Impreza_STI | zondag 19 december 2004 @ 23:48 |
Subaru Impreza STi S203 ![]() 555 Worden er gebouwd 422 Nm 320 Pk 4,5 sec naar 100 Alleen leverbaar in Japan :'( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Five_Aces | zondag 19 december 2004 @ 23:52 |
Nice, alleen jammer van die parkbank achterop. | |
Ultimora | zondag 19 december 2004 @ 23:52 |
dr is iedere maand wel een andere special van de Impreza.. de ene nog meer limited als de andere... niks boeiends imo | |
VanDread | zondag 19 december 2004 @ 23:55 |
quote:Volgens mij heb je het over de EVO ![]() | |
yup | zondag 19 december 2004 @ 23:56 |
Geef mij maar de FQ400 ![]() ![]() | |
Tjabbo | zondag 19 december 2004 @ 23:59 |
jammer van die lelijke eng-dunne stoeltjes. verder best vette bak. mooie spoiler ook ![]() | |
VanDread | zondag 19 december 2004 @ 23:59 |
quote:Als trouwe goedgelovige topgear kijker hoor ik dan te zeggen de FQ330 ofzo ![]() | |
Oosthoek | maandag 20 december 2004 @ 00:01 |
Van design hebben ze nog steeds geen kaas gegeten. | |
VanDread | maandag 20 december 2004 @ 00:03 |
quote:Alstie maar hard de bocht om boekt en dat zal wel lukken ![]() | |
MikeyMan | maandag 20 december 2004 @ 00:09 |
Deze vind ik voor het eerst in tijden weer eens mooi, goed gedaan... Wel xenon hoop ik ![]() | |
Ultimora | maandag 20 december 2004 @ 00:12 |
quote:moet je maar eens het tijdschrift EVO gaan lezen van het nieuwste model impreza (dus niet met de kikkerogen) heb je van de GT-T modellen al wat ik zo even snel kon vinden: STi Spec - C WRX WRX PPP WRX STi WRX STi PPP WRX STi Type UK dan zwijg ik nog over alle prodrive varianten... | |
Desiderius | maandag 20 december 2004 @ 00:41 |
Leuk. Strakke cockpit ook. Van buiten blijft het een Subaru natuurlijk, maar ja het is gewoon een cult auto ![]() Spoiler vind ik alleen een beetje te hightech.. | |
Party_P | maandag 20 december 2004 @ 00:50 |
geld toch een restrictie van maximaal 280pk in japan? | |
Herkauwer | maandag 20 december 2004 @ 00:53 |
nostalgie, 555 exemplaren ![]() quote:Vandaar dat F1 daar altijd zo langzaam is ![]() | |
-Pepe- | maandag 20 december 2004 @ 00:56 |
rijden ze daar ook aan de linkerkant? | |
Stretto | maandag 20 december 2004 @ 01:01 |
Leuke bak maar ik ga voor de R32 over een paar jaar ![]() Subaru Impreza is niet echt meer exclusief ![]() | |
twiFight | maandag 20 december 2004 @ 01:32 |
quote:Anguilla Antigua & Barbuda Australia Bahamas Bangladesh Barbados Belize Bermuda Bhutan Botswana British Virgin Islands Brunei Cayman Islands Channel Islands Cyprus Dominica Eire-Ireland England Falkland Islands Fiji Grenada Guyana Hong Kong India Indonesia Isle of Man Jamaica Japan Kenya Lesotho Macau Malawi Malaysia Malta Mauritius Montserrat Mozambique Namibia Nepal New Zealand Northern Ireland Pakistan Papua New Guinea Seychelles Scotland Singapore Solomon Islands South Africa Sri Lanka St Kitts & Nevis St. Helena St. Lucia Surinam Swaziland Tanzania Thailand Tonga Trinidad and Tobago Uganda US Virgin Islands Zambia Zimbabwe St. Vincent & Grenadines Wales | |
Olaf_l | maandag 20 december 2004 @ 02:08 |
http://www.bwtf.com/alternators/smokescreen/ Ik moest dit gewoon even kwijt. Sorry | |
Threepio | maandag 20 december 2004 @ 08:49 |
quote:Dat issie nooit geweest, vanaf de eerste '555' al niet. Het is voornamelijk een hoop snelheid voor je geld. | |
t0n | maandag 20 december 2004 @ 09:37 |
quote:Daar moest ik idd ook gelijk aan denken. | |
PeuRac | maandag 20 december 2004 @ 10:36 |
Die 280pk restrictie was een gentlemans-agreement, net als bij de 250 limiet in duitsland. Doe mij maar een Evo FQ330 exclusiever, en beter. | |
Steve-O | maandag 20 december 2004 @ 11:42 |
320 pk maar ![]() | |
Aeroxie | maandag 20 december 2004 @ 11:45 |
tvp | |
Aeroxie | maandag 20 december 2004 @ 11:45 |
Wat gaat hij kosten? | |
Mukie | maandag 20 december 2004 @ 11:51 |
Kijk ik naar de auto, die staat bij mij in de straat. Lees ik de motor inhoud en shit, ow neej toch net niet. ![]() Deez is ietsje sneller ![]() | |
Kolkie | maandag 20 december 2004 @ 12:01 |
320 pk maar? Zal wel goed te kietelen zijn (zoals met al die impreza's ![]() | |
2NutZ | maandag 20 december 2004 @ 12:15 |
heb ik toch liever die evo8 ![]() | |
Five_Aces | maandag 20 december 2004 @ 12:36 |
quote:Dat kon nog wel eens tegenvallen. Ze zullen er vanaf de fabriek wel gewoon een grotere turbo op gezet hebben, en voila, 320 PK. Bij nog veel meer moet je waarschijnlijk ook andere zuigers etc ivm de compressieverhouding. Bovendien vind ik dat sowieso een nadeel van Impreza's, tweedehands zou ik er nooit 1 kopen. De meesten zijn op zijn goedkopie getuned door wat aan de wastegates ed te klooien, wat er in resulteerd dat je turbo toch een aanzienlijk korter leven krijgt. Wil je het goed doen dan moet je er een andere turbo op zetten, wat hun waarschijnlijk ook gedaan hebben. | |
M5 | maandag 20 december 2004 @ 18:34 |
hmm doet me denken aan die WRX STi WR1 uit de U.K. die heeft ook een vermogen van 320 pk, maar wat minder koppel 420 Nm. Die WR1 moest het overigens nogal ontgelden bij Top Gear, want de Lancer EVO VII FQ-320 maakte er gehakt van. zal met deze S203 ook wel zo zijn dan. | |
Impreza_STI | maandag 20 december 2004 @ 19:18 |
quote:Ik wacht op de gewone test ![]() Toen ze met Top Gear door Schotland scheurde koos hij toch de Subaru ondanks dat de Evo sneller was. | |
sdk | maandag 20 december 2004 @ 19:28 |
wat boeien die paar tienden nou.. liever het boxer geluid van een impreza ![]() | |
M5 | maandag 20 december 2004 @ 19:35 |
quote:verschil bij topgear was 1,2 seconden op anderhalve minuut.. is serieus sneller. ![]() maar boxer geluid is wel vetter dan een opgefokte vier-in-lijn. ![]() | |
Five_Aces | maandag 20 december 2004 @ 19:41 |
quote:1.2 sec op 1 testbaan, dan is het nogal voorbarig om hem meteen veel sneller te noemen. | |
M5 | maandag 20 december 2004 @ 19:50 |
quote:de evo 8 FQ300 was ook al sneller dan de laatste WRX STi. dus het model is opzich is gewoon beter. met meer of minder pk's. Wegligging bepaald je snelheid op een circuit, niet je hoeveel pk's. (op rechte stukken wel, maar niet in bochten) De Evo ligt gewoon beter op de weg en gaat beter door de bochten. | |
Five_Aces | maandag 20 december 2004 @ 20:09 |
Wat ik dus bedoel is dat hij bij topgear dan wel sneller was, maar dit nog niet hoeft te betekenen dat hij zomaar overal sneller is. Grappig dat iedereen altijd maar meteen brult dat auto x veel beter is als auto y omdat topgear dat toevallig vind ![]() | |
M5 | maandag 20 december 2004 @ 20:24 |
dat vind jij. feit blijft voor mij dat de evo 8 een beter auto is dan de WRX Sti. (mits ze even veel pk's hebben. niet perse door topgear, maar ook andere auto journalisten geven de evo 8 betere waardering voor weg ligging dan de WRX STi. | |
VOLVOMEISTER | maandag 20 december 2004 @ 21:12 |
quote:Een SDI klopt je met gemak. ![]() ![]() Ik bedoel maar. | |
Ultimora | maandag 20 december 2004 @ 22:37 |
quote:dude kijk je wel eens Best motoring? ze hebben een Complete DVD met maar één test.. ALLE evo's VS ALLE GTT's hun oordeel. als de impreza ook zoveel verhoogde grip zal krigen door electronica als de EVO naast al zijn mechanische grip zal hij de EVO zwaar aftroeven. de Impreze heeft volgens hun een veel betere basis door het lagere zwaartepunt, en rijdt volgens hun beter als een EVO. en verder heb je the stig wel eens zien rijden? die kerel is dus echt geen topcoureur, zijn tijden slaan volgens mij nergens op. de vorige Stig was bijvoorbeeld al een stuk sneller. en mischien ligt de ene auto de een meer als een ander. | |
allsystemshalt | maandag 20 december 2004 @ 23:54 |
Hmz Waar ik me aan stoor is dat men de STI met de EVO vergelijkt. Er is een behoorlijk verschil in het prijskaartje van deze auto's !!! Hou daar dus ook rekening mee met het bashen van STI's ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 21 december 2004 @ 00:00 |
quote:Valt wel mee, ze zitten in de zelfde klasse, 45K voor de STI en 50K voor de EVO. | |
MaartenGrendel | dinsdag 21 december 2004 @ 01:45 |
quote:De enige echt gelimiteerde versie in dat rijtje is de spec C, en dan bedoel je waarschijnlijk de JDM (Japanese Domestic Market only) spec C Type RA waarvan er maar 300 gemaakt zijn. De type UK is de gewone versie voor de Britse markt en de PPP's zijn (eventueel af-fabriek) opgewaardeerde versies van Subaru zelf in samenwerking met Prodrive. (Het PPP pakket is dus gewoon te bestellen voor iedere normale Impreza WRX of WRX STi) Dit is trouwens niet de snelste in serie geproduceerde MY03/04/05 Impreza; er is ook nog een Type 25 (2.5 liter) met 350 pk. | |
Chilly_Willy | dinsdag 21 december 2004 @ 08:56 |
quote:Ze hebben daar ook een limiet, namelijk 180 km/h. Afgelopen zondag hadden ze een FQ340 bij topgear, die was sneller dan een Audi Quattro uit 1983 die toen de WRC won. | |
D-Devil | dinsdag 21 december 2004 @ 10:49 |
Crosspost: Meest extreme Impreza ooit: S203 ![]() Subaru presenteert in Japan de meest extreme Impreza ooit. Laten we meteen met het slechte nieuws beginnen: hij is er alleen met een rechts stuur en hij wordt in zeer beperkte oplage gebouwd. quote:Bron: Autoweek | |
VOLVOMEISTER | dinsdag 21 december 2004 @ 15:36 |
Vanwaar de aanduiding 203? | |
MaartenGrendel | dinsdag 21 december 2004 @ 18:01 |
quote:Het is de opvolger van de tevens gelimiteerde en enkel voor de Japanse markt bestemde 'Electra One' S201 en de S202. ![]() ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 21 december 2004 @ 18:07 |
... vanwaar die aanduiding 20x... ![]() | |
MaartenGrendel | dinsdag 21 december 2004 @ 18:10 |
quote:Geen idee, Japanners en cijfertjes, ze vonden het waarschijnlijk leuk staan. | |
Kolkie | donderdag 23 december 2004 @ 19:45 |
blokinhoud van 2.0 liter? Was bij de 22b sti ook zo (2.2 liter blok). Oja, impreza's kunnen best tegen de stootje en als de turbo kapot is dan scharrel je er ergens weer 1 op. TD04 heb je al vanaf 200 piek. [ Bericht 51% gewijzigd door Kolkie op 23-12-2004 19:47:57 (toevoegingetje ;)) ] | |
Fulcrum_X | vrijdag 24 december 2004 @ 11:02 |
Ik vind de ronde lampen echt niet passen bij het design.. ![]() De oude typen lampen zijn stukken mooier imho ![]() | |
yup | vrijdag 24 december 2004 @ 13:27 |
Die kikkerlampen daardoor heeft Soebaroe veel kritiek op gehad, ze hadden snel weer normale lichten genomen ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 24 december 2004 @ 22:01 |
[ Bericht 99% gewijzigd door Fulcrum_X op 24-12-2004 22:02:41 ] | |
Fulcrum_X | vrijdag 24 december 2004 @ 22:01 |
quote:De koplampen op de nieuwe zijn anders weer vrij rond ![]() |