abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:25:11 #256
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87708149
Die ja! Ik dacht ook dat ze facedancers heette :@ . Tja arya moet haast wel een van hun worden anders slaat die hele verhaal lijn op zult. Maar ik ben bang dat het deel wat nu geschreven wordt alleen nog maar meer vragen gaat oproepen aangezien het grotendeels samenloopt met het vorige boek.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_91261810
Het lijkt er heel erg sterk op dat de beste man dan toch bijna klaar is met A Dance with Dragons :o .

Quote van de WiC site:
quote:
Lastly we have the A Dance with Dragons news: The news is…

There is no news. Officially. In fact, it’s so “officially” that George openly lamented about how much he had wanted to be able to give us “the news,” but because he had been sick, he’d “lost a week,” and therefore “the news” could not be told just yet. Not quite yet. Even though he had been making “GREAT” progress on ADwD up until a week ago, and then–

I’ll spell this out for the slow: Any week now. Could this be a GRRM-sized week? Perhaps. (That could equate to a month. Maybe two. Who really knows what other projects he’s going to be juggling?) Do I know anything official? No. But I know Hodor-sized hints when I hear them.

I’m going to bet my hat we see A Dance with Dragons on the shelves before the airing of the season 1 finale of Game of Thrones. Sooner than that if they can find a jacket big enough to fit the bindings of that behemoth book. I don’t think they will do the re-issue of AGoT (with the new cover) at the exact same time they release Dance.
Money won is twice as sweet as money earned.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:54:28 #258
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_91262306
Van mij hoeft 't niet meer, ik zou eerst het vorige boek weer moeten lezen om er weer in te komen.
Aangezien de man niet de moeite neemt om zijn boeken met enige redelijke regelmaat te produceren kan hij het volgende deel wat mij betreft.......... Eeehhh ik denk dattut wel duidelijk is wat ik bedoel. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_91262436
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:54 schreef deedeetee het volgende:
Van mij hoeft 't niet meer, ik zou eerst het vorige boek weer moeten lezen om er weer in te komen.
Aangezien de man niet de moeite neemt om zijn boeken met enige redelijke regelmaat te produceren kan hij het volgende deel wat mij betreft.......... Eeehhh ik denk dattut wel duidelijk is wat ik bedoel. :D
Jij bent gek :P.
Gewoon de hele serie weer herlezen, de moeite echt wel waard imo. Heb hem zelf ook al meerdere keren herlezen. Denk dat ik nu alleen even A Feast For Crows ga herlezen.

Overigens lijkt het erop dat hij al een aardig deel van het boek na ADWD ook al af heeft en ook de verhaallijn al heeft bedacht geloof ik. Lijkt me sterk als we na ADWD weer zo lang moeten wachten.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:58:08 #260
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91262463
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:54 schreef deedeetee het volgende:
Tsja, ik wil het aan de ene kant wel lezen ja. Aan de andere kant ben ik bang dat A dance with dragons het laatste boek wordt wat hij gaat schrijven in deze serie omdat hij er geen zin in lijkt te hebben... Ik ben bang dat ik jou mening deel... :(
pi_91262994
Er geen zin in lijkt te hebben 8)7 ... hoe kom je daar nou weer bij.
Het ging gewoon niet sneller, hij zat in de knoop met het verhaal en hij was sowieso al niet de snelste. Ik snap niet waar jullie dat idee vandaan halen, hij lijkt er juist meer zin in te hebben dan ooit nu er een serie van wordt gemaakt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook zwaar klote dat het nu al zo lang duurt maar ik neem niet zomaar aan dat hij al die tijd maar wat heeft lopen aanmodderen.
pi_91296386
Dit is misschien wel een verhelderende post over het hele schrijfproces.
http://asoiaf.westeros.or(...)ong-of-ice-and-fire/
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:43:48 #263
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91304099
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:24 schreef neilpad het volgende:
Dit is misschien wel een verhelderende post over het hele schrijfproces.
http://asoiaf.westeros.or(...)ong-of-ice-and-fire/
Inderdaad, een heel verhelderend stukje tekst :D Dankje!
pi_91304244
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:57 schreef neilpad het volgende:

[..]

Jij bent gek :P.
Gewoon de hele serie weer herlezen, de moeite echt wel waard imo. Heb hem zelf ook al meerdere keren herlezen. Denk dat ik nu alleen even A Feast For Crows ga herlezen.

Overigens lijkt het erop dat hij al een aardig deel van het boek na ADWD ook al af heeft en ook de verhaallijn al heeft bedacht geloof ik. Lijkt me sterk als we na ADWD weer zo lang moeten wachten.
Net zoals ADWD dus, die hij zogenaamd ook al half af had toen A Feast for Crows uitkwam.

Het probleem is niet zozeer dat hij geen zin had, maar dat hij meer zin had in andere projecten. Ik kijk af en toe op zijn blog, maar daar schrijft hij vooral over alle fantasy conferenties die hij heeft bezocht, welke sportwedstrijd er nu weer op tv was, wat hij nu weer heeft gedaan voor de TV-serie, met dan één keer in de zes maanden een berichtje dat hij erg opgeschoten is met ADWD, hij heeft weer anderhalf hoofdstuk geschreven.
pi_91304520
Om even een wijs iemand te quoten
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2009 17:59 schreef beeer het volgende:
Valt wel mee; tussen het derde en vierde deel zat ook vijf jaar (2000/2005)
Misschien had ie een gigantische writers block of was hij er gewoon kapot van dat de McRib uit de handel gehaald werd
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:59:56 #266
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91304641
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:56 schreef beeer het volgende:
Om even een wijs iemand te quoten

[..]

Misschien had ie een gigantische writers block of was hij er gewoon kapot van dat de McRib uit de handel gehaald werd
Ja maar toen had hij dus aangegeven van: Omdat ik A dance with dragons al half af heb, zullen die snel achter elkaar volgen, met een jaar / anderhalf jaar ertussen. Niet nog eens 5 jaar dus...
Die update op zijn website over zijn boek is ook al ruim 2 jaar oud.

Hij mag best doen waar hij zin in heeft, dat recht heeft hij maar het is gewoon jammer dat hij zich zo veel bezich houd met neven projecten en het boek zo lang op zich laat wachten :(.
pi_91305833
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:48 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Net zoals ADWD dus, die hij zogenaamd ook al half af had toen A Feast for Crows uitkwam.

Het probleem is niet zozeer dat hij geen zin had, maar dat hij meer zin had in andere projecten. Ik kijk af en toe op zijn blog, maar daar schrijft hij vooral over alle fantasy conferenties die hij heeft bezocht, welke sportwedstrijd er nu weer op tv was, wat hij nu weer heeft gedaan voor de TV-serie, met dan één keer in de zes maanden een berichtje dat hij erg opgeschoten is met ADWD, hij heeft weer anderhalf hoofdstuk geschreven.
Lees die post via die link die ik hierboven heb neergezet. Misschien dat je er dan wat meer begrip voor kunt opbrengen. Overigens snap ik wel waarom hij niet zoveel op zijn blog post over ADWD. Daar heeft hij zelf volgens mij ook weleens over uit gewijd.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:39:22 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_91405059
Ik begrijp best dat het schrijven een giga karwei maar, maar het lezen is met zoveel jaren er tussen niet leuk meer. :(
Ik wacht wel af af hij de serie ooit af maakt en als dat 'm lukt lees ik alles in één ruk uit. Begin dan gewoon weer opnieuw met het laatste deel om er weer in te komen en daarna de rest. :P

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dit ooit gaat gebeuren, hij vind andere zaken gewoon veel leuker om te doen en heeft niet echt nog puf om verder te schrijven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 januari 2011 @ 22:38:59 #269
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_91439367
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp best dat het schrijven een giga karwei maar, maar het lezen is met zoveel jaren er tussen niet leuk meer. :(
Ik wacht wel af af hij de serie ooit af maakt en als dat 'm lukt lees ik alles in één ruk uit. Begin dan gewoon weer opnieuw met het laatste deel om er weer in te komen en daarna de rest. :P

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dit ooit gaat gebeuren, hij vind andere zaken gewoon veel leuker om te doen en heeft niet echt nog puf om verder te schrijven.
Inderdaad duurt veel te lang. Laatste boek ook stukken minder als deel 1tm3. Hij kan beter met een andere schrijver samenwerken om de serie af te maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_91753644
Naar ik gehoord heb is aDwD nu inderdaad bijna af, hij moet nog een paar chapters afmaken voordat het naar de drukker kan, oorspronkelijk zou hij een ''secret announcement'' hebben op ik dacht 8 januari maar dat ging toen niet door omdat hij met de kerst ziek was geworden en 2 weken lang in ziekenhuis lag/ziek was. Waarschijnlijk was dat dus de aankondiging geweest dat hij het boek af had dus ik denk dat we het wel binnenkort kunnen verwachten.

Dan is er tenslotte ook nog de verfilming van zijn boeken door HBO die eind april op televisie komt, dus genoeg om naar uit te kijken :)

Het enige wat ik wel hope is dat Winds of Winter niet weer zo'n enorme tijd gaat duren, ook omdat hij al een stukje ouder wordt zo langzamerhand.
Beneath the gold, bitter steel
pi_91753757
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:08 schreef Fingon het volgende:
Naar ik gehoord heb is aDwD nu inderdaad bijna af, hij moet nog een paar chapters afmaken voordat het naar de drukker kan, oorspronkelijk zou hij een ''secret announcement'' hebben op ik dacht 8 januari maar dat ging toen niet door omdat hij met de kerst ziek was geworden en 2 weken lang in ziekenhuis lag/ziek was. Waarschijnlijk was dat dus de aankondiging geweest dat hij het boek af had dus ik denk dat we het wel binnenkort kunnen verwachten.

Dan is er tenslotte ook nog de verfilming van zijn boeken door HBO die eind april op televisie komt, dus genoeg om naar uit te kijken :)

Het enige wat ik wel hope is dat Winds of Winter niet weer zo'n enorme tijd gaat duren, ook omdat hij al een stukje ouder wordt zo langzamerhand.
Ik zit te twijfelen of ik het boek eerst nog ga lezen, ik heb nog niks van de serie gelezen omdat ik geen zin heb om iedere keer een aantal jaar te wachten op een volgend deel. Ik wilde alles in een keer gaan lezen, maar ik heb wel zin om de serie te gaan kijken. Daarnaast lees ik liever eerst een boek dan de verfilming (of in dit geval de serie), dus ik denk dat ik het boek toch maar eerst ga lezen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_91754101
Hier wat leuke filmpjes trouwens

En er zijn ondertussen ook al leuke props te koop, bijvoorbeeld replica's van zwaarden uit de boeken, in sterke samenwerking met GRRM gemaakt door Valyrian Steel
Dit zijn de enige zwaarden die officieel gemaakt zullen worden, GRRM heeft HBO verboden om hun zwaarden na te maken en te verkopen.
Ik zit er zelf aan te denken om Longclaw te kopen, aangezien ik precies de aanschafpprijs terug krijg van de belastingdienst dit jaar :)

Ze maken echt de ziekste dingen, het volgende wapen wat ze gaan maken de is de Oorlogshamer van Robert Baratheon :D })
pi_91754831
Ik heb zelf die Longclaw, echt een mooi stukje werk wat zich zeker kan meten met de United Cutlery lijn van LotR.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_91755080
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:31 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb zelf die Longclaw, echt een mooi stukje werk wat zich zeker kan meten met de United Cutlery lijn van LotR.
De stainless steel versie of die duurdere Damascus versie?
pi_91765081
Gewone steel, ik zie nu pas dat er een andere versie van bestaat :P Die is volgens mij ook nog niet uitgeleverd....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_91766344
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:19 schreef LordLynx het volgende:
Gewone steel, ik zie nu pas dat er een andere versie van bestaat :P Die is volgens mij ook nog niet uitgeleverd....
Jawel de eerste batch is al weg en volgens mij hebben ze ze nu ook in stock :)
Hoe dan ook, heb je misschien een paar foto's met jezelf oid met je zwaard zodat ik een idee heb hoe groot hij nou eigenlijk is, van de foto's daar zijn de verhoudingen mij nog steeds niet duidelijk.
pi_92264596
Naast een TV-serie wordt Game of Thrones nu ook een comic:

http://uk.comics.ign.com/articles/114/1147545p1.html
pi_92265908
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:37 schreef Fingon het volgende:

[..]

Jawel de eerste batch is al weg en volgens mij hebben ze ze nu ook in stock :)
Hoe dan ook, heb je misschien een paar foto's met jezelf oid met je zwaard zodat ik een idee heb hoe groot hij nou eigenlijk is, van de foto's daar zijn de verhoudingen mij nog steeds niet duidelijk.
Zwaard ligt in mn opslag omdat ik teveel van dit spul heb om kwijt te kunnen thuis.
Volgens mij is die iets van 1,25 lang ofzo, verder een redelijk normaal formaat zwaard.
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:11:42 #279
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92284502
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:24 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Zwaard ligt in mn opslag omdat ik teveel van dit spul heb om kwijt te kunnen thuis.
Volgens mij is die iets van 1,25 lang ofzo, verder een redelijk normaal formaat zwaard.
normale lengte voor een zwaard wat je met 2 handen kan vasthouden hoor :) en daar is een bastaard zwaard ook vaak voor, al kan beide.

Ik begin zin in die TV serie te krijgen, is al bekend of aflevering 1 een dubbele word? :D
pi_92292652
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:11 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

normale lengte voor een zwaard wat je met 2 handen kan vasthouden hoor :) en daar is een bastaard zwaard ook vaak voor, al kan beide.

Ik begin zin in die TV serie te krijgen, is al bekend of aflevering 1 een dubbele word? :D
Liever niet, ik wil het zo lang mogelijk rekken zodat tussen seizoen 1 & 2(hopelijk) zo min mogelijk tijd zit.
Verder ook net m'n zwaard besteld, nog een paar weken wachten nu O+ :)
pi_92319131
Wat leuk, een topic over m'n favoriete boekenserie. Ik kan bijna niet geloven dat ik hier nog helemaal nooit gepost heb.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:08:34 #282
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_93593206
Eindelijk! _O_ _O_ _O_

quote:

A Dance With Dragons will be published on July 12.
The manuscript is huge — the publisher estimates the hardcover edition will run more than 900 pages, putting it about the same length as the longest book in the series, A Storm of Swords. Schedule your summer vacation accordingly.

http://shelf-life.ew.com/2011/03/03/dance-with-dragons-date/
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_93593431
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:08 schreef Strolie75 het volgende:
Eindelijk! _O_ _O_ _O_

[..]

All Hail _O_ _O_
Ik kan echt niet meer wachten :)
En ik heb dit echt wel in 1 dag uit :D
Al zal ik hem meteen 3x achter elkaar lezen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:15:14 #284
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_93593461
*O*

NL vertaling zelfde dag?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_93593830
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:15 schreef Rahl het volgende:
*O*

NL vertaling zelfde dag?
Wat is dat nou, een boek van dit niveau hoor je zeker de eerste keer in de oorspronkelijke taal te lezen, vertalingen zijn niet te pruimen imo. :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:33:55 #286
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_93594129
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:08 schreef Strolie75 het volgende:
Eindelijk! _O_ _O_ _O_

[..]

KUT! Je was me voor met posten

_O_ Kan niet wachten! _O_
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:45:03 #287
51794 Rahl
pi_93594574
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:26 schreef Fingon het volgende:

[..]

Wat is dat nou, een boek van dit niveau hoor je zeker de eerste keer in de oorspronkelijke taal te lezen, vertalingen zijn niet te pruimen imo. :P
Jajaja, ik ben er in het Nederlands aan begonnen dus maak ik het ook in Nederlands af. Gewoon voor de continuïteit :P.
last.fm
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:12:08 #288
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93595612
van zijn blog:

quote:
No. Sorry. Not done yet.
wat een fucker.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_93596047
quote:
8s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:12 schreef dotCommunism het volgende:
van zijn blog:

[..]

wat een fucker.
Hier http://www.georgerrmartin.com/if-update.html
pi_93596877
Geniaal _O_
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:20:08 #291
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_93598263
werd tijd
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_93598441
Mooi dan gaan we eens beginnen met het herlezen van de eerste delen... zit dadelijk voor m'n werk weer 11 dagen in het buitenland dus een mooie gelegenheid.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:40:44 #293
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_93601665
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:45 schreef Rahl het volgende:

[..]

Jajaja, ik ben er in het Nederlands aan begonnen dus maak ik het ook in Nederlands af. Gewoon voor de continuïteit :P.
Doe jezelf een plezier en begin gewoon opnieuw in het engels! Lukt makkelijk voor de 12e :)

Ik denk niet dat de nederlandse vertaling tegelijkertijd uitkomt.

En wat betreft de datum: *O* *O* *O* *O*
451 °F
pi_93601888
*op de kalender zet*
Bol gaat weer blij met mij zijn! :Y
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_93602233
Bol ja? kun je niet beter bij bookdepository.co.uk bestellen? Scheelt me vrijwel altijd 30% met de boekenprijs hier in NL.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:15:19 #296
51794 Rahl
pi_93603171
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:40 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Doe jezelf een plezier en begin gewoon opnieuw in het engels! Lukt makkelijk voor de 12e :)

En wat betreft de datum: *O* *O* *O* *O*
Ben al bezig in Wheel of Time in 't Engels, vind ik al lastig zat.
last.fm
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:19:38 #297
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93606780
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:40 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Je ziet namelijk wel eens dat de Nederlandse versie eerder uitkomt dan de Engelse om te voorkomen dat wij massaal de goedkopere engelse versie bestellen.

Ik lees ze in het Nederlands maar ik neem gewoon de eerste versie die uitkomt.

Verder is de bookdepository.co.uk vet goedkoop maar ik denk dat je dan wel 3-5 dagen extra geduld zult moeten opbrengen tov bol.com
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_93612136
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:19 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Je ziet namelijk wel eens dat de Nederlandse versie eerder uitkomt dan de Engelse om te voorkomen dat wij massaal de goedkopere engelse versie bestellen.

Ik lees ze in het Nederlands maar ik neem gewoon de eerste versie die uitkomt.

Verder is de bookdepository.co.uk vet goedkoop maar ik denk dat je dan wel 3-5 dagen extra geduld zult moeten opbrengen tov bol.com
Wow bedankt, ind goedkoop.
17 euro voor aDwD en gratis bezorgd. Als ik dit bij de plaatselijke shop haal is het 30 euro.
pi_93612900
Heerlijk. Drie dagen non-stop lezen en genieten, om daarna weer vijf jaar te wachten op het volgende deel _O_
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:05:44 #300
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_93619008
quote:
12s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:44 schreef Ereinion het volgende:
Heerlijk. Drie dagen non-stop lezen en genieten, om daarna weer vijf jaar te wachten op het volgende deel _O_
Met een halve pagina per dag red je het net ;)
451 °F
pi_94067766
http://www.imdb.com/video/imdb/vi2864422169/

17 april begint de serie. Ik ga weer beginnen met herlezen en dan hoop ik daarmee klaar te zijn als dance with dragons uitkomt *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')