abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:23:01 #26
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_24431187
Nou, laat ik eens een lijstje maken van key players. Nu 100% spoilervrij!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zou ik het aanpakken

Wie ziet het anders?

[ Bericht 2% gewijzigd door Radonir op 06-01-2005 14:14:03 (Zo beter? :p) ]
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:58:25 #27
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_24431758
Zet dat spul even tussen spoiler tags, ik heb bij de vorige replies al een aantal dingen gelezen waar ik nog niet aan toe was . Ik ben nu bezig met de 2e helft van boek 3, dus ik ben bijna bij.
  donderdag 6 januari 2005 @ 17:49:48 #28
111621 Ursa
wijst de weg
pi_24435744
Leuke analyse, Radonir!

Ik zou zelf Catelyn eerder als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter aanvulling nog dit:
SPOILER
Hoe ver ben je al met het lezen in deel 3, Chevalric?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:36:23 #29
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_24443859
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 17:49 schreef Ursa het volgende:

Tommen gaat het niet heel lang blijven in ieder geval. Hoop dat hij niet uit de weg geruimd wordt [..], vind het namelijk wel een lief ventje.
Dat zou best wel eens ijdele hoop kunnen blijken. Je weet immers wat George Martin met lieve ventjes doet! (Ahum, in zijn boeken dus *grin*)
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:26:47 #30
111621 Ursa
wijst de weg
pi_24451090
*proest* Die toevoeging tussen haakjes lijkt mij wel op z'n plaats.

Ja, bij Martin raken lieve ventjes verlamd en hun ouders kwijt.
Wat een schoft is hij eigenlijk ook...

Ach, als hij nu deel 4 maar eens afschrijft!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 20:58:53 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24470835
Ik dacht dat Catelyn in een * levend lijk * was veranderd - maarja écht duidelijk was 't niet wat er nou van haar geworden is - Ze was er niet leuker op geworden dat was me wel duidelijk.
Ik wacht met belangstelling de opkomst van Daenarys en draken af.
Van Jon stel ik me niet veel voor, ik denk dat Stannis het dan wel beter gaat doen maar die rare vrouw in zijn kielzog zou ik graag eens tegenover Daenarys en de draken zien staan dat zou best wel een leuke confrontatie kunnen worden.
Ik denk niet dat die arme Tommen het ver gaat schopppen die zal zelf wel in no-time van de troon geschopt worden.
Wat de andere dames betreft : Sansia is niet echt de slimste en Arya eigenlijk ook niet, de ene hangt graag het " vrouwtje " uit en de andere zou het liefste een " kerel " zijn
Cersei loopt achter haar lusten aan of het nu om macht gaat of iets anders, echt intelligent pakt ze het niet aan, anders zou ze haar oudste zoon wel beter opgevoed hebben. Dat was zo'n misselijk mormel dat het niet anders kon of iemand maakte hem een kopje kleiner. Volgens mij stonden de kandidaten voor die moord in de rij !! Het deed me veel genoegen toen die knaap aan zijn eindje kwam en zijn grootvader mis ik ook niet echt alhoewel die tenminste het spel heel slim wist te spelen maakte hij de domheid nét een keer te vaak te grof te zijn en er over op te scheppen. Hoogmoed komt voor de val in het spel der tronen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 9 januari 2005 @ 12:47:15 #32
111621 Ursa
wijst de weg
pi_24482239
Klopt deedeetee, Catelyn is à la Beric Dondarrion door Thoros herrezen uit de dood - echt creepy! Ook net jammer dat ze van de Freys de grootste loser van het stel te grazen neemt...

Wat betreft Tywin: het gerucht "Lord Tywin shits gold" werd natuurlijk niet voor niets zo vaak vermeld... Go George!

Overigens denk ik dat je Arya een beetje onderschat; ze is redelijk pienter, vooral als je bedenkt ze ongeveer 9 jaar oud is! Daarbij is ze ook redelijk meedogenloos voor een 9-jarige... iets wat van pas zal komen bij de Faceless Men.

Joffrey mis ik ook absoluut niet! Kon dat joch wel schíeten! Gelukkig dus dat ie weg is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:27:37 #33
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_24558264
Ik wrd trouwens wel een keer ontzettend boos
SPOILER
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:26:54 #34
111621 Ursa
wijst de weg
pi_24559050
Helemaal mee eens, vond dat sowieso het meest nare hoofdstuk tot nu toe! Ik bedoel, je voelt de hele tijd al dat er onheil in de lucht hangt en dan nog weet George je te verrassen met de omvang van het zich voltrekkende drama... Wilde het boek aan het eind van dat hoofdstuk echt in de verste hoek van mijn kamer gooien!

Heb me uiteindelijk weten te beheersen...

Maar idd
SPOILER
  dinsdag 18 januari 2005 @ 01:05:32 #35
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_24618437
Verrek, die ben ik dus vergeten in mijn assessment. De Freys zijn natuurlijk geen directe kandidaten voor de troon, maar iemand die tegelijkertijd het noorden en de rest van Westeros wil beheersen heeft een alliantie met de Freys nodig. Dochters zat; ik zie er daar ook nog wel een van in een invloedrijke positie komen. Lord Walder zou natuurlijk met niets minder genoegen nemen...

En terwijl we wachten op deel 4 kunnen we hier nog wat tijd aan verspillen:

http://asoiaf.tripod.com/ctest2.html

Jeej! Ik ben Jaime Lannister. *muhahah*
  woensdag 19 januari 2005 @ 12:38:05 #36
78780 deedeetee
pi_24639360
Whahaha Samwell Tarley !!

Ach dat vind ik wel de aardigste van het stel
  maandag 7 februari 2005 @ 09:02:47 #37
51794 Rahl
pi_24965984
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 01:05 schreef Radonir het volgende:
Verrek, die ben ik dus vergeten in mijn assessment. De Freys zijn natuurlijk geen directe kandidaten voor de troon, maar iemand die tegelijkertijd het noorden en de rest van Westeros wil beheersen heeft een alliantie met de Freys nodig. Dochters zat; ik zie er daar ook nog wel een van in een invloedrijke positie komen. Lord Walder zou natuurlijk met niets minder genoegen nemen...

En terwijl we wachten op deel 4 kunnen we hier nog wat tijd aan verspillen:

http://asoiaf.tripod.com/ctest2.html

Jeej! Ik ben Jaime Lannister. *muhahah*
quote:
You are Gregor Clegane
dat is niet echt een compliment geloof ik
last.fm
  maandag 7 februari 2005 @ 13:03:42 #38
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_24969763
quote:
Op maandag 7 februari 2005 09:02 schreef Rahl het volgende:

You are Gregor Clegane

dat is niet echt een compliment geloof ik
Hehehe, dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Als jij zulke antwoorden hebt gegeven dat dit de uitkomst was, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er ook trots op bent. Zou ik wel zijn in ieder geval *grin*

Nou, George heeft op zijn site staan dat hij al 1300 pagina's final draft af heeft voor Feast of Crows en nog 100 in ruwe vorm. Ik wacht nog steeds met spanning.

Chevalric, heb je deel 3 inmiddels uit?
  maandag 7 februari 2005 @ 13:39:19 #39
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_24970297
Nee, nog niet... Ben veel te druk geweest met het plaatsen en afwerken van onze nieuwe keuken... Ben op zich wel al een aardig eindje:
SPOILER
  maandag 7 februari 2005 @ 17:59:17 #40
51794 Rahl
pi_24974023
quote:
Op maandag 7 februari 2005 13:03 schreef Radonir het volgende:

[..]

Hehehe, dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Als jij zulke antwoorden hebt gegeven dat dit de uitkomst was, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er ook trots op bent. Zou ik wel zijn in ieder geval *grin*
naar waarheid beantwoord
last.fm
  zondag 22 mei 2005 @ 12:49:19 #41
78780 deedeetee
pi_27241076
* schopje

Als iets bekend over wanneer het nieuwe boek er nou eindelijk eens komt ??
  zondag 29 mei 2005 @ 14:34:11 #42
3604 MightyV
Just Breathe
pi_27452223
Om deedeetee's vraag te beantwoorden, JA er is nieuws.

Zie deze thread op het grootste A Song of Fire and Ice-forum:
http://p080.ezboard.com/f(...)e?topicID=4008.topic.

(en let op, die 'Parris' is Martin's vriendin & webmaster )
  zondag 29 mei 2005 @ 18:50:54 #43
78780 deedeetee
pi_27459851
ook dat nog ......
  maandag 30 mei 2005 @ 21:23:32 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27493674
Je kan het boek al reserveren bij sommige winkels

A Feast for Crows (A Song of Ice and Fire, Book 4) by George R.R. Martin (publication date: 07/2005)
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 30 mei 2005 @ 21:50:31 #45
78780 deedeetee
pi_27494708
In * geknipte * versie heb ik er niet zo'n haast meer mee.....

ik heb nogal de pest in
  maandag 30 mei 2005 @ 21:54:08 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27494867
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:50 schreef deedeetee het volgende:
In * geknipte * versie heb ik er niet zo'n haast meer mee.....

ik heb nogal de pest in
Dan moet hij maar beter leren te schrijven, schrijven is schrappen, iets dat ze jammer genoeg in fantasy vergeten lijken te zijn.

1600 pagina's is al belachelijk veel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:08:19 #47
78780 deedeetee
pi_27495365
Ik heb me me eind vorig jaar nog eens door het laatste boek heen gewerkt ( met veel plezier dáár niet van ) maar op deze manier is het haast niet meer te volgen. Dan duurt het nog een hele poos voor het volgende boek uit komt natuurlijk en al die tijd hoor je niks over een deel van de hoofdpersonen die het IMO nou net interessant maken. Nee ik vind dat de schrijver écht te ver gaat
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:58:47 #48
3604 MightyV
Just Breathe
pi_27501419
Op zijn eigen website staat nu het hele 'hoe en waarom' in zijn eigen woorden. Ik moet zeggen, ik vind het niet zo erg, omdat:

A, één GRRM boek in de hand is voor mij al beter dan 10 van vrijwel elke andere fantasy auteur dan ook (uitgezonderd Tolkien en R. Scott Bakker)

B, de 'Game of Thrones' plotlijn vond ik toch altijd al de leukste, fascinerender dan 'The Wall' en 'Daenarys' (hoewel ze alledrie vrij subliem zijn)

C, Alles wat we nu missen kom alsnog in A Dance With Dragon, waar GRRM overgens al enkele honderden paginae mee gevorderd is. Dus in plaats van wachten tot het allemaal in één keer klaar is, krijgen we nu éérder de 1e helft waarmee het wachten op de 2e helft verzacht word (en hij kan meteen aan de slag met ADWD, ipv nog ellenlang te lopen tweaken met AFFC). Tenminste, zo zie ik heb.

En inderdaad, men zou in de fantasy-wereld eens wat meer moeten gaan schrappen. Series met 6+ delen met elk 1000 bladzijden is gewoon niet leuk meer na een tijdje. Ik vermoed dat het door de uitgevers in de hand gewerkt word, want doorstoppers marketen nu eenmaal lekker bij het grote fantasy-lezend publiek (lijkt het wel).
pi_27501441
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:58 schreef MightyV het volgende:
Op zijn eigen website staat nu het hele 'hoe en waarom' in zijn eigen woorden. Ik moet zeggen, ik vind het niet zo erg, omdat:

A, één GRRM boek in de hand is voor mij al beter dan 10 van vrijwel elke andere fantasy auteur dan ook (uitgezonderd Tolkien en R. Scott Bakker)

B, de 'Game of Thrones' plotlijn vond ik toch altijd al de leukste, fascinerender dan 'The Wall' en 'Daenarys' (hoewel ze alledrie vrij subliem zijn)

C, Alles wat we nu missen kom alsnog in A Dance With Dragon, waar GRRM overgens al enkele honderden paginae mee gevorderd is. Dus in plaats van wachten tot het allemaal in één keer klaar is, krijgen we nu éérder de 1e helft waarmee het wachten op de 2e helft verzacht word (en hij kan meteen aan de slag met ADWD, ipv nog ellenlang te lopen tweaken met AFFC). Tenminste, zo zie ik heb.

En inderdaad, men zou in de fantasy-wereld eens wat meer moeten gaan schrappen. Series met 6+ delen met elk 1000 bladzijden is gewoon niet leuk meer na een tijdje. Ik vermoed dat het door de uitgevers in de hand gewerkt word, want doorstoppers marketen nu eenmaal lekker bij het grote fantasy-lezend publiek (lijkt het wel).
jajajaja ik ben er in begonnen.. "thrones" dan.
underground forever baby
pi_27591727
Is er hier eigenlijk iemand die de limited editions van de eerste 2 boeken heeft? En zijn ze de moeite een beetje (een beetje als in 500 euro) waard?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')