quote:Op maandag 27 december 2004 09:26 schreef louvres het volgende:
Mijn medeleven naar de nabestaanden in Jakarta......
......
Die vloedgolven zijn duizenden km er van daan ontstaan.quote:Op maandag 27 december 2004 10:14 schreef louvres het volgende:
[..]
Ik zeg dat al in mijn vorige posts dat het erg genoeg is voor die lui daar... Ik ga uiteraat mijn steentje bij dragen om het leed te verzachten.. De quote van warchild is hier heel erg toepasselijk: je kan iemand wel uit zo'n natuurgeweld vandaan halen, maar het natuurgeweld uit iemand?
Nog een quote van je:quote:Op maandag 27 december 2004 10:19 schreef louvres het volgende:
Lees mijn eerste post ff voordat je mij gaat veroordelen... Ook zo typisch van het Nederlands volkje..
[..]
Dat was de hele post. Daar reageerde ik op. Jij valt mensen aan op het feit dat ze zich zorgen maken over familie, vrienden en bekenden. Ik heb even geen boodschap aan de 15.000 slachtoffers en hun families, tot ik weet hoe het met mijn familie is. Dat is een normale menselijke reactie. Pas als je dat hebt uitgezocht ga je je druk maken om de rest. Dat geldt ook als het om vrienden en bekenden gaat. Dat doet niets af aan het drama voor de andere mensen, maar die zijn op dat moment even minder belangrijk.quote:Op maandag 27 december 2004 09:56 schreef louvres het volgende:
Mensen maken van dit soort gevallen een extra drama.. Dramaqueens en kings bij uitstek op de lopende band!
Juist. "t Is hetzelfde in Bangladesh. Ieder jaar overstromen daar hele gebieden (want een zeer grote rivierdelta) en komen honderden/duizenden mensen om. Moet je die dan ook maar 'ff' naar een veiliger plek brengen? Dat lukt nietquote:Op maandag 27 december 2004 10:22 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Die vloedgolven zijn duizenden km er van daan ontstaan.
Hoe wil je dat voorkomen?
Volgens mij hebben ze daar nog niet eerder zoiets gehad.
meestal zijn het orkanen die die kusten treffen.
Hoe wil jij allemensen uit natuur geweld weghalen?
Dat kan overal toeslaan.
Die melding doet me denken aan de Tsjernobil ramp in ' 86. Terwijl de milli-rads Europa om de oren vliegen blijft de Sovjet-Unie volhouden dat er niets is gebeurd, terwijl zich daar een ongekende ramp voltrekt. Ik wil er niet eens aan denken hoe het in Birma moet zijn.quote:Op maandag 27 december 2004 10:33 schreef Re het volgende:
dat er in Burma 11 slachtoffers zijn geloof ik helaas a me nooit niet
De mensen die in deze regio wonen hebben vaak weinig keuzemogelijkheden. De toeristen maken echter bewust een keuze om naar een relatief gevaarlijk gebied te reizen. Natuurlijk wens ik niemand een dergelijke vakantie toe, maar wanneer je naar dit gebied reist neem je een risico.quote:Op maandag 27 december 2004 09:26 schreef louvres het volgende:
Mijn medeleven naar de nabestaanden in Jakarta, maar ik moet toch wat kwijt..
Wie gaat er nou hemelsnaam bij de zee wonen als je weet dat daar een scheurlijn zich bevindt? DIt is pas een lachertje vergeleken bij San Fransico.. Mensen wonen daar opeen gepropt en denken aan mooi wonen en mooi gedoe. Ze zijn nog dommer.. Iedereen weet dat daar een scheurlijn in de zee zich bevindt. Ook over het land.. Ben benieuwd, wanneer zij het licht gaan zien..![]()
Van de FP:quote:Op maandag 27 december 2004 10:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is onzin. De tsunami's veroorzaakt door de eerste (erg zware) beving zijn allang in Oost-Afrika aangekomen. Ze kunnen een snelheid van 900 km/uur bereiken, dus die 3600 mijl zijn allang afgelegd
.
Wel ben ik benieuwd of door de naschokken nieuwe tsunami's ontstaan.
De FP hoeft ook niet altijd uptodate te zijnquote:Op maandag 27 december 2004 10:46 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
Van de FP:
Update 21:30
Gevreesd wordt dat het dodental nog veel hoger kan uitvallen omdat over de kleine eilanden in de Indische Oceaan nog weinig bekend is en de hoogste vloedgolven Oost-Afrika nog moeten bereiken
zie http://news.google.nl/news?hl=en&ned=us&q=east+africaquote:Op maandag 27 december 2004 10:49 schreef Big_Yin het volgende:
Ik zag net een melding op Sky news dat het de kust van Somalie a; heeft bereikt en er al 9 doden zijn gemeld.
Zo hej, dat was op het nippertje hè?quote:Op maandag 27 december 2004 10:45 schreef Re het volgende:
vorig jaar zat ik om deze tijd in Thailand, gelukkig niet aan het strand, maar toch
Vrees nog duizende.quote:Op maandag 27 december 2004 10:58 schreef pascalheister het volgende:
al 17000 doden tot nu toewat zal er nog niet bijkomen ...
ja, scheelde niet veel idd, 't ging om het feit dat het precies een jaar geleden wasquote:Op maandag 27 december 2004 10:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zo hej, dat was op het nippertje hè?
18.000 hoor ik net op het NOS-radio-journaal.quote:Op maandag 27 december 2004 10:58 schreef pascalheister het volgende:
Wat zijn we weer grappig he.quote:Op maandag 27 december 2004 10:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zo hej, dat was op het nippertje hè?
Ik denk dat we de cijfers van vorig jaar in Bam er bijna bij moeten pakkenquote:Op maandag 27 december 2004 10:58 schreef pascalheister het volgende:
Nog bedankt voor al je informatiequote:Op maandag 27 december 2004 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik denk dat we de cijfers van vorig jaar in Bam er bijna bij moeten pakken. Ik hoop toch niet dat 't nu boven die 30.000 gaan uitkomen
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |