Het was redhat 5,2 wat ik hadquote:Op maandag 2 mei 2005 10:01 schreef mschol het volgende:
[..]
de oplossing
das pas voor beginners
wij moeten hetr gebruiken op school, en al ben ik nog een n00b in linux vind em nu al irritant..
waarom? simpel: in alle readme's enzo staan de standaard directory's maar die gebruikt suse niet...
of je httpd.conf van apache bestaat alleen maar uit includes
met grafisch maakt niet uit zolang je maar veel geheugen hebt.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:35 schreef BarBaar het volgende:
Wat wil je precies weten?
Je kan iedere willekeurige distro pakken (plz niet weer die discussie over welke beter is).. Misschien is een grafische opgeving alleen niet zo slim.
Je hebt nu een hardware router en die kan 5 verbindingen niet aan? En bedoel je met uitvallen: hj accepteert geen nieuwe verbindingen/te veel packet loss of "hangt" hij helemaal?quote:Op zondag 8 mei 2005 16:38 schreef doedelzak13 het volgende:
.. wat mijn huidige routertje te veel werk is, die valt vaak uit
internetverbinding valt weg. Hij kan 5 verbindingen op zich wel aan, het gaat vooral om intensief poorten forwarden. Ik heb aan 10 velden eigenlijk niet genoeg. Sowieso maakt hij veel connecties door veel gebruik van bittorrent, emule, soulseek, dc++, ftp-server - en vaak deze programma's tegelijk. Ding valt elke dag wel een keer uit, dat wil zeggen: ik heb geen internetverbinding meer, en als ik in mijn browser het adres van mijn router intik dan krijg ik een heel trage verbinding met de router. stekker eruit en er weer in is dan voldoende om hem meer te laten werken.quote:Op maandag 9 mei 2005 07:00 schreef devzero het volgende:
1 ding snap ik eigenlijk nog niet:
[..]
Je hebt nu een hardware router en die kan 5 verbindingen niet aan? En bedoel je met uitvallen: hj accepteert geen nieuwe verbindingen/te veel packet loss of "hangt" hij helemaal?
Als een distributie geen ftp server meeleverd, dan kun je eigenlijk niet meer van distributie sprekenquote:Op maandag 9 mei 2005 13:05 schreef doedelzak13 het volgende:
Ik zou dan ook Freesco nemen om dat te doen, ware het niet dat ik een uitgebreidere linux-distro wil omdat ik ook een ftp-server wil draaien.
Ik kan je daarvoor ubuntu hartelijk aanbevelen. Vooral omdat het een debian based distro is is installatie altijd eenvoudig.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:05 schreef doedelzak13 het volgende:
-knip-
1e hit op google (mandrake "SCIM: im_module_init")quote:Op maandag 16 mei 2005 02:04 schreef GewoneMan het volgende:
ik probeer op Mandrake 10.1 firefox (1.0.4) te installeren. ik heb de tar.gz versie en die heb ik uitgepakt de installer is executable maar als ik hem als root start met ./firefox-installer dan krijg ik de volgende error
[root@NAAM firefox-installer]# ./firefox-installer
SCIM: im_module_init
free(): invalid pointer 0x8228138!
free(): invalid pointer 0x8228110!
./firefox-installer: line 56: 6737 Segmentation fault ./${BINNAME}-bin $@
[root@NAAM firefox-installer]#
![]()
![]()
![]()
quote:firefox thunderbird install work around ( post #10)
1. download the fire fox package and extract it
2. copy and paste the following into the console:
scim -f x11 -c simple -ns socket -d
export LC_CTYPE=en_US.UTF-8
export XMODIFIERS=@im=SCIM
export GTK_IM_MODULE=xim
3 run ./firefox installer
4 after install edit the "firefox" shell script with a text editor
5 paste the four line showen instage 2 under the opening comments and before "moz_pis_startstop_scripts()"
save and exit
now when you run the firefox shell script firefox should work normally
this method also works for thunderbird
it was a freind that gave me this solution he told me that
if i have selected all the development tools during the mandrake installation
then a back ground service is also installed that can interfear with the operation of
many linux programs.
what the console commands do is to shutdown the service long enough
for the shell commands of certain programs to execute after a certain amount of time the service will
restart that is why it must be added to the console commands of all affected programs
programs that ihave found to be affected
firefox, thunderbird, netscape, real palyer(helix).
thnx en dat werkt idd.quote:Op maandag 16 mei 2005 09:43 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
1e hit op google (mandrake "SCIM: im_module_init")
http://www.linuxquestions.org/questions/history/300316
[..]
quote:Op maandag 16 mei 2005 21:38 schreef GewoneMan het volgende:
ik heb locate firefox gedaan (uiteraard na een updatedb) maar vind alleen items uit mijn home dir. toch is hij geinstalleerd en werkte hij. ook staat er nergens een icon waarmee ik hem kan starten.
1 2 3 4 5 | > which firefox /usr/bin/firefox > file `!!` file `which firefox` /usr/bin/firefox: Bourne shell script text executable |
quote:die shellscript die ik moet editen kan ik dus ook niet vinden![]()
1 | > vi `which firefox` |
firefox 1.0.4quote:Op maandag 16 mei 2005 22:18 schreef devzero het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
[..]
[ code verwijderd ]
Alleen heb ik geen functie "moz_pis_startstop_scripts()" in dat script, maar ik gebruik dan ook nog 1.0.3![]()
Waarom gebruik je onder mandrake niet gewoon de 'officiele' mandrake-package voor Firefox?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:52 schreef DigiJasper het volgende:
Waarom moet Mandrake op dit front afwijken? De andere distro's hebben voor zover ik weet dit probleem niet.
Ik zou voor Ext3 gaan... Het is een journaling filesystem dat backwards compatible is met Ext2, je kan dus (in case of emergency) met zo ongeveer elke Linux boootflop de gegevens op je HD benaderen....quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:43 schreef flappiewappie het volgende:
in wat voor een formaat moet je je hdd formateren voor linux (fat32,ntfs?) ik gebruik ubuntu (althans probeer) de hardeschijf is nog helemaal leeg. en als ik windiws wil installeren doet ie het wel goed.
en als ik geen flop heb, welk programma kan ik van cd booten dat ik linux in het gewenste formaat kan zetten?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:45 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik zou voor Ext3 gaan... Het is een journaling filesystem dat backwards compatible is met Ext2, je kan dus (in case of emergency) met zo ongeveer elke Linux boootflop de gegevens op je HD benaderen....
Ik gebruik altijd cfdisk.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:20 schreef smoking2000 het volgende:
op livecd's als knoppix staat altijd parted of qtparted (parted met qt frontend) deze kan je gebruiken om de partities te maken en te formatteren.
met hetl commando mkfs.ext3 kan je een bestaande partitie formateren naar ext3
Hier kan je lezen hoe je je /etc/fstab moet wijzigen....quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:57 schreef raarmaarwaar het volgende:
Ik wil mijn /home folder quoteren.. Gewoon om mailboxen binnen de perken te houden..
Daarvoor moet ik in /etc/fstab usrquota toevoegen. het wil alleen niet lukken aangezien ik heel dat label niet heb..
Als ik die gewoon manueel toevoeg boot mijn systeem niet meer.. backupje van fstab er weer overheen en het werkt weer.. Maar...
Hoe kan ik mijn /home/profiles folder
en mijn /var/spool/mail folder van quota voorzien?
enneh.. ik ben lichtlijk newb.. niet helemaal achterlijk..
Kan je dan niet gewoon quota's aanzetten vanaf de root van de partitie waar /home draaitquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:55 schreef raarmaarwaar het volgende:
ja.. daar had ik ook al 26 versies van gezien..
waar het mij om gaat is dat /home niet op een aparte partitie staat.
AHGI moet je dat achteraf in kunnen stellen dat /home als label gemaakt wordt..
De vraag was hoe moet dat?
Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:50 schreef raarmaarwaar het volgende:
de vraag is.. is dat slim?
en zo ja.. gaat dat zomaar.. Ik zou liever mijn schijf herindelen oid.. Ik kan er volgens mij ook wel schijven bij zetten.. in een raid.. maar dat is te veel werk voor nu
Valt wel mee tcoh?quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:59 schreef raarmaarwaar het volgende:
dat wordt plannen dan..
raid kaartje en schijven pluggen is geen probleem..
de data verhuizen wel.... en dan de verwijzingen allemaan
Misschien is archlinux (arch@nluug)iets voor je?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:
Ik zoek een Linux distro die aan de volgende eisen voldoet:
- Linux glibc 2.1 / 2.2 / 2.3
- kaal te installeren (liefst een hetzelfde als FreeBSD mini-install)
- een "FreeBSD ports" achtig update systeem
- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)
Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
Nee, dat gaat toch echt per partitie, al is het maar omdat de meeste filesystems het aantal gebruikte blocks per user per-filesystem bijhouden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:53 schreef whoops het volgende:
Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...
Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:
Ik zoek een Linux distro die aan de volgende eisen voldoet:
- Linux glibc 2.1 / 2.2 / 2.3
- kaal te installeren (liefst een hetzelfde als FreeBSD mini-install)
- een "FreeBSD ports" achtig update systeem
- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)
Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
1 | root@box # apt-get update && apt-get upgrade |
Met Arch Linuxquote:Op zondag 22 mei 2005 18:31 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....
Zend Studio draait er prima op...
Het updaten van je systeem is zo simpel als:
[ code verwijderd ]
Dasssss inderdaad erg nadelig.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Je kunt onveranderd zelf php4 maken en installeren, alleen niet met pacman.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch pacman, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:54 schreef whoops het volgende:
Ik zeg toch dat je het beste debian kan pakken...![]()
![]()
Gentoo is inderdaad ook erg nice, alleen heb je er een wat snellere PC voor nodig wil het lekker werken (of wat meer geduld)....quote:Op maandag 23 mei 2005 08:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.
Aptitude is een held...quote:Op maandag 23 mei 2005 13:26 schreef Afwezig het volgende:
Voorlopig heb ik er debian op staan. Werkt tot nu toe geweldig, veel makkelijker te beheren als FreeBSDMet aptitude is 't allemaal een koud kunstje ..
quote:Op maandag 23 mei 2005 15:21 schreef Afwezig het volgende:
Et voila .. debian met nieuwe kernel (2.6.11.10), wireless met ndis & open1x, firefox en KDE, en zend wat werkt. Net goed! Alleen nu nog even zorgen dat ie m'n 1280x800 van me laptop gaat draaien, en dan ben ik weer helemaal tevreden. Bedankt in ieder geval voor de tip, dit werkt net zo lekker als FreeBSD, alleen er werkt MEER op, en das altijd handig![]()
Ubuntu is inderdaad ook erg nice! En dat met die howto's 'works both ways', ik gebruik vaak Ubuntu howto's onder debian... Vooral ubuntuguide gebruik ik vaak...quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:10 schreef StephanL het volgende:
Ik ben sinds een paar dagen (ook) over op Ubuntu maar weerLaat zich makkelijk installeren en er is veel uitleg over te vinden, ook omdat je debian how to's kan volgens.
`dd` is your friendquote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,
iemand van jullie die mij kan vertellen als dit werkt,
de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )
kan ik die disk ook clonen somehow?
met ghost of een ander programmatje? (name it!)
* Ou-Tannu heeft nl geen zin om de boel opnieuw te installeren :x
Misschien dat je hier nog wat aan hebt?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,
iemand van jullie die mij kan vertellen als dit werkt,
de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )
kan ik die disk ook clonen somehow?
met ghost of een ander programmatje? (name it!)
* Ou-Tannu heeft nl geen zin om de boel opnieuw te installeren :x
Daarmee kom ik er wel uit denk ik!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Misschien dat je hier nog wat aan hebt?
Use A Linux Bootable CDROM to Image Your Hard Drive
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |