Het is toch de naam van iets of niet?quote:Op donderdag 16 december 2004 23:11 schreef misteriks het volgende:
@ martijn ,
waarom schrijf jij foie gras met hoofdletters ??
Hollands respect voor de taal van Molière ??!![]()
![]()
![]()
Het lekkerst is het, als het door een trechter je slokdarm en verder wordt ingepropt!quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:59 schreef MrHoogeveen het volgende:
Ik eet het dan ook gewoon wel
Ja met zo'n houding winnen we de oorlog wel.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:04 schreef rvrb het volgende:
En een geslachte koe is ook zielig, een geslacht kalf nog meer... Kistkalveren, kippen in kleine hokjes gehouden voor eieren... Kijk zo kan je over alles wel iets vinden om te zeiken...
Ik zeg niet dat het niet spijtig is, is wel zo... Maar om daarom maar meteen te stoppen met alles te eten... Neen...
Ik eet dus ook foie gras, zal het niet zelf kopen, maar ik sla het absoluut niet af als het me voorgeschoteld wordt.
Graag On Topic de vraag was of het ook mogelijk is om diervriendelijk van ganzenlever te genieten.quote:Op zondag 19 december 2004 00:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja met zo'n houding winnen we de oorlog wel.
Andere dingen zijn ook zielig, dus dan kan foie gras er ook nog wel bij.![]()
Die vraag is inmiddels al beantwoord, door zoalshetis.quote:Op zondag 19 december 2004 11:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Graag On Topic de vraag was of het ook mogelijk is om diervriendelijk van ganzenlever te genieten.
En of die er is.
Maar wat is dan lekkerder die kunstmatig opgefokte lever of de lever van een wilde gans?quote:Op zondag 19 december 2004 13:14 schreef Gert het volgende:
[..]
Die vraag is inmiddels al beantwoord, door zoalshetis.
Ik kan dat antwoord bevestigen. Het lekkere aan foie gras is dat de lever zo vervet is. Dat kun je alleen bewerkstelligen met dwangvoeding. Het klopt dat een wilde gans zich vlak voor de trek ook volvreet, maar dit is niet te vergelijken met wat er gebeurt bij de "productie" van foie gras. Een ganzenlever van gemiddeld zo'n 80 gram wordt dmv de trechtervoeding in enkele weken tijd vergroot tot tegen de kilo.
die kunstmatig opgefokte lever, anders zouden ze het niet doen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 11:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar wat is dan lekkerder die kunstmatig opgefokte lever of de lever van een wilde gans?
Is dat net zoals met wild konijn dat daar een heel andere smaak aan zit dan aan tam konijn?
"Opgevoerde" lever... niet "opgefokt". Maar het gaat juist om een gigantisch vetgehalte en dat kom je niet op die schaal tegen in de natuur. Dus diervriendelijke foie gras zal waarschijnlijk minder lekker (anders dat het echte spul) smaken en reteduur zijn omdat je tig ganzen voor één toastje nodig hebt.quote:Op dinsdag 21 december 2004 11:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar wat is dan lekkerder die kunstmatig opgefokte lever of de lever van een wilde gans?
Eet het eens, het is echt verrukkelijkquote:Op dinsdag 21 december 2004 11:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is dat net zoals met wild konijn dat daar een heel andere smaak aan zit dan aan tam konijn?
Het is idd verrukkelijk heb het weleens gegeten maar vroeg mij gewoon af of je het smaak verschil zo proeven.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eet het eens, het is echt verrukkelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |