abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2004 @ 17:59:55 #1
90527 Josmaestro
A man who saw God... on TV :)
pi_23971560
Hallow allemaal!

Ik ben na een aantal jaar toe aan een nieuwe telefoon. Ben langs een aantal winkels geweest en heb wat op internet gekeken. Mijn oog is gevallen op de Samsung D500. Dit mobieltje is net uit, dus ik weet niet of er al veel mensen zijn die gebruikerservaring met dit toestel hebben.

Dit is een afbeelding van de foon:
http://www.wannahaves.nl/(...)top/samsung_d500.jpg

Ik zou graag een discussie op gang willen brengen over ervaringen met deze telefoon, voordelen nadelen enz

korte omschrijving van www.wannahaves.nl

Camera phone wordt multimedia slide phone
Wat dacht je bijvoorbeeld van een 1.3 Megapixel Camera met flits, 60 minuten Digital Video Recording & Messaging (met audio!), een MP3-speler of van het onvergelijkbare 262.144 TFT-LCD kleurenscherm? Je ziet het, de ‘gewone’ camera phone wordt een multimedia slide phone. Maar dat is nog lang niet alles.

96 MB intern geheugen
De D500 kent bijna geen beperkingen. Met maar liefst 96 MB intern geheugen heeft de D500 alle capaciteit om gegevens te bewaren, te versturen of te ontvangen. Tot maximaal 60 minuten digitale video/speech recording of tot 20 MP3 songs.

Perfecte connectivity
Terwijl je in no-time via Bluetooth, USB en SyncML DS contact maakt met andere telefoons, laptops, printers of PC’s en net zo makkelijk wissel je foto’s, videoclips of gegevens uit.

Specificaties Samsung D500
-1.3 Megapixel Camera met Flits
-Semi-Automatic Slide up
-262.144 TFT Kleurenscherm
-Video Recording (MPEG4/60 min.) & Messaging + Audio
-96MB Intern Geheugen
-MP3 Speler en Ringtones
-Bluetooth & USB
-SyncML DS
-E-mail/MMS
-64 Polyphonic Ringtones
-Tri-band
-Handsfree Speaker
-Voice Clarity
-Plug-in Speaker
-Afmetingen: 93.5 X 45.7 X 23.5 mm
-Gewicht: 99 gram

[ Bericht 4% gewijzigd door Josmaestro op 14-12-2004 18:03:15 (herstel) ]
pi_23971679
Ik heb deze overwogen, ja. Ben uiteindelijk toch gegaan voor de SonyEriccson S700i

Plaatje:

pi_23971730
Ja, geweldig apparaat , maar wat wil je er allemaal mee gaan doen? Volgens mij kun je er ook mee bellen, maar daar hoor ik je niet over. Als het namelijk juist om al die andere dingen gaat, kun je beter een PDA nemen, dat heeft grotere voordelen. Als je er voornamelijk mee wilt bellen, lijkt me dit een dure oplossing
There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
pi_23972313
koop dan een nokia 3210
pi_23972395
Als ik nu een nieuwe uit mocht zoeken zou ik twijfelen tussen de D500 en die nieuwe platte Motorola, die ziet er ook wel strak uit.
Qua functies maakt het mij niet zo heel veel uit,ik vind het design belangrijker.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_23974658
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 18:05 schreef QOnline het volgende:
Ik heb deze overwogen, ja. Ben uiteindelijk toch gegaan voor de SonyEriccson S700i

Plaatje:
[afbeelding]

[afbeelding]
die wil ik ook zo graag, alleen bij wat voor abo heb jij die gekregen? want mijn budget is niet zo groot...
pi_23975502
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:30 schreef ߨúÐêWyN het volgende:

[..]

die wil ik ook zo graag, alleen bij wat voor abo heb jij die gekregen? want mijn budget is niet zo groot...
Orange 30 euro. Kwam van Vodafone 300 af, dus het is een lekker stapje terug . De S700i kostte hierbij overigens 35 euro. De D500 van Samsung was 5 euro.
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:33:18 #8
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23977499
Ga voor die motorola, die heb ik hier ook liggen en is echt een erg mooie gsm.
Video en 1.3 megapixelcam gebruik je echt niet en zal je ook niet missen.
De motorola is gewoon beter.
Zeker als je een gsm wil.
Koop anders lekker een smartphone.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_23982163
D500 vind ik echt dé telefoon van het moment. Ik ben zowieso een Samsung Fan. Samsung vind ik kwalitatief toch echt de beste, zeker onder de beeldschermpjes die verschrikkelijk scherp en mooi zijn.

Motorola zou ik niet doen. Amerikaanse troep. Onhandige en akelig trage menu's en vaak te groot uitgevallen naar mijn mening.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_23985382
D500 is misschien de eerste telefoon die ik van samsung zou kopen. Hij is klein en kan bijna alles. Afgelopen 5 jaar heb ik nokia maar misschien stap ik wel over.
  woensdag 15 december 2004 @ 13:06:12 #11
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23987827
quote:
Op woensdag 15 december 2004 03:03 schreef Cool_Runner het volgende:
D500 vind ik echt dé telefoon van het moment. Ik ben zowieso een Samsung Fan. Samsung vind ik kwalitatief toch echt de beste, zeker onder de beeldschermpjes die verschrikkelijk scherp en mooi zijn.

Motorola zou ik niet doen. Amerikaanse troep. Onhandige en akelig trage menu's en vaak te groot uitgevallen naar mijn mening.
Samsung kwalitatief het beste \
De Motorola is van aluminium en titanium gemaakt ipv dat lowbudget plastic van Samsung.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 15 december 2004 @ 18:24:59 #12
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_23994577
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:09 schreef QOnline het volgende:

[..]

Orange 30 euro. Kwam van Vodafone 300 af, dus het is een lekker stapje terug . De S700i kostte hierbij overigens 35 euro. De D500 van Samsung was 5 euro.
een dikke stap van wel ¤7.50 poe poe

en over de foons, ik zou zelf voor een SE gaan, ik heb meerdere SE's gehad en momenteel de P900 en samsung tja ziet er mooi uit, maar mijn ervaring is dat ik ze regelmatig terug krijg in de winkel om op te sturen voor reparatie, wat niet wil zeggen dat het ook voor dit model geldt.......
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
pi_23999330
[quote]Op woensdag 15 december 2004 18:24 schreef Miiso het volgende:

[..]

een dikke stap van wel ¤7.50 poe poe

en over de foons, ik zou zelf voor een SE gaan, ik heb meerdere SE's gehad en momenteel de P900 en samsung tja ziet er mooi uit, maar mijn ervaring is dat ik ze regelmatig terug krijg in de winkel om op te sturen voor reparatie, wat niet wil zeggen dat het ook voor dit model geldt.......
[/quote

Is het niet ¤7.50 per maand? Ofniet?
pi_23999684
Kan iemand ff een foto posten met de D500 gemaakt? Een 1,3 Mp camera is verdeurie niet niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_24001747
enige nadeel aan deze telefoon is dat er geen externe geheugenkaartjes in gepropt kunnen worden, wel?
  woensdag 15 december 2004 @ 23:25:20 #16
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_24001787
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:23 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
enige nadeel aan deze telefoon is dat er geen externe geheugenkaartjes in gepropt kunnen worden, wel?
Kan idd niet.
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 01:23:08 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24004233
quote:
Op woensdag 15 december 2004 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan iemand ff een foto posten met de D500 gemaakt? Een 1,3 Mp camera is verdeurie niet niks
Morgenochtend plaats ik er eentje !

(hij is hardstikke oké , na de flits zie je overigens sterretjes maar da's geen ramp zolang jij zelf foto's van anderen maakt )
pi_24004508
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:09 schreef QOnline het volgende:

[..]

stap terug? denk het niet... want als je van voda 300 komt en je vroeger 300 minuten echt opmaakte dan ga je echt niet genoeg hebben aan de orange 30. Als je 300 minuten met je orange belt ben je rond de 60 euro kwijt. (22 ct per minuut plus starttarief van 5 cent voor elk gesprek)

trouwens d500 is gratis met een vodafone 150 abo al (das maar 23,50 per maand)
plus gratis 3 maanden en geen aansluitkosten

en over d500 gesproken: super mooi geluid, voelt lekker licht aan en stuk steviger en degelijker dan e800 en e810. Jammer alleen dat geheugen niet uitbreidbaar is ivm met schitterend geluid dat uit de speaker komt. Weet niet hoe goed de bluetooth is, kan kinderziektes hebben omdat het eerste is van samsung.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 03:07:01 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24005041
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:48 schreef spooky1234 het volgende:

en over d500 gesproken: super mooi geluid, voelt lekker licht aan en stuk steviger en degelijker dan e800 en e810. Jammer alleen dat geheugen niet uitbreidbaar is ivm met schitterend geluid dat uit de speaker komt. Weet niet hoe goed de bluetooth is, kan kinderziektes hebben omdat het eerste is van samsung.
Vooralsnog geen problemen.
pi_24005198
Die Samsung D500 zit qua specificaties er inderdaad erg goed uit. Eindelijk een Samsung met bluetooth. Een enorme geheugen, tja misschien omdat de foto's veel bytes bevatten?
Alleen ik vraag me af waarom ze het niet in een zilveren uitvoering hebben zoals Siemens SL65. Een zwarte konden ze beter in een simlockversie van T-mobileversie uitbrengen, want ik denk dat meer mensen voor een zilveren variant zouden gaan.
  donderdag 16 december 2004 @ 13:40:55 #21
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_24011234
De Samsung D500 is zeker niet slecht.
Maar ik zou voor de Nokia 6630 gaan.
(Die heb ik ook.)

Veel meer functionaliteit, stereoheadset erbij en uiteraard stereo output.
De processorkracht is 10x sterker en de filmpjes veel vloeiender.
Ook is het een mega minpunt dat je er geen geheugenkaartjes in kan stoppen, dat had deze Samsung echt een topper gemaakt!
Het enige wat de Samsung overtreft tegenover de Nokia 6630 is het scherm.
(De Nokia heeft "nog maar" een 65K kleuren scherm... ... maar oh my God... die is toch echt scherp en mooi hoor! Colour isn't everything en het verschil is minimaal!)

Als je hem gebruikt om af en toe wat plaatjes te schieten, een filmpje te maken, en de flexibiliteit geen mega pre is, dan is de Samsung D500 wat voor jou.
Als je een krachtige smartphone wilt met alle features van de D500 en meer, dan is de Nokia 6630 wat voor jou.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Motorola is een zware afrader, hoewel ik niet kan oordelen over de huidige nieuwe generatie want daar hoor ik steeds betere verhalen over.
Sony Ericsson heeft nog veel te leren naar mijn idee, en vooral betreft menu interface en algemene snelheid.
Ik ben gewoon die-hard Symbian fan, kan er niks aan doen!

Succes!
En ik ben benieuwd!

Wolf
  donderdag 16 december 2004 @ 13:49:48 #22
90527 Josmaestro
A man who saw God... on TV :)
pi_24011427
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:40 schreef Darkwolf het volgende:

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Motorola is een zware afrader, hoewel ik niet kan oordelen over de huidige nieuwe generatie want daar hoor ik steeds betere verhalen over.
Sony Ericsson heeft nog veel te leren naar mijn idee, en vooral betreft menu interface en algemene snelheid.
Ik ben gewoon die-hard Symbian fan, kan er niks aan doen!
Je geeft je mening over Motorola, en daarna zeg je dat je eigenlijk niet mag oordelen omdat je de nieuwe generatie nog niet helemaal kent..
Maar ik ben het met je eens dat Symbian rulet. als ik over ga naar een smart phone of een pda achtig iets kom je toch hoofdzakelijk uit bij die tering software van microsoft. Dat wil je gewoon niet op je telefoon hebben. Ik heb nog nooit gemaakt dat me foon is gecrasht, en dat wil ik graag zo houden ook... ik wil geen blauw scherm met de melding: "fatal error #404" of iets dergelijks...
  donderdag 16 december 2004 @ 13:55:04 #23
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_24011542
samsung heeft de achterlijke gewoonte om de ringtones niet te koppelen aan het trillen Heb zelf een t100 en die heeft welgeteld 2 hele ringtones waarbij de telefoon ook gaat trillen, bij alle andere 48 gaat ie dus niet trillen. Vriendin van me heeft hetzelfde bij de e700 en als ik de reacties op internet lees, heeft de d500 het dus ook weer niet. Wat heb je aan een telefoon die niet kan rinkelen en trillen tegelijk
To infinity…and beyond!
pi_24011795
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:55 schreef ivetje het volgende:
samsung heeft de achterlijke gewoonte om de ringtones niet te koppelen aan het trillen Heb zelf een t100 en die heeft welgeteld 2 hele ringtones waarbij de telefoon ook gaat trillen, bij alle andere 48 gaat ie dus niet trillen. Vriendin van me heeft hetzelfde bij de e700 en als ik de reacties op internet lees, heeft de d500 het dus ook weer niet. Wat heb je aan een telefoon die niet kan rinkelen en trillen tegelijk
sterk punt. als dat zo is, wordt de D500 een stuk minder aantrekkelijk voor me

ennuh die nokia 6630 is mij te klein. heb nu T630 (SE) en zelfs deze is me te klein en dus wil ik een 'verlengbaar' model telefoon
  donderdag 16 december 2004 @ 14:23:36 #25
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_24012145
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:08 schreef ߨúÐêWyN het volgende:

[..]

sterk punt. als dat zo is, wordt de D500 een stuk minder aantrekkelijk voor me

ennuh die nokia 6630 is mij te klein. heb nu T630 (SE) en zelfs deze is me te klein en dus wil ik een 'verlengbaar' model telefoon
heb het pas op een site gelezen, zal die ff opzoeken en linken hier

op deze site staan onderaan een hoop reacties van mensen die hem al hebben, met voor en nadelen. En idd dus ook dat de trilfunctie niet tegelijk met de melodie kan. Het is het een of het ander.
http://www.nieuwemobiel.nl/index.php?Toestel_code=fadf79

En dat heb ik nu dus ook met mijn mobiel en ik kan dus niet wisselen van beltone want dan trilt ie niet meer...dat is echt een groot nadeel van samsung
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')