Dit komt zeker vaker voor in de winter, één tip, probeer hem zo veel mogelijk aan te trappen, ipv de electrische start te gebruiken, anders is straks je accu leegquote:Op maandag 20 december 2004 17:18 schreef lon18 het volgende:
Kan dat?!? M'n scooter gaat erg moeizaam aan nu het zo koud is of soms zelfs helemaal niet. Ik heb hem al een keer laten repareren omdat hij niet wilde starten. Toen hebben ze hem wel aan de praat gekregen maar verder heeft het niet echt veel geholpen....
Hebben meer scooter rijders hier last van? Wat doen jullie er aan? Tips zijn welkom!! Of is er niets aan te doen en blijft het zo zolang het nog winter is?
Daar heb je toch een Choke voor...quote:Op maandag 20 december 2004 17:32 schreef chiren het volgende:
doordat er in koude lucht een hoger percentage zuurstof zit, is je benzine/luchtverhouding veranderd, je hebt nu meer lucht dan goed voor je is... een grotere sproeier is de oplossing
Heb ik overigens elke winter wel een keer meegemaakt ja.
koop n zundapp... die starten altijdquote:Op maandag 20 december 2004 17:18 schreef lon18 het volgende:
Kan dat?!? M'n scooter gaat erg moeizaam aan nu het zo koud is of soms zelfs helemaal niet. Ik heb hem al een keer laten repareren omdat hij niet wilde starten. Toen hebben ze hem wel aan de praat gekregen maar verder heeft het niet echt veel geholpen....
Hebben meer scooter rijders hier last van? Wat doen jullie er aan? Tips zijn welkom!! Of is er niets aan te doen en blijft het zo zolang het nog winter is?
Als hij niet wil starten, dan ga ik ook wel aantrappen. Dus het is niet zo gek dat je nu wel een paar keer moet trappen voordat hij loopt? Er zijn anders ook genoeg scooters die nou nog gewoon in 1 keer electrisch starten, maarja...quote:Dit komt zeker vaker voor in de winter, één tip, probeer hem zo veel mogelijk aan te trappen, ipv de electrische start te gebruiken, anders is straks je accu leeg
Ik had er met mijn scooter nooit echt heel erg veel last van, hij stond altijd in de garage hier thuis, binnen 5x trappen had ik hem meestal wel aan
Ik heb dus geen coke er op zitten, dat gaat automatisch. En die werkt goed zei de dealer.quote:choke vol aan, geen gas, zo gauw motor loopt heel voorzichtig gas geven (als je teveel gas geeft slaat motor weer af), choke aanhouden... warm rijden, choke uit
Echt waar, het werkt geweldig.quote:
Hier in Nederland ook, tenminste bij ambulance en brandweervoertuigen.quote:Op maandag 20 december 2004 17:45 schreef Ridocar het volgende:
In Scandinavische landen heeft een beetje auto een verwarmingselement in de motor zitten, met een gewone stekker eraan, zo kan zelfs het meest bevroren wrak gewoon gestart worden.
Hoezo, heb je het dan van jezadel af gesnoven?quote:Op maandag 20 december 2004 18:48 schreef lon18 het volgende:
[..]
Ik heb dus geen coke er op zitten, dat gaat automatisch. En die werkt goed zei de dealer.
Onzin, het is je benzine/lucht verhouding! Dus OF een maatje grotere sproeier, OF bij het starten elke keer ffies je luchtfilter dichthouden. En iedereen die het hier niet mee eens is, screw you guys, ik heb 3 jaar bij Wijtman Tweewielers in Delft gewerkt, plus dat ik elke fokking winter hetzelfde probleem met mijn scooter hadquote:Op dinsdag 21 december 2004 17:53 schreef Veilside_red het volgende:
[..]
Hoezo, heb je het dan van jezadel af gesnoven?![]()
Maar ff een serieus. Kijk je accu ff na of er nog genoeg dm water inzit. Dat wil nog wel eens het probleem zijn. En net als wat anderen zeggen met de kickstart starten. Het nadeel van scooters is dat er te zwakke accu's opzitten die eigenlijk alleen 's zomers geschikt zijn. Misschien dat het helpt als je er een wat grotere accu opzet.
een maat van mij had een gasbrander in zijn kluisje op sgool die hield hij er dan bij in de buurt werkte prima.quote:Op maandag 20 december 2004 22:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Echt waar, het werkt geweldig.
Het probleem is alleen dat bij de meesten de stekker voor de föhn niet binnen het bereik van de scooter is, maar als je gezegend bent met een contactdoos in de buurt van je brommer, zou ik het toch maar even proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |