abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26662331
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:01 schreef mschol het volgende:

[..]

de oplossing

das pas voor beginners
wij moeten hetr gebruiken op school, en al ben ik nog een n00b in linux vind em nu al irritant..
waarom? simpel: in alle readme's enzo staan de standaard directory's maar die gebruikt suse niet...
of je httpd.conf van apache bestaat alleen maar uit includes
Het was redhat 5,2 wat ik had
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 8 mei 2005 @ 16:38:27 #252
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_26827550
Wie weet er al een tip hoe ik het beste op een pentium II-systeempje een ftp-server kan draaien en daarbij tevens het internet voor 5 computers kan delen? (routerfunctie dus, + hele zooi poorten forwarden naar 1 computer, wat mijn huidige routertje te veel werk is, die valt vaak uit) Ik wil daar graag een linux-systeempje voor draaien omdat ik het leuk vind daar eens ervaring mee op te doen.
  zondag 8 mei 2005 @ 17:35:20 #253
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_26828980
Wat wil je precies weten?

Je kan iedere willekeurige distro pakken (plz niet weer die discussie over welke beter is).. Misschien is een grafische opgeving alleen niet zo slim.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_26840098
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:35 schreef BarBaar het volgende:
Wat wil je precies weten?

Je kan iedere willekeurige distro pakken (plz niet weer die discussie over welke beter is).. Misschien is een grafische opgeving alleen niet zo slim.
met grafisch maakt niet uit zolang je maar veel geheugen hebt.
ik heb een kale debian die toch al volledig de 390 mb ram wegslurpt; veel ram nodig dus.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_26843977
1 ding snap ik eigenlijk nog niet:
quote:
Op zondag 8 mei 2005 16:38 schreef doedelzak13 het volgende:
.. wat mijn huidige routertje te veel werk is, die valt vaak uit
Je hebt nu een hardware router en die kan 5 verbindingen niet aan? En bedoel je met uitvallen: hj accepteert geen nieuwe verbindingen/te veel packet loss of "hangt" hij helemaal?
  maandag 9 mei 2005 @ 13:05:43 #256
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_26850124
quote:
Op maandag 9 mei 2005 07:00 schreef devzero het volgende:
1 ding snap ik eigenlijk nog niet:
[..]

Je hebt nu een hardware router en die kan 5 verbindingen niet aan? En bedoel je met uitvallen: hj accepteert geen nieuwe verbindingen/te veel packet loss of "hangt" hij helemaal?
internetverbinding valt weg. Hij kan 5 verbindingen op zich wel aan, het gaat vooral om intensief poorten forwarden. Ik heb aan 10 velden eigenlijk niet genoeg. Sowieso maakt hij veel connecties door veel gebruik van bittorrent, emule, soulseek, dc++, ftp-server - en vaak deze programma's tegelijk. Ding valt elke dag wel een keer uit, dat wil zeggen: ik heb geen internetverbinding meer, en als ik in mijn browser het adres van mijn router intik dan krijg ik een heel trage verbinding met de router. stekker eruit en er weer in is dan voldoende om hem meer te laten werken.

Ik heb begrepen dat dit niet raar is voor routers die veel taken moeten verrichten, en ik heb ook begrepen dat als je een server het verkeer laat regelen, dat dat véél stabieler is. Ik zou dan ook Freesco nemen om dat te doen, ware het niet dat ik een uitgebreidere linux-distro wil omdat ik ook een ftp-server wil draaien. Maar ik begrijp dat als ik bv Ubuntu neem, dat het internet verdelen dan zo geregeld is, en porten forwarden lukt wel met een programmaatje daarvoor downloaden ofzo?
pi_26853676
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:05 schreef doedelzak13 het volgende:
Ik zou dan ook Freesco nemen om dat te doen, ware het niet dat ik een uitgebreidere linux-distro wil omdat ik ook een ftp-server wil draaien.
Als een distributie geen ftp server meeleverd, dan kun je eigenlijk niet meer van distributie spreken En je kunt natuurlijk altijd de source downloaden en die compileren.

Handleidingen over nat/portforwarden ed zijn er zat op internet.
  zondag 15 mei 2005 @ 21:40:11 #258
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27036981
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:05 schreef doedelzak13 het volgende:
-knip-
Ik kan je daarvoor ubuntu hartelijk aanbevelen. Vooral omdat het een debian based distro is is installatie altijd eenvoudig.

Daarnaast heeft ubuntu een speciale 'server-install'. Daarbij wordt er zo weinig mogelijk meuk geïnstalleerd. Geen X-server bijvoorbeeld, ideaal voor als je een oud bakbeestje hiervoor wilt gebruiken.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_27045130
ik probeer op Mandrake 10.1 firefox (1.0.4) te installeren. ik heb de tar.gz versie en die heb ik uitgepakt de installer is executable maar als ik hem als root start met ./firefox-installer dan krijg ik de volgende error

[root@NAAM firefox-installer]# ./firefox-installer
SCIM: im_module_init
free(): invalid pointer 0x8228138!
free(): invalid pointer 0x8228110!
./firefox-installer: line 56: 6737 Segmentation fault ./${BINNAME}-bin $@
[root@NAAM firefox-installer]#

When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 16 mei 2005 @ 09:43:43 #260
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_27047102
quote:
Op maandag 16 mei 2005 02:04 schreef GewoneMan het volgende:
ik probeer op Mandrake 10.1 firefox (1.0.4) te installeren. ik heb de tar.gz versie en die heb ik uitgepakt de installer is executable maar als ik hem als root start met ./firefox-installer dan krijg ik de volgende error

[root@NAAM firefox-installer]# ./firefox-installer
SCIM: im_module_init
free(): invalid pointer 0x8228138!
free(): invalid pointer 0x8228110!
./firefox-installer: line 56: 6737 Segmentation fault ./${BINNAME}-bin $@
[root@NAAM firefox-installer]#

1e hit op google (mandrake "SCIM: im_module_init")

http://www.linuxquestions.org/questions/history/300316
quote:
firefox thunderbird install work around ( post #10)

1. download the fire fox package and extract it

2. copy and paste the following into the console:

scim -f x11 -c simple -ns socket -d
export LC_CTYPE=en_US.UTF-8
export XMODIFIERS=@im=SCIM
export GTK_IM_MODULE=xim

3 run ./firefox installer

4 after install edit the "firefox" shell script with a text editor

5 paste the four line showen instage 2 under the opening comments and before "moz_pis_startstop_scripts()"
save and exit

now when you run the firefox shell script firefox should work normally

this method also works for thunderbird

it was a freind that gave me this solution he told me that
if i have selected all the development tools during the mandrake installation
then a back ground service is also installed that can interfear with the operation of
many linux programs.

what the console commands do is to shutdown the service long enough
for the shell commands of certain programs to execute after a certain amount of time the service will
restart that is why it must be added to the console commands of all affected programs

programs that ihave found to be affected
firefox, thunderbird, netscape, real palyer(helix).
pi_27065490
quote:
Op maandag 16 mei 2005 09:43 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

1e hit op google (mandrake "SCIM: im_module_init")

http://www.linuxquestions.org/questions/history/300316
[..]
thnx en dat werkt idd.

kan alleen niets vinden hij starte firefox wel een keer op maar nadat ik die wegklikte niet meer geen idee waar hij staat...

ik heb locate firefox gedaan (uiteraard na een updatedb) maar vind alleen items uit mijn home dir. toch is hij geinstalleerd en werkte hij. ook staat er nergens een icon waarmee ik hem kan starten.

die shellscript die ik moet editen kan ik dus ook niet vinden
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_27067078
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:38 schreef GewoneMan het volgende:
ik heb locate firefox gedaan (uiteraard na een updatedb) maar vind alleen items uit mijn home dir. toch is hij geinstalleerd en werkte hij. ook staat er nergens een icon waarmee ik hem kan starten.
1
2
3
4
5
> which firefox
/usr/bin/firefox
> file `!!`
file `which firefox`
/usr/bin/firefox: Bourne shell script text executable

quote:
die shellscript die ik moet editen kan ik dus ook niet vinden
1> vi `which firefox`

Alleen heb ik geen functie "moz_pis_startstop_scripts()" in dat script, maar ik gebruik dan ook nog 1.0.3
pi_27067444
quote:
Op maandag 16 mei 2005 22:18 schreef devzero het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

[..]
[ code verwijderd ]

Alleen heb ik geen functie "moz_pis_startstop_scripts()" in dat script, maar ik gebruik dan ook nog 1.0.3
firefox 1.0.4

geprobeerd:
[??????@??????? $ which firefox
which: no firefox in (/usr/bin:/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/X11R6/bin/:/usr /games:/usr/lib/jdk-1.5.0/jre/bin:/usr/lib/jdk-1.5.0/bin:/home/NAAM/bin:/usr/li b/ssh:/usr/lib/jdk-1.5.0/jre/bin)

ik mis wat

hij draaide toch echt na de install
pi_27074274
Waarom moet Mandrake op dit front afwijken? De andere distro's hebben voor zover ik weet dit probleem niet.
pi_27075431
in wat voor een formaat moet je je hdd formateren voor linux (fat32,ntfs?) ik gebruik ubuntu (althans probeer) de hardeschijf is nog helemaal leeg. en als ik windiws wil installeren doet ie het wel goed.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:43:45 #266
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_27075440
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 07:52 schreef DigiJasper het volgende:
Waarom moet Mandrake op dit front afwijken? De andere distro's hebben voor zover ik weet dit probleem niet.
Waarom gebruik je onder mandrake niet gewoon de 'officiele' mandrake-package voor Firefox?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:45:09 #267
65490 whoops
pi_27075473
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 09:43 schreef flappiewappie het volgende:
in wat voor een formaat moet je je hdd formateren voor linux (fat32,ntfs?) ik gebruik ubuntu (althans probeer) de hardeschijf is nog helemaal leeg. en als ik windiws wil installeren doet ie het wel goed.
Ik zou voor Ext3 gaan... Het is een journaling filesystem dat backwards compatible is met Ext2, je kan dus (in case of emergency) met zo ongeveer elke Linux boootflop de gegevens op je HD benaderen....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_27075564
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 09:45 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik zou voor Ext3 gaan... Het is een journaling filesystem dat backwards compatible is met Ext2, je kan dus (in case of emergency) met zo ongeveer elke Linux boootflop de gegevens op je HD benaderen....
en als ik geen flop heb, welk programma kan ik van cd booten dat ik linux in het gewenste formaat kan zetten?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:20:57 #269
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_27076247
op livecd's als knoppix staat altijd parted of qtparted (parted met qt frontend) deze kan je gebruiken om de partities te maken en te formatteren.

met hetl commando mkfs.ext3 kan je een bestaande partitie formateren naar ext3
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:39:10 #270
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27076662
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 10:20 schreef smoking2000 het volgende:
op livecd's als knoppix staat altijd parted of qtparted (parted met qt frontend) deze kan je gebruiken om de partities te maken en te formatteren.

met hetl commando mkfs.ext3 kan je een bestaande partitie formateren naar ext3
Ik gebruik altijd cfdisk.

Dat is de command-line fdisk, maar dan net ietsje eenvoudiger.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_27117447
Ik wil mijn /home folder quoteren.. Gewoon om mailboxen binnen de perken te houden..
Daarvoor moet ik in /etc/fstab usrquota toevoegen. het wil alleen niet lukken aangezien ik heel dat label niet heb..

Als ik die gewoon manueel toevoeg boot mijn systeem niet meer.. backupje van fstab er weer overheen en het werkt weer.. Maar...

Hoe kan ik mijn /home/profiles folder
en mijn /var/spool/mail folder van quota voorzien?

enneh.. ik ben lichtlijk newb.. niet helemaal achterlijk..
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:01:58 #272
65490 whoops
pi_27119272
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:57 schreef raarmaarwaar het volgende:
Ik wil mijn /home folder quoteren.. Gewoon om mailboxen binnen de perken te houden..
Daarvoor moet ik in /etc/fstab usrquota toevoegen. het wil alleen niet lukken aangezien ik heel dat label niet heb..

Als ik die gewoon manueel toevoeg boot mijn systeem niet meer.. backupje van fstab er weer overheen en het werkt weer.. Maar...

Hoe kan ik mijn /home/profiles folder
en mijn /var/spool/mail folder van quota voorzien?

enneh.. ik ben lichtlijk newb.. niet helemaal achterlijk..
Hier kan je lezen hoe je je /etc/fstab moet wijzigen....
pi_27121161
ja.. daar had ik ook al 26 versies van gezien..

waar het mij om gaat is dat /home niet op een aparte partitie staat.

AHGI moet je dat achteraf in kunnen stellen dat /home als label gemaakt wordt..

De vraag was hoe moet dat?
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:42:31 #274
65490 whoops
pi_27122493
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:55 schreef raarmaarwaar het volgende:
ja.. daar had ik ook al 26 versies van gezien..

waar het mij om gaat is dat /home niet op een aparte partitie staat.

AHGI moet je dat achteraf in kunnen stellen dat /home als label gemaakt wordt..

De vraag was hoe moet dat?
Kan je dan niet gewoon quota's aanzetten vanaf de root van de partitie waar /home draait ?
pi_27122731
de vraag is.. is dat slim?

en zo ja.. gaat dat zomaar.. Ik zou liever mijn schijf herindelen oid.. Ik kan er volgens mij ook wel schijven bij zetten.. in een raid.. maar dat is te veel werk voor nu
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:53:05 #276
65490 whoops
pi_27122801
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:50 schreef raarmaarwaar het volgende:
de vraag is.. is dat slim?

en zo ja.. gaat dat zomaar.. Ik zou liever mijn schijf herindelen oid.. Ik kan er volgens mij ook wel schijven bij zetten.. in een raid.. maar dat is te veel werk voor nu
Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...

En je zou er ook gewoon 1 schijf bij kunnen zetten om je /home van te draaien
pi_27124960
dat wordt plannen dan..

raid kaartje en schijven pluggen is geen probleem..

de data verhuizen wel.... en dan de verwijzingen allemaan
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:16:34 #278
65490 whoops
pi_27125592
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:59 schreef raarmaarwaar het volgende:
dat wordt plannen dan..

raid kaartje en schijven pluggen is geen probleem..

de data verhuizen wel.... en dan de verwijzingen allemaan
Valt wel mee tcoh?

In principe (voor zover ik kan nagaan) is het een kwestie van:

- Nieuwe lege schijf (raid-array) erin
- Filesystem op zetten
- Mounten naar bijv. /mnt/newhome
- Gegevens van huidige /home naar de nieuwe /mnt/newhome kopieren (dat kan met rsync opdracht )
- Na het kopieren je /etc/fstab wijzigen, namelijk je <nieuwe schijf> naar /home laten verwijzen.

en als het goed is heb je met verwijzingen verder geen probleem.... /home/username blijft precies hetzelfde, alleen is /home veranderd van een dir op je hoofdpartitie naar een mountpoint naar een andere partitie/schijf
pi_27140199
dat ga ik eens testen met een andere box.. Het klinkt simpeler dan wanneer je het met een windhoos box zou proberen..
  zaterdag 21 mei 2005 @ 23:50:20 #280
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27232912
Ik zoek een Linux distro die aan de volgende eisen voldoet:

- Linux glibc 2.1 / 2.2 / 2.3
- kaal te installeren (liefst een hetzelfde als FreeBSD mini-install)
- een "FreeBSD ports" achtig update systeem
- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)

Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  zondag 22 mei 2005 @ 09:45:24 #281
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_27238039
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:

- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)

Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
Misschien is archlinux (arch@nluug)iets voor je?
- glibc 2.3.4-2
- kale base install mogelijk
- Ik ken FreeBSD ports niet, maar met pacman en abs heb je vrij veel vrijheid
- Snel update systeem. Met abs uit CVS, met pacman ook niet traag.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_27238088
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:53 schreef whoops het volgende:
Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...
Nee, dat gaat toch echt per partitie, al is het maar omdat de meeste filesystems het aantal gebruikte blocks per user per-filesystem bijhouden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 22 mei 2005 @ 18:31:31 #283
65490 whoops
pi_27250369
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:

Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....

Zend Studio draait er prima op...

Het updaten van je systeem is zo simpel als:

1root@box # apt-get update && apt-get upgrade
pi_27250949
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:31 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....

Zend Studio draait er prima op...

