Nou ja, enige kritiek....quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:32 schreef Tarak het volgende:
[..]
Conclusie, alleen als je vermoord wilt worden maak je een film waarin enige kritiek op moslims of de Islam voorkomt?
Jij had dus maar afgezien van het maken van die film?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:26 schreef RichardQuest het volgende:
Nou, het was wel een beetje te verwachten, dus heeft Van Gogh de verkeerde beslissing genomen.
Reacties die je niet kunt voorspellen nadat je een film hebt gemaakt. En los daarvan mag terreur nooit een reden zijn je mond te houden of je in te binden. Maar goed, als ik sommigen goed begrijp is het beter om maar te bukken voor terreur. En ja, dat is lafheid, pure lafheid.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan laat je je toch lekker doodschieten???
Het lijkt wel of ze denken dat hij niet vermoord isquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:34 schreef SCH het volgende:
Hoe zit het met de realiteitszin, rechtse luitjes?
Of zijn jullie er nog niet achter dat Van Gogh echt dood is?
En als je in een rokje 's avonds over straat gaat, vraag je er ook om om verkracht te worden. Dames,, wel een beetje voorspellend vermogen hebben, anders is het eigen schuld!!quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:33 schreef Monidique het volgende:
RichardQuest heeft gelijk.
En weer geef je van Gogh de schuld van zijn eigen dood omdat hij deze film heeft gemaakt. De enige fout die hij maakte is de verwachting in een maatschappij te leven waarin hij een dergelijk document kon maken zonder vermoord te worden. Die maatschappij is samen met hem de nek omgedraaid. Dus dat betekent dat die waanzin in de maatschappij aanwezig is/was. Dus als deze film niet was gemaakt dan was er wel een andere produktie oid geweest die een aanhanger van een bepaald geloof het denkbeeldige recht gaf om zijn geestelijk onvermogen te smoren in andermans bloed.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik geef Van Gogh helemaal niet de schuld van zijn eigen dood, misschien een cursus begrijpend lezen voor jou? En lafheid? Ik propageer en verwacht enig voorspellend vermogen van een filmmaker van wat het effect van zijn film zou kunnen zijn. Dat heeft Van Gogh niet goed gedaan, want hij is vermoord. En aannemende dat hij niet vermoord had willen worden is het niet verstandig gebleken om die film zo te maken. Dat is geen mening, dat is een feit.
Dus jij laat je lekker doodschieten. Vreemd.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Reacties die je niet kunt voorspellen nadat je een film hebt gemaakt. En los daarvan mag terreur nooit een reden zijn je mond te houden of je in te binden. Maar goed, als ik sommigen goed begrijp is het beter om maar te bukken voor terreur. En ja, dat is lafheid, pure lafheid.
Noem eens wat van die Islam-kritische films.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:35 schreef SCH het volgende:
Er zijn heel veel films waarin kritiek wordt geuit die geen of geen noemenswaardige problemen hebben opgeleverd.
Gewoon zinnig met elkaar praten is sowieso een iets handiger alternatief dat baggerfilms maken.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:35 schreef SCH het volgende:
Er zijn heel veel films waarin kritiek wordt geuit die geen of geen noemenswaardige problemen hebben opgeleverd. Er was wel een alternatief dus.
quote:
Malcolm X.?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Noem eens wat van die Islam-kritische films.
Zo vraag jij erom om afgezeken te worden, moet je maar meer voorspellend vermogen hebben. Eigen schuld.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus jij laat je lekker doodschieten. Vreemd.
Ik houd wel rekening met de gevolgen.
Zeer kromme vergelijking.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:32 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ga toch zeker m'n huis niet beveiligen omdat er inbrekers bestaan, ik ga toch niet buigen voor criminaliteit?.
alternatief, keuzequote:Op dinsdag 14 december 2004 13:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het alternatief is vermoord worden, aan Van Gogh was de keuze. Even voor de duidelijkheid, ik ben het dus absoluut niet mee eens dat Van Gogh vermoord had moeten worden, maar het is wel gebeurd.
Wat RQ impliceert is dat je omdat er inbrekers zijn je liever maar geen inboedel kan hebben. Dat is het verschil.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:32 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ga toch zeker m'n huis niet beveiligen omdat er inbrekers bestaan, ik ga toch niet buigen voor criminaliteit?.
Daar zit geen Islam-kritiek in volgens jou?quote:
touchéquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:38 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zo vraag jij erom om afgezeken te worden, moet je maar meer voorspellend vermogen hebben. Eigen schuld.
Je laat je dus door geweld voorschrijven wat je wel en niet zegt? Dus ik kan er vanuit gaan dat wat je hier allemaal zegt je ingegeven is door je agressieve buurman? Een eigen mening is niet mogelijk in dat geval.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus jij laat je lekker doodschieten. Vreemd.
Ik houd wel rekening met de gevolgen.
Ik denk dat het goed is om de misstanden in de Islam aan de kaak te stellen. Dat je daarvoor mensen tegen je in het harnas jaagt betekent alleen maar dat je aan een taboe komt. Een taboe die niet thuishoort in de Westerse samenleving. Vrouwen zijn gelijkwaardig aan mannen. In de Islam is dat geen algemeen gedeelde opvatting. Die twee zakken gaan dus niet samen in Westerse samenleving en leveren frictie op. Dat moet veranderen en dat hebben Van Gogh en Ali proberen te bewerkstelligen met deze film.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:29 schreef Posdnous het volgende:
Ik ben vooral erg benieuwd waarom mensen denken dat het wel verstandig was deze film te maken.
Wat me moeilijk lijkt met 0.0 effect dat hij beoogd heeft en alleen maar averechtse werking.
En de dood van de maker en onderduiken van de ander niet te vergeten.
Alleen al de winnaar van de afgelopen IDFA: De stand van de maan.Op het IDFA heb ik de afgelopen jaren tal van films gezien waarin commentaar, kritiek, beeldvorming over de islam zit.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Noem eens wat van die Islam-kritische films.
Jij vindt met andere woorden de moord op van gogh een logisch gevolg op de film.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:31 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hee, ik maak zelf wel uit wat ik zeg. En ik zeg dat het de schuld is van Mohammed B. dat hij vermoord is, maar inderdaad, Van Gogh had kunnen voorkomen dat hij vermoord werd, niet dan?
[..]
Waarom leg jij mij de woorden in de mond? Wil je dat even laten?. De schuld van de moord ligt bij Mohammed B, moet ik het nog 3 keer zeggen? Zjezus zeg.
Maar inderdaad, als Van Gogh de film niet had gemaakt, dan had hij minder risico gelopen om vermoord te worden, of wil je dat misschien ontkennen
Als jij een groepje mensen iemand in elkaar ziet slaan, spring jij er natuurlijk ook meteen tussen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:40 schreef wonko het volgende:
[..]
Je laat je dus door geweld voorschrijven wat je wel en niet zegt? Dus ik kan er vanuit gaan dat wat je hier allemaal zegt je ingegeven is door je agressieve buurman? Een eigen mening is niet mogelijk in dat geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |