De enorme hoeveelheid energie die vrijkwam tijdens het instorten heeft naast het beton ook de rest wat bij het gebouw hoorde of erin aanwezig was verpulverd. Ook de (nog steeds) intens brandende vuren hebben hun rol bij de vernietiging gespeeld. Alles wat er nu nog ligt is gruis en staal.
Uit de verschillende interviews met reddingswerkers blijkt dat zij zelf momenteel bezig deze ongelooflijke waarheid onder ogen te gaan zien. Al dagen lang is er helemaal niets (!) meer gevonden, dus ook geen lichaamsdelen.
Ook blijkt dat de enige slachtoffers en lichaamsdelen die tot nog toe geborgen zijn afkomstig waren van mensen op de grond en degenen die uit het gebouw zijn gevallen/ gesprongen.
Op CNN zijn ze zich daar blijkbaar nog niet van bewust. Zojuist spraken ze daar nog over de velen die nog zullen moeten wachten totdat de resten van hun familie/vrienden zijn geïdentificeerd.
Bizar en zeer bedroevend voor de achterblijvers...
Voor de familieleden is het natuurlijk zwaar kut dat er geen lijk van hun geliefde wordt gevonden. Het is dan erg moeilijk om afscheid van diegene te nemen, of zullen ze altijd in onzekerheid blijven dat diegene echt dood is.
quote:Wat denk je van de verzekeringen die mensen hebben lopen. Uitkeringen die niet worden betaald. Dat wordt nog een drama, als het dat al niet was.
Op donderdag 20 september 2001 15:31 schreef Latindancer het volgende:
Het ergste is nog wel dat de amerikaanse wet zo in elkaar zit dat iemand pas dood verklaard wordt als zijn lichaam of delen van dat lichaam geidentificeerd zijn...
Dit zou betekenen dat veel mensen voor hele lange tijd op de vermistenlijst staan en niet officieel dood verklaard worden.
Dit heeft een geweldige impact op de nabestaanden, die geen afscheid kunnen nemen.
quote:Dan mogen ze die wet weleens gaan aanpassen. Wie weet doen ze dat ook wel, speciaal hiervoor.
Het ergste is nog wel dat de amerikaanse wet zo in elkaar zit dat iemand pas dood verklaard wordt als zijn lichaam of delen van dat lichaam geidentificeerd zijn...
Dit zou betekenen dat veel mensen voor hele lange tijd op de vermistenlijst staan en niet officieel dood verklaard worden.
Dit heeft een geweldige impact op de nabestaanden, die geen afscheid kunnen nemen.
quote:Als dit zo zou zijn, en ik neem maar aan dat jij dat gecheckt hebt, dan heeft het ook consequenties voor het uitbetalen van allerlei verzekeringen, zoals levensverzekeringen en nabestaandenverzekeringen.
quote:Inderdaad... het was te verwachten
Op donderdag 20 september 2001 15:14 schreef RAiDEN het volgende:
Zat er dik in natuurlijk.
quote:Ik vertel in en uit principe geen bullshit... als ik er een keertje naast zit moet je het gewoon zeggen!
Op donderdag 20 september 2001 15:35 schreef golfer het volgende:[..]
Als dit zo zou zijn, en ik neem maar aan dat jij dat gecheckt hebt, dan heeft het ook consequenties voor het uitbetalen van allerlei verzekeringen, zoals levensverzekeringen en nabestaandenverzekeringen.
Zolang iemand niet dood-verklaard is, hoeven die ook niet uit te betalen?
quote:Vrijwel alles is er nog wel, maar dan in de vorm van gruis. Voor een deel verbrand gruis.
Op donderdag 20 september 2001 15:39 schreef Party-pooper het volgende:
De wet van behoud van massa vertelt me dat het simpelweg onmogelijk is dat echt alles verloren is gegaan. Er is altijd iets over. Of de hele toren moet 1 groot crematorium zijn geweest, maar niet overal heeft brand gewoed, er moet dus nog iets terug te vinden zijn, al is het misschien heel klein.
Ze moeten de speurhonden bezig zien te houden door zich af-en-toe te verstoppen, anders raken ze de lol kwijt om te zoeken. Geloof het of niet...
[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 20-09-2001 15:51]
quote:Volgens mij is in dit geval alleen de Wet van behoud van Ellende van toepassing. No Kidding.
Op donderdag 20 september 2001 15:39 schreef Party-pooper het volgende:
De wet van behoud van massa vertelt me [..]
quote:Van wat ik gehoord heb is dat paspoort op enige afstand van het WTC gevonden. Of dat bericht echt klopte weet ik niet.
Op donderdag 20 september 2001 16:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Van ruim 5000 mensen zijn geen resten meer te vinden.
Maar een paspoort van 1 van de terroristen werd wel ongeschonden gevonden. Jaaaaah hoor.
Onder de gevonden lichaamsdelen zijn in elk geval wel de vastgebonden handen van (vermoedelijk) een stewardesse van een van de vliegtuigen.
quote:Niet zo vreemd hoor, heb je niet naar de beelden gekeken de enorme papierbende die naar beneden kwam, ze hebben ook een stewardes gevonden met haar handen geboeid die zat ook in het vliegtuig
Op donderdag 20 september 2001 16:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Van ruim 5000 mensen zijn geen resten meer te vinden.
Maar een paspoort van 1 van de terroristen werd wel ongeschonden gevonden. Jaaaaah hoor.
quote:Klopt
Op donderdag 20 september 2001 15:35 schreef golfer het volgende:[..]
Als dit zo zou zijn, en ik neem maar aan dat jij dat gecheckt hebt, dan heeft het ook consequenties voor het uitbetalen van allerlei verzekeringen, zoals levensverzekeringen en nabestaandenverzekeringen.
Zolang iemand niet dood-verklaard is, hoeven die ook niet uit te betalen?
quote:Als verzekeringsmaatschappijen er maar even onderuit kunnen komen om uit te keren, zullen ze dat niet laten.
Op donderdag 20 september 2001 16:47 schreef HeindeKort het volgende:Klopt
Nederlandse wet werkt trouwens ook zo.....
In datzelfde kader doet het verhaal de omloop dat het ze erg gunstig uitkomt dat Bush het over een oorlog heeft, want in alle clausules staat dat er wel moeten worden uitgekeerd bij rampen, maar niet bij schades die veroorzaakt zijn tijdens een oorlogssituatie.
quote:Dat zèg ik..
Op donderdag 20 september 2001 16:29 schreef Re het volgende:
[..] ze hebben ook een stewardes gevonden met haar handen geboeid die zat ook in het vliegtuig
Er was ook een torso, met een telefoonriem nog om zijn middel. Het bleek een politieman, die ze aan de hand van zijn riem konden identificeren.
Ook vertelden ze dat de vloer op plekken zo heet is dat het rubber onder je schoenen gaat smelten als je te lang stil blijft staan.
quote:In Enschede zijn drie mensen niet gevonden waaronder een meisje van 17. Marjolijn.
Op donderdag 20 september 2001 19:30 schreef calvobbes het volgende:
Dat vertelden ze ook bij de Bijlmer-ramp en bij de Vuurwerk-ramp in Enschede. "Gelukkig" zijn daar ook alle slachtoffers gevonden. Of wat er van over was...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |