Dat snap ik, maar dan nog vind ik de scenes te lang. De keuze voor het begin vind ik ook vreemd. De eerste scene maakt duidelijk vanuit welk oogpunt we het verhaal zien, maar daarna gaan we meteen naar de laatste dagen. Daar hadden voor mij best nog wat scenes tussen gemogen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je moet het ook niet puur als een film zien, het is bijna een documentaire.
Vrijwel alles wat je in die film ziet is bijna letterlijk zo gebeurd. Het is geen gedramatiseerd verhaal.
Dus sommige scenes zou je misschien weglaten als je puur een pakkend verhaal zou willen maken, maar het doel was om een zo waarheidsgetrouw mogelijk beeld te scheppen van wat er zich in die bunker afspeelde.
Iets dat ze haarzelf ook verwijt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:00 schreef golfer het volgende:
"Ich hatte es nicht gewusst."
Tja..fraulein Junge, je had het wel kunnen en moeten weten.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Film afgekeken, duurde te lang op een gegeven moment. en dat wijf wat in de intro was hadden ze in 1945 al dood moeten knallen, goor wijf
Gelukkig zijn er ook films voor jouw niveau gemaakt. U571 en Pearl Harborquote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Film afgekeken, duurde te lang op een gegeven moment. en dat wijf wat in de intro was hadden ze in 1945 al dood moeten knallen, goor wijf
Niks mis met Pearl Harborquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Friends don't let friends remain beardless...
Dat zie je in deel 2: Der Ubergang..quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:08 schreef zwambtenaar het volgende:
Waar ik vooral door geraakt werd, was mijn volgende gedachte: hoe hebben de mensen de draad in hun leven weer opgepakt? Hoe ga je verder na het einde van zo'n oorlog? Ik doel hierbij in het bijzonder op bijvoorbeeld de ontsnapte secretaresse van Hitler en andere sterk betrokkenen.
Ik dacht ook , ermm deel 2? Topic titel is niet helemaal duidelijk. :-)quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zag de TT en dacht 'he wat leuk, gaan ze een vervolg maken'.
The pianist is eenzamer, en op veel punten beter.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Een mooie film, maar ik vind andere WOII films zoals Schindler's list indrukwekkender (waarschijnlijk door de gruwelen in de concentratie kampen en ghetto's)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |