Nee, beetje zonde van de fijne ingredienten.quote:
Is die tentoonstelling er nog?quote:Op woensdag 15 december 2004 16:54 schreef Isabeau het volgende:
Op Paleis het Loo was een expositie over koninklijke diners, daar las ik dat begin vorige eeuw regelmatig bouillon met pure chocolade werd geserveerd. Dus zo gek is het niet
Daarom wordt het dan ook de koksverassingquote:Op woensdag 15 december 2004 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Chocolade wordt in de keuken ook gebruikt in donkere sausen en stoofvlees, je doet een paar stukjes bittere chocolade door de saus en laat deze smelten, geeft een hele mooie donkere smaak aan de saus/ragout en mensen weten niet dat het chocolade is, je proeft het namelijk niet als zulke.
Je zou een goeie runder boullion kunnen maken, binden met een roux en room erbij en daar chocolade in smelten, klein beetje cayenne erbij voor de "bite". Lijkt me een mooie soep, maar denk niet dat mensen hem in een restaurant snel zullen bestellen.
Kijk daar heb ik wat aan. Zat inderdaad ook aan boullion te denken, maar wat moet ik nog door de sope heen doen? Marshmellows? Lijkt me geen succes. Misschien wat amandel schaafsel.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:llionJe zou een goeie runder boullion kunnen maken, binden met een roux en room erbij en daar chocolade in smelten, klein beetje cayenne erbij voor de "bite". Lijkt me een mooie soep, maar denk niet dat mensen hem in een restaurant snel zullen bestellen.
Probeer het eens, als je eidooier kapot maakt, of het ei door de soep roert wordt het een soort zacht gepocheerd ei.quote:Op maandag 20 december 2004 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Is een rauwe ei dooier lekker dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |