Het is gewoon een kut-redenering die je hanteert. Oftewel mensen moeten hun bek houden of ze worden vermoord. Maar ja, ze hebben wel de keuzequote:Op dinsdag 14 december 2004 13:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het alternatief is vermoord worden, aan Van Gogh was de keuze. Even voor de duidelijkheid, ik ben het dus absoluut niet mee eens dat Van Gogh vermoord had moeten worden, maar het is wel gebeurd.
Verklaar je eens nader? Of is dit ook van je agressieve buurman?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:34 schreef SCH het volgende:
Hoe zit het met de realiteitszin, rechtse luitjes?
Of zijn jullie er nog niet achter dat Van Gogh echt dood is?
Tja en zo komen er op een dag mensen die vinden dat alle homo's zich niet meer openlijk als homo mogen gedragen of openlijk mogen uitdragen dat ze homo zijn... en als je dat wel doet, dan wordt je kapotgeschoten.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:36 schreef SCH het volgende:
Dus jij laat je lekker doodschieten. Vreemd.
Ik houd wel rekening met de gevolgen.
Precies!!!!quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:38 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zo vraag jij erom om afgezeken te worden, moet je maar meer voorspellend vermogen hebben. Eigen schuld.
Uiteraard ben ik tegen vrouwenonderdrukking, maar het lijkt me niet zo slim iets te willen bereiken door een vooraf bekend averechts effect te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om de misstanden in de Islam aan de kaak te stellen. Dat je daarvoor mensen tegen je in het harnas jaagt betekent alleen maar dat je aan een taboe komt. Een taboe die niet thuishoort in de Westerse samenleving. Vrouwen zijn gelijkwaardig aan mannen. In de Islam is dat geen algemeen gedeelde opvatting. Die twee zakken gaan dus niet samen in Westerse samenleving en leveren frictie op. Dat moet veranderen en dat hebben Van Gogh en Ali proberen te bewerkstelligen met deze film.
Ik neem aan dat jij ook niet voor vrouwenonderdrukking bent als je dat wel bent hoor ik dat graag.
Dat buigen voor terreur is zo'n stoere tekst.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is gewoon een kut-redenering die je hanteert. Oftewel mensen moeten hun bek houden of ze worden vermoord. Maar ja, ze hebben wel de keuze![]()
En ja, dat is dan buigen voor terreur.
Meestal moet ik wel...ben portier. Anders ben ik gauw mijn werk kwijt. Maar jij loopt hard weg?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als jij een groepje mensen iemand in elkaar ziet slaan, spring jij er natuurlijk ook meteen tussen..
Er is namelijk geen reden je voor te laten schrijven door geweld..
Marginaal. Het gaat om films waarin kritiek op of parodiëring van de Islam het thema is.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:40 schreef Posdnous het volgende:
Daar zit geen Islam-kritiek in volgens jou?
Okay, dan is het duidelijk. Tot nu toe, heb ik me namelijk altijd erg ingehouden, omdat ik het niet netjes vond andere.mensen af te zeiken ook al was ik het niet met ze eens. Innerlijke beschaving heet dat geloof ik.quote:
Oh ja - krijgen we dat.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:45 schreef Lithion het volgende:
[..]
Marginaal. Het gaat om films waarin kritiek op of parodiëring van de Islam het thema is.
Vertel eens van die andere manieren.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik tegen vrouwenonderdrukking, maar het lijkt me niet zo slim iets te willen bereiken door een vooraf bekend averechts effect te bewerkstelligen.
Dan maar andere manieren.
Dat moet je zelf weten. Je vindt dus dat Mohammed B. terecht heeft gehandeld, zeg je hiermee.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:46 schreef Tarak het volgende:
[..]
Okay, dan is het duidelijk. Tot nu toe, heb ik me namelijk altijd erg ingehouden, omdat ik het niet netjes vond andere.mensen af te zeiken ook omdat ik het niet eens wat met ze. Innerlijke beschaving heet dat geloof ik.
Nu hoeft dat dus niet meer.........![]()
Als dát al als Islam-kritisch wordt beschouwd dan zijn die tenen nog vele astronomische eenheden langer dan ik dacht.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef SCH het volgende:
Alleen al de winnaar van de afgelopen IDFA: De stand van de maan.
en als dat nu eens NIET het verschil zou zijn?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Alleen al de winnaar van de afgelopen IDFA: De stand van de maan.Op het IDFA heb ik de afgelopen jaren tal van films gezien waarin commentaar, kritiek, beeldvorming over de islam zit.
Ze gebruikten geen van allen naakte lichamen om Koranteksten op af te beelden. Dat is het verschil
Weer zo'n leuke poging tot omdraaiing. Ik zeg alleen dat ik mij voorneem mijn kritiek op jou wat meer zal uiten. Dat is wat anders dan mensen vermoorden.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten. Je vindt dus dat Mohammed B. terecht heeft gehandeld, zeg je hiermee.
Dus naakte lichamen zijn een reden voor moord?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Alleen al de winnaar van de afgelopen IDFA: De stand van de maan.Op het IDFA heb ik de afgelopen jaren tal van films gezien waarin commentaar, kritiek, beeldvorming over de islam zit.
Ze gebruikten geen van allen naakte lichamen om Koranteksten op af te beelden. Dat is het verschil
quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja - krijgen we dat.
Je lult je weer eens vast. Geweldig
Ik wil voorkomen dat mensen er over heen lezen...quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:45 schreef Redux het volgende:
[..]
Dus waarom dan dat jank-topic van je waarin je die dreigement en de straf daarop aankaartte?
Ah, dus de kans dat een moslim je naar aanleiding van een dergelijke film vermoordt nadert 1 wil je zeggen?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:45 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon stom. Het is met een blinddoek de snelweg op lopen terwijl je ook met open ogen het moment kan uitzoeken.
Hoe zit het met de realiteitszin, linkse luitjes?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:34 schreef SCH het volgende:
Hoe zit het met de realiteitszin, rechtse luitjes?
Of zijn jullie er nog niet achter dat Van Gogh echt dood is?
Het gaat er om dat als er een probleem is en er verschillende manieren zijn om tot een oplossing te komen, het niet zo slim is precies die manier te kiezen die nog meer geweld uitlokt.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:45 schreef wonko het volgende:
[..]
Meestal moet ik wel...ben portier. Anders ben ik gauw mijn werk kwijt. Maar jij loopt hard weg?
Hoe weet jij dat het van te voren dit effect zou hebben? Je kent Mohammed B toch niet. Van Gogh en Hirsi Ali wilde niets anders dan de misstanden aan de kaak stellen. Ze hebben daar een onconventionele manier voor gebruikt die schokkend kan zijn. Maar dat is nog geen reden om iemand te vermoorden. Want of je het nou op deze manier doet of op een ander. Het komt op hetzelfde neer. Vrouwenonderdrukking in de Islam.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:44 schreef Posdnous het volgende:
Uiteraard ben ik tegen vrouwenonderdrukking, maar het lijkt me niet zo slim iets te willen bereiken door een vooraf bekend averechts effect te bewerkstelligen.
Dan maar andere manieren.
Hallo?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:43 schreef Lithion het volgende:
Tja en zo komen er op een dag mensen die vinden dat alle homo's zich niet meer openlijk als homo mogen gedragen of openlijk mogen uitdragen dat ze homo zijn... en als je dat wel doet, dan wordt je kapotgeschoten.
Houd jij dan ook nog rekening met de gevolgen?
Ah. Dus moslims zijn zo gestoord dat een suf filmpje als Subission maken een reden is om vermoord te worden?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het alternatief is vermoord worden, aan Van Gogh was de keuze. Even voor de duidelijkheid, ik ben het dus absoluut niet mee eens dat Van Gogh vermoord had moeten worden, maar het is wel gebeurd.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
Neem het voorbeeld van eeuwen geleden. Er waren toen mensen die zeiden dat de aarde rond was. Deze werden verketterd door de kerk en vermoord. Hadden deze mensen het anders moeten zeggen of gewoon hun mond moeten houden? Terwijl achteraf de wereld toch rond bleek te zijn. Soms moet je onconventionele dingen doen om op lange termijn meningen bij het grote publiek(in dit geval de moslimwereld) te veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |