abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1686355
vervolg op:
Actie: Nee is Nee!
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_1686568
quote:
Op donderdag 20 september 2001 10:26 schreef Gegs het volgende:
Stel je ziet dat iemand wordt ontvoerd, mishandeld, aangerand waar je bij staat. Moet je dan
1) hard wegrennen en denken "Ik ben het gelukkig niet".
2) De dader aftuigen.
3) Denken "Het slachtoffer kan straks mooi zelf even aangifte doen, scheelt mij weer tijd, moeite en ik bemoei me toch alleen maar met mezelf."
4) De politie waarschuwen en die laten beslissen hoe ze de zaak aanpakken?
4 dus, en dat is precies wat hier gebeurt door de topic-opener,
quote:
Voyeur civielrechtelijk vervolgen wegens smaad, gederfde inkomsten, andere problemen door Frank? Tenzij de een rechter bepaald dat er moedwillig een valse aanklacht is gedaan op slechte of geen gronden zou dat kunnen. In dit geval, schrijf het maar dik op je *piep*. Teveel mensen hebben de zelfde interpretatie als Voyeur, geen rechter zal zeggen dat dit ongefundeerd is, al helemaal niet als de ruwe tapes per ongeluk toch nog boven tafel komen
Precies, nix geen "mediageile aktie om publiekelijk voor verkrachter uitgemaakt te worden" dus.
Dat "publiekelijke" doen we met z'n allen op dit forum, imo een serieuze discussie waar voor- en tegenstanders aan bod komen.
Ik zie iig nergens dat iemand met opzet probeert iemand onterecht in een kwaad daglicht te stellen.

Als er iemand verantwoordelijk is voor het publiekelijk aan de schandpaal gezet te
worden (Frank, danwel Diane) is het Yorin!

't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_1686592
Heb net ff de verslagen gelezen, lijkt me inderdaad op een geval van verkrachting. Als die aangifte nou nix uithaalt kunnen we ook wel ff voor wat negatieve publiciteit ofzo bij het BB-house zorgen. Heb je er al aangedacht om de pers in te lichten. Ik weet zeker dat de Telegraaf hier wel iets mee wil.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_1686621
Jep, Telegraaf wel!
pi_1686629
quote:
Op donderdag 20 september 2001 16:34 schreef ABC-tje het volgende:
lijkt me inderdaad op een geval van verkrachting.
Waar maak je dat uit op?
pi_1686686
Beste Phileine,

Het verbaasd me toch wel enorm dat je oude (felle) maar volwassen discussies erbij gaat halen.
Discussies waar ik toen achteraf zelfs verkeerd beschuldigd van ben geweest !
Had hier eerlijk gezegd helemaal niet aan gedacht.

Ik verwoorde mezelf op hetgeen ik constateerde die nacht en later, en stel een paar relevante vragen.
Dat Voyeur idem netjes en volwassen reageerd maakt de communicatie op dit vlak een zekere voldoende.
No hard feelings dus !

Het komt goed.... En anders maar niet.
  donderdag 20 september 2001 @ 17:13:02 #7
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_1687050
Ik kan niet goed omgaan met de speciale codes om te quoten vanuit een ander topic dus maar even zo:

Eightball schreef in versie 1.0 van dit topic:
>Uit de meeste (mannelijke) reacties die ik hier heb gelezen
>maak ik op dat de meesten kotsen van Frank en zijn gedrag en
>dit dus niet ok vinden, dit neemt niet weg dat er (voorlopig)
>gewoon geen zaak is. Alleen Diane kan het 'verlossende' woord
>spreken.

Laatste reactie: Eightball, dit was op tv. Jij bent blijkbaar zeer goed in staat om na te denken over wat je hebt gezien op tv en wat er te zien was op de streams en de discrepantie daartussen. Jij vind Frank een kwal maar je vind zijn gedrag niet erg genoeg om vrouwen tegen te beschermen. Veel nederlandse mannen zullen niet eens dat 'walgelijk' denken want die kennen het verhaal van de streams niet en denken er al helemaal niet over na laat staan dat ze er over discusieren. Zij worden dus bevestigd in hun idee dat dit door de beugel kan. Hoe hard er ook "walgelijk" geroepen wordt, de volgende keer dat ze dronken zijn stappen ze weer makkelijker over de drempel en is iemand het slachtoffer.

Zoals ik al eerder heb gezegd, het trieste aan dit geheel is dat het huidige slachtoffer, net als vele slachtoffers voor haar "het verlossende" woord _niet_ kunnen geven omdat ze daar mentaal niet (meer) toe in staat zijn.

Ik ga nu stoppen met deze discussie, ik heb mijn mening zo duidelijk ik kan weergegeven, heb de tegen-argumenten aangehoord, gewogen en te licht bevonden en heb de laatste pagina's geen nieuwe meer gevonden. Time to move on.

Ik wacht overigens wel de resultaten af. Dat spreekt voor zich.

Grusse,

GeGs

p.s.:

Op het risico af slowchat te 'plegen' (en ervoor veroordeeld te worden Hoi Phil!

Live young, die fast.
  donderdag 20 september 2001 @ 17:27:58 #8
1169 BigDick
size DOES matter
pi_1687249
quote:
Op donderdag 20 september 2001 16:34 schreef ABC-tje het volgende:
Heb net ff de verslagen gelezen, lijkt me inderdaad op een geval van verkrachting. Als die aangifte nou nix uithaalt kunnen we ook wel ff voor wat negatieve publiciteit ofzo bij het BB-house zorgen. Heb je er al aangedacht om de pers in te lichten. Ik weet zeker dat de Telegraaf hier wel iets mee wil.
laten we iig met elkaar afspreken dat we eerst alles afwachten voordat we nog meer media hierbij betrekken.
De situatie is al pijnlijk genoeg.
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_1687306
" laten we iig met elkaar afspreken dat we eerst alles afwachten voordat we er nog meer media hierbij betrekken."

lees ik hier 3 x het woord WE ?

Het betreft hier een eenmansaktie van Voyeur.
Laten we het e.e.a. wel zuiver houden.

donderdag 20 september 2001 @ 17:39:23 #10
3542 Gia
User under construction
pi_1687350
Diane ligt bij Frank in bed en zegt dat ze geen ruzie wil. Ze beginnen te kussen en worden, onder invloed van alcohol, allebei heet. Ze gaan van bil en half Nederland schreeuwt dat Diane verkracht is!

Dat ze zegt: "Nee, ik wil dit eigenlijk niet doen", heeft niets te betekenen als ze het, uit zichzelf, wel doet.
Ze ging zelf bovenop hem zitten.

Als Frank Diane had gepakt, terwijl ze knock out van de drank was, dan was het wel misbruik/aanranding. Maar hier was Diane het mee eens, dus is er niets aan de hand.

pi_1687555
quote:
Op donderdag 20 september 2001 17:13 schreef GeGs het volgende:
Jij vind Frank een kwal maar je vind zijn gedrag niet erg genoeg
Wat heeft ie dan gedaan behalve hufterig/kwallerig gedrag etaleren?
quote:
Zij worden dus bevestigd in hun idee dat dit door de beugel kan.
En jij denkt dat je middels deze actie dat gedrag kan veranderen?
quote:
en is iemand het slachtoffer.
Toon nou eerst maar eens aan dat er in dit geval een slachtoffer is.
quote:
het huidige slachtoffer,

Op deze basis iemand als slachtoffer bestempelen is ronduit stuitend.

quote:
omdat ze daar mentaal niet (meer) toe in staat zijn.
Jij kent Diane wel erg goed hè?
  donderdag 20 september 2001 @ 18:17:39 #12
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_1687598
Ik heb alles met erg veel belangstelling gelezen en ik bewonder Voyeur voor het lef dat hij heeft gehad om aangifte te doen.

Er zijn tegewoordig nog maar weinig mensen die misstanden in deze maatschappij aan de kaak stellen en hun nek durfen uitsteken. Je krijgt namelijk een heleboel zooi over je heen. Als jeugdhulpverlener kom ik wel eens mensen tegen die dan ernstige vermoedens hebben dat kinderen en vrouwen misbruikt of mishandeld worden, maar durven hier niet mee naar politie, vertrouwens arts etc etc. Met het gevolg dat deze kinderen en vrouwen veel langer in een vreselijke opvoedingssituatie zitten omdat de "stille getuige" zijn mond niet open durft te doen, bang voor reacties van anderen.

Ik beschouw de daad van Voyeur min of meer als een principiële daad om te laten zien dat je op deze manier gewoon niet met vrouwen om gaat. Er zijn tegenwoordig nog teveel slachtoffers van machomannetjes die alleen maar mét hun pik denken en aan hun pik denken. Als ik het had gezien had ik misschien ook aangifte gedaan.

Maar........
De vorm waar Voyeur voor gekozen zou echter niet de mijne geweest zijn. Ik bschouw Frank met zijn gestoorde vrouwbeeld waar mí. ook een voorgeschiednis aan vast zit ( ook Frank is ook maar een product van zijn opvoeding) ook als slachtoffer van het grote almachtige imperium wat TEEVEE heet.

Ik houd Yorin verantwoordelijk voor het geheel. Zij hadden die nacht in moeten grijpen en Frank op het matje moeten roepen. Maar w.s. was de regisseur zo blij met deze scène die recht uit de Accused kon komen met deze Jody Foster in the dop. In plaats van Frank tot de orde te roepen
kwamen ze bijna klaar met deze prachtige geweldig goed geacteerde verhaallijn voor de serie dat men de camera's heeft laten lopen. Dat is de keuze die Yorin gemaakt heeft die nacht. Gezien de uitzending de dag erna waarop geen enkele keer Nee is te horen heeft Yorin op zijn klompjes aangevoeld dat er iets niet koosjer was.
Diana zei nee en Frank ging maar door en door. Uiteindelijk was Frank zijn kwakkie kwijt en kon Diana slapen. Wat er precies in de hoofden speelt van deze twee kan niemand zeggen. Maar Yorin had het naar mijn mening kunnen voorkomen.

Als ik de livebeelden had gezien had ik misschien ook aangifte gedaan. Dan had ik Yorin aangegeven wegens het bevorderen van seksueel misbruik. Want naar mijn mening is dat precies wat ze gedaan hebben.

Admin donderdag 20 september 2001 @ 18:30:51 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1687685
Eerst even voor BigDick:
Ik heb dan misschien belangen, maar ik laat die nimmer meespelen in het uiten van mijn mening. Was dat wel zo geweest dan had ik het complete topic allang moeten wissen, daar ik hoofdelijk verantwoordelijk ben voor de inhoud van de site en dus ook (mede)verantwoordelijk voor de meningen die hier geventileerd worden en de beschuldigingen die hier worden gedaan. Ik zeg enkel dat ik het totaal oneens ben met de actie van voyeur.

Verder no hard feelings naar niemand, ook niet naar voyeur. Voyeur doet wat hij het beste vindt en dat is lovenswaardig, alleen ben ik het er niet mee eens (en dan nog voornamelijk niet eens met het publiekelijk maken ervan, waarmee je iemand min of meer al op voorhand terecht stelt. Immers; iedereen die hier meeleest zal al zoiets hebben van 'Oh Frank, da's toch die verkrachter ?'. En dat is nu allemaal misschien nog leuk en aardig, maar je kunt er donder op zeggen dat dit hele geintje de story/weekend/privé etc zal gaan halen. En als dan later blijkt dat het allemaal een storm in een glas water geweest is is het niet meer terug te draaien.

Frank is nu veroordeeld voor iets waarover feitelijk alleen een rechter uitspraak kan doen. En zoals Puntloos al aangaf is Diane het recht om hierover te beslissen al ontnomen. DAT stuit me tegen de borst.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_1687743
Jouw verhaal klopt alleen, er is in BB niemand verkracht.
quote:
deze scène die recht uit de Accused kon komen
Geen vergelijking: een groepje mannen die op de flipperkast in een
cafe een vrouw verkrachten en de BB scene waar je op doelt.
Slaat echt nergens op.

Je hebt het duidelijk niet gezien.

pi_1687829
Ik begrijp wel een beetje wat Zusje daarmee bedoeld .
Was het meisje ook niet straalbezopen en riep niet de halve omgeving keihard dat zij er om hard gevraagd in die film .
Dat is iets wat gewoon te vaak word gezegd als een meisje een beetje wild is , dan vraagt ze er om .
Dat is ook een beetje de fout van de maatschappij , en zo'n maatschappelijk geaccepteerd onderwerp is het nog steeds niet , al denkt men van wel .
Nog steeds gaat de verkrachter vaak vrijuit en word het meisje vaak de schuld aangepraat van je deed iets wat niet hoorde en dus zal je er wel om gevraagd hebben .
Trouwens die film gaf ook aan wat een hel een rechtzaak is voor degene en als zoiemand dan ook zo'n rechtzaak krijgt zonder dat die zelftoestemming geeft kan heel erg averechts uitpakken .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_1688060
quote:
Op donderdag 20 september 2001 18:30 schreef Danny het volgende:
Frank is nu veroordeeld voor iets waarover feitelijk alleen een rechter uitspraak kan doen. En zoals Puntloos al aangaf is Diane het recht om hierover te beslissen al ontnomen. DAT stuit me tegen de borst.
Juist. En als toevoeging: Zolang Diane zichzelf niet serieus neemt, zal een ander dat vaak ook niet doen. (nee zeggen en er toch bovenop kruipen) Ik vind het ook niet zo toevallig dat Frank zo aan Diane zit te trekken.
Voyeur e.a. nemen Diane ook niet serieus, immers, er wordt een aanklacht namens haar of voor haar ingediend. Alsof zij daar zelf niet toe in staat zou zijn, dat is natuurlijk belachelijk, die zaak is niet verjaard als ze er uit komt.
Diane is zelf verantwoordelijk hoe en of zij hier lering uit wil trekken en de manier waarop zij daarmee invulling aan wil geven ook. We hebben het over een volwassen vrouw.

En als je haar en/of ook Frank niet toerekeningsvatbaar acht; klaag Yorin dan aan voor het in situaties brengen van mensen die dat niet aankunnen en daarmee de mensen uitlokken om misdadig danwel moreel verwerpelijk gedrag tentoon te spreiden.

donderdag 20 september 2001 @ 20:01:50 #17
1169 BigDick
size DOES matter
pi_1688368
quote:
Op donderdag 20 september 2001 18:30 schreef Danny het volgende:
Eerst even voor BigDick:
Ik heb dan misschien belangen, maar ik laat die nimmer meespelen in het uiten van mijn mening. Was dat wel zo geweest dan had ik het complete topic allang moeten wissen, daar ik hoofdelijk verantwoordelijk ben voor de inhoud van de site en dus ook (mede)verantwoordelijk voor de meningen die hier geventileerd worden en de beschuldigingen die hier worden gedaan. Ik zeg enkel dat ik het totaal oneens ben met de actie van voyeur.
waarvan akte,

Ik kan het me namelijk bedrijfsmatig voorstellen dat je wél ingrijpt.

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  Admin donderdag 20 september 2001 @ 20:25:32 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1688589
quote:
Op donderdag 20 september 2001 20:01 schreef BigDick het volgende:

[..]

waarvan akte,

Ik kan het me namelijk bedrijfsmatig voorstellen dat je wél ingrijpt.

Dat zal niet snel gebeuren. Ik zie graag discussies en meningen, zolang maar duidelijk is dat deze actie géén initiatief is van FOK!
Om nog even voor mezelf te spreken ben ik voor vrije keuze voor elk persoon. In dit geval geldt dat ook voor Diane. Zij is de enige die kan zeggen of ze nou wel of niet verkracht is. Wij kunnen geen van allen in haar hoofd kijken.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_1692136
op watchers schreef Vonny (vriendin Frank) :

vanmorgen uitsluitsel gekregen over deze "case"
er is wel zeker een dame bij politie almere langsgeweest om "melding" te doen van verkrachting van frank t.o.v diane .
daar is deze dame ook weer naar huis gestuurd met het verhaal , dat alleen het slachtoffer zelf melding en aangifte kan doen , en dat er dus niets mee gedaan wordt , aangezien diane zichzelf geen slachtoffer vind , en geen problemen met frank heeft !
dit laatste is mij ook door de redactie van BB op het hart gedrukt !!!

vrijdag 21 september 2001 @ 11:34:33 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_1692308
Ben benieuwd naar de reactie van Voyeur hier op.
pi_1692464
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Voyeur hier op.
Die heeft zijn mening allang gevormd en strijdt nobel verder tegen onrecht.
  vrijdag 21 september 2001 @ 14:21:47 #22
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_1693465
Brighteyes: u vraagt, wij draaien...

Voyeur meldt hierover op "www.gesprekvandedag.nl" in hun topic over dit onderwerp:

Door Voyeur op vrijdag 21 september 2001 - 13:53

Heb het druk op mijn werk, maar hoor net per mail dat het gerucht over de fora waart dat ik een vrouw ben en dat ik onverrichterzake naar huis ben gestuurd door de politie Almere. Dat is beide niet waar. Wie die persoon is geweest, weet ik niet.
Ook de reden voor de afwijzing (je zou geen melding of aangifte mogen doen als je niet zelf het slachtoffer bent) is onzin. Het lijkt me dus een bogus berichtje.

Koos: als je het nou hebt over veertiendehands-berichtgeving... (BB _zou_ deze 'Vonny' dit hebben verteld en die zou het dan weer ... en dat wordt dan weer gequote... Je lijkt de Prive wel. Het moet wel fijn zijn voor Frank om te weten dat hij zulke standvastige supporters heeft trouwens. Is er tenminste nog iemand die hem steunt tijdens deze zware uren.

Grusse,

GeGs

Live young, die fast.
pi_1693653
" Is er tenminste nog iemand die hem steunt tijdens deze zware uren. " ...

Je bedoeld Voyeur neem ik aan .. die zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt met deze zgn aangifte..?

Have a nice day ..

vrijdag 21 september 2001 @ 15:03:35 #24
3542 Gia
User under construction
pi_1693864
In de beste huwelijken komt het zelfs voor dat één van de partijen geen zin heeft in sex. En de dag erna misschien ook niet en de dag daarna weer niet.
Dit wil dan uiteraard niet zeggen dat er nooit meer gesexed wordt.

Bij Diane en Frank is dit eigenlijk hetzelfde.
Diane zegt meermalen dat ze geen zin heeft, dat ze het niet wil, zelfs dat ze niets voor Frank voelt.
Maar ze kruipt er wel bovenop en geniet van een snelle wip.
Ze zegt zelfs de volgende dag dat ze het lekker vond.
In bed zei ze wel het woordje 'nee', maar samen in een zin met: 'ik zou dit niet moeten doen.'

Ik vind niet dat Frank dan verantwoordelijk is, als het wel gebeurt. Ze zijn beide dronken, maar ook beide volwassen.

Dit is geen verkrachting.

In de film 'the accused', werd het slachtoffer vastgehouden en meermaals verkracht en mishandeld. Ik vind dit zeker geen vergelijking. Diana werd niet tot sex gedwongen.

pi_1693889
Ik denk dat Diane heel hard gaat lachen als ze dit kon lezen.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')