abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1701717
Nu bijna twee weken na de verschrikkelijke terreurdaad die is gepleegd door, waarschijnlijk, rechtextremistische Islam aanhangers, hangt er een nieuw soort terreur boven ons hoofd.
De binnenlandse terreur, de haat jegens de islam, er zijn jammer genoeg mensen die denken dat alle mensen met het Islam geloof terroristen zijn, dat al deze mensen bereid zijn om zulke ongelooflijke laffe daden te verrichten.
Nou hier komt de waarhied: De Islam aanhangers in ons land zijn geen beesten en behoren ook net als beesten behandeld te worden. Ze verdienen het respect van alle Nederlanders want wij zijn met zijn alle Nederlanders.
Laat die paar beesten die er zijn er niet in slagen om een kloof te slaan tusen de verschillende geloven van de gehele wereld.
Want wat we ook schijnen te vergeten is Timothy McVeigh een Christen die een bom in Oklahoma liet afgaan en waarbij honderden levens verloren gingen.
Gingen de Islam aanhangers toen een hetze vormen tegen de Christenen op deze wereld.
Wat wij als maatschappij kunnen en moeten doen is samen deze beesten bestrijden, niet toegeven aan haat jegens elkaar, respect voor elkaar en elkaars geloof tonen.
Want samen kunnen we deze beesten een halt toeroepen.
!!!!!! Life is like a box of chocolates, you never know what your gonna get !!!!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:25:12 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1701751
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:22 schreef DigitaalCafe.nl het volgende:
Want wat we ook schijnen te vergeten is Timothy McVeigh een Christen die een bom in Oklahoma liet afgaan en waarbij honderden levens verloren gingen.
Gingen de Islam aanhangers toen een hetze vormen tegen de Christenen op deze wereld.
Nee want dat was geen internationaal terrorisme, maar een binnenlandse aangelegenheid die het islamitische erfgoed niet bedreigde.

DAT is het verschil.

Begrijp me goed, ik ben geen voorstander van Moslims in Nederland aan de schandpaal nagelen, maar de daad van Timothy McVeigh vergelijken met wat er dinsdag 11 september is gebeurt slaat als een kut op een varken

zaterdag 22 september 2001 @ 01:28:16 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1701793
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:25 schreef Swetsenegger het volgende:
...de daad van Timothy McVeigh vergelijken met wat er dinsdag 11 september is gebeurt slaat als een kut op een varken
O ja?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:28:25 #4
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1701796
idd "rotte appels" blijf je houden en ik geloof ook niet in alles over één kant te scheren. Het is jammer voor diegene die wel oprecht zijn.
FourX Bitter
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:29:14 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1701810
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

O ja?

V.

ja
pi_1701865
Dat is nou een opmerking die je kunt verwachten van mensen die niet verder kijken.
Het gaat mij in dit verhaal om het GELOOF, en Christen pleegt een terreurdaad en er word geen hetze jegens Christenen gepleegt, een Islam aanhanger pleegt een terreur daad en ineens zijn alle Islam aanhangers terroristen.
Zie je het verschil, zie je de ongelijkheid waarmee de mensen geconfronteerd worden.
Terreurdaden gebeuren over de gehele wereld door alle geloven van de wereld, maar waarom wordt nu juist de Islam aangevallen.
Het slaat dus wel degelijk op. Ik ben tenminste niet zo bekrompen om te denken dat deze nachtmerry in Amerika het enige is dat telt
!!!!!! Life is like a box of chocolates, you never know what your gonna get !!!!!!!
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:33:51 #7
136 V.
pi_1701876
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ja

Leg eens uit dan?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:37:10 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1701926
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:33 schreef DigitaalCafe.nl het volgende:
Terreurdaden gebeuren over de gehele wereld door alle geloven van de wereld, maar waarom wordt nu juist de Islam aangevallen.
Omdat de INTERNATIONALE TERREURDADEN, de grensoverschreidende gevallen, de terreurdaden TEGEN ANDERS DENKENDE VOLKEREN EN RELIGIES voornamelijk een islamitische achtergrond hebben

Timothy McVeigh pleegde als Christen en Amerikaan een tereurdaad in Christelijk Amerika.

Het vergelijk zou opgaan als hij de Moskee in Mekka had opgeblazen.

zaterdag 22 september 2001 @ 01:37:52 #9
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1701938
Ik denk ondanks de heftige reacties hier op fok dat de mensen wel beter weten hier in Nederland. Je moet wel een enorme steek los hebben wil je een ware terreur ontketenen tegen de "moslim".

*Goh, van de andere kant, ik geloof dat er wel zo iemand op weg is naar de politiek*

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:39:08 #10
15660 chocolatemoeze
pi_1701960
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat de INTERNATIONALE TERREURDADEN, de grensoverschreidende gevallen, de terreurdaden TEGEN ANDERS DENKENDE VOLKEREN EN RELIGIES voornamelijk een islamitische achtergrond hebben

Timothy McVeigh pleegde als Christen en Amerikaan een tereurdaad in Christelijk Amerika.

Oké zit wel wat in. De Islam voelde zich waarschijnlijk weinig getroffen door de aanslag in Oklahoma.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1701966
De daad van Mc Veigh had dezelfde achtergrond, de onvrede met de Amerikaanse politiek.
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:40:37 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1701985
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:22 schreef DigitaalCafe.nl het volgende:

Nou hier komt de waarhied: De Islam aanhangers in ons land zijn geen beesten en behoren ook net als beesten behandeld te worden. Ze verdienen het respect van alle Nederlanders want wij zijn met zijn alle Nederlanders.
Laat die paar beesten die er zijn er niet in slagen om een kloof te slaan tusen de verschillende geloven van de gehele wereld.

Nou om ze meteen maar met beesten te gaan vergelijken gaat me wat te ver..

Er is van de week een onzerzoek geweest onder de islamitische bevolking in dit land, zoiets als ruim de helft keurt de aanslag in Amerika goed..
Ik vind het niet gek dat er dan overal wat opstootjes zijn tegen de islamieten/moslims.
Neem me niet kwalijk hoor, ik zeg niet dat ik het goedkeur!!

The truth was in here.
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:41:01 #13
136 V.
pi_1701990
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind de vergelijking opgaan bij alle acties die je onder de noemer terreurdaad kunt scharen.

De daders zijn verantwoordelijk. Niet mensen die toevallig dezelfde etnische achtergrond, huidskleur, seksuele geaardheid of lichaamsbeharing hebben.

'nationaal' of 'internationaal' is leuke semantiek, maar die twee aanslagen met elkaar vergelijken slaat NIET als een lul op een drumstel...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:41:38 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1701998
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:39 schreef DigitaalCafe.nl het volgende:
De daad van Mc Veigh had dezelfde achtergrond, de onvrede met de Amerikaanse politiek.
JUIST!!!! DUS WAT HAD DE ISLAM ER VOOR BAADT BIJ OM HIER EEN HETZE TEGEN TE CREEREN?

Is hij dan NIET berecht volgens Amerikaans recht? Zijn er niet allerlei radicale splintergroeperingen in Amerika nav zijn daad opgepakt????

De Hetze was net zo groot...

mijn god over kortzichtig gesproken...
zit me nog radicaal op te winden op de vroege ochtend

pi_1702005
en geloof het of niet, maar ook in Nederland leven racisten die nu hun kans zien om van deze ontwikkelingen gebruik te maken, en dat mogen we niet laten gebeuren
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:44:30 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1702040
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking opgaan bij alle acties die je onder de noemer terreurdaad kunt scharen.

De daders zijn verantwoordelijk. Niet mensen die toevallig dezelfde etnische achtergrond, huidskleur, seksuele geaardheid of lichaamsbeharing hebben.

'nationaal' of 'internationaal' is leuke semantiek, maar die twee aanslagen met elkaar vergelijken slaat NIET als een lul op een drumstel...

V.

WEL als de daders steeds dezelfde etnische achtergrond of religeuze overtuiging hebben EN de aanslagen plegen uit deze religieuze overtuiging om HUN denkbeelden met geweld op te dringen.
pi_1702044
Laat ik het dan anders formuleren gingen de mensen hier in Nederland en Europa Amerikanen aanvallen omdat deze misschien terreurdaden zouden kunnen plegen.
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:45:19 #18
136 V.
pi_1702048
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:40 schreef Bastard het volgende:
Ik vind het niet gek dat er dan overal wat opstootjes zijn tegen de islamieten/moslims.
Maar als je die redenering doortrekt... waarom ben jij niet verbaasd als mensen ageren tegen mensen die de terreurdaad 'goedkeuren', maar kun je je niet voorstellen dat mensen die zelf, dan wel hun familieleden die in hun optiek ernstig te lijden hebben (gehad) van de imperialistische buitenlandpolitiek van de VS (die voor duizenden en duizenden doden en gewonden heeft gezorgd) een bepaald wrang genoegen voelen nu Amerika ook een keer een (zware) tik heeft gehad?

Waarom mag het ene wel van jou en het andere niet?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:46:45 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1702063
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:42 schreef DigitaalCafe.nl het volgende:
en geloof het of niet, maar ook in Nederland leven racisten die nu hun kans zien om van deze ontwikkelingen gebruik te maken, en dat mogen we niet laten gebeuren
en geloof me ook in Nederland leven idealisten die denken dat het inleveren van ons erfgoed wereldvrede zal brengen.

Zou als een wijze oude man vanavond tegen mij zei: "vrijheid VOOR vrede".
Een discussie als deze is niet eens mogelijk zonder vrijheid

pi_1702068
Tuurlijk, het is je misschien ontgaan tijden de ellendig lange nieuwsuitzendingen maar deze terreurdaden hebben weinig met geloof te maken, het gaat ze om de arrogante houding van Amerika jegen Moslim landen, het leegroven van hun Olie velden. Het geen respect tonen voor hun wijze van leven
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:48:39 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1702076
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:44 schreef DigitaalCafe.nl het volgende:
Laat ik het dan anders formuleren gingen de mensen hier in Nederland en Europa Amerikanen aanvallen omdat deze misschien terreurdaden zouden kunnen plegen.
Nee, want de Amerikanen probeerde de terroristische organisaties die een bedreiging vormde op te pakken.
Hoeveel afghaanse anti-terreurorganisaties heb jij de afgelopen 10 dagen op Bin Laden af zien gaan?
Of de afgelopen 5 jaar for that mather????
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:48:43 #22
15660 chocolatemoeze
pi_1702078
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar als je die redenering doortrekt... waarom ben jij niet verbaasd als mensen ageren tegen mensen die de terreurdaad 'goedkeuren', maar kun je je niet voorstellen dat mensen die zelf, dan wel hun familieleden die in hun optiek ernstig te lijden hebben (gehad) van de imperialistische buitenlandpolitiek van de VS (die voor duizenden en duizenden doden en gewonden heeft gezorgd) een bepaald wrang genoegen voelen nu Amerika ook een keer een (zware) tik heeft gehad?

V.

Die discussie loopt ook al heftig in het topic van het nederlandse-moslims-begrip.
  zaterdag 22 september 2001 @ 01:49:49 #23
136 V.
pi_1702084
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

WEL als de daders steeds dezelfde etnische achtergrond of religeuze overtuiging hebben EN de aanslagen plegen uit deze religieuze overtuiging om HUN denkbeelden met geweld op te dringen.

Beide aanslagen zijn gepleegd uit protest tegen de Amerikaanse politiek.

De islam keurt deze daden geenzins goed. Een moslim mag geen vrouw doden. Een moslim mag geen kind doden. Een moslim mag geen gebouw vernietigen. etcetera etcetera.

De daders zijn waarschijnlijk fundamentalisten die bezig zijn met de Jihad (een onofficieel amendement op de islam, vergelijkbaar met de apocriefe aanpak van de katholieken: als ons iets niet bevalt aan de godsdienst, vullen wij hem zelf naar eigen goeddunken aan).

De daders waren extremisten. Zij staan niet voor ALLE moslims.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1702093
/quote

Ben ik volledig met je eens.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2001 @ 01:51:25 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1702095
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 01:47 schreef DigitaalCafe.nl het volgende:
Tuurlijk, het is je misschien ontgaan tijden de ellendig lange nieuwsuitzendingen maar deze terreurdaden hebben weinig met geloof te maken, het gaat ze om de arrogante houding van Amerika jegen Moslim landen, het leegroven van hun Olie velden. Het geen respect tonen voor hun wijze van leven
het leegroven van hun olievelden????

we betalen *(^&^&% een GODSVERMOGEN voor die kolerezooi. zoveel dat er landen zijn die volledig met multi-miljonairs bevolkt zijn in die regio.
Als die olie er niet geweest was, en 'het westen' niet de bereidheid had gehad om daar goed voor te betalen woonde het gehele midden oosten nog in nomade tentjes in de bloedhete woestijn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')