quote:eerst een vraagje.
Op vrijdag 21 september 2001 20:11 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik heb veel puistje`s, ik ben "te" saai, ik ga nooit ergens heen, ben erg groot 1.88 voor mijn leeftijd. Ben eigelijk een beetje raar. Nou zijn er ook wel 3 mensen in mijn klas die ook ongeveer zo zijn maar ik krijg geen verkering, soms zit gewoon iedereen je tegen, als je bv- aan het koken bent met je klas en er ligt opeens een kapotte thee pot in de wasbak dan vindt direct dat iedereen het heeft gedaan, uiteinderlijk krijg "ik" nou juist overal de schul van. En ik weet dat een mens niet kan veranderen, maar kan ik er iets aan doen, er beter uit zien, geen puistje`s want die dingen zijn erg vervelend... Vooral vanaag van half 9 tot kwart over 5 naar school.Ik was erg verdrietig en me`n vriendje begon erover te praten en ik begon langzamerhand te huilen, zonder dat de klas ook maar iets wist van wat er gebeurd was begonen ze te zeggen "Aah mietje, gaat die huilen!" Toen erg boos de klas uit gelopen en me ziek gemeld, kon het echt niet meer op brengen... Heeft er iemand een paar goeie tips voor mijn probleem{pje}?
Hoe oud ben je?
Het kan soms raar lopen.
Toch sterkte en wijsheid.
quote:14, word in mei 15.
Op vrijdag 21 september 2001 20:15 schreef illusion het volgende:[..]
eerst een vraagje.
Hoe oud ben je?
quote:Bedankt.
Op vrijdag 21 september 2001 20:15 schreef Miesjel het volgende:
Nee helaas, ik ben bang dat dat met de tijd komt. Tenminste zo is het met mij gegaan. Voor ik er erg in had was alles omgedraait.Het kan soms raar lopen.
Toch sterkte en wijsheid.
quote:ahhh...ik kan het dan wel begrijpen dat je je zo voelt. Over een tijdje valt het allemaal mee en kijk je terug en denk je van.."Wat ben ik toch dom geweest om me zo druk te maken over wat anderen van me vinden".
Op vrijdag 21 september 2001 20:16 schreef UrgoanElsa het volgende:[..]
14, word in mei 15.
Dat treiteren daar kun je wat aan doen...en dat is je assertief opstellen. Er zijn genoeg cursussen te vinden die je daarbij helpen.
Je leert dan om de mensen die dom doen op hun plaats te wijzen.
Pieter Frijters is erg goed daarin.
succes ermee iig!
en gebruik GEEN claerasil schijnt je huid helemaal uit te drogen
quote:Je assertief opstellen? Een die puistje`s?, krijg ik ook echt elke dag wat over te zeuren...
Op vrijdag 21 september 2001 20:21 schreef illusion het volgende:[..]
ahhh...ik kan het dan wel begrijpen dat je je zo voelt. Over een tijdje valt het allemaal mee en kijk je terug en denk je van.."Wat ben ik toch dom geweest om me zo druk te maken over wat anderen van me vinden".
Dat treiteren daar kun je wat aan doen...en dat is je assertief opstellen. Er zijn genoeg cursussen te vinden die je daarbij helpen.
Je leert dan om de mensen die dom doen op hun plaats te wijzen.
Pieter Frijters is erg goed daarin.
quote:Assertief opstellen: je niet zomaar alles laten zeggen.
Op vrijdag 21 september 2001 20:22 schreef UrgoanElsa het volgende:[..]
Je assertief opstellen? Een die puistje`s?, krijg ik ook echt elke dag wat over te zeuren...
Puistjes: gaat vanzelf over. Geen chocola en chips eten helpt, veel water drinken ook.
quote:Ik ben ook erg langzaam, "te" langzaam, ik denk altijd och kan nog wel, ook met huiswerk, de laatste dag maken.
Op vrijdag 21 september 2001 20:22 schreef sundae het volgende:
het kan idd zomaar veranderen...
je moet gewoon zijn (langzaam worden) wie je bent, en dan ben je ineens iemand die met iedereen op kan schieten enzo..
is bij mij ook een beetje zo gegaansucces ermee iig!
quote:die puistjes gaan vanzelf wel weg over een tijdje, en uiterlijk is vaak erg oppervlakkig.
Op vrijdag 21 september 2001 20:22 schreef UrgoanElsa het volgende:[..]
Je assertief opstellen? Een die puistje`s?, krijg ik ook echt elke dag wat over te zeuren...
Dat mensen je op uiterlijk beoordelen zegt genoeg over die mensen. Mensen zijn het nog niet, het zijn eerder kinderen nog.
quote:Volgens mij is gaan sporten altijd wel goed voor je.
Op vrijdag 21 september 2001 20:11 schreef UrgoanElsa het volgende:
Heeft er iemand een paar goeie tips voor mijn probleem{pje}?
Het is gewoon zo, dat mensen die dezelfde sport hebben, of dezelfde hobby al snel een bepaalde band met elkaar hebben. Dat is altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Verder zul je merken dat het goed voelt als je ergens beter in wordt. Stel dat je op een atletiekclub gaat, dan kan je eerst amper 500m achter elkaar hardlopen. Na een aantal weken zul je zien dat je het steeds langer volhoudt, en steeds sneller rent. Het is hartstikke leuk om te merken dat je ergens beter in kan worden.
Misschien zou je eens voorzichtig kunnen informaren bij klasgenoten wat voor sporten zij doen. Gewoon ff in een 1-op-1 gesprek vragen aan iemand wat hij doet voor sport. Als iemand erg enthousiast is over zijn sport, dan vind hij het vast ook wel leuk als je een keer meegaat om te kijken of jij het wat vind.
Ok, dit zijn mijn gedachten erover. Misschien dat er anderen zijn, die nog meer gedachten over hebben.
Veel succes!
Sla je erdoorheen. Als je eenmaal wat ouder bent (en van school af) zul je merken dat als je maar doorzet 't allemaal wel goed komt met je.
Zelfs na zo'n cursus zal je het nog wel moeilijk hebben en er waarschijnlijk weinig vrienden aan over houden. maar dat komt mettertijd ook wel goed.
En wat je ook doet: niet gaan janken in het openbaar.
Er zijn zat mensen van jou leeftijd die zich zo voelen, en de meesten komen er gelukkig wel doorheen, alleen daar is gewoon tijd voor nodig.
quote:Tja, dat zeg ik ook wel eens, want eigelijk ben ik een volwassene tja, ik vindt dit nogal moeilijk alemaal en het zijn ook net kleuter`s, soms zit ik met me`n 3 andere vriendje`s aleen in de klas te werken terwijl de anderen een beetje te lopen kloten. Ik erger me er aan, dus zeg er wat van "Ej!, kan het wat rustiger" zeg ik dan, maar dan krijg ik altijd een reactie terug van "Ach, hij heeft ook weer wat te zeuren hoor..." Volgens mij heeft gewoon iedereen schijt aan mij.
Op vrijdag 21 september 2001 20:27 schreef illusion het volgende:[..]
die puistjes gaan vanzelf wel weg over een tijdje, en uiterlijk is vaak erg oppervlakkig.
Dat mensen je op uiterlijk beoordelen zegt genoeg over die mensen. Mensen zijn het nog niet, het zijn eerder kinderen nog.
quote:Je kunt het ook anders bekijken. Als je het idee hebt dat het allemaal niet veel slechter kan, dan kan het dus alleen maar beter gaan.
Op vrijdag 21 september 2001 20:27 schreef UrgoanElsa het volgende:
Eigelijk helemaal geen zin meer, alles gaat maar fout...De rat ligt in de tuin, en ik tja ik leef nog wel een tijd, maar hoe ga ik verder? Eigelijk hoef ik helemaal niet verder...
Ik heb op een gegeven moment bedacht dat ik er een einde aan ging maken. Door geluk kwam ik er achter dat sommige mensen toch wat aan mij hadden. Dat ik toch een nut had zeg maar. Daarna heb ik besloten dat ik er altijd nog een einde aan kan maken. Zolang ik me op een of andere manier nuttig voel, blijf ik leven. Daarna zien we wel weer verder.
Als je nu echt in een dip zit en het niet meer ziet zitten, neem dan nog ff contact op of lees :Je verdriet voorbij.
quote:Ik heb zo`n band met dat beeste gehad, als ik eraan denk, zoals nu krijg ik gewoon tranen in me`n ogen, kan er echt helemaal niets aan doen.
Op vrijdag 21 september 2001 20:30 schreef Penance het volgende:
Veel geduld, en inderdaad een assertiviteitscursus ofzo.Zelfs na zo'n cursus zal je het nog wel moeilijk hebben en er waarschijnlijk weinig vrienden aan over houden. maar dat komt mettertijd ook wel goed.
En wat je ook doet: niet gaan janken in het openbaar.
Er zijn zat mensen van jou leeftijd die zich zo voelen, en de meesten komen er gelukkig wel doorheen, alleen daar is gewoon tijd voor nodig.
Toevallig VMBO!? Want daar komt 't ontzettend veel voor,.. en de meeste docenten doen alsof ze van niets weten. Ik durf dat te zeggen, want ik heb 't met stage zelf meegemaakt.
Maar: De tijd zal 't allemaal doen vergeten! HEt verandert allemaal!! Alleen moet je nu volhouden!
LOTS OF SUC7!!!!!!
quote:Kan natuurlijk ook nog een sigaret pakken en denken "Ach, het komt alemaal wel goed" Maar je moet er wel iets aan doen...
Op vrijdag 21 september 2001 20:32 schreef Miesjel het volgende:[..]
Je kunt het ook anders bekijken. Als je het idee hebt dat het allemaal niet veel slechter kan, dan kan het dus alleen maar beter gaan.
Ik heb op een gegeven moment bedacht dat ik er een einde aan ging maken. Door geluk kwam ik er achter dat sommige mensen toch wat aan mij hadden. Dat ik toch een nut had zeg maar. Daarna heb ik besloten dat ik er altijd nog een einde aan kan maken. Zolang ik me op een of andere manier nuttig voel, blijf ik leven. Daarna zien we wel weer verder.
Als je nu echt in een dip zit en het niet meer ziet zitten, neem dan nog ff contact op of lees :Je verdriet voorbij.
quote:Das niet zo, de meeste "kinderen" zoeken een slachtoffer om zichzelf beter te voelen. Het heeft ook niets persoonlijks met jou te maken.
Op vrijdag 21 september 2001 20:31 schreef UrgoanElsa het volgende:[..]
Tja, dat zeg ik ook wel eens, want eigelijk ben ik een volwassene tja, ik vindt dit nogal moeilijk alemaal en het zijn ook net kleuter`s, soms zit ik met me`n 3 andere vriendje`s aleen in de klas te werken terwijl de anderen een beetje te lopen kloten. Ik erger me er aan, dus zeg er wat van "Ej!, kan het wat rustiger" zeg ik dan, maar dan krijg ik altijd een reactie terug van "Ach, hij heeft ook weer wat te zeuren hoor..." Volgens mij heeft gewoon iedereen schijt aan mij.
Ik zou dus echt een assertiviteitscursus volgen....maar ik vraag me af of dat helpt tegen kinderen die nog op een ander niveau zitten.
Assertiviteitscurssussen zijn bedoeld om volwassen mensen op hun plek te wijzen denk ik, als jij je assertief gaat opstellen tegenover ze dan gaan ze misschien nog verder door met die pesterijen.
Je kan ook zeggen van....hou oud ben je nu precies mannetje/meisje??? Krijg je antwoord....en dan zeg je dan..gedraag je dan ook eens naar die leeftijd inplaats van een kleuter die nog met de lego moet spelen.
quote:Mij aanvallen hebben ze wel gedaan maar toen kwamen ze er achter dat ik dan wel wat terug dee.
Op vrijdag 21 september 2001 20:34 schreef Peewee het volgende:
Weet je wat de ellende is,..
In de klas moet gewoon iemand zijn waar ze alles tegen moeten, willen en kunnen zeggen. Het valt me nog mee dat het nog geen lichamelijke pesterijen zijnToevallig VMBO!? Want daar komt 't ontzettend veel voor,.. en de meeste docenten doen alsof ze van niets weten. Ik durf dat te zeggen, want ik heb 't met stage zelf meegemaakt.
Maar: De tijd zal 't allemaal doen vergeten! HEt verandert allemaal!! Alleen moet je nu volhouden!
LOTS OF SUC7!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door UrgoanElsa op 21-09-2001 20:38]
quote:Nou, nee hij werd verlamt en ja zag hem aftekelen, naar de dokter geweest en die heeft er een eind aan gemaakt.
Op vrijdag 21 september 2001 20:35 schreef Miesjel het volgende:
Heel even iets anders. Ik lees nu pas dat er een huisdier pas overleden is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |