abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:16:18 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690946
Momenteel spreekt momenteel het congres toe, iets dat zelden gebeurt. Ee stukje geschiedenis dus. Het is nu live dus er kan van alles gebeuren. Vandaar dat de vice-president er ook niet bij is. Momenteel voert patriotisme de boventoon, met om de 2 alinea's een staande ovatie. En dan dat geluid van de toehoorders die tegelijk gaan zitten. Het lijkt wel een film met leslie nielsen.

Paar quotes:

Justice will be done...

Osama Bin Laden heeft hulp gehad van meerdere landen...

pi_1690954
President Bush said that Americans' shock from the terrorist attacks of last week had turned to anger. "Whether we bring our enemies to justice or justice to our enemies, justice will be done," he said

We are a country awakened to danger and called to defend freedom," appears to be his mission statement

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  vrijdag 21 september 2001 @ 03:37:43 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1690963
Bla bla, oorlog dus.

Of toch nog even de druk opvoeren op de taliban?

vrijdag 21 september 2001 @ 03:39:06 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1690964
Hoeveel keer al heeft ie "Make no mistake about it" gezegd?
The Internets, I needs it..
  vrijdag 21 september 2001 @ 03:41:04 #5
6290 Dr_Crouton
pi_1690965
Bush: "We will not tire, we will not falter, and we will not fail"

Heeft Roosevelt al niet zoiets gezegd na Pearl Harbor?

pi_1690967
Leuke speech.

Viel een beetje in aan het eind. Maar halverwege was het zeer de moeite waard, een pluspuntje voor Bush.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:43:13 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690969
Wat zei ik: 2 alinea's? Om de drie zinnen een staande ovatie. Duidelijk is dat Bush geen groot spreker is maar het moet hebben van one-liners.

Taliban, maak een keuze en maak het meteen...
Wie niet voor ons is is voor het terrorisme

Hmm, Charles Groenhuizen vindt het een goede toespraak.

Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:44:48 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690972
Aan de Taliban: Alle buitenlandse gevangen vrij, terroristen uitgeleverd en toegang tot de terroristenkampen.
pi_1690973
Nah.. ik heb het gezien. Niet veel nieuws onder de zon.

"Whether we bring our enemies to justice or justice to our enemies, justice will be done.. "
Typisiche bushism;]

Alleen de uitspraak "You're with us, or you're with the terrorists" vond ik iets minder..

En wie waren die twee bejaarden achter hem? Op 'n geven moment dacht ik dat ik naar Statler en Waldorf van de Muppetshow aan het kijken was..

Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:47:59 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690974
Ik iriteerde me echt aan die 100 staande ovaties. En dan die badge van die dode agent...

Morgen maar even een samenvatting copy/pasten.

pi_1690975
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 03:43 schreef SunChaser het volgende:
Wat zei ik: 2 alinea's? Om de drie zinnen een staande ovatie. Duidelijk is dat Bush geen groot spreker is maar het moet hebben van one-liners.
En dan nog slechte one-liners ook.. alleen die "History's umarked grave of discarded lies" was wel treffend..
  vrijdag 21 september 2001 @ 03:48:42 #12
6290 Dr_Crouton
pi_1690976
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 03:45 schreef FuTilE het volgende:

En wie waren die twee bejaarden achter hem? Op 'n geven moment dacht ik dat ik naar Statler en Waldorf van de Muppetshow aan het kijken was..

Nog mopjes gehoord?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:49:54 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690979
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:51:38 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690981
En een paar quotes, vers van cnn.com:

They will hand over the terrorists or they will share in their fate," Bush said of the Taliban.

"Our grief has turned to anger and anger to resolution. Whether we bring our enemies to justice or bring justice to our enemies, justice will be done," Bush vowed to thunderous applause.

Bush said countries around the world would have to chose, "Either you are with us, or you are with the terrorists."

He said nation who harbored terrorists would be considered a hostile regime

pi_1690982
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 03:48 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Nog mopjes gehoord?

Weinig, weinig..

Het viel me trouwens wel op dat iedereen redelijk wanhopig keek, Blair, Hilary, Giuliani...

[Dit bericht is gewijzigd door FuTilE op 21-09-2001 03:57]

pi_1690984
Echt hilarisch dat chauvenistische klappen en opstaan.

Er zaten wel goede stukken bij. Hij deed nog een goed woordje voor de Moslim gemeenschap die pertinent niet als vijand wordt beschouwd.

Maar dat zwart witte schijnt er toch weer erg sterk door. Of je bent pro Amerika en strijdt met hen tegen terrorisme of je bent tegen hen.

Verder nog steeds lekker flink ontkennen en niet willen inzien dat men met Israel en Irak zelf grote problemen creerd. Op de vraag waarom men hen haatte brabbbelde ie over de haat tegen vrijheid.

En de druk wordt zo hoog richting Taliban opgevoerd dat dat volgens mij nooit kan leiden tot voor de Amerikanen positieve uitkomsten. Die gooien gewoon de kont tegen de krib nu.

Het was echt een speech voor het Amerikaans zelfvertrouwen op te krikken. Niet veel bijzonders.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:55:11 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690986
Ik keek ook omdat ik verwachtte dat er elk moment iets kon gebeuren. Niet dat ik hoopte dat er een Boeing door het dak zou vallen, Maar een paar overijverige FBI agenten die zich voor Bush werpen omdat iemand een onverwachte beweging maakt, was wel aardig geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-09-2001 03:56]

pi_1690987
Yep..

Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2001 @ 03:57:18 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1690988
pi_1690990
Op zich geen slechte speach (na het zien van de vorige 4(?) de afgelopen week).

Eveneens heb ik me gestoord aan de staande ovaties, maar gelukkig was er dit keer geen sprake van krasse taal als bv: "we will smoke them...dead or alive".

Iets genuanceerder, weinig nieuws onder de zon, maar voor mij persoonlijk heeft hij middels deze speach wel iets aan akeligheid ingeboet.

Ik had verwacht dat de toespraak van dien aard zou zijn dat erna een aanval binnen enkele uren te verwachten zou zijn (daadwerkelijk danwel gevoelsmatig), maar dit was niet het geval.

Hopelijk heeft men aldaar na enig beraad ingezien dat een onbezonnen/symbolische vergelding tot niets zou leiden, en neemt men vooralsnog nog even de tijd.

Hoe dan ook, ik verwacht voor maandag as militaire actie, ondanks de speach.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-09-2001 04:12]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1690991
-edit- (dubbel)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-09-2001 04:13]

pi_1690992
Maar hij zei i.v.m. Al Queada toch ook iets over terroristengroeperingen in Egypte enz.? Lijkt me een iets minder goede ontwikkeling. Op deze manier wordt elk land dat niet meewerkt gepakt op het harboren van terrorists.

Verder het instellen van 'n nieuwe organisatie Homeland Security geleid door Tom Rich, "strengthen security", "strengthen tools law enforcers" en air marshalls op vluchten..

pi_1690995
-edit- (2e keer dubbel, waarom gebeurd dit af en toe?)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-09-2001 04:15]

pi_1690996
Blair heeft trouwens ook veel gehad aan z'n vlucht naar de VS. Zitten en 2 keer opstaan. Je zag dat hij de staande ovaties enigszins genant vond...
pi_1690997
Hij schoot bijna in de lach ervan. Geef em es ongelijk. Ziet er belachelijk uit elke keer. Ik zou echt de slappe lach krijgen.
"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')