurstijging niet mee. In die grafiek gaat het over een periode van zo'n 150 jaar over hoogstens een verschil van een halve graad.

Aanvullende verklaringen zijn dus gewenst.
Hoe verklaar jij die DALING van de temperatuur in het zuidelijk halfrond dan? CO2 trekt naar het noorden of zo? Is het spul soms magnetisch?

Waarom is er geen temperatuurstijging in de troposfeer meetbaar?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_25184419
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:37 schreef PJORourke het volgende:

Waarom is er geen temperatuurstijging in de troposfeer meetbaar?
Ik hoop niet dat je het nu over satellietmetingen gaat hebben...
pi_25184423
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het eerste is geen feit maar een aanname, het tweede klopt, maar het feitelijk verband met temperatuurstijging ontbreekt.
quote:
De sceptici reageren op de doemers. Als constant het doemscenario wordt herhaald, kun je inderdaad in eerste instantie niet anders doen dan mensen er op blijven wijzen dat die doemscenario's niet kloppen. Er is in dit topic al veelvuldig aangegeven waarom het niet klopt. Er zijn een aantal factoren te noemen. Netwerk per ongeluk ook gezien?
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zondag 20 februari 2005 @ 21:39:53 #271
45206 Pietverdriet
pi_25184434
Je zou toch denken dat mensen die de waarheid willen weten een debat verwelkomen en graag gaten in een bewijsvoering zouden zien.
Gek dan toch dat mensen die beweren dat het het objectief vast staat dat CO2 de aarde opwarmt zo als door een wesp gestoken reageren op inhoudelijke kritiek op de door hun geliefde these.
pi_25184446
Geantwoord als een ware gelovige, hulde.
pi_25184469
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

En waarom niet? Jij kunt vast wel in éénvoudig nederlands op overtuigende wijze met feiten onderbouwd uitleggen waarom jij die methode niet valide vindt.
Ik stem Wilders. U ook?
  zondag 20 februari 2005 @ 21:42:33 #274
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25184483
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:38 schreef Monidique het volgende:
Die lijken me betrouwbaarder dan jouw computermodellen...
pi_25184542
Wat overigens ook een manco is in de bepaling van de gemiddelde temperatuur, men heeft vooral op land gemeten in de buurt van bevolkingscentra, of zelfs daarin. Driekwart van de aardoppervlakte bestaat uit water, daar heeft men niet gemeten, of de metingen maar niet meegenomen. De vaststelling van de gemiddelde temperatuur is dus zonder meer discutabel te noemen, te begrijpen valt dat de temperatuur in een dichtbevolkt gebied hoger is dan in een dunbevolkt gebied.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25184558
Nou ja, ik ga ervan uit dat het gaat over die satellietmetingen die gedaan zijn over dertig jaar die uitwezen dat bepaalde regionen in de atmosfeer niet bepaald wat betreft temperatuur gestegen zijn (die dertig jaar zijn dan representatief, in tegenstelling tot 150 jaar temperatuurmetingen, uiteraard), terwijl latere correcties hebben uitgewezen dat de satellieten juist 'stelden' dat de temperatuur wél gestegen was....

Maar hopelijk gaat het over andere metingen.
pi_25184635
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:39 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Het eerste is geen feit maar een aanname, het tweede klopt, maar het feitelijk verband met temperatuurstijging ontbreekt.
[..]
Check de temperaturen van de afgelopen decennia maar eens. Het is iig in Nederland buitengewoon warm geweest de laatste 10 jaar.
quote:
De sceptici reageren op de doemers. Als constant het doemscenario wordt herhaald, kun je inderdaad in eerste instantie niet anders doen dan mensen er op blijven wijzen dat die doemscenario's niet kloppen. Er is in dit topic al veelvuldig aangegeven waarom het niet klopt. Er zijn een aantal factoren te noemen. Netwerk per ongeluk ook gezien?
Ik geloof ook niet zo in al die doemscenario's. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat het momenteel zo'n beetje onmogelijk is om een écht goed klimaatmodel te maken, er zijn gewoon veel te veel onbekende variabelen.
  zondag 20 februari 2005 @ 21:55:00 #278
45206 Pietverdriet
pi_25184664
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:47 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik ga ervan uit dat het gaat over die satellietmetingen die gedaan zijn over dertig jaar die uitwezen dat bepaalde regionen in de atmosfeer niet bepaald wat betreft temperatuur gestegen zijn (die dertig jaar zijn dan representatief, in tegenstelling tot 150 jaar temperatuurmetingen, uiteraard), terwijl latere correcties hebben uitgewezen dat de satellieten juist 'stelden' dat de temperatuur wél gestegen was....

Maar hopelijk gaat het over andere metingen.
150 jaar stijgingen na de kleine ijstijd, als je 2000 jaar terug kijkt dan zie je dat de boomgrens bv destijds een stuk hoger lag als nu. Onder die smeltende gletschers vind met hout uit de tijd uit de romeinse tijd, in de middeleeuwen verbouwde men wijn in NL.
De laatste 150 jaar nemen is een heel bewuste manier van liegen met statistiek, daar de kleine ijstijd daar bewust niet meegenomen is. De kleine ijstijd is een zeer goed gedocumenteerde klimatologisch koude periode.
  zondag 20 februari 2005 @ 21:56:00 #279
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25184681
quote:
De discrepantie tussen temperatuurmetingen aan het aardoppervlak en in de atmosfeer is opvallend.
De laatste geven ongetwijfeld een beter beeld van een over de aarde gemiddelde temperatuur. Het
IPCC meldt over de laatste 21 jaar een niet significante gemiddelde stijging de temperatuur van de
atmosfeer van 0,05 ± 0,10 °C, bepaald met weerballonnen en satellieten, maar verbindt daar geen
conclusies aan. Als het juist is dat er sprake was van een merkbare temperatuurstijging in het dichter bewoonde deel van de aarde (gecorrigeerd voor warmte-eilanden), terwijl de gemiddelde temperatuur op aarde vrijwel constant was, dan is dus blijkbaar op een ander deel van de aarde de temperatuur iets gedaald. Dit kan heel goed het gevolg zijn van oceaanstromingen die geleidelijk van grootte en
richting veranderen.
Stichting HAN.
  zondag 20 februari 2005 @ 21:56:49 #280
45206 Pietverdriet
pi_25184693
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Check de temperaturen van de afgelopen decennia maar eens. Het is iig in Nederland buitengewoon warm geweest de laatste 10 jaar.
En?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')