Catastrophic Collapse
Intense heat weakens structure
* Burning jet fuel produces intense heat, as high as 2000 degrees Fahrenheit.
* The steel strusses begin to sag and eventually the concrete slabs collapse.
* extreme heat causes trusses to bend and concrete to break.
op zn nederlands...
1. Het vliegtuig vliegt het gebouw binnen, waarbij het veel van de buitenste kolommen beschadigd of vernietigd. Tevens worden enkele van de binnenste kolommen geraakt maar het gebouw blijft staan.
2. Er ontstaat een brand en brand een half uur tot anderhalf uur in de bovenste etages van het gebouw.
3. De temperatuur stijgt tot maar liefst 1600 F, door deze hitte verzwakken de stalen kolommen tot ze het gewicht van het gebouw niet meer kunnen dragen. De binnenste kolommen beginnen te smelten en storten in, waardoor de buitenste kolommen het extra zwaar krijgen.
4. Door het toegenomen gewicht op de nog staande kolommen, beginnen de etages in te storten ook wel het "panenkoek effect" genoemd, doordat sommige etages instorten en het gewicht op de daaronder liggende kolommen (etages) toeneemt stort het gebouw in.
- De telegraaf
Berging lijken New York kan nog half jaar duren
NEW YORK (ANP) - Berging van de lijken uit de resten van het World Trade Center
in New York kan nog zeker zes maanden duren. Dat hebben experts woensdag bekendgemaakt.
De identificatie van de doden kan zelfs nog langer duren. Hiervoor zijn waarschijnlijk DNA-testen nodig.
De Volkskrant
Mensen die zich op het zuidelijke deel van Manhattan bevinden moeten er lopend weg wegens de rook en de gassen. Ze moeten in noordelijke richting lopen want de verkeerstunnels naar Manhattan zijn afgesloten. Vrijwel heel het Newyorkse district Manhattan is in rook gehuld en puin en as ligt in de straten.
Ooggetuige Shirley Bates was op het moment van de aanslag in de als eerste getroffen noord-toren van het WTC aan het werk en wist ongedeerd naar buiten wist te komen. Zij beschrijft hoe mensen, sommigen met ernstige brandwonden, in paniek met honderden tegelijk de trappen naar beneden afrenden....... etc.
en zo zijn er nog meer berichten waaruit wel zon beetje duidelijk word(naast alle beelden en foto's die het internet zowat sieren) hoe groot de ravage is na de aanslag.
Hoe is het mogelijk dat ze een paspoort vinden?????/
FBI verzint dingen en dus dat hele Osama Bin Laden kan ook wel verzonnen zijn. Wie weet zit de Mossad er wel achter. Zou me niets verbazen. Mossad heeft in het verleden wel vaker Terroristische aanslagen gepleegt
Maar lichte materialen worden natuurlijk wel eerder 'opgepakt', weggeslingerd en door de wind meegevoerd. Dus 100% onwaarschijnlijk is het niet, vooral niet als je je bedenkt dat de kaper zich waarschijnlijk in de cockpit bevond...
Btw, wie of wat is David Stern? Heb je meer info over die man?
quote:ik zal ff zoeken waar ik dat artikel gevonden heb. hij is een prominente joods man en een expert in spionage etc.
Op vrijdag 21 september 2001 19:15 schreef El-Lupe het volgende:
Nou ik vind het nog een beetje te vroeg om nu al te zeggen wat wel -en niet waar is.Maar lichte materialen worden natuurlijk wel eerder 'opgepakt', weggeslingerd en door de wind meegevoerd. Dus 100% onwaarschijnlijk is het niet, vooral niet als je je bedenkt dat de kaper zich waarschijnlijk in de cockpit bevond...
Btw, wie of wat is David Stern? Heb je meer info over die man?
PS. 1 van die zogenaamde kapers blijkt dus gewoon nog in leven te zijn. Kan net zo goed zijn dat die andere namen van die andere 18 ook niet kloppen
groeten
quote:Maar hoe kom je daar aan?
Op vrijdag 21 september 2001 19:19 schreef F1-2001 het volgende:
PS. 1 van die zogenaamde kapers blijkt dus gewoon nog in leven te zijn. Kan net zo goed zijn dat die andere namen van die andere 18 ook niet kloppen
quote:NOS teletekst
Op vrijdag 21 september 2001 19:22 schreef speknek het volgende:[..]
Maar hoe kom je daar aan?
Dit kan alleen maar uit het zieke brein van een extreem-rechtse Neonazi of fundamentele moslim extremist komen. En die lopen wat berteft Anti-Amerika gevoelens en jodenhaat hand in hand.
quote:Dat ie waarschijnlijk joods is, had ik al aan z'n achternaam gezien, maar dat zegt ook niet alles. Sterker nog, eigenlijk zegt het helemaal niets in deze. Net zo min als de ene moslim automatisch dezelfde belangen heeft als de andere moslim, zo geldt dit ook voor joden. For all I know heeft ie gewoon een pesthekel aan een deel van de joden die nu deel uitmaken van de Israelische regering...
Op vrijdag 21 september 2001 19:19 schreef F1-2001 het volgende:[..]
ik zal ff zoeken waar ik dat artikel gevonden heb. hij is een prominente joods man en een expert in spionage etc.
quote:Eh, een Neonazi of fundamentele moslim met de achternaam 'Stern'?
Op vrijdag 21 september 2001 19:23 schreef R@b het volgende:
Dit kan alleen maar uit het zieke brein van een extreem-rechtse Neonazi of fundamentele moslim extremist komen. En die lopen wat berteft Anti-Amerika gevoelens en jodenhaat hand in hand.
Nah ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 21-09-2001 19:33]
quote:Sorry, maar zolang de wereld niet met bewijzen komt hou ik alle mogelijkheden open. Mossad heeft in verleden wel vaker zieke dingen gedaan. Zelfs Joden geven het toe. ga naar www.zmag.org en lees die artikels. Ik kan van jouw ook zeggen dat je een rechtse Neonazi of fundamentele Joodse extremist bent want dat loopt hand in hand met islam/arabieren haat. Je moet je eigen posts eens goed gaaan lezen.
Op vrijdag 21 september 2001 19:23 schreef R@b het volgende:
De veronderstelling dat Israëliers (lees joden) achter de aanslag zitten om zo voordeel uit de Palestijnse zaak te halen, is te zot voor woorden.Dit kan alleen maar uit het zieke brein van een extreem-rechtse Neonazi of fundamentele moslim extremist komen. En die lopen wat berteft Anti-Amerika gevoelens en jodenhaat hand in hand.
[Dit bericht is gewijzigd door F1-2001 op 21-09-2001 19:35]
quote:Die paspoorten waren jaren geleden al "gejat", misschien dat er een paar lagen bij de afdeling "gevonden voorwerpen
Op vrijdag 21 september 2001 18:59 schreef F1-2001 het volgende:
Hoe is het mogelijk dat ze een paspoort vinden?????/FBI verzint dingen en dus dat hele Osama Bin Laden kan ook wel verzonnen zijn. Wie weet zit de Mossad er wel achter. Zou me niets verbazen. Mossad heeft in het verleden wel vaker Terroristische aanslagen gepleegt
Zie ook : Het kwaad heeft een naam : al Qaeda
quote:Amerika is niet bepaalt goed bezig met hun onderzoek. Ze maken zoveel blunders dat het wel lijkt alsof ze de waarheid willen verbergen. Ze willen zo snel mogelijk een zondebok hebben.
Op vrijdag 21 september 2001 19:45 schreef Loedertje het volgende:[..]
Die paspoorten waren jaren geleden al "gejat", misschien dat er een paar lagen bij de afdeling "gevonden voorwerpen
"
Zie ook : Het kwaad heeft een naam : al Qaeda
quote:Maar dit blijft een blunder. Dus de mogelijkheid dat Bin Laden er niet achter zit is levensgroot.
Op vrijdag 21 september 2001 19:47 schreef speknek het volgende:
Het klopt btw inderdaad, dat een Saudiër zelf naar de politie gestapt was dat hij nog leefde. Maar dat nieuws was al vier dagen (als niet meer) oud.
(maar hij moet wel uitgelevert worden voor eerder acties)
quote:Wat voor blunders dan? Ze hebben een week lang gezegd dat het helemaal niet zeker was dat Osama Bin Laden erachter zat, er wijst alleen van alles naar. Dat ze wellicht te snel een zondebok hebben gezocht ben ik het met je eens.
Op vrijdag 21 september 2001 19:49 schreef F1-2001 het volgende:
Amerika is niet bepaalt goed bezig met hun onderzoek. Ze maken zoveel blunders dat het wel lijkt alsof ze de waarheid willen verbergen. Ze willen zo snel mogelijk een zondebok hebben.
quote:Goed, laten we even aannemen dat de Mossad erachter zit, lijkt het je dan logisch dat de israelische regering GELIJK dezelfde dag nog, gebruik maakt van de situatie? Mij niet. Indien het zo was, dan zouden ze veel omslachtiger te werk zijn gegaan.
Op vrijdag 21 september 2001 19:32 schreef F1-2001 het volgende:[..]
Sorry, maar zolang de wereld niet met bewijzen komt hou ik alle mogelijkheden open. Mossad heeft in verleden wel vaker zieke dingen gedaan. Zelfs Joden geven het toe. ga naar www.zmag.org en lees die artikels. Ik kan van jouw ook zeggen dat je een rechtse Neonazi of fundamentele Joodse extremist bent want dat loopt hand in hand met islam/arabieren haat. Je moet je eigen posts eens goed gaaan lezen.
Bovendien, als dit ooit uitkomt -en DAT de waarheid boven tafel komt is slechts een kwestie van tijd- dan is het natuurlijk gelijk gedaan met Israel, dat snap je zelf ook wel denk ik...
Er is nog een reden waarom ik niet geloof dat Israel er ook maar iets mee van doen heeft, en dat is simpelweg omdat de situatie voor hen niet 'desperate' genoeg was om een dergelijk risico te nemen.
quote:Het eerste klopt denk ik niet. 'De absolute waarheid' weten ze waarschijnlijk op dit moment niet. De 'tijdelijke' zondebok is nodig om de gemoederen in eigen land te sussen.
Op vrijdag 21 september 2001 19:49 schreef F1-2001 het volgende:[..]
Amerika is niet bepaalt goed bezig met hun onderzoek. Ze maken zoveel blunders dat het wel lijkt alsof ze de waarheid willen verbergen. Ze willen zo snel mogelijk een zondebok hebben.
quote:Ik denk dat jij mijn posts beter moet lezen.
Op vrijdag 21 september 2001 19:32 schreef F1-2001 het volgende:
Ik kan van jouw ook zeggen dat je een rechtse Neonazi of fundamentele Joodse extremist bent want dat loopt hand in hand met islam/arabieren haat. Je moet je eigen posts eens goed gaaan lezen.
Bovendien hebben Neonazis geen hekel aan Arabieren.
Duitse neonazi's prijzen Arabische terroristen
quote:Die Nazis zouden zelfs Joden prijzen die Amerikanen zouden doden. Alle vijanden van Amerika zijn hun "vrienden". Geloof me. Nazis hebben een hekel aan arabieren en moslims.
Op vrijdag 21 september 2001 20:09 schreef R@b het volgende:[..]
Ik denk dat jij mijn posts beter moet lezen.
Duitse neonazi's prijzen Arabische terroristen
quote:Ach, dat hebben ze natuurlijk wel als het erop aan komt. Ze streven alleen hetzelfde doel na, hebben voor een deel dezelfde belangen. Tenminste, als het gaat om extremistische moslims.
Op vrijdag 21 september 2001 20:09 schreef R@b het volgende:
Vergelijk bijvoorbeeld maar 'ns de 'Black Muslim' beweging in Amerika (The Nation Of Islam), dat zijn ook een stelletje extremisten. TNOI is eigenlijk gewoon een U.F.U. cult met een islamitisch sausje. Wat zij graag zouden willen, is een absolute scheiding tussen blank en zwart. Zoiets als Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid, maar dan nog even iets erger. En weet je in wie ze hun bondgenoten hebben gevonden? De KKK! Tamelijk absurd nietwaar?
Overigens was deze complottheorie gisteren ook al geopperd door iemand anders in het daarvoor bestemde topic:
Theorieën over de mogelijke daders
Deze gaat dus dicht, verdere complotheoriën en gedachtes over mogelijke daders kan je in het door mij vermelde topic kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |