abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:32:29 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60766376
Even een kickje maar want ik kon zo snel geen topic vinden.

Kan iemand mij vertellen hoe Soulseek werkt? Moet ik uploaden? Bij sommige mensen kan ik downloaden, bij andere niet. Nu heb ik best wat muziek op mijn laptop staan, maar mijn schijf ik maar 100 gb. Ik heb dus ook weer niet zo gigantisch veel. Is dat een probleem met soulseek?
pi_60770776
Als het downloaden niet meteen begint, sta je waarschijnlijk bij die persoon in de wachtrij. Als je met je rechtermuisknop op het nummer klikt, zie je een optie waarmee je kunt zien hoeveelste in de wachtrij jij bent.

Je kunt in SoulSeek instellen aan hoeveel mensen tegelijk je iets wilt uploaden. Dus als iemand dat bijv. op 2 heeft staan en jij bent de derde persoon die iets van hem/haar wilt, dan moet je gewoon wachten. Ook is het zo dat SoulSeek van één en dezelfde persoon één nummer tegelijk binnenhaalt. Dus dat kan er ook voor zorgen dat het wat langer duurt voor je aan de beurt bent. Ik vind SoulSeek wel heel overzichtelijk als het gaat om hele albums binnenhalen.
pi_63388647
tvp
pi_63408695
quote:

Franse muziekbranche wil Soulseek offline halen

De Franse muziekbranche heeft opnieuw een p2p-bedrijf voor de rechter gedaagd. Het doelwit is ditmaal Soulseek, een bestandsuitwisselingsprogramma voor met name muziekbestanden.

Vorige week werd nog bekend dat de Franse platenlabels, verenigd in de brancheorganisatie Sppf, juridische stappen hebben ondernomen tegen vier Amerikaanse bedrijven die p2p-software aanbieden. Inmiddels heeft de Sacem, een zusterorganisatie waarin muziekproducenten zitting hebben, samen met de Sppf bij de Franse rechtbank een aanklacht tegen Soulseek ingediend, zo meldt Torrentfreak. De p2p-software zou het mogelijk maken om auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden. Een Franse wet uit 2006 stelt het distribueren van dergelijke software strafbaar. Een veroordeelde kan maximaal drie jaar gevangenisstraf en een boete van 300.000 euro krijgen.

Soulseek, dat geheel van donaties leeft, heeft nog niet officieel op de aanklacht gereageerd, maar het stelt op zijn website dat zijn p2p-programma juist is bedoeld om onbekende en onafhankelijke artiesten een podium te geven. Het aanbod op Soulseek bestaat voor een groot deel uit undergroundmuziek. Veel gebruikers maken zelf muziek en kiezen ervoor om hun werk met anderen te delen. Enkele leden hebben zelfs Soulseek Records opgericht, een non-profit-platenlabel dat muziek uitbrengt onder een Creative Commons-licentie. Soulseek kent echter een zwak punt: het p2p-netwerk wordt, net als het vroegere Napster, aangestuurd vanaf een centrale server. Hierdoor is het eenvoudig om het gehele netwerk uit de lucht te halen.
Bron
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 21 november 2008 @ 17:27:58 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63409821
Werkt SS nog een beetje goed?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:04:57 #81
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_71889363
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:27 schreef leolinedance het volgende:
Werkt SS nog een beetje goed?
ff het topic afstoffen na 266 dagen, schopperdeschop

Soulseek is erg langzaam geworden. Althans via UPC sowieso, zijn ze aan het trafficshapen
Wat zijn we aan het doen ???
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:14:52 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71889715
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:04 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

ff het topic afstoffen na 266 dagen, schopperdeschop

Soulseek is erg langzaam geworden. Althans via UPC sowieso, zijn ze aan het trafficshapen
Aan het wat?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:50:47 #83
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_71891046
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aan het wat?
wikipedia:
quote:
Traffic shaping
Een andere veel toegepaste manier om de belasting op het netwerk te kunnen beheren is traffic shaping. Om te voorkomen dat een bepaald type dienst het netwerk dusdanig overbelast dat het andere gebruikers gaat hinderen of de provider onevenredig op kosten jaagt, kan de provider overgaan tot het inperken van dit type verkeer. Vrijwel alle providers optimaliseren de stromen data over hun netwerk, maar geven geen openheid over welk type diensten worden geoptimaliseerd en tot op welke hoogte dit wordt gedaan.

Tegenstanders van traffic shaping stellen dat het innovatie zou tegenhouden: nieuwe diensten worden mogelijk belemmerd. Voorstanders van traffic shaping stellen dat het innovatie juist bevordert: er blijft door shaping altijd ruimte gegarandeerd voor nieuwe innovatieve diensten.
UPC heeft er sinds een paar dagen een 'digitale trechter' opgezet.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_71896157
Sowieso vind ik nu ik usenet gebruik, dat SS achterhaald is.

Waarom zou je afhankelijk moeten zijn van een ander als je alles van een full speed server kan halen....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:54:31 #85
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_72194460
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Sowieso vind ik nu ik usenet gebruik, dat SS achterhaald is.

Waarom zou je afhankelijk moeten zijn van een ander als je alles van een full speed server kan halen....
Er is nog wel eens muziek te vinden die nergens anders te krijgen is. Maar ik heb er ook al een jaar of wat niet meer gekeken.
Tot zover het nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')