Helpdesk Microsoft?quote:Op donderdag 16 december 2004 19:57 schreef Blind_Guardian het volgende:
Ik krijg waarschijnlijk een baan in Dublin, Ierland. Het bedrijf in kwestie betaalt mijn verhuizing en zorgt voor werk. Nou is mijn vraag: Wie is er een beetje bekent in Ierland, heeft er gewerkt of langere tijd gewoont?
Er zitten veel, heel veel IT-bedrijven in Dublin, Bray (Dell; 20 km ten Z van Dublin) en Cork. Om maar es wat plaatsen te noemenquote:
mwah, in het "binnenland" leunt men nog wel behoorlijk op de kerk hoor, over het algemeen wordt je daar juist niet minder 'bekrompen' van...quote:Op donderdag 16 december 2004 21:06 schreef Bowny het volgende:
Klopt ja, ook een hele boel bij Blanchardstown.
Verder is Ierland/Dublin toppie! Gezellige mensen, niet zo bekrompen als hier
Belastingen.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:29 schreef BrauN het volgende:
Wat ik me nu afvraag... wáárom zitten er zo verschrikkelijk veel grote IT bedrijven in en rond Dublin? Er moet toch een reden voor zijn..?
Volgens HP/De Tijd kun je daar in een landelijk gebied villa's voor 300.000 euro krijgen met meer dan 1000 m² grondquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:56 schreef Aurora025 het volgende:
Lage huizenprijzen? laat me eens zien dat de huizenprijzen laag zijn, want ik ben er pas nog geweest en schrok van de associaal hoge huizenprijzen daar.
Dat valt idd mee. Maar de niet-landelijke gebieden (Dublin, Cork, Galway enz.) zijn al snel stukken duurder.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens HP/De Tijd kun je daar in een landelijk gebied villa's voor 300.000 euro krijgen met meer dan 1000 m² grond
Ja maar dat is net als Amsterdam en Joure of zo. Alleen heb je in Joure voor 300.000 euro nog steeds geen dikke villa met landgoedquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:14 schreef Aurora025 het volgende:
Dat valt wel mee ja. Ik was dan ook in dublin en daar krijg je geen villas onder de miljoen.
Leraren komen daar met 3800 euro netto thuis geloof ik.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat valt idd mee. Maar de niet-landelijke gebieden (Dublin, Cork, Galway enz.) zijn al snel stukken duurder.
Ierland is voor werknemers wel relatief goedkoop (qua werknemerslasten enz.). Inflatie daarentegen is stukken hoger dan in Nederland.
Ik ben nooit gegaan. HP liet na een telefonische sollicitatie (van ruim een uur lang) niks meer horen. Het uitzendbureau Manpower wel, maar die konden verder ook niet veen uitrichten. Dus ik ben maar weer in NL verder gaan solliciteren en ben alweer een tijdje aan het werk als programmeur in Den Haag.quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:25 schreef LintuxCx het volgende:
BG, inode, zijn jullie gegaan?
* LintuxCx gaat op 8 januari 2007.Dus wat ervaringsdeskundigen zijn nu zeer welkom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |