abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:53:05 #276
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_27122801
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:50 schreef raarmaarwaar het volgende:
de vraag is.. is dat slim?

en zo ja.. gaat dat zomaar.. Ik zou liever mijn schijf herindelen oid.. Ik kan er volgens mij ook wel schijven bij zetten.. in een raid.. maar dat is te veel werk voor nu
Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...

En je zou er ook gewoon 1 schijf bij kunnen zetten om je /home van te draaien
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_27124960
dat wordt plannen dan..

raid kaartje en schijven pluggen is geen probleem..

de data verhuizen wel.... en dan de verwijzingen allemaan
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:16:34 #278
65490 whoops
pi_27125592
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:59 schreef raarmaarwaar het volgende:
dat wordt plannen dan..

raid kaartje en schijven pluggen is geen probleem..

de data verhuizen wel.... en dan de verwijzingen allemaan
Valt wel mee tcoh?

In principe (voor zover ik kan nagaan) is het een kwestie van:

- Nieuwe lege schijf (raid-array) erin
- Filesystem op zetten
- Mounten naar bijv. /mnt/newhome
- Gegevens van huidige /home naar de nieuwe /mnt/newhome kopieren (dat kan met rsync opdracht )
- Na het kopieren je /etc/fstab wijzigen, namelijk je <nieuwe schijf> naar /home laten verwijzen.

en als het goed is heb je met verwijzingen verder geen probleem.... /home/username blijft precies hetzelfde, alleen is /home veranderd van een dir op je hoofdpartitie naar een mountpoint naar een andere partitie/schijf
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_27140199
dat ga ik eens testen met een andere box.. Het klinkt simpeler dan wanneer je het met een windhoos box zou proberen..
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 23:50:20 #280
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27232912
Ik zoek een Linux distro die aan de volgende eisen voldoet:

- Linux glibc 2.1 / 2.2 / 2.3
- kaal te installeren (liefst een hetzelfde als FreeBSD mini-install)
- een "FreeBSD ports" achtig update systeem
- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)

Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  zondag 22 mei 2005 @ 09:45:24 #281
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_27238039
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:

- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)

Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
Misschien is archlinux (arch@nluug)iets voor je?
- glibc 2.3.4-2
- kale base install mogelijk
- Ik ken FreeBSD ports niet, maar met pacman en abs heb je vrij veel vrijheid
- Snel update systeem. Met abs uit CVS, met pacman ook niet traag.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_27238088
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:53 schreef whoops het volgende:
Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...
Nee, dat gaat toch echt per partitie, al is het maar omdat de meeste filesystems het aantal gebruikte blocks per user per-filesystem bijhouden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 22 mei 2005 @ 18:31:31 #283
65490 whoops
pi_27250369
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:

Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....

Zend Studio draait er prima op...

Het updaten van je systeem is zo simpel als:

1root@box # apt-get update && apt-get upgrade
pi_27250949
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:31 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....

Zend Studio draait er prima op...

Het updaten van je systeem is zo simpel als:
[ code verwijderd ]
Met Arch Linux

pacman -Syu

beat that
  zondag 22 mei 2005 @ 19:16:33 #285
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27251653
Arch Linux looks good .. Ik ga eerst dat proberen, daarna misschien eens Debian.
pi_27251779
Alleen nadelig van Arch, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
  zondag 22 mei 2005 @ 23:52:37 #287
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27261269
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Dasssss inderdaad erg nadelig.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:54:40 #288
65490 whoops
pi_27263559
Ik zeg toch dat je het beste debian kan pakken...
  maandag 23 mei 2005 @ 07:09:54 #289
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_27264239
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch pacman, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Je kunt onveranderd zelf php4 maken en installeren, alleen niet met pacman.
Ik weet niet of je makepkg (abs) ook zou kunnen gebruiken voor oudere versies, zou eigenlijk moeten kunnen.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_27264611
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:54 schreef whoops het volgende:
Ik zeg toch dat je het beste debian kan pakken...
Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:26:33 #291
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27272827
Voorlopig heb ik er debian op staan. Werkt tot nu toe geweldig, veel makkelijker te beheren als FreeBSD Met aptitude is 't allemaal een koud kunstje ..
  maandag 23 mei 2005 @ 15:21:45 #292
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27276842
Et voila .. debian met nieuwe kernel (2.6.11.10), wireless met ndis & open1x, firefox en KDE, en zend wat werkt. Net goed! Alleen nu nog even zorgen dat ie m'n 1280x800 van me laptop gaat draaien, en dan ben ik weer helemaal tevreden. Bedankt in ieder geval voor de tip, dit werkt net zo lekker als FreeBSD, alleen er werkt MEER op, en das altijd handig
pi_27277855
Ik ga ook maar weer eens Ubunty installeren en experimenteren, ik kom meestal niet verder dan het configureren van php, mysql en apache Maar ik ga nu maar eens proberen een keer ftp, sendmail, webmail er bij. te configureren.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:30:55 #294
65490 whoops
pi_27299185
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.
Gentoo is inderdaad ook erg nice, alleen heb je er een wat snellere PC voor nodig wil het lekker werken (of wat meer geduld)....
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:26 schreef Afwezig het volgende:
Voorlopig heb ik er debian op staan. Werkt tot nu toe geweldig, veel makkelijker te beheren als FreeBSD Met aptitude is 't allemaal een koud kunstje ..
Aptitude is een held... Heb je de virtual packages al gezien?
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:21 schreef Afwezig het volgende:
Et voila .. debian met nieuwe kernel (2.6.11.10), wireless met ndis & open1x, firefox en KDE, en zend wat werkt. Net goed! Alleen nu nog even zorgen dat ie m'n 1280x800 van me laptop gaat draaien, en dan ben ik weer helemaal tevreden. Bedankt in ieder geval voor de tip, dit werkt net zo lekker als FreeBSD, alleen er werkt MEER op, en das altijd handig

Misschien kan je hier wat mee?
pi_27388777
Ik ben sinds een paar dagen (ook) over op Ubuntu maar weer Laat zich makkelijk installeren en er is veel uitleg over te vinden, ook omdat je debian how to's kan volgens.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 00:13:00 #296
65490 whoops
pi_27393117
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:10 schreef StephanL het volgende:
Ik ben sinds een paar dagen (ook) over op Ubuntu maar weer Laat zich makkelijk installeren en er is veel uitleg over te vinden, ook omdat je debian how to's kan volgens.
Ubuntu is inderdaad ook erg nice! En dat met die howto's 'works both ways', ik gebruik vaak Ubuntu howto's onder debian... Vooral ubuntuguide gebruik ik vaak...
pi_27396394
hm oke,
iemand van jullie die mij kan vertellen als dit werkt,

de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )
kan ik die disk ook clonen somehow?

met ghost of een ander programmatje? (name it! )

* Ou-Tannu heeft nl geen zin om de boel opnieuw te installeren :x
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:32:39 #298
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_27398064
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,

de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )

`dd` is your friend

Het is niet zo gebruiksvriendelijk als Ghost, maar werkt even goed en is zelfs flexiebeler, maar het is erg lowlevel dus wat moeilijker te begrijpen.

Zie bv deze post of deze op de FreeBSD mailinglist

Hier kan je een script vinden om je HD naar een andere server te copieren, als je de remote server 127.0.0.1 maakt zou het ook locaal moeten werken (denk ik)
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:21:47 #299
65490 whoops
pi_27408636
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,

Misschien dat je hier nog wat aan hebt?

Use A Linux Bootable CDROM to Image Your Hard Drive
pi_27417554
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:21 schreef whoops het volgende:

[..]

Misschien dat je hier nog wat aan hebt?

Use A Linux Bootable CDROM to Image Your Hard Drive
Daarmee kom ik er wel uit denk ik!

zolang de sourcedrive niet erased wordt komt het vast goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: