abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:17:28 #1
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_24122305
quote:
Niet zo generaliseren svp. Ik leen naast mijn studie zodat ik veel tijd heb om bestuurs- en commissiewerk te kunnen verrichten naast mijn studie. Vrijwilligerswerk met andere woorden. Iets waar je ervaring kunt op doen die erg van toepassing komt tijdens je latere werk. Nu mijn studiefinanciering af is gelopen heb ik nog een lening plus werk ik drie dagen in de week.

En lenen is "zoooooooooo" slecht? Dus jij neemt later zeker geen hypotheek om een huis te financieren. Lekker sparen tot je 50ste en dan pas een huis komen zeker? En dan hebben we het nog niet gehad om de zachte leenvoorwaarden gehad...

Keep the monnie koming
pi_24122398
nu al binnen?

Nog nix hiero iig.
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 19:24:57 #3
43556 miss_dynastie
pi_24122467
Ik leen ook bij de IBG om mijn studie te bekostigen. Het zou allemaal vast wel kunnen lukken zonder, maar daar heb ik niet zo'n zin in en altijd macaroni met kaas is ook niet gezond, om maar eens iets te noemen. Ik leen liever nu zodat ik een goede studie met goede vooruitzichten kan bekostigen, dan later bij de wehkamp omdat ik de nieuwe bank niet kan betalen zonder regeling.
pi_24122499
ik zou ff moeten kijken maar normaal heb ik het binnen nu en een paar dagen binnen
pi_24122520
Morgen waarschijnlijk?
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:27:37 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24122525
Zwansen in het vorige topic:
quote:
Wat maakt dat uit dan? Of je nu elke maand de 20 het hebt of de 25e..
Voor mij maakt dat wel degelijk uit. Een goed voorbeeld was twee maanden geleden: de stufi kwam ergens rond de 25e binnen ofzo en mijn collegegeld werd de 23e afgeschreven... En dat bedrag is ¤250,=... Als de stufi nou éérder was gekomen, had ik geen heksentoeren uit hoeven te halen om maar voldoende saldo te hebben voor die collegegeld-afboeking.

Vroeger was het perfect: IBG 21 en 23 collegegeld eraf. Om een of andere reden is de IBG daar mee gaan schuiven, maar de universiteit is niet meegegaan... Dat is echt ontzettend irritant!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24122558
helaas nog niet
maar wel mijn loon al dus het ziet er vrij rooskleurig uit
pi_24122571
ik krijg geen stufi meer
pi_24122578
Over college geld gesproken. Dat gaat er deze maand ook weer af.
pi_24122587
Inderdaad, het ongelijk lopen van collegegeld dat eraf gaat en je studiefinanciering is wel eens irritant.
Maar ik probeer nu altijd te zorgen dat ik genoeg geld op mijn normale rekening heb...leven is al duur genoeg zonder naar school te gaan
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:30:58 #11
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_24122606
hmz krijg het pas in jan
pi_24122625
collegegeld is idd weer zo'n domper gelijk
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_24122702
Ik hoop het morgen eigenlijk wel binnen te krijgen!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:38:43 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24122748
Ik vind het ook zo liev van de universiteit dat ze op 24 december, vlák voor Kerst nog even ¤250,= van m'n rekening afboeken. De ware Kerstgedachte in deze toch al zo goedkope maand

Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24122800
Neen
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:41:58 #16
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24122814
Schitterend

Moeten jullie collegegeld echt allemaal zelf betalen? Mijn pa en ma hebben zo'n instelling van "je opleiding en toekomst gaat boven alles, kerel!"

Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.
pi_24122866
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:

Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.
Wat fijn voor je zeg.

Nóg fijner dat je je realiseert dat niet íedereen een goed betaald baan heeft. En daarbij komt dat sommigen misschien wel veel kinderen hebben
pi_24122872
Aan de ene kant ben ik het wel met jullie eens aan de andere kant denk ik dan:

Bewaar dat geld dan laat het op de rekening staan tot de volgende maand als je dat steeds doet kan je je uitgave patroon hetzelfde houden........
En breng jezelf die dicipline dan bij i.p.v. te kankeren op de IBG.....
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:45:14 #19
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24122879
quote:
Schitterend

Moeten jullie collegegeld echt allemaal zelf betalen? Mijn pa en ma hebben zo'n instelling van "je opleiding en toekomst gaat boven alles, kerel!"

dat heb ik ook behalve dat laatste stuk en daar heb ik ook geen behoefte aan kan zelf mijn spullen wel betalen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:45:49 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24122892
quote:
Schitterend

Mijn ouders hebben het ook een aantal jaren betaald, maar ik ben nu 7e jaars (o.a. studieswitch) en op een gegeven moment vonden ze het welletjes.

Dat mijn vader al 2 jaar ziek is en in de WAO zit inmiddels en mijn ouders er maandelijks flink op achteruit zijn gegaan helpt ook niet echt.

Niet iedereen kan zich het bekostingen van de studie van zoon of dochter veroorloven hoor BrauN...
pi_24122916
Ik betaal ook heus niet alles, maar het is niet zo dat ik financieel niets hoef te doen hier.
Ik leer liever ook eens werken voor dingen
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:47:44 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24122928
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:44 schreef HellRaver het volgende:
Aan de ene kant ben ik het wel met jullie eens aan de andere kant denk ik dan:

Bewaar dat geld dan laat het op de rekening staan tot de volgende maand als je dat steeds doet kan je je uitgave patroon hetzelfde houden........
En breng jezelf die dicipline dan bij i.p.v. te kankeren op de IBG.....
Dat gaat ook echt als je álles zelf moet betalen Huur, vaste lasten, boodschappen, kleding, alles. Ik mag blij zijn als ik niet verder in het rood raak...
pi_24123005
quote:
Dat gaat ook echt als je álles zelf moet betalen Huur, vaste lasten, boodschappen, kleding, alles. Ik mag blij zijn als ik niet verder in het rood raak...
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je krijgt toch een vast bedrag? En je hebt toch ook een vast bedrag aan vaste lasten? Dan maakt het toch niet uit wanneer het wordt afgeschreven? En als je daar wel problemen mee hebt kan je gewoon niet met geld om gaan.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:53:20 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24123061
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:51 schreef HellRaver het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je krijgt toch een vast bedrag? En je hebt toch ook een vast bedrag aan vaste lasten? Dan maakt het toch niet uit wanneer het wordt afgeschreven? En als je daar wel problemen mee hebt kan je gewoon niet met geld om gaan.
Lees mijn verhaal over lenen uit het vorige deel maar eens, misschien snap je het dan wel
pi_24123141
Ja ik blijf lezen.....

Ik snap je heus wel heb ook een hypotheek van 2 ton en per maand ook nog eens 250 Euro vaste lasten. En dat met een salaris van net over de 1000 Euro per maand.....

Maar dan ga je toch een keer niet stappen of dan koop je eens een keer geen nieuwe broek.....
Als je dat 1 maand doet kan je voor lopen op je vasten lasten en vang je nog rente ook.

Stel het wordt de 20ste afgeschreven en op de 25ste komt het erbij. Als je dan 1 maand zuinig doet en je zet het geld wat er de 20ste van de komende maand afgaat op de 25ste apart dan kan je in die periode rente trekken over dat bedrag en hoef je ook niet moeilijk te doen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')