Als ik de punten op een rij zet:
- Crashende beurzen
- failliet draaiende verzekeringsmaatschappijen
- airlines die wellicht ALLES aan de grond gaan houden
- onrust in de hele wereld.
Als de neergaande spiraal in de economie zo door blijft gaan, wat zijn dan de gevolgen in de nabije toekomst voor het dagelijks leven?
Wordt alles idioot veel duurder? Gaat half Nederland zijn baan verliezen? Of zal het allemaal wel meevallen?
Ik begin me onderhand best een beetje ongerust te maken eigenlijk. Stel dat Bush echt een massive attack uitvoert en de wereldeconomie stort nog veel verder in. Ik begin me dan wel af te vragen of die "wraak" dat allemaal waard is.
Meningen? Mensen die het economische verhaal een beetje kunnen uitleggen/voorspellen?
quote:Ik denk dat als er flink gevochten gaat worden, dit ook wel flinke gevolgen voor de olieprijzen kan hebben.
Op vrijdag 21 september 2001 10:36 schreef TheMarco het volgende:
Een vraag aan de mensen die verstand hebben van economische bewegingen.Als ik de punten op een rij zet:
- Crashende beurzen
- failliet draaiende verzekeringsmaatschappijen
- airlines die wellicht ALLES aan de grond gaan houden
- onrust in de hele wereld.Als de neergaande spiraal in de economie zo door blijft gaan, wat zijn dan de gevolgen in de nabije toekomst voor het dagelijks leven?
Wordt alles idioot veel duurder? Gaat half Nederland zijn baan verliezen? Of zal het allemaal wel meevallen?
Ik begin me onderhand best een beetje ongerust te maken eigenlijk. Stel dat Bush echt een massive attack uitvoert en de wereldeconomie stort nog veel verder in. Ik begin me dan wel af te vragen of die "wraak" dat allemaal waard is.
Meningen? Mensen die het economische verhaal een beetje kunnen uitleggen/voorspellen?
quote:ik ben geen econoom dus van marktfluctuaties heb ik geen benul, feit blijft dat deze terugval te danken is aan de terroristische acties en niet aan de 'wraak' acties van Amerika. Een oorlog in Afgasistan ozich zal helaas weinig op de westerse economie terugslaan, zodra er een escalatie naar een ander land komt zal dit wel gebeuren en daar is de VS zich wel degelijk van bewust
Op vrijdag 21 september 2001 14:53 schreef TheMarco het volgende:
Betekent het feit dat niemand hier op reageert dat niemand er een mening of idee over heeft of dat er gewoon niemand is hier die verstand van economie heeft?
De praatjes van Greenspan cs namelijk dat de basis van de economie solide is () en dat het allemaal snel weer bijtrekt gaat denk ik nu niet op, en zijn slechts peptalk. Wellicht staan we aan de rand van een wereldwijde langdurige recessie. 't zat er een keer aan te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |