quote:Niet zo generaliseren svp. Ik leen naast mijn studie zodat ik veel tijd heb om bestuurs- en commissiewerk te kunnen verrichten naast mijn studie. Vrijwilligerswerk met andere woorden. Iets waar je ervaring kunt op doen die erg van toepassing komt tijdens je latere werk. Nu mijn studiefinanciering af is gelopen heb ik nog een lening plus werk ik drie dagen in de week.
En lenen is "zoooooooooo" slecht? Dus jij neemt later zeker geen hypotheek om een huis te financieren. Lekker sparen tot je 50ste en dan pas een huis komen zeker? En dan hebben we het nog niet gehad om de zachte leenvoorwaarden gehad...
Voor mij maakt dat wel degelijk uit. Een goed voorbeeld was twee maanden geleden: de stufi kwam ergens rond de 25e binnen ofzo en mijn collegegeld werd de 23e afgeschreven... En dat bedrag is ¤250,=... Als de stufi nou éérder was gekomen, had ik geen heksentoeren uit hoeven te halen om maar voldoende saldo te hebben voor die collegegeld-afboeking.quote:Wat maakt dat uit dan? Of je nu elke maand de 20 het hebt of de 25e..
Wat fijn voor je zeg.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.
dat heb ik ook behalve dat laatste stuk en daar heb ik ook geen behoefte aan kan zelf mijn spullen wel betalenquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Schitterend
Moeten jullie collegegeld echt allemaal zelf betalen?Mijn pa en ma hebben zo'n instelling van "je opleiding en toekomst gaat boven alles, kerel!"
Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.![]()
Mijn ouders hebben het ook een aantal jaren betaald, maar ik ben nu 7e jaars (o.a. studieswitch) en op een gegeven moment vonden ze het welletjes.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Schitterend
Moeten jullie collegegeld echt allemaal zelf betalen?Mijn pa en ma hebben zo'n instelling van "je opleiding en toekomst gaat boven alles, kerel!"
Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.![]()
Dat gaat ook echt als je álles zelf moet betalenquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:44 schreef HellRaver het volgende:
Aan de ene kant ben ik het wel met jullie eens aan de andere kant denk ik dan:
Bewaar dat geld dan laat het op de rekening staan tot de volgende maand als je dat steeds doet kan je je uitgave patroon hetzelfde houden........
En breng jezelf die dicipline dan bij i.p.v. te kankeren op de IBG.....
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je krijgt toch een vast bedrag? En je hebt toch ook een vast bedrag aan vaste lasten? Dan maakt het toch niet uit wanneer het wordt afgeschreven? En als je daar wel problemen mee hebt kan je gewoon niet met geld om gaan.quote:Dat gaat ook echt als je álles zelf moet betalen Huur, vaste lasten, boodschappen, kleding, alles. Ik mag blij zijn als ik niet verder in het rood raak...
Lees mijn verhaal over lenen uit het vorige deel maar eens, misschien snap je het dan welquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:51 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je krijgt toch een vast bedrag? En je hebt toch ook een vast bedrag aan vaste lasten? Dan maakt het toch niet uit wanneer het wordt afgeschreven? En als je daar wel problemen mee hebt kan je gewoon niet met geld om gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |