FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Subaru Impreza STi S203
Impreza_STIzondag 19 december 2004 @ 23:48
Subaru Impreza STi S203

555 Worden er gebouwd
422 Nm
320 Pk
4,5 sec naar 100

Alleen leverbaar in Japan :'(









Five_Aceszondag 19 december 2004 @ 23:52
Nice, alleen jammer van die parkbank achterop.
Ultimorazondag 19 december 2004 @ 23:52
dr is iedere maand wel een andere special van de Impreza.. de ene nog meer limited als de andere... niks boeiends imo
VanDreadzondag 19 december 2004 @ 23:55
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:52 schreef Ultimora het volgende:
dr is iedere maand wel een andere special van de Impreza.. de ene nog meer limited als de andere... niks boeiends imo
Volgens mij heb je het over de EVO
yupzondag 19 december 2004 @ 23:56
Geef mij maar de FQ400
Tjabbozondag 19 december 2004 @ 23:59
jammer van die lelijke eng-dunne stoeltjes.
verder best vette bak. mooie spoiler ook
VanDreadzondag 19 december 2004 @ 23:59
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:56 schreef yup het volgende:
Geef mij maar de FQ400
Als trouwe goedgelovige topgear kijker hoor ik dan te zeggen de FQ330 ofzo
Oosthoekmaandag 20 december 2004 @ 00:01
Van design hebben ze nog steeds geen kaas gegeten.
VanDreadmaandag 20 december 2004 @ 00:03
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:01 schreef Oosthoek het volgende:
Van design hebben ze nog steeds geen kaas gegeten.
Alstie maar hard de bocht om boekt en dat zal wel lukken
MikeyManmaandag 20 december 2004 @ 00:09
Deze vind ik voor het eerst in tijden weer eens mooi, goed gedaan... Wel xenon hoop ik
Ultimoramaandag 20 december 2004 @ 00:12
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:55 schreef VanDread het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het over de EVO
moet je maar eens het tijdschrift EVO gaan lezen

van het nieuwste model impreza (dus niet met de kikkerogen) heb je van de GT-T modellen al wat ik zo even snel kon vinden:
STi Spec - C
WRX
WRX PPP
WRX STi
WRX STi PPP
WRX STi Type UK

dan zwijg ik nog over alle prodrive varianten...
Desideriusmaandag 20 december 2004 @ 00:41
Leuk.
Strakke cockpit ook.
Van buiten blijft het een Subaru natuurlijk, maar ja het is gewoon een cult auto
Spoiler vind ik alleen een beetje te hightech..
Party_Pmaandag 20 december 2004 @ 00:50
geld toch een restrictie van maximaal 280pk in japan?
Herkauwermaandag 20 december 2004 @ 00:53
nostalgie, 555 exemplaren Verder ziet deze er ook weer strak uit!
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:50 schreef Party_P het volgende:
geld toch een restrictie van maximaal 280pk in japan?
Vandaar dat F1 daar altijd zo langzaam is
-Pepe-maandag 20 december 2004 @ 00:56
rijden ze daar ook aan de linkerkant?
Strettomaandag 20 december 2004 @ 01:01
Leuke bak maar ik ga voor de R32 over een paar jaar

Subaru Impreza is niet echt meer exclusief
twiFightmaandag 20 december 2004 @ 01:32
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:56 schreef -Pepe- het volgende:
rijden ze daar ook aan de linkerkant?
Anguilla
Antigua & Barbuda
Australia
Bahamas
Bangladesh
Barbados
Belize
Bermuda
Bhutan
Botswana
British Virgin Islands
Brunei
Cayman Islands Channel Islands
Cyprus
Dominica
Eire-Ireland
England
Falkland Islands
Fiji
Grenada
Guyana
Hong Kong
India
Indonesia
Isle of Man Jamaica
Japan
Kenya
Lesotho
Macau
Malawi
Malaysia
Malta
Mauritius
Montserrat
Mozambique
Namibia
Nepal
New Zealand
Northern Ireland Pakistan
Papua New Guinea
Seychelles
Scotland
Singapore
Solomon Islands
South Africa
Sri Lanka
St Kitts & Nevis
St. Helena
St. Lucia
Surinam
Swaziland Tanzania
Thailand
Tonga
Trinidad and Tobago
Uganda
US Virgin Islands
Zambia
Zimbabwe
St. Vincent & Grenadines
Wales
Olaf_lmaandag 20 december 2004 @ 02:08
http://www.bwtf.com/alternators/smokescreen/

Ik moest dit gewoon even kwijt. Sorry
Threepiomaandag 20 december 2004 @ 08:49
quote:
Op maandag 20 december 2004 01:01 schreef Stretto het volgende:
Leuke bak maar ik ga voor de R32 over een paar jaar

Subaru Impreza is niet echt meer exclusief
Dat issie nooit geweest, vanaf de eerste '555' al niet. Het is voornamelijk een hoop snelheid voor je geld.
t0nmaandag 20 december 2004 @ 09:37
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:50 schreef Party_P het volgende:
geld toch een restrictie van maximaal 280pk in japan?
Daar moest ik idd ook gelijk aan denken.
PeuRacmaandag 20 december 2004 @ 10:36
Die 280pk restrictie was een gentlemans-agreement, net als bij de 250 limiet in duitsland.

Doe mij maar een Evo FQ330 exclusiever, en beter.
Steve-Omaandag 20 december 2004 @ 11:42
320 pk maar .
Aeroxiemaandag 20 december 2004 @ 11:45
tvp
Aeroxiemaandag 20 december 2004 @ 11:45
Wat gaat hij kosten?
Mukiemaandag 20 december 2004 @ 11:51
Kijk ik naar de auto, die staat bij mij in de straat.
Lees ik de motor inhoud en shit, ow neej toch net niet.
Deez is ietsje sneller
Kolkiemaandag 20 december 2004 @ 12:01
320 pk maar? Zal wel goed te kietelen zijn (zoals met al die impreza's ).
2NutZmaandag 20 december 2004 @ 12:15
heb ik toch liever die evo8
Five_Acesmaandag 20 december 2004 @ 12:36
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:01 schreef Kolkie het volgende:
320 pk maar? Zal wel goed te kietelen zijn (zoals met al die impreza's ).
Dat kon nog wel eens tegenvallen. Ze zullen er vanaf de fabriek wel gewoon een grotere turbo op gezet hebben, en voila, 320 PK. Bij nog veel meer moet je waarschijnlijk ook andere zuigers etc ivm de compressieverhouding.

Bovendien vind ik dat sowieso een nadeel van Impreza's, tweedehands zou ik er nooit 1 kopen. De meesten zijn op zijn goedkopie getuned door wat aan de wastegates ed te klooien, wat er in resulteerd dat je turbo toch een aanzienlijk korter leven krijgt. Wil je het goed doen dan moet je er een andere turbo op zetten, wat hun waarschijnlijk ook gedaan hebben.
M5maandag 20 december 2004 @ 18:34
hmm doet me denken aan die WRX STi WR1 uit de U.K. die heeft ook een vermogen van 320 pk, maar wat minder koppel 420 Nm.

Die WR1 moest het overigens nogal ontgelden bij Top Gear, want de Lancer EVO VII FQ-320 maakte er gehakt van. zal met deze S203 ook wel zo zijn dan.
Impreza_STImaandag 20 december 2004 @ 19:18
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:34 schreef M5 het volgende:
hmm doet me denken aan die WRX STi WR1 uit de U.K. die heeft ook een vermogen van 320 pk, maar wat minder koppel 420 Nm.

Die WR1 moest het overigens nogal ontgelden bij Top Gear, want de Lancer EVO VII FQ-320 maakte er gehakt van. zal met deze S203 ook wel zo zijn dan.
Ik wacht op de gewone test

Toen ze met Top Gear door Schotland scheurde koos hij toch de Subaru ondanks dat de Evo sneller was.
sdkmaandag 20 december 2004 @ 19:28
wat boeien die paar tienden nou.. liever het boxer geluid van een impreza
M5maandag 20 december 2004 @ 19:35
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:28 schreef sdk het volgende:
wat boeien die paar tienden nou.. liever het boxer geluid van een impreza
verschil bij topgear was 1,2 seconden op anderhalve minuut.. is serieus sneller.

maar boxer geluid is wel vetter dan een opgefokte vier-in-lijn.
Five_Acesmaandag 20 december 2004 @ 19:41
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:35 schreef M5 het volgende:

[..]

verschil bij topgear was 1,2 seconden op anderhalve minuut.. is serieus sneller.

maar boxer geluid is wel vetter dan een opgefokte vier-in-lijn.
1.2 sec op 1 testbaan, dan is het nogal voorbarig om hem meteen veel sneller te noemen.
M5maandag 20 december 2004 @ 19:50
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:41 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

1.2 sec op 1 testbaan, dan is het nogal voorbarig om hem meteen veel sneller te noemen.
de evo 8 FQ300 was ook al sneller dan de laatste WRX STi. dus het model is opzich is gewoon beter. met meer of minder pk's. Wegligging bepaald je snelheid op een circuit, niet je hoeveel pk's. (op rechte stukken wel, maar niet in bochten) De Evo ligt gewoon beter op de weg en gaat beter door de bochten.
Five_Acesmaandag 20 december 2004 @ 20:09
Wat ik dus bedoel is dat hij bij topgear dan wel sneller was, maar dit nog niet hoeft te betekenen dat hij zomaar overal sneller is.

Grappig dat iedereen altijd maar meteen brult dat auto x veel beter is als auto y omdat topgear dat toevallig vind
M5maandag 20 december 2004 @ 20:24
dat vind jij. feit blijft voor mij dat de evo 8 een beter auto is dan de WRX Sti. (mits ze even veel pk's hebben. niet perse door topgear, maar ook andere auto journalisten geven de evo 8 betere waardering voor weg ligging dan de WRX STi.
VOLVOMEISTERmaandag 20 december 2004 @ 21:12
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:56 schreef yup het volgende:
Geef mij maar de FQ400
Een SDI klopt je met gemak. Of je moet zwetend en badend schakelen, het klinkt leuk, maar na een tijdje wordt je het zat. . 400 Pk's kan een Golfje ook bereiken, maar is hij dan ook te berijden? Nee, die verdient die 400 pk's label eigenlijk niet. Zo ook de FQ400.

Ik bedoel maar.
Ultimoramaandag 20 december 2004 @ 22:37
quote:
Op maandag 20 december 2004 20:24 schreef M5 het volgende:
dat vind jij. feit blijft voor mij dat de evo 8 een beter auto is dan de WRX Sti. (mits ze even veel pk's hebben. niet perse door topgear, maar ook andere auto journalisten geven de evo 8 betere waardering voor weg ligging dan de WRX STi.
dude kijk je wel eens Best motoring? ze hebben een Complete DVD met maar één test.. ALLE evo's VS ALLE GTT's

hun oordeel. als de impreza ook zoveel verhoogde grip zal krigen door electronica als de EVO naast al zijn mechanische grip zal hij de EVO zwaar aftroeven. de Impreze heeft volgens hun een veel betere basis door het lagere zwaartepunt, en rijdt volgens hun beter als een EVO. en verder heb je the stig wel eens zien rijden? die kerel is dus echt geen topcoureur, zijn tijden slaan volgens mij nergens op. de vorige Stig was bijvoorbeeld al een stuk sneller. en mischien ligt de ene auto de een meer als een ander.
allsystemshaltmaandag 20 december 2004 @ 23:54
Hmz

Waar ik me aan stoor is dat men de STI met de EVO vergelijkt.

Er is een behoorlijk verschil in het prijskaartje van deze auto's !!!

Hou daar dus ook rekening mee met het bashen van STI's
Five_Acesdinsdag 21 december 2004 @ 00:00
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Hmz

Waar ik me aan stoor is dat men de STI met de EVO vergelijkt.

Er is een behoorlijk verschil in het prijskaartje van deze auto's !!!

Hou daar dus ook rekening mee met het bashen van STI's
Valt wel mee, ze zitten in de zelfde klasse, 45K voor de STI en 50K voor de EVO.
MaartenGrendeldinsdag 21 december 2004 @ 01:45
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:12 schreef Ultimora het volgende:

[..]

moet je maar eens het tijdschrift EVO gaan lezen

van het nieuwste model impreza (dus niet met de kikkerogen) heb je van de GT-T modellen al wat ik zo even snel kon vinden:
STi Spec - C
WRX
WRX PPP
WRX STi
WRX STi PPP
WRX STi Type UK

dan zwijg ik nog over alle prodrive varianten...
De enige echt gelimiteerde versie in dat rijtje is de spec C, en dan bedoel je waarschijnlijk de JDM (Japanese Domestic Market only) spec C Type RA waarvan er maar 300 gemaakt zijn.
De type UK is de gewone versie voor de Britse markt en de PPP's zijn (eventueel af-fabriek) opgewaardeerde versies van Subaru zelf in samenwerking met Prodrive.
(Het PPP pakket is dus gewoon te bestellen voor iedere normale Impreza WRX of WRX STi)

Dit is trouwens niet de snelste in serie geproduceerde MY03/04/05 Impreza; er is ook nog een Type 25
(2.5 liter) met 350 pk.
Chilly_Willydinsdag 21 december 2004 @ 08:56
quote:
Op maandag 20 december 2004 10:36 schreef PeuRac het volgende:
Die 280pk restrictie was een gentlemans-agreement, net als bij de 250 limiet in duitsland.

Doe mij maar een Evo FQ330 exclusiever, en beter.
Ze hebben daar ook een limiet, namelijk 180 km/h.

Afgelopen zondag hadden ze een FQ340 bij topgear, die was sneller dan een Audi Quattro uit 1983 die toen de WRC won.
D-Devildinsdag 21 december 2004 @ 10:49
Crosspost:

Meest extreme Impreza ooit: S203




Subaru presenteert in Japan de meest extreme Impreza ooit. Laten we meteen met het slechte nieuws beginnen: hij is er alleen met een rechts stuur en hij wordt in zeer beperkte oplage gebouwd.
quote:
De Subaru Impreza S203 is te onderscheiden van zijn mindere broeders door de grote achtervleugel, de indrukwekkende voorspoiler en de BBS wielen. Aan de binnenzijde zijn er Recaro-sportstoelen.
Op het technische vlak pakte Subaru ook het een en ander aan: er is onder meer een grotere turbo en een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. De motorelektronica werd opnieuw geprogrammeerd. Het resultaat: 320 pk en maximaal 422 Nm trekkracht. Het geeft de Impreza S203 een sprint van 0 naar 100 in 4,5 seconden.
Volgende week staat de Impreza S203 bij de Japanse dealers. Subaru bouwt een gelimiteerde oplage van 555 exemplaren. Exportplannen zijn er niet.
Bron: Autoweek
VOLVOMEISTERdinsdag 21 december 2004 @ 15:36
Vanwaar de aanduiding 203?
MaartenGrendeldinsdag 21 december 2004 @ 18:01
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:36 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Vanwaar de aanduiding 203?
Het is de opvolger van de tevens gelimiteerde en enkel voor de Japanse markt bestemde 'Electra One' S201 en de S202.



MikeyMandinsdag 21 december 2004 @ 18:07
... vanwaar die aanduiding 20x...
MaartenGrendeldinsdag 21 december 2004 @ 18:10
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 18:07 schreef MikeyMan het volgende:
... vanwaar die aanduiding 20x...
Geen idee, Japanners en cijfertjes, ze vonden het waarschijnlijk leuk staan.
Kolkiedonderdag 23 december 2004 @ 19:45
blokinhoud van 2.0 liter? Was bij de 22b sti ook zo (2.2 liter blok).

Oja, impreza's kunnen best tegen de stootje en als de turbo kapot is dan scharrel je er ergens weer 1 op. TD04 heb je al vanaf 200 piek.

[ Bericht 51% gewijzigd door Kolkie op 23-12-2004 19:47:57 (toevoegingetje ;)) ]
Fulcrum_Xvrijdag 24 december 2004 @ 11:02
Ik vind de ronde lampen echt niet passen bij het design..

De oude typen lampen zijn stukken mooier imho
yupvrijdag 24 december 2004 @ 13:27
Die kikkerlampen daardoor heeft Soebaroe veel kritiek op gehad, ze hadden snel weer normale lichten genomen
Fulcrum_Xvrijdag 24 december 2004 @ 22:01
 

[ Bericht 99% gewijzigd door Fulcrum_X op 24-12-2004 22:02:41 ]
Fulcrum_Xvrijdag 24 december 2004 @ 22:01
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 13:27 schreef yup het volgende:
Die kikkerlampen daardoor heeft Soebaroe veel kritiek op gehad, ze hadden snel weer normale lichten genomen
De koplampen op de nieuwe zijn anders weer vrij rond