abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23970657
Dag mensen,

ik zal midden januari voor 6 maanden naar Noord-Amerika (SF, Californie om precies te zijn) gaan voor studie. Ik ben nu druk bezig met afsluiten van reisverzekering, druk bezig met mogelijkheden bekijken that is.

Ik zat eerst te denken aan IPS en had dit al lange tijd in gedachten. Iemand die hier ervaring mee heeft? Daar ben ik wel erg benieuwd naar eerlijk gezegd.

Maar nu hoorde ik dat Elvia en AON ook een erg goede reisverzekering hebben en ik kan ook een student-plus pakket aanvragen bij Amicon waar ik ziekenfondsverzekerd ben. Nu heb ik dus ongeveer een week geleden mijn contract opgezegd bij mijn bijbaantje waardoor 8 januari mijn laatste werkdag zal zijn. Dus ik bedacht me net van oh shit ja, dan kan ik dus geen ziekenfonds verzekerde meer zijn maar moet ik me dus particulier laten verzekeren he? En het is tegenwoordig ook erg moeilijk om van verzekering over te stappen, dus het brengt wel allemaal keuzes met zich mee dit.. of bij Amicon verzekerd blijven onder het Studenten-Standaard-Pakket-Polis (particulier) en dan voor ¤8,30 extra verzekerd zijn met wereldwijde buitenlanddekking of toch voor Elvia, AON of IPS gaan.... misschien t verstandigste om bij Amicon te blijven?

Ik wil een zeer goede verzekering hebben, vooral omdat ik in september 2003 alles heb afgescheurd in mijn knie en tot vandaag de dag nog steeds wekelijks fysiotherapie heb omdat t gewoon niet gaat zoals het behoort te gaan. Dus ik wil echt zekerheid hebben, vooral omdat medische hulp in Amerika echt gigantisch duur schijnt te zijn.

Dus wat raden jullie me aan om te doen? Hopelijk uit eigen ervaring ..:)

[ Bericht 2% gewijzigd door Smeich op 14-12-2004 18:00:41 ]
pi_23971914
Volgens mij moet je je idd particulier verzekeren.

Eigen ervaring: Gewoon mijn standaard studenten verzekering met wereldwijde dekking. Maar dat kon omdat ik er 3 maanden bleef. 6maand weet ik dus niet.

En medische hulp in de States: Een maat van me had ook iets aan z'n knie. Die werd ook daar nagekeken en moest de rekening eerst zelf betalen. (2a300 dollar per creditcard) Daarna krijg je het weer vergoed via je eigen verzekering.

Misschien iets meer voor WGR?
pi_23972175
Kan het geen dubbel topic worden, één bij WGR en één hier?

bedankt voor de reactie in ieder geval, appreciated.

[ Bericht 3% gewijzigd door Smeich op 14-12-2004 18:40:29 ]
pi_23972308
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 18:28 schreef Smeich het volgende:
Kan het geen dubbel topic worden, één bij WGR en één daar?

bedankt voor de reactie in ieder geval, appreciated.
Graag gedaan.

Een mod. kan het wel verplaatsen als hij/zij dat nodig vind. En anders daar ook gewoon 1'tje maken.
pi_23972457
Uit voorzorg alvast gedaan idd Scheelt de drukke modjes weer wat werk he?
pi_23978418
bij de volgende twee mag je erbij werken en studeren (als ik het goed heb):
http://www.kilroytravels.nl (ISIS verzekering)
http://www.travelactive.nl (in samenwerking met euh.... iets in Rotterdam...)
Let's check out that wave, before it checks out us!
  Moderator woensdag 15 december 2004 @ 08:41:17 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23983033
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 18:43 schreef Smeich het volgende:
Uit voorzorg alvast gedaan idd Scheelt de drukke modjes weer wat werk he?
En uit nazorg is die in WGR op slot gedaan.

Topics over reisverzekeringen staan hier goed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23998522
Ik ga voor studie naar Brazilie en ik kan gewoon mijn studenten standaard pakketpolis (SSPP) aanhouden, en die combineren met mijn (doorlopende) reisverzekering.

Wat ik echter makkelijker vind is zo'n totaalpakket (ziektekosten+reisverzekering) zoals de dingen die TS noemt. Daarmee voorkom je dat verzekeraars de boel op elkaar af gaan schuiven en je problemen krijgt.

Zelf heb ik goede ervaringen met Elvia Globetrotter, die neem ik dus weer. Kijk wel voor jezelf even na wie voor jou de gunstigste voorwaarden heeft, en hoe het zit met je knie. Als je zeker weet dat je fysio nodig zal hebben, moet je wel goed uitzoeken hoe het zit met vergoedingen. In NL valt het nl. ook niet onder de standaard, maar aanvullende verzekering. Als blijkt dat het op reis niet of slechts gedeeltelijk vergoed wordt heb je een probleem.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_23999091
Ik ben dus bang dat als ik in de States door me knie zou gaan of iets dergelijks, dat ik zonder goede reisverzekering de lul ben. Elvia lijkt mij ook goed ja, mijn fysiotherapeut raadde mij aan om daar eens naar te kijken.

Maar ik ben ook weer bang dat als ik terug kom in Nederland en ik me uitgeschreven heb bij Amicon, dat ze moeilijk doen als ik me na 6mnd weer wil inschrijven aangezien ik wel een duur geintje voor hun ben.
pi_23999437
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Wakey op 15-12-2004 22:09:10 (dubbel) ]
Ik zoek niet, ik vind.
pi_23999628
Dat moet je dan vooraf goed bij Amicon navragen. Voor aanvullende verzekeringen (waar fysio onder valt) mogen ze mensen weigeren. De precieze voorwaarden verschillen per verzekeraar. Op het moment dat je een aanv. verzekering aanvraagt moet je wat vragen beantwoorden en adh daarvan bepalen ze of je hem krijgt.

Meestal doen ze niet moeilijk zolang je in de periode daarvoor goed verzekerd bent geweest. Als je je opnieuw aanmeldt moet je ook een bewijs laten zien dat je in de voorgaande periode verzekerd was.

Zolang je stufi ontvangt heb je trouwens recht op een SSPP, dus dat kunnen ze zowiezo niet weigeren.

Wel opletten dat je doorlopend verzekerd blijft, zonder gaten er tussen. Als je nl. een periode onverzekerd bent geweest, al is het maar 5 dagen, dan kunnen ze echt lastig worden. De thuiskomstverzekering biedt daarvoor een goede oplossing.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_23999935
Dus, ik zou vanaf 13 januari me kunnen laten verzekeren door Elvia, en dan zou t dus ook verstandig zijn om bij Elvia ook de Thuiskomst Ziektekostenverzekering af te sluiten he?

Maar nu las ik weer dat kosten die van te voren zijn te verwachten niet verzekerd zijn bij Elvia... en ook IPS verzekert geen chronische ziekte of andere aandoening (daar zal mijn knie toch ook wel onder vallen?)

Zou t wellicht mogelijk zijn om mijn Amicon verzekering tijdelijk op non-actief te zetten en gedurende die tijd via Elvia verzekerd te zijn?

ah, ik zal eerst Amicon eens bellen, lijkt me het verstandigst als ik dan volledige dekking zal hebben ivm mijn knie. Dan ook maar IPS en Elvia bellen....wil het nu echt zsm geregeld hebben... ik weet t ff echt niet meer en de tijd dringt.... tik tak tik tak

[ Bericht 10% gewijzigd door Smeich op 15-12-2004 22:33:30 ]
pi_24034547
Nou, na wat telefoontjes te hebben gepleegd met Amicon, IPS en Elvia ben ik wel wat wijzer geworden.

Amicon verzekert niet alle kosten die ik in Amerika zou maken. Tot zo'n 200% waarbij de kosten in de VS toch gauw 4-5x zo groot zijn als hier in Nederland. Dus een reisverzekering bij Amicon afsluiten is geen optie.

Daarnaast wordt IPS door vrijwel elke universiteit hier in Nederland aangeraden als men naar de VS gaat. Maar nu staat IPS dus niet garant voor mijn knie, dus indien er wat zou gaan gebeuren met mijn knie is IPS niet verantwoordelijk, zoals ik enkele posts hierboven al insinueerde. Dus wat de aardige mevrouw van de IPS me aanraadde was om naast IPS ook bij Amicon te blijven. Wordt dus wel een lekker duur geintje zo..

Indien ik Elvia’s Globetrotter Reisverzekering zou afsluiten, is het niet noodzakelijk om in Nederland een ziektekostenverzekering te hebben. Wanneer je langere tijd in het buitenland verblijft, vervalt vaak je ziektekostenverzekering in Nederland. De Globetrotter Reisverzekering biedt je daarom naast een reisverzekering ook een ziektekostenverzekering.
Ik heb hun dus ook net gebeld en gevraagd hoe het zou zitten met mijn knie. Als ik daar dus door mijn knie zou gaan, zou dit tellen als een nieuw voorval waardoor dit wel verzekerd zal zijn binnen het pakket van Elvia.
Heel mooi dus, maar dan ben ik wel weer bang dat bij terugkomst in Nederland, ik weer moeite zal hebben met het vinden van een verzekeraar.

Iemand wellicht tips om mij van dit dilemma te helpen?
pi_24091949
ik ken je probleem. ik ging ook op reis voor een langere tijd.
1) goede reisverzekering afsluiten
2) je lopende verzekering afmelden of op non-actief! (want bij aanmelden moet je jezelf misschien laten testen en dat kost geld. dus beter is op non-actief)
3) indien je je verzekering in NLD afsluit: doe dan een reisverzekering met thuiskomst!
4) kijk eens bij AnderZorg dat is de goedkoopste verzekering voor als je terug bent

thuiskomstverzekering verzekert niet alles! bijvoorbeeld geen: tandarts controle. (wel urgentiegevalletjes!)

ik had ook Amicon. toen reisverzekering met thuiskomst en nu AnderZorg. ik beveel aaaaaaaan!
Let's check out that wave, before it checks out us!
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:02:30 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24123241
Bij de meeste reisverzekeringen moet je van te voren betalen, en dat krijg je dan later in Nederland weer terug gestort op je rekening. Aangezien je gaat studeren doe je er goed aan te informeren of de Universiteit waar je naar toe gaat een verzekering heeft. Als het goed is krijg je een SSN (Social Security Number) toegewezen in de VS waarmee je een lokale verzekering kunt afsluiten. Informeer eens bij de Universiteit wat de mogelijkheden zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24125144
Ja, mijn Uni heeft ook een social security packet, maar ik heb besloten om toch bij Elvia te gaan. Die bieden me iig garantie als ik door mijn knie zou gaan, IPS ziet zoiets niet als een nieuwe gebeurtenis. Elvia zei ook dat het wel erg krom zou zijn om zoiets niet te dekken want dat zou betekenen dat iedereen met zwakke knieen niet op vakantie kon gaan in dit geval.

En Amicon kan jammer genoeg niet op non-actief worden gezet, had ik al navraag over gedaan maar bedankt iig
pi_24125228
Ik ga in mei een maand naar America, en ben ook haastig op zoek naar de juiste reisverzekering. Ik heb hier boven uitteraad al wat info op gedaan, maar hoe zit het als ik maar een maand naar usa ga? Moet ik dan ook een aparte verzekering afsluiten of kan ik gewoon zo'n verzekering afsluiten via bijv. de postbank?
Want stel ik breek me been daar, dan wens ik dat uiteindelijk niet zelf te gaan betalen..dus te verhalen op me verzekering?

Het is vast heel warrig hier boven maar ik hoop dat iemand me hierin kan adviseren.

thx alvast.
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')