Amsterdam vraagt om legersteun bij tegenaanval
Uitgegeven: 20-9-2001 16:24
AMSTERDAM - Amsterdam heeft het ministerie van justitie om ondersteuning van leger en marechaussee gevraagd voor het moment dat een tegenaanval van de VS leidt tot grote ordeverstoringen in de hoofdstad. Dat heeft de Amsterdamse hoofdofficier L. de Wit gezegd.
De lokale driehoek van burgemeester, hoofdofficier en de korpschef van politie hebben een draaiboek gemaakt voor dat moment. Daarin wordt rekening gehouden met ongeregeldheden tussen verschillende bevolkingsgroepen in de hoofdstad, gijzelingen of aanslagen. Ook wordt gekeken naar de eventuele noodzaakevenementen als voetbalwedstrijden af te gelasten waarbij veel politie-inzet nodig is.
Volgens De Wit heeft de politie in principe voldoende mensen om gebouwen te bewaken en extra mensen in de wijken in te zetten. Maar als de crisis uit de hand loopt, is bijstand van bijvoorbeeld het leger en de marechaussee nodig. Daar is de minister van Justitie nadrukkelijk om verzocht.
De Wit benadrukt, aldus zijn woordvoerder, dat er geen concrete aanwijzingen zijn van mogelijke terreuracties in Nederland.
weten hun meer soms er was toch niks aan de hand in nederland
marcia
quote:Idd, wij zijn echte bikkels! Daar hebben ze wel het leger voor nodig om die onder de duim te houden.
Op donderdag 20 september 2001 17:12 schreef links234 het volgende:
Flikker toch op. Kijk, dat ze het leger nodig hebben om Hagenezen en Rotterdammers onder controle te houden geloof ik zo.
Maar die mietjes uit A'dam? Pff, die geef je gewoon een leren broek en dan zijn ze weer veels te druk met elkaar bezig.
Of het politiekorps in korte broek steken, geilen alle A'dammers opeens op die mannenbenen!
quote:Klinkt gezond, gezien de voortvarendheid van de V.S. En niet alleen voor Amsterdam.
Op donderdag 20 september 2001 17:08 schreef marcia het volgende:
[..]
Als de moslims zich massaal gaan keren tegen de NATO is 1+1=2.
[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 20-09-2001 17:16]
quote:Jij was toch zo'n bikkel? Jij stond toch zo te springen om de wapens op te pakken? Of schijt je nu opeens in je broek als het echt zo ver is?
Op donderdag 20 september 2001 17:16 schreef HeindeKort het volgende:
*Verwacht een dezer dagen een brief van het Ministerie van Defensie in zijn brievenbus.......*
quote:Laten we het niet hopen, want dan moet ik straks ook nog...
Op donderdag 20 september 2001 17:16 schreef HeindeKort het volgende:
*Verwacht een dezer dagen een brief van het Ministerie van Defensie in zijn brievenbus.......*
quote:Ik ga hoor.
Op donderdag 20 september 2001 17:26 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Jij was toch zo'n bikkel? Jij stond toch zo te springen om de wapens op te pakken? Of schijt je nu opeens in je broek als het echt zo ver is?
Ik ben niet zo'n laffe profiteur als jij.
Vampier
"Als 1 BLOK achter de COALITIE, jongens en meisjes. Nee, niet zeuren, terrorisme is ook jullie vijand."
Pfff... 'Aanslagen en gijzelingen', net alsof 'n Moslim zich het nu in z'n hoofd zou halen om Annie van de winkel op de hoek te gijzelen als de VS Afghanistan binnenvalt.
quote:Misschien wil Hein de Kort wel niet ingezet worden tegen de eigen bevolking?. En daar is heel wat voor te zeggen.
Op donderdag 20 september 2001 17:26 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Jij was toch zo'n bikkel? Jij stond toch zo te springen om de wapens op te pakken? Of schijt je nu opeens in je broek als het echt zo ver is?
Een leger is er om een land te beschermen tegen buitenlandse aanvallen/indringers, niet om de bevolking van het land zelf te onderdrukken.
Het kan zijn dat De Wit doelt op problemen met allochtonen versus autochtonen. Wanneer de allochtonen dan worden bestempeld als niet Nederlands zou een legerinzet nog te verdedigen zijn.
Het hele verhaal komt bij mij over als nogal angstig geschreeuw van De Wit, die laatst onze multiculturele samenleving nog roemde......
quote:Dat ze een anti-Amerika demonstratie willen verbieden kan ik nog inkomen. Nederland staat immers aan de kant van Amerika.
Op donderdag 20 september 2001 17:14 schreef Wolk het volgende:
Ze willen ook demonstraties voor en tegen Amerika verbieden.
Dat de burgervader van Amsterdam, samen met hoofdofficier L. De Wit en de politiecommissaris, in hun grote onnozelheid het nodig achten om een pro Amerika demonstratie te verbieden vind ik een flagrante schending van het democratisch recht.
Amerika staat immers aan onze zijde, en wij aan de hunne, in de strijd tegen internationaal moslim terrorisme.
Het is toch niet te geloven dat je daar in een demonstratie niet je steun en sympathie voor mag laten blijken?
Waar zijn ze bang voor? Dat de demonstranten aangevallen door fundamentalistische moslims ofzo? Dat daarmee het failliet van de multiculturele samenleving wordt ingeluid??
Wat een waanzin
quote:Maar mag men ook anti-Amerikaans protesteren? Of, anders gezegd, mag men protesteren tegen bondgenoten van Nederland in (bijna) oorlogstijd?
Op donderdag 20 september 2001 23:12 schreef R@b het volgende:[..]
Dat ze een anti-Amerika demonstratie willen verbieden kan ik nog inkomen. Nederland staat immers aan de kant van Amerika.
Dat de burgervader van Amsterdam, samen met hoofdofficier L. De Wit en de politiecommissaris, in hun grote onnozelheid het nodig achten om een pro Amerika demonstratie te verbieden vind ik een flagrante schending van het democratisch recht.
Amerika staat immers aan onze zijde, en wij aan de hunne, in de strijd tegen internationaal moslim terrorisme.
Het is toch niet te geloven dat je daar in een demonstratie niet je steun en sympathie voor mag laten blijken?Waar zijn ze bang voor? Dat de demonstranten aangevallen door fundamentalistische moslims ofzo? Dat daarmee het failliet van de multiculturele samenleving wordt ingeluid??
Wat een waanzin
quote:Eh... Sinds wanneer doen we hier aan selectieve democratie?
Dat ze een anti-Amerika demonstratie willen verbieden kan ik nog inkomen. Nederland staat immers aan de kant van Amerika.
quote:Best wel ja.
Wat een waanzin
quote:In oorlogstijd
Op donderdag 20 september 2001 23:19 schreef FuTilE het volgende:[..]
Eh... Sinds wanneer doen we hier aan selectieve democratie?
Voor de goede orde, ze mogen van mij ook een anti-Amerika demonstratie houden hoor. Dan kunnen we "de ratten" tenminste in de ogen kijken.
quote:Ja, dat vroeg ik dus. En die demonstraties ten tijde van Vietnam? Het lijkt mij dat demonstraties überhaupt mogen, ook in oorlogstijd.
Op donderdag 20 september 2001 23:31 schreef R@b het volgende:[..]
In oorlogstijd
Voor de goede orde, ze mogen van mij ook een anti-Amerika demonstratie houden hoor. Dan kunnen we "de ratten" tenminste in de ogen kijken.
quote:Is het alweer zo ver? Joy, joy, kan ik weer loopgraven in de achtertuin maken.
Op donderdag 20 september 2001 23:31 schreef R@b het volgende:
In oorlogstijd
quote:Nou nou, poeh poeh... Straffe taal.
Maar ratten zie je overdag meestal niet, zeker niet als er al zoveel mensen lopen te protesteren. Als je ratten wil zien moet je es 'n willekeurig putdeksel op straat opentrekken en het riool inkruipen. Ik heb gehoord dat ze daar ook geen vluchtelingenproblematiek hebben, en volgens mij kun je wel wat rust gebruiken...
het gaat hier om orde verstoringen.. niet om oorlog op ons grondgebied dus ga maar weer lekker slapen. En als er een stad in de westerse wereld is waar geen pro-amerikaanse demonstraties zullen worden gehouden is dat Amsterdam wel
quote:Het leger is er niet alleen voor buitenlandse zaken. Het leger is er dus ook om de orde binnen Nederland te handhaven, als daar de politie niet meer aan kan voldoen en als de dreiging zo groot blijkt te zijn dat een militaire handhaving noodzakelijk is. En daarbij, het leger hoeft niet alleen maar ingezet worden om kont te gaan schoppen, maar kan zelfs ingezet worden om dijken te komen versterken in Limboland.
Op donderdag 20 september 2001 19:13 schreef R@b het volgende:[..]
Een leger is er om een land te beschermen tegen buitenlandse aanvallen/indringers, niet om de bevolking van het land zelf te onderdrukken.Het kan zijn dat De Wit doelt op problemen met allochtonen versus autochtonen. Wanneer de allochtonen dan worden bestempeld als niet Nederlands zou een legerinzet nog te verdedigen zijn.
Martial Law, iemand? ME, spreek uit Militaire Politie? Marachausee (gee hoe schrijf je dat hehe )
quote:Ah, dus na deze "geweldige strijd"kunnen de kinderen in Ierland nog steeds niet veilig naar school
Het is toch niet te geloven dat je daar in een demonstratie niet je steun en sympathie voor mag laten blijken?Waar zijn ze bang voor? Dat de demonstranten aangevallen door fundamentalistische moslims ofzo? Dat daarmee het failliet van de multiculturele samenleving wordt ingeluid??
Wat een waanzin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |