Paar quotes:
Justice will be done...
Osama Bin Laden heeft hulp gehad van meerdere landen...
We are a country awakened to danger and called to defend freedom," appears to be his mission statement
Heeft Roosevelt al niet zoiets gezegd na Pearl Harbor?
Viel een beetje in aan het eind. Maar halverwege was het zeer de moeite waard, een pluspuntje voor Bush.
Taliban, maak een keuze en maak het meteen...
Wie niet voor ons is is voor het terrorisme
Hmm, Charles Groenhuizen vindt het een goede toespraak.
"Whether we bring our enemies to justice or justice to our enemies, justice will be done.. "
Typisiche bushism;]
Alleen de uitspraak "You're with us, or you're with the terrorists" vond ik iets minder..
En wie waren die twee bejaarden achter hem? Op 'n geven moment dacht ik dat ik naar Statler en Waldorf van de Muppetshow aan het kijken was..
Morgen maar even een samenvatting copy/pasten.
quote:En dan nog slechte one-liners ook.. alleen die "History's umarked grave of discarded lies" was wel treffend..
Op vrijdag 21 september 2001 03:43 schreef SunChaser het volgende:
Wat zei ik: 2 alinea's? Om de drie zinnen een staande ovatie. Duidelijk is dat Bush geen groot spreker is maar het moet hebben van one-liners.
quote:Nog mopjes gehoord?
Op vrijdag 21 september 2001 03:45 schreef FuTilE het volgende:En wie waren die twee bejaarden achter hem? Op 'n geven moment dacht ik dat ik naar Statler en Waldorf van de Muppetshow aan het kijken was..
They will hand over the terrorists or they will share in their fate," Bush said of the Taliban.
"Our grief has turned to anger and anger to resolution. Whether we bring our enemies to justice or bring justice to our enemies, justice will be done," Bush vowed to thunderous applause.
Bush said countries around the world would have to chose, "Either you are with us, or you are with the terrorists."
He said nation who harbored terrorists would be considered a hostile regime
quote:Weinig, weinig..
Op vrijdag 21 september 2001 03:48 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Nog mopjes gehoord?
Het viel me trouwens wel op dat iedereen redelijk wanhopig keek, Blair, Hilary, Giuliani...
[Dit bericht is gewijzigd door FuTilE op 21-09-2001 03:57]
Er zaten wel goede stukken bij. Hij deed nog een goed woordje voor de Moslim gemeenschap die pertinent niet als vijand wordt beschouwd.
Maar dat zwart witte schijnt er toch weer erg sterk door. Of je bent pro Amerika en strijdt met hen tegen terrorisme of je bent tegen hen.
Verder nog steeds lekker flink ontkennen en niet willen inzien dat men met Israel en Irak zelf grote problemen creerd. Op de vraag waarom men hen haatte brabbbelde ie over de haat tegen vrijheid.
En de druk wordt zo hoog richting Taliban opgevoerd dat dat volgens mij nooit kan leiden tot voor de Amerikanen positieve uitkomsten. Die gooien gewoon de kont tegen de krib nu.
Het was echt een speech voor het Amerikaans zelfvertrouwen op te krikken. Niet veel bijzonders.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-09-2001 03:56]
Eveneens heb ik me gestoord aan de staande ovaties, maar gelukkig was er dit keer geen sprake van krasse taal als bv: "we will smoke them...dead or alive".
Iets genuanceerder, weinig nieuws onder de zon, maar voor mij persoonlijk heeft hij middels deze speach wel iets aan akeligheid ingeboet.
Ik had verwacht dat de toespraak van dien aard zou zijn dat erna een aanval binnen enkele uren te verwachten zou zijn (daadwerkelijk danwel gevoelsmatig), maar dit was niet het geval.
Hopelijk heeft men aldaar na enig beraad ingezien dat een onbezonnen/symbolische vergelding tot niets zou leiden, en neemt men vooralsnog nog even de tijd.
Hoe dan ook, ik verwacht voor maandag as militaire actie, ondanks de speach.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-09-2001 04:12]
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-09-2001 04:13]
Verder het instellen van 'n nieuwe organisatie Homeland Security geleid door Tom Rich, "strengthen security", "strengthen tools law enforcers" en air marshalls op vluchten..
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-09-2001 04:15]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |