Tja...in die 'arme' landen daar kennen ze niet anders... India alleen al wonen een miljard mensen, op een gepropt... Veel hebben niets en leven van bijv. visserij dus wonen ook aan de kust. Je kan stellen dat ze het over zichzelf afroepen, maar ja... ut blijft tragisch...quote:Op maandag 27 december 2004 09:26 schreef louvres het volgende:
Mijn medeleven naar de nabestaanden in Jakarta, maar ik moet toch wat kwijt..
Wie gaat er nou hemelsnaam bij de zee wonen als je weet dat daar een scheurlijn zich bevindt? DIt is pas een lachertje vergeleken bij San Fransico.. Mensen wonen daar opeen gepropt en denken aan mooi wonen en mooi gedoe. Ze zijn nog dommer.. Iedereen weet dat daar een scheurlijn in de zee zich bevindt. Ook over het land.. Ben benieuwd, wanneer zij het licht gaan zien..![]()
die arme en rijke landen kunnen niets doen tegen dit natuurgeweld. Je kan hiervoor geen dijk bouwen om het tegen te gaan. Deze vloedgolven zijn circa 17 meter hoog.. Het blijft idd. tragisch.. Maar wat ik het domme vind, is dat de kranten koppen: 'er zitten 15 nederlanders vast' en ze kijken niet eens naar de plaatselijke bevolking.. Wel erg egoïstisch.. Wat kan mij het schelen dat daar ook Nederlanders tussen zitten.. Er gaat om alle mensen die daar zijn omgekomen.. Maatschappij wordt wel erg ikke ikke..quote:Op maandag 27 december 2004 09:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja...in die 'arme' landen daar kennen ze niet anders... India alleen al wonen een miljard mensen, op een gepropt... Veel hebben niets en leven van bijv. visserij dus wonen ook aan de kust. Je kan stellen dat ze het over zichzelf afroepen, maar ja... ut blijft tragisch...
15.500 doden volgens Reuters
Mensen maken van dit soort gevallen een extra drama.. De wereld is al geschokt en dan het nog erger maken dan het is.. Snap niet goed, waarvoor het goed is..quote:Op maandag 27 december 2004 09:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
De kracht van de aardbeving is bijgesteld van 8,9 naar 9,0. Zie http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4126971.stm .
Dat snap ik niet. Een meting is toch een meting? Kan die beving later nog ff worden overgedaan ofzo?
Precies! Het is helemaal niet erg als je je familie niet kunt terugvinden. Of je dochter levenloos uit het water vist.quote:Op maandag 27 december 2004 09:56 schreef louvres het volgende:
Mensen maken van dit soort gevallen een extra drama.. Dramaqueens en kings bij uitstek op de lopende band!
De meting is ook niet veranderd, er worden gewoon meer gegevens gebruikt (uit andere metingen) voor de berekening.quote:Op maandag 27 december 2004 09:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat snap ik niet. Een meting is toch een meting? Kan die beving later nog ff worden overgedaan ofzo?
Zal jouw zoon of dochter maar zijn.quote:Op maandag 27 december 2004 09:45 schreef louvres het volgende:
[..]
die arme en rijke landen kunnen niets doen tegen dit natuurgeweld. Je kan hiervoor geen dijk bouwen om het tegen te gaan. Deze vloedgolven zijn circa 17 meter hoog.. Het blijft idd. tragisch.. Maar wat ik het domme vind, is dat de kranten koppen: 'er zitten 15 nederlanders vast' en ze kijken niet eens naar de plaatselijke bevolking.. Wel erg egoïstisch.. Wat kan mij het schelen dat daar ook Nederlanders tussen zitten.. Er gaat om alle mensen die daar zijn omgekomen.. Maatschappij wordt wel erg ikke ikke..
In Myanmar was ook een brug ingestort waardoor 10 mensen zijn omgekomen, meen ik gisteren ergens te hebben gelezen.quote:Op maandag 27 december 2004 09:54 schreef barman het volgende:
In de militaire dictatuur Myanmar, het vroegere Birma, zou 1 meisje van 12 zijn omgekomen, twee burgers en 10 zeilboten vermist zijn. Voor zo'n groot land hebben ze dan wel heel veel mazzel gehad. Ook de 31 slachtoffers op de vlak boven de zeespiegel gelegen Malediven valt kwa aantal mee. Elke dode is even erg maar het is nogal opvallend dat de vloedgolven in sommige in het gebied gelegen (ei)landen blijkbaar weinig mensen hebben getroffen. Ik vrees dat het een gebrek aan openbaarheid is naar de buitenwereld toe en de werkelijke aantallen veel hoger liggen.
Zie ook http://earthquake.usgs.gov/recenteqsww/Maps/region/Asia.html .quote:In the early hours of Monday, fresh tremors were detected near the Indonesian island of Sumatra, sparking warnings from Indian and Sri Lankan weather officials of further, smaller surges, also known as tsunamis.
Yup, het zijn niet voor niets favoriete vakantiebestemmingen. Zelfde geldt voor de Malediven enz. Ze zijn zo mooi omdat ze zo afgelegen en/of midden in zee liggen. Dat is hen nu ook fataal geworden, zeg maar.quote:Op maandag 27 december 2004 10:09 schreef Frutsel het volgende:
Zat net ff te kijken op een site van de Andaman eilanden...
prachtige natuur, geile stranden en daar is dus allemaal nix meer van over...
3000 doden alleen op die eilanden daar al...
Toch schijnen er nog 200.000 mensen te wonen.... op die eilanden groep.
Ik zeg dat al in mijn vorige posts dat het erg genoeg is voor die lui daar... Ik ga uiteraat mijn steentje bij dragen om het leed te verzachten.. De quote van warchild is hier heel erg toepasselijk: je kan iemand wel uit zo'n natuurgeweld vandaan halen, maar het natuurgeweld uit iemand?quote:Op maandag 27 december 2004 10:07 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Zal jouw zoon of dochter maar zijn.
Het is erg voor iedereen hoor.
Heb je al gestort op 555?
Kan hier toch zo pissig van worden
Ik denk dat je daar pas iets zinnigs over kunt zeggen als je weet wat voor relaties iemand in het gebied heeft. In mijn geval waren het directe familieleden in Sri Lanka. Bij een ander zijn het duikvrienden in Thailand. Ik vind het nogal kortzichtig om dat af te doen als "pim, theo en andré hazes gedoe". Mijn vrouw was gisteren op van de zenuwen omdat ze niet wist hoe het met haar broer en zijn gezin ging. Ik stel me zo voor dat het voor anderen die hier postten net zoiets is.quote:Op maandag 27 december 2004 10:06 schreef louvres het volgende:
Nou moe, dat zeg ik helemaal niet man.. Natuurlijk is het erg, maar ik vind dat iedereen een beetje de boel is aan het opblazen.. Opeens ken je daar iemand die daar is getroffen.. Ik vind dat een beetje asociaal.. Het is te verglijken met pim, theo en andré hazes gedoe.. Opeens ben je de vriend daarvan..
Dat is onzinquote:Op maandag 27 december 2004 10:14 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Ik hoorde dat de hoogste Tsunami's de kust van Oost Afrika nog moeten bereiken... Weet iemand wanneer deze aankomen? Hoelang doet zo'n golf erover om de Indische Oceaan over te steken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |