Bedoel je nou 5 maanden / 20 topics of 5 maanden en 20 topics? Of is dat hetzelfde (namelijk 100 rudetopicmaanden, en aangezien topics een lengte hebben en maanden uit seconden bestaan is dat dus gelijk aan 45,3 meter/seconde). Leg ik het zo goed uit vrijemening?quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:02 schreef pfaf het volgende:
Omdat we al 5 maand lang / 20 topics lang proberen je iets te leren, maar jij er niets op uit doet. Niet leest.
Ja, Rude snapt niet dat je voor een versnelling ook ene kracht nodig hebt. F=m*a enzo. Jammer'.quote:ersnelling kun je trouwens meten! Als je in een auto zit en die trekt op (versnelt dus) dan voel je jezelf tegen de stoel aangedrukt worden
Een van de meest interessante stellingen tot nu toe. Het psychologische verschijnsel; WAAROM reageren mensen uberhoupt nog op deze topics. Ik snap het niet meer. Mensen lezen jouw onzin, hun interesse in de stof nodigt ze uit om het uit te leggen. Echter jij weigert om maar 1 seconde/meter/ m/s^2 whatever in hun gedachtes mee te gaan, en zegt gewoon dat het niet klopt, desnoods door 5 andere natuurwetten te ontkrachten op basis van hardnekkig ontkennen van bestaande bewijzen, observaties, zodanig dat jouw verhaaltje weer klopt.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:51 schreef vrijemening het volgende:
Als ik zou zeggen dat een banaan een koe is, dan had er nooit iemand gereageert.
Nou ja, de uitslag van een slinger wil wel om zijn as draaien.quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:17 schreef DionysuZ het volgende:
Uit het andere topic, maar daar hoort mijn reactie niet thuis:
[..]
Als we dus allemaal versnellen (of vertragen, whatever je wil) dan kun je dat meten!!! Echter dit is niet het geval dus versnellen we niet.
Inderdaad, als tijd geen afstand zou betekenen dan zou een klok ook helemaal niet om zijn as draaien. Het vraagt alleen nogal wat van je voorstellingsvermogen om in te zien dat het hele universum als een grote klok werkt. Wanneer we de zon als middelpunt nemen, dan is de aarde zoiets als de grote wijzer van de klok. Je zou de draaing van de aarde om zijn eigen as als de secondewijzer moeten voorstellen. Helaas zijn we in onze moderne maatschappij een beetje vergeten dat onze oorsprong van tijd hieruit is opgebouwt. De seconde wordt nu bepaalt aan de afstand welke het licht aflegt in een seconde. De lengte van de seconde is ooit bepaalt aan de hand van de 60 periodes van dag en nacht in 1 maand. De meeste van jullie lachen hier misschien om, het motiveerd mij om verder te gaan. Niet omdat ik mezelf zo slim vind, maar meer omdat jullie iets heel eenvoudigs vergeten zijn.quote:Op zondag 19 december 2004 00:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nou ja, de uitslag van een slinger wil wel om zijn as draaien.
Misschien is de zwaartekracht wel de kracht die je voelt door het versnellen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:17 schreef DionysuZ het volgende:
Uit het andere topic, maar daar hoort mijn reactie niet thuis:
[..]
rude dit is echt te triest. Ten eerste: snelheid drukt men uit in een afstand over een tijd. Zo kun je een snelheid van 20 kilometer per uur hebben. Dan leg je ieder uur 20 kilometer af. Versnelling drukt men uit in een snelheid over een tijd. Je kunt een versnelling van 20 kilometer / s^2 hebben. Als je dan een beginsnelheid van 0 m/s hebt, dan heb je na 1 seconde een snelheid van 20 km/s, na 2 seconde een snelheid van 40 km/s etc. In 3 seconden leg je dan 20 + 40 + 60 = 120 kilometer af, terwijl je met een snelheid van 20 km/s in 3 seconden 60 km afgelegd is.
Versnelling kun je trouwens meten! Als je in een auto zit en die trekt op (versnelt dus) dan voel je jezelf tegen de stoel aangedrukt worden. In een vliegtuig is dat beter te merken. Als we dus allemaal versnellen (of vertragen, whatever je wil) dan kun je dat meten!!! Echter dit is niet het geval dus versnellen we niet.
dude, het naar de aarde toe vallen door zwaartekracht is ook een versnelling!! Deze versnelling is ongeveer 9,87 m/s^2, maar is ietwat verschillend overal op de aarde. Dat jij dit VOELT is weer een bewijs tegen je stelling. Als je hard optrekt met de auto voel je dat ook. Als de lift gaat bewegen voel je dat ook (al is dat maar kort omdat die maar kort versnelt), als een vliegtuig op snelheid aan het komen is om op te stijgen voel je dat ook. En dat is niet door de zwaartekracht van de aarde. Zou ook raar zijn aangezien je met je rug in je stoel wordt gedrukt en niet anders.quote:Op zondag 19 december 2004 01:48 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Misschien is de zwaartekracht wel de kracht die je voelt door het versnellen.
Je wordt immers continue naar de aarde toe gedrukt.
IEDEREEN beseft dat het jaar is opgebouwd door de cyclus om de zon. Voor die 60 periodes van dag en nacht in een maand mag je me een bewijs leveren. Het is leuk bedacht maar volgens mij is het niet zo gegaan.. volgens mij is een maand officieel een maan-cyclus geweest (vandaar MAANdquote:Op zondag 19 december 2004 01:35 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Inderdaad, als tijd geen afstand zou betekenen dan zou een klok ook helemaal niet om zijn as draaien. Het vraagt alleen nogal wat van je voorstellingsvermogen om in te zien dat het hele universum als een grote klok werkt. Wanneer we de zon als middelpunt nemen, dan is de aarde zoiets als de grote wijzer van de klok. Je zou de draaing van de aarde om zijn eigen as als de secondewijzer moeten voorstellen. Helaas zijn we in onze moderne maatschappij een beetje vergeten dat onze oorsprong van tijd hieruit is opgebouwt. De seconde wordt nu bepaalt aan de afstand welke het licht aflegt in een seconde. De lengte van de seconde is ooit bepaalt aan de hand van de 60 periodes van dag en nacht in 1 maand. De meeste van jullie lachen hier misschien om, het motiveerd mij om verder te gaan. Niet omdat ik mezelf zo slim vind, maar meer omdat jullie iets heel eenvoudigs vergeten zijn.
Rude is geen filosoof hoor. Een (wetenschaps)filosoof zonder kennis van wis- en natuurkunde zal nog altijd wat zinnigers over dit onderwerp te melden hebben dan dat gereutel van Rude.quote:Op zondag 19 december 2004 03:31 schreef Stereotomy het volgende:
godver, die filosofen moeten ze verplicht op natuurwetenschappelijke of engineering cursussen sturen want zonder enig kennis van fysica over dit soort dingen praten daar hebben we helemaal niks aan.
Je liegt. De seconde wordt bepaald aan de hand van de trillingen van een stel Cesium deeltjes. Dat is de bepaling van de seconde zoals die bepaald is door de mensen die dat soort dingen bepalen. Dat dagen zijn gebaseerd op dag-nacht, vervolgens in stukjes zijn gehakt om het wat makkelijker en nauwkeuriger te maken is dan ook compleet irrelevant.quote:Op zondag 19 december 2004 01:35 schreef vrijemening het volgende:
[..]
De seconde wordt nu bepaalt aan de afstand welke het licht aflegt in een seconde.
Zoals hoe de seconde is gedefiniëerd? Of dat tijd en ruimte wezenlijk verschillende zaken zijn? Dat je wetenschap niet bedrijft door onzinnige ideeën te handhaven door elk redelijk argument tegen te negeren.quote:Niet omdat ik mezelf zo slim vind, maar meer omdat jullie iets heel eenvoudigs vergeten zijn.
Beide definities bestaan en zijn equivalent.quote:Op zondag 19 december 2004 11:40 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Je liegt. De seconde wordt bepaald aan de hand van de trillingen van een stel Cesium deeltjes.
In dat geval bied ik mijn excuses aan.quote:Op zondag 19 december 2004 11:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Beide definities bestaan en zijn equivalent.
Als iedereen weet dat het jaar is opgebouwt door de cyclus om de zon, dan weet iedereen toch ook dat deze cyclus een bepaalde afgelegde weg inhoud? Of draaien we soms rond de zon zonder kilometers af te leggen?quote:Op zondag 19 december 2004 03:27 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
IEDEREEN beseft dat het jaar is opgebouwd door de cyclus om de zon. Voor die 60 periodes van dag en nacht in een maand mag je me een bewijs leveren. Het is leuk bedacht maar volgens mij is het niet zo gegaan.. volgens mij is een maand officieel een maan-cyclus geweest (vandaar MAANd) en later verlengd... en trouwens.. niet overal duurt een jaar een jaar.. denk aan de chinese kalender. (en hier, ik check wel mijn bronnen en beweringen).
wil je nou zeggen dat voordat wij het jaar benoemden, maanden toekenden, de lengte van de seconde bepaalden, dat daarvoor tijd niet bestond? De maten in welke wij tijd meten, zoals een jaar of een maand of een seconde (ik noem expres geen eenheden want daar hebben we al een fikse discussie over gehad) zijn MANMADE. Tijd echter, bestaat al zolang als het universum, toen er nog geen massa was was er wel tijd en energie.
Dat we tijd kunnen meten met beweging zegt niet dat beweging hetzelfde is als tijd. Gootsteenontstopper kun je ook detecteren met rode kool. Dit betekent niet dat rode kool en gootsteenontstopper hetzelfde is (Althans, ik pas voor het experiment om een rode kool en een slokje gootsteenontstopper te nuttigen om het te testen).quote:Op zondag 19 december 2004 13:25 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als iedereen weet dat het jaar is opgebouwt door de cyclus om de zon, dan weet iedereen toch ook dat deze cyclus een bepaalde afgelegde weg inhoud? Of draaien we soms rond de zon zonder kilometers af te leggen?
De tijd bestond altijd al, we kunnen hem aflezen doordat er beweging is.
Als alles stilstond, waar ga je dan de tijd van aflezen?quote:Op zondag 19 december 2004 13:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat we tijd kunnen meten met beweging zegt niet dat beweging hetzelfde is als tijd. Gootsteenontstopper kun je ook detecteren met rode kool. Dit betekent niet dat rode kool en gootsteenontstopper hetzelfde is (Althans, ik pas voor het experiment om een rode kool en een slokje gootsteenontstopper te nuttigen om het te testen).
Je erkent wel dat tijd en ruimte niet hetzelfde zijn?quote:Op zondag 19 december 2004 14:10 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als alles stilstond, waar ga je dan de tijd van aflezen?
Dit is het enige verstandige dat je al gezegd hebt. Inderdaad als tijd niet bestaat (hetgeen wel iets anders is dan aflezen) dan is er ook geen beweging.quote:Op zondag 19 december 2004 14:10 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als alles stilstond, waar ga je dan de tijd van aflezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |