Dag mensen,
ik zal midden januari voor 6 maanden naar Noord-Amerika (SF, Californie om precies te zijn) gaan voor studie. Ik ben nu druk bezig met afsluiten van reisverzekering, druk bezig met mogelijkheden bekijken that is.
Ik zat eerst te denken aan
IPS en had dit al lange tijd in gedachten. Iemand die hier ervaring mee heeft? Daar ben ik wel erg benieuwd naar eerlijk gezegd.
Maar nu hoorde ik dat
Elvia en
AON ook een erg goede reisverzekering hebben en ik kan ook een student-plus pakket aanvragen bij Amicon waar ik ziekenfondsverzekerd ben. Nu heb ik dus ongeveer een week geleden mijn contract opgezegd bij mijn bijbaantje waardoor 8 januari mijn laatste werkdag zal zijn. Dus ik bedacht me net van oh shit ja, dan kan ik dus geen ziekenfonds verzekerde meer zijn maar moet ik me dus particulier laten verzekeren he? En het is tegenwoordig ook erg moeilijk om van verzekering over te stappen, dus het brengt wel allemaal keuzes met zich mee dit.. of bij Amicon verzekerd blijven onder het Studenten-Standaard-Pakket-Polis (particulier) en dan voor ¤8,30 extra verzekerd zijn met wereldwijde buitenlanddekking of toch voor Elvia, AON of IPS gaan.... misschien t verstandigste om bij Amicon te blijven?
Ik wil een zeer goede verzekering hebben, vooral omdat ik in september 2003 alles heb afgescheurd in mijn knie en tot vandaag de dag nog steeds wekelijks fysiotherapie heb omdat t gewoon niet gaat zoals het behoort te gaan. Dus ik wil echt zekerheid hebben, vooral omdat medische hulp in Amerika echt gigantisch duur schijnt te zijn.
Dus wat raden jullie me aan om te doen? Hopelijk uit eigen ervaring ..:)
[ Bericht 2% gewijzigd door Smeich op 14-12-2004 18:00:41 ]