Het updaten van je systeem is zo simpel als:
[ code verwijderd ]
Met Arch Linux

pacman -Syu

beat that
  zondag 22 mei 2005 @ 19:16:33 #285
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27251653
Arch Linux looks good .. Ik ga eerst dat proberen, daarna misschien eens Debian.
pi_27251779
Alleen nadelig van Arch, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
  zondag 22 mei 2005 @ 23:52:37 #287
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27261269
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Dasssss inderdaad erg nadelig.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:54:40 #288
65490 whoops
pi_27263559
Ik zeg toch dat je het beste debian kan pakken...
  maandag 23 mei 2005 @ 07:09:54 #289
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_27264239
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch pacman, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Je kunt onveranderd zelf php4 maken en installeren, alleen niet met pacman.
Ik weet niet of je makepkg (abs) ook zou kunnen gebruiken voor oudere versies, zou eigenlijk moeten kunnen.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_27264611
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:54 schreef whoops het volgende:
Ik zeg toch dat je het beste debian kan pakken...
Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:26:33 #291
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27272827
Voorlopig heb ik er debian op staan. Werkt tot nu toe geweldig, veel makkelijker te beheren als FreeBSD Met aptitude is 't allemaal een koud kunstje ..
  maandag 23 mei 2005 @ 15:21:45 #292
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27276842
Et voila .. debian met nieuwe kernel (2.6.11.10), wireless met ndis & open1x, firefox en KDE, en zend wat werkt. Net goed! Alleen nu nog even zorgen dat ie m'n 1280x800 van me laptop gaat draaien, en dan ben ik weer helemaal tevreden. Bedankt in ieder geval voor de tip, dit werkt net zo lekker als FreeBSD, alleen er werkt MEER op, en das altijd handig
pi_27277855
Ik ga ook maar weer eens Ubunty installeren en experimenteren, ik kom meestal niet verder dan het configureren van php, mysql en apache Maar ik ga nu maar eens proberen een keer ftp, sendmail, webmail er bij. te configureren.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:30:55 #294
65490 whoops
pi_27299185
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.
Gentoo is inderdaad ook erg nice, alleen heb je er een wat snellere PC voor nodig wil het lekker werken (of wat meer geduld)....
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:26 schreef Afwezig het volgende:
Voorlopig heb ik er debian op staan. Werkt tot nu toe geweldig, veel makkelijker te beheren als FreeBSD Met aptitude is 't allemaal een koud kunstje ..
Aptitude is een held... Heb je de virtual packages al gezien?
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:21 schreef Afwezig het volgende:
Et voila .. debian met nieuwe kernel (2.6.11.10), wireless met ndis & open1x, firefox en KDE, en zend wat werkt. Net goed! Alleen nu nog even zorgen dat ie m'n 1280x800 van me laptop gaat draaien, en dan ben ik weer helemaal tevreden. Bedankt in ieder geval voor de tip, dit werkt net zo lekker als FreeBSD, alleen er werkt MEER op, en das altijd handig

Misschien kan je hier wat mee?
pi_27388777
Ik ben sinds een paar dagen (ook) over op Ubuntu maar weer Laat zich makkelijk installeren en er is veel uitleg over te vinden, ook omdat je debian how to's kan volgens.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 00:13:00 #296
65490 whoops
pi_27393117
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:10 schreef StephanL het volgende:
Ik ben sinds een paar dagen (ook) over op Ubuntu maar weer Laat zich makkelijk installeren en er is veel uitleg over te vinden, ook omdat je debian how to's kan volgens.
Ubuntu is inderdaad ook erg nice! En dat met die howto's 'works both ways', ik gebruik vaak Ubuntu howto's onder debian... Vooral ubuntuguide gebruik ik vaak...
pi_27396394
hm oke,
iemand van jullie die mij kan vertellen als dit werkt,

de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )
kan ik die disk ook clonen somehow?

met ghost of een ander programmatje? (name it! )

* Ou-Tannu heeft nl geen zin om de boel opnieuw te installeren :x
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:32:39 #298
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_27398064
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,

de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )

`dd` is your friend

Het is niet zo gebruiksvriendelijk als Ghost, maar werkt even goed en is zelfs flexiebeler, maar het is erg lowlevel dus wat moeilijker te begrijpen.

Zie bv deze post of deze op de FreeBSD mailinglist

Hier kan je een script vinden om je HD naar een andere server te copieren, als je de remote server 127.0.0.1 maakt zou het ook locaal moeten werken (denk ik)
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:21:47 #299
65490 whoops
pi_27408636
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,

Misschien dat je hier nog wat aan hebt?

Use A Linux Bootable CDROM to Image Your Hard Drive
pi_27417554
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:21 schreef whoops het volgende:

[..]

Misschien dat je hier nog wat aan hebt?

Use A Linux Bootable CDROM to Image Your Hard Drive
Daarmee kom ik er wel uit denk ik!

zolang de sourcedrive niet erased wordt komt het vast goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: