abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:51:27 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24179648
Ik kom dit tot mijn grote schrik net tegen op de site van autovisie:

NICO DE JONG OVERLEDEN
23-december-2004
Woensdag 22 december is Nico de Jong, oud-hoofdredacteur van Autovisie, na een snelle en slopende ziekte overleden.

Nico de Jong (71) stond samen met onder meer Fred van der Vlugt aan de wieg van Autovisie. Hij werkte 31 jaar voor het tijdschrift, waarvan meer dan 20 jaar als hoofdredacteur. Onder zijn leiding werd Autovisie een volwassen en succesvol autoblad. Nico heeft er aanzienlijk aan bijgedragen dat de autojournalistiek in Nederland tot wasdom kwam. Hij gaf er bovendien op volstrekt eigen wijze kleur en rijkdom aan. Recentelijk publiceerde hij nog een boek over zijn vriend Rob Slotemaker. Het laatste publieke verschijnen van Nico was tijdens de bekendmakingbijeenkomst van de Auto van het Jaar, een prijs waarvan hij zelf meer dan veertig jaar geleden een van de initiators was. Nico de Jong wordt maandag gecremeerd. Autovisie opent morgen (vrijdag 24 december) een condoleanceregister op zijn internetsite.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:53:27 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24179696
Damn, ik las vanaf heel jong de autovisie, en mede dankzij de sappige schrijfstijl van Nico de Jong, ben ik me steeds meer en meer gaan intereseren voor auto's, ook de laatste stukjes van zijn hand in de autovisie waren nog steeds scherp en leuk om te lezen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24179982
Jammer, ben jarenlang geabonneerd geweest op Autovisie en vond het een goed blad.
Hij kon altijd goed en duidelijk de plus en minpunten van een auto beschrijven.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
pi_24180556
goede (hoofd)redacteur met een prettige schrijfstijl idd. erg jammer.
2825cc Single Turbo Beast
pi_24189545
Jaren Autovisie gelezen, tot mijn interesse in auto's algemeen verschoof naar de klassiekers. Nico is me altijd bijgebleven overigens. We zullen hem missen.
pi_24191714
Weer een icoon uit de nederlandse autojournalistiek overleden

Alle lof voor wat hij heeft nagelaten
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')