quote:Lastly we have the A Dance with Dragons news: The news is…
There is no news. Officially. In fact, it’s so “officially” that George openly lamented about how much he had wanted to be able to give us “the news,” but because he had been sick, he’d “lost a week,” and therefore “the news” could not be told just yet. Not quite yet. Even though he had been making “GREAT” progress on ADwD up until a week ago, and then–
I’ll spell this out for the slow: Any week now. Could this be a GRRM-sized week? Perhaps. (That could equate to a month. Maybe two. Who really knows what other projects he’s going to be juggling?) Do I know anything official? No. But I know Hodor-sized hints when I hear them.
I’m going to bet my hat we see A Dance with Dragons on the shelves before the airing of the season 1 finale of Game of Thrones. Sooner than that if they can find a jacket big enough to fit the bindings of that behemoth book. I don’t think they will do the re-issue of AGoT (with the new cover) at the exact same time they release Dance.
Jij bent gekquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:54 schreef deedeetee het volgende:
Van mij hoeft 't niet meer, ik zou eerst het vorige boek weer moeten lezen om er weer in te komen.
Aangezien de man niet de moeite neemt om zijn boeken met enige redelijke regelmaat te produceren kan hij het volgende deel wat mij betreft.......... Eeehhh ik denk dattut wel duidelijk is wat ik bedoel.
Tsja, ik wil het aan de ene kant wel lezen ja. Aan de andere kant ben ik bang dat A dance with dragons het laatste boek wordt wat hij gaat schrijven in deze serie omdat hij er geen zin in lijkt te hebben... Ik ben bang dat ik jou mening deel...quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:54 schreef deedeetee het volgende:
Van mij hoeft 't niet meer, ik zou eerst het vorige boek weer moeten lezen om er weer in te komen.
Aangezien de man niet de moeite neemt om zijn boeken met enige redelijke regelmaat te produceren kan hij het volgende deel wat mij betreft.......... Eeehhh ik denk dattut wel duidelijk is wat ik bedoel.
Inderdaad, een heel verhelderend stukje tekstquote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:24 schreef neilpad het volgende:
Dit is misschien wel een verhelderende post over het hele schrijfproces.
http://asoiaf.westeros.or(...)ong-of-ice-and-fire/
Net zoals ADWD dus, die hij zogenaamd ook al half af had toen A Feast for Crows uitkwam.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:57 schreef neilpad het volgende:
[..]
Jij bent gek.
Gewoon de hele serie weer herlezen, de moeite echt wel waard imo. Heb hem zelf ook al meerdere keren herlezen. Denk dat ik nu alleen even A Feast For Crows ga herlezen.
Overigens lijkt het erop dat hij al een aardig deel van het boek na ADWD ook al af heeft en ook de verhaallijn al heeft bedacht geloof ik. Lijkt me sterk als we na ADWD weer zo lang moeten wachten.
Misschien had ie een gigantische writers block of was hij er gewoon kapot van dat de McRib uit de handel gehaald werdquote:Op zondag 15 februari 2009 17:59 schreef beeer het volgende:
Valt wel mee; tussen het derde en vierde deel zat ook vijf jaar (2000/2005)
Ja maar toen had hij dus aangegeven van: Omdat ik A dance with dragons al half af heb, zullen die snel achter elkaar volgen, met een jaar / anderhalf jaar ertussen. Niet nog eens 5 jaar dus...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:56 schreef beeer het volgende:
Om even een wijs iemand te quoten
[..]
Misschien had ie een gigantische writers block of was hij er gewoon kapot van dat de McRib uit de handel gehaald werd
Lees die post via die link die ik hierboven heb neergezet. Misschien dat je er dan wat meer begrip voor kunt opbrengen. Overigens snap ik wel waarom hij niet zoveel op zijn blog post over ADWD. Daar heeft hij zelf volgens mij ook weleens over uit gewijd.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:48 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Net zoals ADWD dus, die hij zogenaamd ook al half af had toen A Feast for Crows uitkwam.
Het probleem is niet zozeer dat hij geen zin had, maar dat hij meer zin had in andere projecten. Ik kijk af en toe op zijn blog, maar daar schrijft hij vooral over alle fantasy conferenties die hij heeft bezocht, welke sportwedstrijd er nu weer op tv was, wat hij nu weer heeft gedaan voor de TV-serie, met dan één keer in de zes maanden een berichtje dat hij erg opgeschoten is met ADWD, hij heeft weer anderhalf hoofdstuk geschreven.
Inderdaad duurt veel te lang. Laatste boek ook stukken minder als deel 1tm3. Hij kan beter met een andere schrijver samenwerken om de serie af te maken.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp best dat het schrijven een giga karwei maar, maar het lezen is met zoveel jaren er tussen niet leuk meer.![]()
Ik wacht wel af af hij de serie ooit af maakt en als dat 'm lukt lees ik alles in één ruk uit. Begin dan gewoon weer opnieuw met het laatste deel om er weer in te komen en daarna de rest.![]()
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dit ooit gaat gebeuren, hij vind andere zaken gewoon veel leuker om te doen en heeft niet echt nog puf om verder te schrijven.
Ik zit te twijfelen of ik het boek eerst nog ga lezen, ik heb nog niks van de serie gelezen omdat ik geen zin heb om iedere keer een aantal jaar te wachten op een volgend deel. Ik wilde alles in een keer gaan lezen, maar ik heb wel zin om de serie te gaan kijken. Daarnaast lees ik liever eerst een boek dan de verfilming (of in dit geval de serie), dus ik denk dat ik het boek toch maar eerst ga lezen.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:08 schreef Fingon het volgende:
Naar ik gehoord heb is aDwD nu inderdaad bijna af, hij moet nog een paar chapters afmaken voordat het naar de drukker kan, oorspronkelijk zou hij een ''secret announcement'' hebben op ik dacht 8 januari maar dat ging toen niet door omdat hij met de kerst ziek was geworden en 2 weken lang in ziekenhuis lag/ziek was. Waarschijnlijk was dat dus de aankondiging geweest dat hij het boek af had dus ik denk dat we het wel binnenkort kunnen verwachten.
Dan is er tenslotte ook nog de verfilming van zijn boeken door HBO die eind april op televisie komt, dus genoeg om naar uit te kijken
Het enige wat ik wel hope is dat Winds of Winter niet weer zo'n enorme tijd gaat duren, ook omdat hij al een stukje ouder wordt zo langzamerhand.
De stainless steel versie of die duurdere Damascus versie?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:31 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb zelf die Longclaw, echt een mooi stukje werk wat zich zeker kan meten met de United Cutlery lijn van LotR.
Jawel de eerste batch is al weg en volgens mij hebben ze ze nu ook in stockquote:Op zondag 23 januari 2011 20:19 schreef LordLynx het volgende:
Gewone steel, ik zie nu pas dat er een andere versie van bestaatDie is volgens mij ook nog niet uitgeleverd....
Zwaard ligt in mn opslag omdat ik teveel van dit spul heb om kwijt te kunnen thuis.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:37 schreef Fingon het volgende:
[..]
Jawel de eerste batch is al weg en volgens mij hebben ze ze nu ook in stock
Hoe dan ook, heb je misschien een paar foto's met jezelf oid met je zwaard zodat ik een idee heb hoe groot hij nou eigenlijk is, van de foto's daar zijn de verhoudingen mij nog steeds niet duidelijk.
normale lengte voor een zwaard wat je met 2 handen kan vasthouden hoorquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:24 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Zwaard ligt in mn opslag omdat ik teveel van dit spul heb om kwijt te kunnen thuis.
Volgens mij is die iets van 1,25 lang ofzo, verder een redelijk normaal formaat zwaard.
Liever niet, ik wil het zo lang mogelijk rekken zodat tussen seizoen 1 & 2(hopelijk) zo min mogelijk tijd zit.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:11 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
normale lengte voor een zwaard wat je met 2 handen kan vasthouden hooren daar is een bastaard zwaard ook vaak voor, al kan beide.
Ik begin zin in die TV serie te krijgen, is al bekend of aflevering 1 een dubbele word?
quote:
A Dance With Dragons will be published on July 12. The manuscript is huge — the publisher estimates the hardcover edition will run more than 900 pages, putting it about the same length as the longest book in the series, A Storm of Swords. Schedule your summer vacation accordingly.
http://shelf-life.ew.com/2011/03/03/dance-with-dragons-date/
All Hailquote:
Wat is dat nou, een boek van dit niveau hoor je zeker de eerste keer in de oorspronkelijke taal te lezen, vertalingen zijn niet te pruimen imo.quote:
Jajaja, ik ben er in het Nederlands aan begonnen dus maak ik het ook in Nederlands af. Gewoon voor de continuïteitquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:26 schreef Fingon het volgende:
[..]
Wat is dat nou, een boek van dit niveau hoor je zeker de eerste keer in de oorspronkelijke taal te lezen, vertalingen zijn niet te pruimen imo.
wat een fucker.quote:No. Sorry. Not done yet.
Doe jezelf een plezier en begin gewoon opnieuw in het engels! Lukt makkelijk voor de 12equote:Op donderdag 3 maart 2011 15:45 schreef Rahl het volgende:
[..]
Jajaja, ik ben er in het Nederlands aan begonnen dus maak ik het ook in Nederlands af. Gewoon voor de continuïteit.
Ben al bezig in Wheel of Time in 't Engels, vind ik al lastig zat.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:40 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Doe jezelf een plezier en begin gewoon opnieuw in het engels! Lukt makkelijk voor de 12e
Ik denk niet dat de nederlandse vertaling tegelijkertijd uitkomt.
En wat betreft de datum:![]()
![]()
![]()
Dat vraag ik me af. Je ziet namelijk wel eens dat de Nederlandse versie eerder uitkomt dan de Engelse om te voorkomen dat wij massaal de goedkopere engelse versie bestellen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:40 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Doe jezelf een plezier en begin gewoon opnieuw in het engels! Lukt makkelijk voor de 12e
Ik denk niet dat de nederlandse vertaling tegelijkertijd uitkomt.
Wow bedankt, ind goedkoop.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Je ziet namelijk wel eens dat de Nederlandse versie eerder uitkomt dan de Engelse om te voorkomen dat wij massaal de goedkopere engelse versie bestellen.
Ik lees ze in het Nederlands maar ik neem gewoon de eerste versie die uitkomt.
Verder is de bookdepository.co.uk vet goedkoop maar ik denk dat je dan wel 3-5 dagen extra geduld zult moeten opbrengen tov bol.com
Met een halve pagina per dag red je het netquote:Op donderdag 3 maart 2011 21:44 schreef Ereinion het volgende:
Heerlijk. Drie dagen non-stop lezen en genieten, om daarna weer vijf jaar te wachten op het volgende deel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |