Uit www.nu.nl:
quote:Antillianen zijn overigens geen moslims.
Rotterdam heeft 'schokkend' veel criminele AntillianenDe harde kern van Antilliaanse criminelen in Rotterdam is veel groter dan werd gedacht. Het gaat om een groep van ongeveer 300 Antillianen, die zich bij herhaling schuldig maken aan vooral ernstige geweldsmisdrijven. De politie ging uit van enkele tientallen. Dit blijkt uit onderzoek van Rotterdamse wetenschappers waaruit het Algemeen Dagblad vrijdag citeert.
Van de 117.000 Antillianen die in Nederland wonen, zijn er 16.000 in Rotterdam gehuisvest. Dat is meer dan in andere Nederlandse steden. Vergeleken met andere bevolkingsgroepen komen Antillianen in de stad al tien jaar lang het meest in aanraking met de politie. Vorig jaar werd 1 op de 17 (5,86 procent) verdacht van een misdrijf. Bij autochtonen was dat 1 op de 74 (1,35 procent).
De jonge Antilliaanse criminelen plegen veel geweldsmisdrijven. Het gaat onder meer om roofovervallen, diefstal met geweld en verkrachting. Het aantal Antillianen dat verdacht wordt van een misdrijf is de laatste drie jaar wel licht gedaald. Maar omdat de daling onder andere bevolkingsgroepen sterker is, blijft hun aandeel in de totale groep verdachten stijgen.
De Rotterdamse politie is het eerste korps dat zo gedetailleerd verdachtencijfers naar buiten brengt. De laatste landelijke cijfers dateren van 1998. Ook toen werden Antillianen vaker dan gemiddeld verdacht van een misdrijf. Het gros van de problemen wordt veroorzaakt door een selecte groep 'veelplegers' die keer op keer in herhaling valt, benadrukt de politie.
De wetenschappers W. De Jong en K. Masson van de Rotterdamse Erasmus Universiteit hebben die harde kern in kaart gebracht. "De omvang van deze groep heeft ons nogal geschokt", zegt Masson. Ook bij de politie is er verbazing. "We zijn geschrokken, we dachten dat het er veel minder waren", aldus hoofdinspecteur J. Verbeek.
Opvallend is dat ook de politie verrast is door de resultaten van het onderzoek. Men zou verwachten dat ze daar meer zicht op zouden hebben.
Kunnen we niet vandaag de posts van gisteren teruglezen ipv het nog eens over te doen?
quote:idd.
Op vrijdag 21 september 2001 10:03 schreef abraham het volgende:
Hoera, weer een nutteloos allochtonentopic waar iedereen weer zijn vaste standpunten ventileert, de standaard discriminerende, beledigende, ongenuanceerde, overgenuanceerde, militant-tollerante en andere standpunten oplepelt.Kunnen we niet vandaag de posts van gisteren teruglezen ipv het nog eens over te doen?
quote:Laten we dan focussen op het feit dat de politie kennelijk zo weinig zicht hierop heeft.
Op vrijdag 21 september 2001 10:05 schreef zodiakk het volgende:[..]
idd.
quote:Yes! Lijkt me ook veel beter!
Op vrijdag 21 september 2001 10:03 schreef abraham het volgende:
Hoera, weer een nutteloos allochtonentopic waar iedereen weer zijn vaste standpunten ventileert, de standaard discriminerende, beledigende, ongenuanceerde, overgenuanceerde, militant-tollerante en andere standpunten oplepelt.Kunnen we niet vandaag de posts van gisteren teruglezen ipv het nog eens over te doen?
quote:
Het gros van de problemen wordt veroorzaakt door een selecte groep 'veelplegers' die keer op keer in herhaling valt, benadrukt de politie.
quote:Figures wat?
Op vrijdag 21 september 2001 10:11 schreef links234 het volgende:
Rotterdammers zijn veel crimineler? Figures.
quote:Als de politie zo verrast is door de resultaten, hoe weten ze dat dan zeker?
Op vrijdag 21 september 2001 10:14 schreef El-Lupe het volgende:
Het gros van de problemen wordt veroorzaakt door een selecte groep 'veelplegers' die keer op keer in herhaling valt, benadrukt de politie.
Waar discussie vaak via tegenstellingen een ontwikkeling maakt naar een gemeenschappelijke inzicht van een oplossing gaat dit thema al bij de openingszin fout:
Van kant a:
"Er is een probleem met groep x"
Reactie: rascist met jouw praat ik niet IK SCREEUW ALLEEN NOG EN LUISTER NIET MEER
Van kant b:
"Er is geen probleem"
Reactie: Je bent blind, dom, kortzichtig, gewoon fout links, met jouw praat in niet IK SCHREEUW ALLEEN NOG EN LUISTER NIET MEER
Jammer, dat moeten we doorbreken want er zijn duidelijk vraagstukken die op antwoorden wachten. Met weer een opzet voor een flamewar tussen het meldpunt discriminatie en de binnenlandredactie van Volken Vaderland doe je mijns inziens niet de meest productieve stap in de richting van een oplossing.
quote:nee joh dat wordt verkeerd geinterpreteerd... alle allochtonen zijn crimineel .. dat zit in hun genen.. luie uitkeringstrekkers
Op vrijdag 21 september 2001 10:14 quotte El-Lupe het volgende:Het gros van de problemen wordt veroorzaakt door een selecte groep 'veelplegers' die keer op keer in herhaling valt, benadrukt de politie.
quote:Blijkbaar niet. Het is namelijk precies hetzelfde probleem als met 'al' die criminele Marokkanen in bijv. Utrecht. Een 'selecte' groep van recidivisten die moeilijk efficiënt aan te pakken is.
Op vrijdag 21 september 2001 10:24 schreef Halinalle het volgende:[..]
Als de politie zo verrast is door de resultaten, hoe weten ze dat dan zeker?
En als ze dat zo zeker weten, dan moet het toch mogelijk zijn om deze selecte groep langdurig in een staatshotel te laten logeren?
quote:Hoe weet jij dat? Er zijn ook Antilliaanse moslims hoor!!
Op vrijdag 21 september 2001 09:56 schreef Halinalle het volgende:
Antillianen zijn overigens geen moslims.
quote:Waarom is die groep zo moelijk aan te pakken?
Op vrijdag 21 september 2001 10:27 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Blijkbaar niet. Het is namelijk precies hetzelfde probleem als met 'al' die criminele Marokkanen in bijv. Utrecht. Een 'selecte' groep van recidivisten die moeilijk efficiënt aan te pakken is.
quote:Je hebt gelijk.
Op vrijdag 21 september 2001 10:30 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Hoe weet jij dat? Er zijn ook Antilliaanse moslims hoor!!
Maar ok, het merendeel is rooms-katholiek.
quote:Ik vind het wel weer typisch dat ze met verdenkingen aan komen. Kunnen ze niet gewoon cijfers van veroordelingen geven. Volgens mij is het namelijk zo dat antillianen veel sneller verdacht worden dan autochtonen en zijn deze cijfers dus een stuk begrijpelijker.
Vorig jaar werd 1 op de 17 (5,86 procent) verdacht van een misdrijf. Bij autochtonen was dat 1 op de 74 (1,35 procent).
quote:Ha Ha, steek je kop maar in het zand, speel maar de struisvogel.
Op vrijdag 21 september 2001 11:46 schreef Mza het volgende:[..]
Ik vind het wel weer typisch dat ze met verdenkingen aan komen. Kunnen ze niet gewoon cijfers van veroordelingen geven. Volgens mij is het namelijk zo dat antillianen veel sneller verdacht worden dan autochtonen en zijn deze cijfers dus een stuk begrijpelijker.
Het was overigens allang bekend dat Antillianen heel veel criminaliteit veroorzaken in Nederland. De Rotterdamse politie heeft zeker last van het zand van Klaas Vaak.
quote:Ik beweer ook niet dat er geen sprake is van een zeer grote groep criminele Antillianen maar ik vind het gewoon typische cijfers. Ik vind het nergens op slaan om cijfers van verdenkingen te geven ipv veroordelingen. Op deze manier kun je heel makkelijk schokkende cijfers creeren.
Op vrijdag 21 september 2001 12:16 schreef R@b het volgende:[..]
Ha Ha, steek je kop maar in het zand, speel maar de struisvogel.
Het was overigens allang bekend dat Antillianen heel veel criminaliteit veroorzaken in Nederland. De Rotterdamse politie heeft zeker last van het zand van Klaas Vaak.
,Criminele antillianen land uit,
quote:Nou je zou het misschien niet denken maar zoals ik in de klaagbaak al heb verkondigd zijn ook buitenlanders/halfbloedjes/buitenlands lijkende het beu.
Op vrijdag 21 september 2001 10:25 schreef abraham het volgende:
Kijk, een principiele discussie over allochtonen en de problematiek die is ontstaan lijkt mij zinvol. Helaas is die discussie blijkbaar niet mogelijk.Waar discussie vaak via tegenstellingen een ontwikkeling maakt naar een gemeenschappelijke inzicht van een oplossing gaat dit thema al bij de openingszin fout:
Van kant a:
"Er is een probleem met groep x"
Reactie: rascist met jouw praat ik niet IK SCREEUW ALLEEN NOG EN LUISTER NIET MEER
Van kant b:"Er is geen probleem"
Reactie: Je bent blind, dom, kortzichtig, gewoon fout links, met jouw praat in niet IK SCHREEUW ALLEEN NOG EN LUISTER NIET MEER
Jammer, dat moeten we doorbreken want er zijn duidelijk vraagstukken die op antwoorden wachten. Met weer een opzet voor een flamewar tussen het meldpunt discriminatie en de binnenlandredactie van Volken Vaderland doe je mijns inziens niet de meest productieve stap in de richting van een oplossing.
'Het' haatgevoel/probleem speelt niet alleen bij Nederlanders maar ook bij andere wel gëintegreerde buitenlanders. Ik merk namelijk dat er steeds meer Nederlanders lees: zwart/wit denkers, alles wat zwart haar heeft en een kleurtje voor fout verslijten. Metname de kleine groep Marokkanen hebben voor mij en vele andere buitenlanders en halfbloedjes een hoop verpest door alleen maar met negativiteit in het nieuws en in de maatschappij te verschijnen en ze verpesten het nog steeds.
In mijn heilige opinie zou een Multiculturele samenleving kans van slagen hebben als onze regering eens afstapt van het softe beleid en straft naar de normen van het land van herkomst Ik geloof dat de grootste klootzakken in hun land van herkomst ook meestal de zwaarste straffen hebben.. toch?
Kortom ik ben het net zo zat, sterker nog spuugzat zoals ieder andere Nederlander, om door het toedoen van een stel niet willende respectloze primitievelingen want dat zijn het in mijn ogen, hun last te moeten ondervinden maar ook de last die door de (zwart/wit media gestimuleerde) Nederlanders geuit word te moeten dragen, het erge is ook nog dat dit exact dezelfde last is die ik ook ondervind. Ik heb notabene een eigen kledingzaak en 80% van de jatters die ik krijg zijn eerdergenoemde.
Ik verrek het nog langer om te moeten leven in een milieu waarin ik scheef word aangekeken als ik uit de rij stap door het toedoen van die kleine groep klootzakken en het zwart/wit vergrootglas wat media heet.
Ik wil er nog even op wijzen dat ik geenzins de bedoeling heb om te generaliseren. Ik weet ook dat het gros van de Marokkaanse gemeenschap welwilling is en dat niemand heilig is, maar de laatste generatie is instaat om al datgene wat buitenlanders in jaren hebben opgebouwd in Nederland aan respect normen en waarden, af te breken naar het laagste niveau waar zij zich begeven. En hier ik dus behoorlijk van.
Ook buitenlanders zijn het softe beleid beu!
Groet.
quote:"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Op vrijdag 21 september 2001 13:03 schreef ShuShu het volgende:Ook buitenlanders zijn het softe beleid beu!
Groet.
Hulde, goede post die eens op een andere manier uiteenzet waarom de softe allochtonen knuffelpolitiek van Nederland niet leidt tot een goede multiculturele samenleving.
Ik heb het ook al vaker aangegeven dat door teveel tolerantie de goede welwillende allochtoon onder de kwade moet lijden. Ikzelf merk in mijn omgeving ook veel en veel meer negatieve reacties op buitenlanders van mensen die jaren terug er niet over dachten om dat woord in de mond te nemen.
Dan kun je wel blijven roepen dat het allemaal wel meevalt, maar het resultaat is dat er steeds meer mensen een hekel aan buitenlanders krijgen, iets waar de welwillende allochtonen al helemaal niet bijgebaat zijn.
Hetzelfde geldt voor moslims. Als Nederland keihard zou optreden tegen de fundamentalistische islam zouden de liberale moslims het veel makkelijker hebben in Nederland.
Zelf heb ik al van jongs af aan een gekleurde vriend (wat een rotwoord trouwens) die pas de laatste tijd wat last van discriminatie gevoelens begint te krijgen.
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 13:03 schreef ShuShu het volgende:
Kortom ik ben het net zo zat, sterker nog spuugzat zoals ieder andere Nederlander, om door het toedoen van een stel niet willende respectloze primitievelingen want dat zijn het in mijn ogen, hun last te moeten ondervinden maar ook de last die door de (zwart/wit media gestimuleerde) Nederlanders geuit word te moeten dragen, het erge is ook nog dat dit exact dezelfde last is die ik ook ondervind. Ik heb notabene een eigen kledingzaak en 80% van de jatters die ik krijg zijn eerdergenoemdeOok buitenlanders zijn het softe beleid beu!
Groet.
Mooi gezegd!
quote:je kunt weer eens niet laten he om je standpunten weer ten toon te spreiden in een niet moslim topic.
Op vrijdag 21 september 2001 13:20 schreef R@b het volgende:[..]
Hetzelfde geldt voor moslims. Als Nederland keihard zou optreden tegen de fundamentalistische islam zouden de liberale moslims het veel makkelijker hebben in Nederland.
quote:het mes snijdt aan 2 kanten R@b, kleine groepen allochtone criminelen maar ook het gegeneraliseer van mensen die daar hele bevolkingsgroepen voor verantwoordelijk houden.
Zelf heb ik al van jongs af aan een gekleurde vriend (wat een rotwoord trouwens) die pas de laatste tijd wat last van discriminatie gevoelens begint te krijgen.
Dat er opgetreden moet worden tegen criminele jongeren is duidelijk en er mag best wat meer aan gedaan worden.
quote:Je kunt het weer eens niet laten om iemands anders standpunten af te doen als racisme.
Op vrijdag 21 september 2001 13:29 schreef Re het volgende:[..]
je kunt weer eens niet laten he om je standpunten weer ten toon te spreiden in een niet moslim topic.
quote:Jij ziet het verkeerd, niet de meerderheid van allochtonen is crimineel, maar de meerderheid van de criminelen is wel allochtoon. Dan mag je best generaliseren om beleid te maken. De overheid doet niet anders.
het mes snijdt aan 2 kanten R@b, kleine groepen allochtone criminelen maar ook het gegeneraliseer van mensen die daar hele bevolkingsgroepen voor verantwoordelijk houden.
quote:Bien
Dat er opgetreden moet worden tegen criminele jongeren is duidelijk en er mag best wat meer aan gedaan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |