abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24122133
Ik ben toe aan een nieuwe stropdas. Ik draag vrijwel nooit een stropdas, behalve dan voor school presentaties etc. Dus ik heb er niet echt verstand van.

Maar waarom ga je niet naar een winkel?
Nou ik heb er eigenlijk een voor donderdag nodig, en ik heb me gehele agenda vol tot donderdag als ik hem nodig heb. Dus ik ga geen open winkel kunnen vinden. Gelukkig kan ik wel iemand erheen sturen met een goede omschrijving maar daarbij heb ik dus even jullie hulp nodig.

Wat heb ik nodig?
Ik wil een sctropdas die niet zo klein boven is. Wat ik daarmee bedoel?
Niet zo dus( random google pic):
http://home.planet.nl/~wklumper/zakenman.jpg

Ik zoek dus gewoon een met een wat bredere knoop boven, wat moderner zeg maar. Ik kan het niet goed omschrijven maar dus niet zo een strakke smalle knoop boven maar een das die wat breder blijft bij de knoop. Want ik zie het wel eens maar met de dassen die ik heb krijg je dat echt niet voor elkaar. Dus weet iemand wat voor stof dat is en wat ik bedoel? want ik kan ff geen google pics vinden van wat ik bedoel.
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_24122244
een mooie sevenfold is what you need. prijzig maar dan heb je wel een knappe das. voor rond de 100 euro verkrijgbaar bij de betere herenzaken in allerlei kleuren
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_24122315
Gewoon zijde, en idd het liefst een sevenfold (dat is overigens geen merk) das. Wil je geen 100 euro uitgeven voor een echt mooie das dan kun je ook www.dassenonline.nl proberen. ik heb er zelf geen ervaring mee maar de Quote was er best positief over als ik me niet vergis.

Dikke dassen en vrij modern zijn JP Originals en La Buca. AUB geen dassen met printjes erop.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24122353
De knoop moet je toch gewoon knopen?

Je kan toch niet zomaar een das met een dikke knoop kopen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:22:14 #5
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24122407
een kleine knoop hangt af van de manier waarop je knoopt en welk type knoop je gebruikt.
Neerkomen wel!
pi_24122416
Dat dacht is dus ook maar die knoop die je ziet, in de breedte is mij das dat niet eens daar. Dus het ligt wel aan de das, maar ze lijken ook wel een andere stof. maar ik ben er dus totaaaaal n00b in. Maar ik ben ook maar een student, bij 20 euro houd het wel op ben ik bang. Het is voor een "gala". Maar ik weet, daar hoort een rokkostuum of smoking met strikje bij maar zo veel geld heb ik niet, ik heb een duur mooi pak dus ik doe dat lekker aan net als iedereen, uit eindelijk is het toch alleen maar bier drinken. Maar ik weet niet wat strikjes kosten, als die niks kosten koop ik die maar ander seen das, die is tenminste vaker toepasbaar
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_24122454
een sevenfold is een das gemaakt uit een stuk zijde dat, toepasselijk, zeven keer dubbel is gevouwen. hierdoor krijg je een dikke das, dus automatisch een dikke knoop
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:25:04 #8
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24122470
zo'n vlinderdasje heb je voor 15 tot 25 euro...
Neerkomen wel!
pi_24122531
Laatst op de kerstborrel van mn bijbaantje (in de schoonmaak) had een van vaste werknemers een hele mooie met mickey mouse erop om. Iets voor jou
pi_24122594
Als jij een wil met een dikke knoop dan maak je een mooie dikke knoop

Voor knopen kan je hier kijken: http://www.rushties.com/information/tie-tie.shtml

Voor de das is het belangrijk dat hij van redelijk flexibel materiaal is gemaakt (dus niet te stijf) en mooi glad. Dit is ook de reden waarom zijde de voorkeur geniet boven polyester.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:32:49 #11
90450 Jack_Flash
Not jumpin', just chillin
pi_24122635
Als het voor een gala is moet je absoluut geen pak aantrekken, en een rok hoeft niet duur te zijn. Koop dan alleen het witgoed, dus een overhemd, vestje en strikje. De broek van je kostuum is prima, en iedereen trekt toch zijn jasje uit op het gala zelf. Das namelijk harstikke warm.

Kerstgala in Groningen trouwens?
pi_24122695
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:30 schreef ExCibular het volgende:
Als jij een wil met een dikke knoop dan maak je een mooie dikke knoop
Met een dun dasje (tie rack ofzo) zul je met een dubbele windsor zelfs een dunner knoopje krijgen dan met koetsiersknoop i.c.m. een Jay Pee Originals das...
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24122785
Je kan bij de WE Men geheid een das vinden die bij je past. Ze hebben daar zijden dassen voor een euro of 20. Verder zou je kunnen kijken bij de bijenkorf oid, maar die is over het algemeen alweer wat duurder
pi_24122860
idd bij de WE hebben ze mooie dassen. heb er zelf ook laatst een gekocht. en hoe dik hij van boven is hangt van jouw knoop af.

(bij de H&M hebben ze ook een leuke. beiden zijn overigens 15 euro)
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:54:07 #15
49006 Glatze
The world is flat!
pi_24123078
WE of HEMA. Hema heeft prima dassen, ook wat dikker zodat ze wat breder knopen.
pi_24123128
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:43 schreef Bunker het volgende:
idd bij de WE hebben ze mooie dassen. heb er zelf ook laatst een gekocht. en hoe dik hij van boven is hangt van jouw knoop af.
Tot op een zekere hoogte...

In deze 2 dassen zit exact dezelfde knoop. Welke das zou nou van een dikker materiaal zijn...

dinsdag 21 december 2004 @ 19:57:49 #17
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_24123145
Neem me niet kwalijk, maar een pak bij een gala..?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_24123161
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:09 schreef Brendovic het volgende:

Niet zo dus( random google pic):
http://home.planet.nl/~wklumper/zakenman.jpg
hahaha he die meneer op die foto die ken ik
pi_24123178
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:57 schreef Oosthoek het volgende:
Neem me niet kwalijk, maar een pak bij een gala..?
Op dat soort dingen ga ik niet eens meer in
pi_24123193
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:56 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Tot op een zekere hoogte...

In deze 2 dassen zit exact dezelfde knoop. Welke das zou nou van een dikker materiaal zijn...

[afbeelding]
Als ik die onderste das 5x windsor knoop is hij even dik als die bovenste.

Maar je hebt wel gelijk. Het heeft ook wel te maken met de stof. maar bij een dunne das kan een extra rondje bij het knopen ook wonderen doen.
pi_24123234
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:59 schreef Bunker het volgende:

[..]

Als ik die onderste das 5x windsor knoop is hij even dik als die bovenste.
Jammer dat je dan een vlinderdasje hebt ipv een stropdas
pi_24123281
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:02 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Jammer dat je dan een vlinderdasje hebt ipv een stropdas
hehe jah idd. maar goed. bijzaak
pi_24123292
Laten we het eerst gewoon eens 'das' noemen... Ik stel dan ook voor om de topic titel te wijzigen.
pi_24123411
Toch zou ik eens kijken op www.dassenonline.nl , zijden dassen en vrij dik schijnt het. Zoals gezegd was Quote er best tevreden over. En ze kosten slechts 25 euro.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:27:39 #25
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_24126533
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
Laten we het eerst gewoon eens 'das' noemen... Ik stel dan ook voor om de topic titel te wijzigen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')