abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1684830
Na dagen met steeds grotere verbijstering naar de diverse nieuwsprogramma's te hebben gekeken wil ik hier een stelling neerleggen, in de hoop er serieuze reacties op te krijgen:

Bush is momenteel bezig met het vormen van een zo groot mogelijke coalitie in de strijd tegen het terrorisme. Er wordt gezegd dat het een lange strijd gaat worden, op meerdere fronten en in meerdere landen, maar men is er van overtuigd dat het terrorisme uit te roeien is.

Mijn mening is echter dat terrorisme nooit en te nimmer uit te roeien is. In elke samenleving zijn altijd mensen te vinden die het niet eens zijn met het huidige regime, en onder hen zullen ook altijd hele extreme tegenstanders zijn die er niet voor terugdeinsen om geweld te gebruiken om hun ongenoegen met het regime te uiten.

Met andere woorden: men kan wel van plan zijn een jarenlange oorlog (zowel diplomatiek, als juridisch als met strijdkrachten) te voeren, maar dit is een verspilling van zeer veel geld dat ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden.

Graag serieuze (en onderbouwde) reacties!

pi_1684849
Terrorisme is inderdaad nooit uit te roeien.
Zie het als onkruid in een bijzonder grote tuin.
Zorg ervoor dat de tuin vol staat met mooie volle bloemen en planten zodat er geen ruimte meer is voor onkruid.
De tuin gedeeltelijk afbranden heeft natuurlijk geen zin.
Het kan echter geen kwaad om regelmatig te schoffelen.
Wasn't me.
pi_1684880
Er loopt over dit onderwerp al een topic waar je verder kunt discussiėren:

Is terrorisme te voorkomen?

Deze gaat vanwege dubbel dus op slot.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')