quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:33 schreef Laniboekje het volgende:Ik betwijfel of iemand ooit dit spel heeft gespeeld op de PS2. Maar ik heb hem wel, The Sims!
Nu zit ik alleen met het allerlaatste doel vast.. Ik moet zo'n pensioen-feest geven, dus ik alles proberen, hottubs in de tuin, veel eten, Bug-Zapper, muziek, tv, toiletten, banken. Niets helpt!
Nu heb ik ook 'per ongeluk' er een baby bijgekregen. Maar ik had al 2 kinderen naar boarding-school gestuurd in een vorig level. Ik dus ervoor zorgen dat dat kind het leger in ging. Ineens staat mijn goal: Have a baby er weer. Dus ik denk.. oke, bug misschien? Dus ik weer een kind krijgen, netjes opvoeden en naar boarding-school sturen. Doel gaat helaas niet weg..
Maar goed, ik denk.. eerst pensioen-feest geven, misschien dat dan alles goed komt. Maar dit lukt me dus niet. Heeft iemand ooit het spel gespeeld en misschien tips voor me?
Klik op pensioenfeest geven (nadat je ook echt gepensioneerd bent! dat kan alleen als je 'elder' (oud) bent geworden, dan kun je je werk bellen en kiezen voor 'met pensioen gaan' het enige wat je moet doen is zorgen dat je Sims het leuk hebben! Praat en lach veel met de bezoekende sims.
Als je sims als doel hebben "familiesim' dan blijft 'kinderen krijgen' een doel op zich, of je er nu 2 of 7 hebt. Je kunt met je muis OP de witte balk gaan staan dan komt er een pop up, als daar staat bv 10 kinderen krijgen, dan is DAT het doel van die sim, vandaar dat dit blijft...
Heb je dit doel helemaal niet, en blijft 'baby krijgen' een optie dan kan het een bug zijn.
Wil je je door het pensioenfeest heencheaten dan kan dat met boolProp wees daar voorzichtig mee, want het is een debug mode en geen cheatmode.
Je typt control/shift/ c : de cheatbalk opent zich: typ exact in boolProp testingCheatsEnabled true,
nu klik op een sim terwijl je shift ingedrukt houdt, er opent zich een menu.
Kijk nu of je Spawn ziet staan, klik daarop, je ziet 'the tombstone of L (live) and D (death) klik daarop, er verschijnt een grafsteen. Als je shift/klikt hierop opent zich een menu, probeer niet teveel uit, maar er staan héle handige cheats bij, wat je ook kan doen is nu shiftklikken op een sim, klik op "meer" tot je zit staan "set score" als je bezig bent met een pensioenfeest klik je hierop, dan zet je score hoog, op dream, (hangt ervan af of je university hebt) en tadaaaa je pensioenfeest is een denderend feestje,
een andere mogelijkheid, shift/klik op sim, dan spawn, dan op "meer" en je ziet "babymodder" (of simsmodder dat weet ik niet meer) staan.
Klik daarop, er verschijnt een "baby" (niet "levend" een soort pop) die blijft in je huis staan totdat je hem weggooit (verkoopt). Klik op deze 'baby' je hebt nu diverse cheatopties...
Je zet deze krachtige 'tool' uit met het openen van de cheatbox: en typ: boolProp testingCheatsEnabled false, vergeet niet dit te doen als je klaar bent met je cheat, want anders kun je je game verkl*ten per ongeluk.
Succes!