Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:50 schreef raarmaarwaar het volgende:
de vraag is.. is dat slim?
en zo ja.. gaat dat zomaar.. Ik zou liever mijn schijf herindelen oid.. Ik kan er volgens mij ook wel schijven bij zetten.. in een raid.. maar dat is te veel werk voor nu
Valt wel mee tcoh?quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:59 schreef raarmaarwaar het volgende:
dat wordt plannen dan..
raid kaartje en schijven pluggen is geen probleem..
de data verhuizen wel.... en dan de verwijzingen allemaan
Misschien is archlinux (arch@nluug)iets voor je?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:
Ik zoek een Linux distro die aan de volgende eisen voldoet:
- Linux glibc 2.1 / 2.2 / 2.3
- kaal te installeren (liefst een hetzelfde als FreeBSD mini-install)
- een "FreeBSD ports" achtig update systeem
- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)
Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
Nee, dat gaat toch echt per partitie, al is het maar omdat de meeste filesystems het aantal gebruikte blocks per user per-filesystem bijhouden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:53 schreef whoops het volgende:
Ik heb geen ervaring met quota's onder Linux, dus ik zou het niet weten, maar het lijkt me dat je het quota per directory kan ingeven... Je geeft dus op / geen quota, en op /home/xxx stel je ze in...
Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:50 schreef Afwezig het volgende:
Ik zoek een Linux distro die aan de volgende eisen voldoet:
- Linux glibc 2.1 / 2.2 / 2.3
- kaal te installeren (liefst een hetzelfde als FreeBSD mini-install)
- een "FreeBSD ports" achtig update systeem
- een snel update systeem (bijvoorbeeld als er een nieuwe PHP versie uitkomt snel en makkelijk kunnen update, net als in FreeBSD met ports)
Oftewel, liefst gewoon iets wat zo veel mogelijk op FreeBSD lijkt, maar dan Linux, omdat ik dan Zend Studio kan draaien (wat onder FreeBSD niet (of in ieder geval kut) werkt).
1 | root@box # apt-get update && apt-get upgrade |
Met Arch Linuxquote:Op zondag 22 mei 2005 18:31 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik zou voor Debian gaan... Je zou hem via deze howto kunnen installeren, dan heb je een installatie van ongeveer 400MB... Dat is dan wel zonder grafische omgeving....
Zend Studio draait er prima op...
Het updaten van je systeem is zo simpel als:
[ code verwijderd ]
Dasssss inderdaad erg nadelig.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Je kunt onveranderd zelf php4 maken en installeren, alleen niet met pacman.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:21 schreef StephanL het volgende:
Alleen nadelig van Arch pacman, je kan geen losse versies installeren, lastig met php4, want hij pakt meteen php5. Dit is leuk maar veel scripts werken nog niet met php5
Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:54 schreef whoops het volgende:
Ik zeg toch dat je het beste debian kan pakken...![]()
![]()
Gentoo is inderdaad ook erg nice, alleen heb je er een wat snellere PC voor nodig wil het lekker werken (of wat meer geduld)....quote:Op maandag 23 mei 2005 08:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Of zelfs Gentoy, aangezien die ook redelijk dicht bij de BSD ports komt AFAIK.
Aptitude is een held...quote:Op maandag 23 mei 2005 13:26 schreef Afwezig het volgende:
Voorlopig heb ik er debian op staan. Werkt tot nu toe geweldig, veel makkelijker te beheren als FreeBSDMet aptitude is 't allemaal een koud kunstje ..
quote:Op maandag 23 mei 2005 15:21 schreef Afwezig het volgende:
Et voila .. debian met nieuwe kernel (2.6.11.10), wireless met ndis & open1x, firefox en KDE, en zend wat werkt. Net goed! Alleen nu nog even zorgen dat ie m'n 1280x800 van me laptop gaat draaien, en dan ben ik weer helemaal tevreden. Bedankt in ieder geval voor de tip, dit werkt net zo lekker als FreeBSD, alleen er werkt MEER op, en das altijd handig![]()
Ubuntu is inderdaad ook erg nice! En dat met die howto's 'works both ways', ik gebruik vaak Ubuntu howto's onder debian... Vooral ubuntuguide gebruik ik vaak...quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:10 schreef StephanL het volgende:
Ik ben sinds een paar dagen (ook) over op Ubuntu maar weerLaat zich makkelijk installeren en er is veel uitleg over te vinden, ook omdat je debian how to's kan volgens.
`dd` is your friendquote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,
iemand van jullie die mij kan vertellen als dit werkt,
de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )
kan ik die disk ook clonen somehow?
met ghost of een ander programmatje? (name it!)
* Ou-Tannu heeft nl geen zin om de boel opnieuw te installeren :x
Misschien dat je hier nog wat aan hebt?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm oke,
iemand van jullie die mij kan vertellen als dit werkt,
de hdd van mijn FreeBSD 4.9 bak is ant aftakelen, nou wertk die nog wel alleen niet lekker meer,
nu heb ik nog een andere 20 GB ( ook een WD zo als die er in zit alleen AB serie ipv EB )
kan ik die disk ook clonen somehow?
met ghost of een ander programmatje? (name it!)
* Ou-Tannu heeft nl geen zin om de boel opnieuw te installeren :x
Daarmee kom ik er wel uit denk ik!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Misschien dat je hier nog wat aan hebt?
Use A Linux Bootable CDROM to Image Your Hard Drive
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |