abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24104460
Kan dat?!? M'n scooter gaat erg moeizaam aan nu het zo koud is of soms zelfs helemaal niet. Ik heb hem al een keer laten repareren omdat hij niet wilde starten. Toen hebben ze hem wel aan de praat gekregen maar verder heeft het niet echt veel geholpen....

Hebben meer scooter rijders hier last van? Wat doen jullie er aan? Tips zijn welkom!! Of is er niets aan te doen en blijft het zo zolang het nog winter is?
pi_24104691
doordat er in koude lucht een hoger percentage zuurstof zit, is je benzine/luchtverhouding veranderd, je hebt nu meer lucht dan goed voor je is... een grotere sproeier is de oplossing

Heb ik overigens elke winter wel een keer meegemaakt ja.
(Y)
pi_24104712
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:18 schreef lon18 het volgende:
Kan dat?!? M'n scooter gaat erg moeizaam aan nu het zo koud is of soms zelfs helemaal niet. Ik heb hem al een keer laten repareren omdat hij niet wilde starten. Toen hebben ze hem wel aan de praat gekregen maar verder heeft het niet echt veel geholpen....

Hebben meer scooter rijders hier last van? Wat doen jullie er aan? Tips zijn welkom!! Of is er niets aan te doen en blijft het zo zolang het nog winter is?
Dit komt zeker vaker voor in de winter, één tip, probeer hem zo veel mogelijk aan te trappen, ipv de electrische start te gebruiken, anders is straks je accu leeg

Ik had er met mijn scooter nooit echt heel erg veel last van, hij stond altijd in de garage hier thuis, binnen 5x trappen had ik hem meestal wel aan
pi_24104912
je kunt 'm 'smorgens warmföhnen. Start direct, en altijd.
In Scandinavische landen heeft een beetje auto een verwarmingselement in de motor zitten, met een gewone stekker eraan, zo kan zelfs het meest bevroren wrak gewoon gestart worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_24104986
hem met de choke starten
pi_24105186
winter=koude lucht=meer lucht per volume
Er komt nu dus meer lucht en evenveel benzine in je cilinder. Om dit te corrigeren neem je een sproeier van een maatje groter. Je kan ook je luchtfilter afplakken.
  maandag 20 december 2004 @ 18:03:02 #7
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_24105230
Gooi er je ochtendkoffie overheen
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_24105349
*is blij dat hij geen scooter heeft
  maandag 20 december 2004 @ 18:25:10 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24105634
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:32 schreef chiren het volgende:
doordat er in koude lucht een hoger percentage zuurstof zit, is je benzine/luchtverhouding veranderd, je hebt nu meer lucht dan goed voor je is... een grotere sproeier is de oplossing

Heb ik overigens elke winter wel een keer meegemaakt ja.
Daar heb je toch een Choke voor...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24105811
choke vol aan, geen gas, zo gauw motor loopt heel voorzichtig gas geven (als je teveel gas geeft slaat motor weer af), choke aanhouden... warm rijden, choke uit
pi_24106054
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:18 schreef lon18 het volgende:
Kan dat?!? M'n scooter gaat erg moeizaam aan nu het zo koud is of soms zelfs helemaal niet. Ik heb hem al een keer laten repareren omdat hij niet wilde starten. Toen hebben ze hem wel aan de praat gekregen maar verder heeft het niet echt veel geholpen....

Hebben meer scooter rijders hier last van? Wat doen jullie er aan? Tips zijn welkom!! Of is er niets aan te doen en blijft het zo zolang het nog winter is?
koop n zundapp... die starten altijd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24106075
quote:
Dit komt zeker vaker voor in de winter, één tip, probeer hem zo veel mogelijk aan te trappen, ipv de electrische start te gebruiken, anders is straks je accu leeg

Ik had er met mijn scooter nooit echt heel erg veel last van, hij stond altijd in de garage hier thuis, binnen 5x trappen had ik hem meestal wel aan
Als hij niet wil starten, dan ga ik ook wel aantrappen. Dus het is niet zo gek dat je nu wel een paar keer moet trappen voordat hij loopt? Er zijn anders ook genoeg scooters die nou nog gewoon in 1 keer electrisch starten, maarja...

Probleem bij mij is echter dat het soms wel lang kan duren en dat hij soms zelfs helemaal niet aan wil gaan.
quote:
choke vol aan, geen gas, zo gauw motor loopt heel voorzichtig gas geven (als je teveel gas geeft slaat motor weer af), choke aanhouden... warm rijden, choke uit
Ik heb dus geen coke er op zitten, dat gaat automatisch. En die werkt goed zei de dealer.
pi_24106133
ik moet 3x kicken trouwens
pi_24106313
Even met de fohn erop. En binnen starten. Rustig warm laten worden.
pi_24108549
quote:
Even met de fohn erop. En binnen starten. Rustig warm laten worden.
Fohnen ? Are you serious
pi_24109287
quote:
Op maandag 20 december 2004 21:30 schreef lon18 het volgende:

[..]

Fohnen ? Are you serious
Echt waar, het werkt geweldig.
Het probleem is alleen dat bij de meesten de stekker voor de föhn niet binnen het bereik van de scooter is, maar als je gezegend bent met een contactdoos in de buurt van je brommer, zou ik het toch maar even proberen
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_24109970
Normaal zou de choke dat behoren te doen ja, (die is bij de meeste scooters tegenwoordig elektrisch) maar die is niet berekend op de vrieskou 's ochtens, dat blijkt maar weer. De beste manier is eventje een 1 maatje grotere sproeier monteren (Waarom? Zie verhaal boven) en je kunt er weer 3 maandjes tegenaan.

Wat je ook kunt doen, (ik weet niet wat voor scooter je hebt en in hoeverre je makkelijk bij je luchtfilter komt) is bij het starten je hand voor het luchtfiltergat houden zodat er nog maar een klein beetje lucht doorheen kan, of iets ervoor plakken dat de opening wat kleiner wordt. Dan moet hij ook starten.

Als mijn scooter niet wilde starten in de kou propte ik altijd een vinger van mijn handschoen in het luchtfiltergat en ging toen kicken, toen hij aansloeg trok ik snel die handschoen eruit en liep ie normaal (Had nml geen zin om in de kou een grotere sproeier te monteren)
(Y)
  dinsdag 21 december 2004 @ 01:19:41 #18
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_24112204
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:45 schreef Ridocar het volgende:
In Scandinavische landen heeft een beetje auto een verwarmingselement in de motor zitten, met een gewone stekker eraan, zo kan zelfs het meest bevroren wrak gewoon gestart worden.
Hier in Nederland ook, tenminste bij ambulance en brandweervoertuigen.
Zo kunnen we 's nachts als 't vriest tenminste meteen vol gas weg.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_24120211
Regel de stationairstelschroef af op winterse omstandigheden.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24120607
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:48 schreef lon18 het volgende:

[..]

Ik heb dus geen coke er op zitten, dat gaat automatisch. En die werkt goed zei de dealer.
Hoezo, heb je het dan van jezadel af gesnoven?

Maar ff een serieus. Kijk je accu ff na of er nog genoeg dm water inzit. Dat wil nog wel eens het probleem zijn. En net als wat anderen zeggen met de kickstart starten. Het nadeel van scooters is dat er te zwakke accu's opzitten die eigenlijk alleen 's zomers geschikt zijn. Misschien dat het helpt als je er een wat grotere accu opzet.
Zolang m'n baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk!
pi_24122208
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:53 schreef Veilside_red het volgende:

[..]

Hoezo, heb je het dan van jezadel af gesnoven?

Maar ff een serieus. Kijk je accu ff na of er nog genoeg dm water inzit. Dat wil nog wel eens het probleem zijn. En net als wat anderen zeggen met de kickstart starten. Het nadeel van scooters is dat er te zwakke accu's opzitten die eigenlijk alleen 's zomers geschikt zijn. Misschien dat het helpt als je er een wat grotere accu opzet.
Onzin, het is je benzine/lucht verhouding! Dus OF een maatje grotere sproeier, OF bij het starten elke keer ffies je luchtfilter dichthouden. En iedereen die het hier niet mee eens is, screw you guys, ik heb 3 jaar bij Wijtman Tweewielers in Delft gewerkt, plus dat ik elke fokking winter hetzelfde probleem met mijn scooter had
(Y)
pi_24123869
gefeliciteerd ermee Eigenlijk zijn het klote dingen die tweetakt scooters. Het is altijd wel wat. Ik heb er zelf ook 1 gehad hoor maar ik mis hem echt totaal niet.
Zolang m'n baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk!
pi_24167667
Thanks voor de tips. M'n hand voor de luchfilter houden zal ik eens proberen als ie weer moeilijk doet. Wel een beetje vaag trouwens, dat ding zit aan de andere kant als mijn kickstart. Dat is ook geen gezicht.... maarja dat is het ook niet als ik 5 minuten sta te kicken

M'n accu is trouwens wel in orde hoor. De startmotor draait goed en lang rond, alleen het aanslaan van de motor is soms dus het probleem. Laten we hopen dat het niet al te koud meer wordt

Meer tips zijn trouwens altijd nog welkom xx lon.
pi_24169918
Bij mij staat ie in de schuur, niet verwarmd niks. Maar start wel meteen elektrisch. Knopje moet ik wel 1 seconde langer dan normaal indrukken, maar hij start wel.
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:28:41 #25
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24179213
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Echt waar, het werkt geweldig.
Het probleem is alleen dat bij de meesten de stekker voor de föhn niet binnen het bereik van de scooter is, maar als je gezegend bent met een contactdoos in de buurt van je brommer, zou ik het toch maar even proberen
een maat van mij had een gasbrander in zijn kluisje op sgool die hield hij er dan bij in de buurt werkte prima.
Remlof is een Spellings Nsb'er
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')