Welke (link?)quote:Op maandag 27 december 2004 11:07 schreef yup het volgende:
Hebben jullie die amateur video's gezien ?
Modderfokker wat is dat eng zeg
Ongelofelijk gewoon...
Toeristen zijn vaak slecht geinformeerd over de natuurfenomenen en gevaren op de vakantiebestemming. En zelfs als ze het weten... Op de Malediven bleven vliegtuigen landen met reizigers die ter plaatse strandden omdat hun hotel niet meer bestaat. Vanochtend nog staan vakantiegangers op Schiphol in de rij voor de bestemming Phuket. "Ja we gaan, want we hebben betaald".quote:In the event that you do find yourself near the coast when an earthquake hits, be aware of the following guidelines:
Move to higher ground immediately. A tsunami may be coming within minutes.
Go on foot.
If there is no high ground, move inland away from the coastline.
Stay away from the coast. Later waves are often higher than the first. Waves may continue to arrive for hours.
Listen to your radio for the "all clear" signal.
Graag gedaanquote:Op maandag 27 december 2004 11:05 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Nog bedankt voor al je informatie![]()
Zelfs de lokale bevolking weet niet om te gaan met dit soort omstandigheden. Omdat het daar nooit voorkomt. Als je de zee ziet terugtrekken (wat is gebeurd), kan ik me voorstellen dat je je nieuwsgierigheid niet kunt onderdrukken en gaat kijken. En toen kwam de grote golfquote:Op maandag 27 december 2004 11:13 schreef barman het volgende:
Dit is nu even te laat gewaarschuwd maar iets wat iedere toerist voortaan beter kan onthouden:
[afbeelding]
http://www.nps.gov/redw/tsunami.html
[..]
Toeristen zijn vaak slecht geinformeerd over de natuurfenomenen en gevaren op de vakantiebestemming. En zelfs als ze het weten... Op de Malediven bleven vliegtuigen landen met reizigers die ter plaatse strandden omdat hun hotel niet meer bestaat. Vanochtend nog staan vakantiegangers op Schiphol in de rij voor de bestemming Phuket. "Ja we gaan, want we hebben betaald".
Met alle respect voor de mensen die door de golven zijn verrast... Sommige vormen van massatoerisme zijn echt doorgeschoten.
![]()
Ik heb beelden gezien toen het water over de weg langs de kust begon te lopen. Maar van de echt grote, vernietigende golven heb ik niets gezien.quote:Op maandag 27 december 2004 11:14 schreef Frutsel het volgende:
welke amateurbeelden bedoel je? heb er meerdere gezien?
Jawel, het komt vaker voor. Ze kennen het al eeuwen. Al is het maar van horen zeggen.quote:Op maandag 27 december 2004 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zelfs de lokale bevolking weet niet om te gaan met dit soort omstandigheden. Omdat het daar nooit voorkomt. Als je de zee ziet terugtrekken (wat is gebeurd), kan ik me voorstellen dat je je nieuwsgierigheid niet kunt onderdrukken en gaat kijken. En toen kwam de grote golf.
25000 nu dusquote:Op maandag 27 december 2004 10:58 schreef pascalheister het volgende:
al 17000 doden tot nu toewat zal er nog niet bijkomen ...
quote:Meer dan 23.000 doden
Het dodental in Zuidoost-Azië als gevolg van de zeebeving bij Sumatra is opgelopen tot bijna 23.000. Dit blijkt uit overzichten die het Franse persbureau AFP en het Britse persbureau Reuters hebben gemaakt op basis van voorlopige cijfers, door het ANP aangevuld met gegevens uit andere bronnen: Sri Lanka 10.897, Indonesië 4725, India 6289, Thailand 830, Maleisië 51, Maldiven 32, Birma (Myanmar) 30, Somali ë 9, Bangladesh 2, Kenia 1. Totaal: 22876.
Ik denk boven de 8 miljoenquote:Op maandag 27 december 2004 12:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik ga een gok doen: vóór het einde van de dag zitten we ver boven 30.000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |