abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24149973
nu op ned 1, aflevering over mensen die in ene kloosterleven.
Ik heb vroeger me wel eens afgevraagd of ik dat zou kunnen.
Voor mij is het geen optie.
Ik verwacht ook geen kloosterlingen op Fok.
Maar toen ik laatst in de volkskrant las dat een docent gevraagd had aan zijn leerlingen op een zwarte school wat ze willen worden, had niemand gezegd Imam te willen worden (iets waar veel mensen blijkbaar bang voor zijn).
Ik had niet verwacht dat dat uit zijnvraag zou komen, 20 jonge jongens die zichzelf als imam zouden zien.
Er zijn in een witte school ook niet 20 mensen die zich aanbieden voor het klooster.
Toch zijn de mensen er wel....
Ken jij kloosterlingen?
Heb jij het wonen in een kloostergemeenschap wel eens overwogen?
  donderdag 23 december 2004 @ 00:02:09 #2
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_24150011
Ik woon in een omgebouwd klooster! (in Nijmegen)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_24150054
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:02 schreef yozd het volgende:
Ik woon in een omgebouwd klooster! (in Nijmegen)
ik denk dat ik weet waar dat is ehm hoe heet die weg... ehh daalse weg? berg en dal se weg? is wel bij mij in de buurt ik benniet zo goed in straat namen
Bram! Boterham!
pi_24150139
Ik zou het ook niet kunnen, ik ben ook niet erg religieus. Maar ik kan me wel wat voorstellen dat anderen het wel kunnen.
Volgens mij lopen tegenwoordig de meeste kloosters ook leeg, omdat er nauwelijks "jongere" meer bij komen.
jah, het is wat!
  donderdag 23 december 2004 @ 00:07:45 #5
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_24150151
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:03 schreef lj_lightning het volgende:

ik denk dat ik weet waar dat is ehm hoe heet die weg... ehh daalse weg? berg en dal se weg? is wel bij mij in de buurt ik benniet zo goed in straat namen
Heyendaalseweg.... het Albertinum.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_24150178
Kloosterbier

Nouja, bovenstaande zou eigenlijk de enige reden zijn om in een klooster te gaan wonen. .
Ik denk dat tegenwoordig autochtone jongeren veel minder met geloof bezig zijn dan vroeger. Waardoor de kloosters n.a.v. de vergrijzing niet echt veel toekomst hebben.
pi_24150190
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:07 schreef yozd het volgende:

[..]

Heyendaalseweg.... het Albertinum.
ik zat in de buurt er zijn 3 van die straten met "daal" er in en ik weet nooit welke welke is
maar nu weer ontopic
Bram! Boterham!
pi_24150267
De oma van mijn man riep steeds dat ze een non had moeten worden. En dan vooral op verjaardagen met veel kleinkinderen Het mensje kon het gewoon niet aan en wilde rust, reinheid en regelmaat. In haar ogen kon dat alleen fulltime in een klooster, in mijn ogen had ze ook even aan kunnen geven dat ze gesteld was op haar rust en dat wij daar dan rekening mee hadden kunnen houden

Voor mij persoonlijk: No way! Als ik rust wil dan zeg ik dat, al is dat misschien "not done". O, en ik zou ter plekke verliefd worden op de andere nonnekes, bij gebrek aan beter
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_24150273
Ik sta er tegenwoordig van versteld als iemand van onder de 30 verteld wel eens naar de kerk te gaan, dat zegt al iets denk ik.

Ps. er zijn weinig kloosters meer waar bier gebrouwen wordt volgens mij en drinken doen ze het volgens mij alleen op zon en feestdagen. Misschien dat je dan nog het beste bij de trappisten in zou kunnen treden.
jah, het is wat!
pi_24150322
graag geen biertopic, daar kan wat mij betreft apart topic voor geopend worden, dus ff ontopic blijven, celibaat graag!
pi_24150418
Als ik R&P mag geloven zijn er ook genoeg mannen en vrouwen die zo goed als celibatair leven, en die zitten niet in een klooster. Het celibaat is dan ook maar een klein deel van het kloosterleven denk ik.
jah, het is wat!
pi_24150446
Ach beetje bier proeven beetje bidden dat je en keer mag neuken
pi_24150456
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:20 schreef doemaardrie het volgende:
Ach beetje bier proeven beetje bidden dat je en keer mag neuken
Het vak van abdij monnik is zo slecht nig niet
pi_24150510
Het is natuurlijk maar net wat je slecht noemt. Iedere dag om 4 uur je bed uit om naar de kerk te gaan vind ik bijvoorbeeld niet erg positief
jah, het is wat!
pi_24150598
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:12 schreef martax het volgende:
Ps. er zijn weinig kloosters meer waar bier gebrouwen wordt volgens mij en drinken doen ze het volgens mij alleen op zon en feestdagen. Misschien dat je dan nog het beste bij de trappisten in zou kunnen treden.
Die zijn er nog zat, echter worden ze nu commercieel geexploiteerd door de grotere biermerken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_24150677
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:26 schreef existenz het volgende:

[..]

Die zijn er nog zat, echter worden ze nu commercieel geexploiteerd door de grotere biermerken.
Ik denk dat ze in nederland op 1 hand te tellen zijn, en zoals je zelf al zegt: het bier brouwen is geen monnikenwerk meer.
jah, het is wat!
pi_24150680
-edit- Doe normaal

[ Bericht 18% gewijzigd door Silmarwen op 23-12-2004 09:11:16 ]
pi_24156131
Ik denk dat ik me daar moeilijk kan aanpassen.
Ik heb een heel grote vrijheidsdrang
pi_24174765
maar niemand op fok kent dus mensen die in een klooster wonen?
  vrijdag 24 december 2004 @ 12:00:37 #20
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24177389
Ik niet in ieder geval. Kom niet verder als een sporadische zuster die ik wel eens in de stad zie.

Ik moet wel zeggen dat ik wel veel respect voor die mensen heb hoor, ik zou het niet kunnen!
Ik heb al een boek.
  vrijdag 24 december 2004 @ 12:13:39 #21
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24177677
Ik ken zelf geen kloosterlingen en heb zelf ook nooit overwogen om te wonen in een kloostergemeenschap.. Zou het dan ook niet kunnen denk ik .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24178397
ik heb een jaar in een klooster gewerkt, in de keuken dan.
En die mensen hadden het daar best goed.

Maar het was mee een bejaarde huis.
Voor nonnen die op missie waren geweest de afgelopen -tig jaar en daar hun oude dag door konden brengen.

Maar voor mij zou het niets zijn, op mijn 20e in een klooster.
Ik heb het ook een keer op tv zitten bekijken.
Al die regels die eraan verbonden zijn.
Baby make your move !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')