Wat vindt het kabinet van de film dan?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:20 schreef MrX1982 het volgende:
Bovendien gaat hij zijn boekje te buiten want hij spreekt niet namens het kabinet en zegt dingen die totaal ridicuul zijn.
Dus die ideologie is wisselbaar....het is maar wat in is. Die mensen zijn slecht niet wat ze aangepraat wordt.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar niet waar aan? Het zijn altijd nog de mensen die een ideologie moeten verwerkelijken.
Gatver, weer dat eigen schuld verhaal. Je propageert lafheid RichardQuest, pure lafheid.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:17 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Voor mij is het geen provocerende film hoor, absoluut niet, maar Ayaan Hirsi Ali en Theo Van Gogh meenden islamkenners te zijn. Nou, als je dat bent, dan kun je toch op zijn minst inschatten dat deze film door sommige moslims provocerend opgevat kan worden, en dat er best een idioot tussen zou kunnen zitten die woord bij daad stelt? Blijkbaar hebben ze die inschatting niet kunnen maken en dat is onverstandig gebleken.
En geeft Brinkhorst Van Gogh de schuld van zijn dood dan? Nee! De moordenaar is Mohammed B. Van Gogh had kunnen inschatten dat hij na de moord vermoord zou kunnen worden, dat vertikte hij, en er was een fundamentalist die hem neerknalde.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:22 schreef Redux het volgende:
[..]
Islamkenner zijn en de misstanden binnen de islam aan de kaak stellen zijn 2 verschillende dingen, waarbij dat laatste de dood zeker niet een logisch gevolg zou moeten zijn. Dat dit blijkbaar wel is, is niet de schuld van de filmmakers zelf, maar de schuld van degene die deze opvatting heeft.
Ik reageer op iemand anders die zegt dat hij niet namens het kabinet spreekt, dus ben ik benieuwd wat het kabinet vindt.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef Redux het volgende:
[..]
Spreekt brinkhorst dan wel voor het kabinet volgens jou?
Jezus, kunnen jullie echt niet lezen? Quote hem dan even waar hij het over schuld heeft.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef Tarak het volgende:
[..]
Gatver, weer dat eigen schuld verhaal. Je propageert lafheid RichardQuest, pure lafheid.
Ik zie hem anders uitstekende punten maken. Maar goed, het is makkelijker om goed geschreven stukken en uitstekende punten met 1 nietszeggende one-liner af te doen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Hij herhaalt slechts wat anderen zeggen en komt weer met zijn gebruikelijke PvdA-bash-riedeltje. Zijn posts zijn inwisselbaar en deze is gewoon slecht.
Dus van Gogh verzon zijn dingen ter plekke en Hirsi had het als ervaringsdeskundige totaal bij het verkeerde eind? En die inschatting die ze niet gemaakt hebben? Is dat hun probleem? Dat ze verwachten in een maatschappij te leven waar ze niet voor hun leven hoeven te vrezen omdat ze wat kritiek hebben?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:17 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Voor mij is het geen provocerende film hoor, absoluut niet, maar Ayaan Hirsi Ali en Theo Van Gogh meenden islamkenners te zijn. Nou, als je dat bent, dan kun je toch op zijn minst inschatten dat deze film door sommige moslims provocerend opgevat kan worden, en dat er best een idioot tussen zou kunnen zitten die woord bij daad stelt? Blijkbaar hebben ze die inschatting niet kunnen maken en dat is onverstandig gebleken.
Ja, net als jij zegt, had van gogh de film niet gemaakt, was hij niet vermoord. Dus: had hij iets niet gedaan, was dit niet gebeurd. De oorzaak/schuld van een actie ligt dus bij de veroorzaker. Eigen schuld dus.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En geeft Brinkhorst Van Gogh de schuld van zijn dood dan? Nee!
En wederom, de moord op van gogh is z'n eigen schuld, had hij de film maar niet moeten maken. Wat een kletskoek.quote:De moordenaar is Mohammed B. Van Gogh had kunnen inschatten dat hij na de moord vermoord zou kunnen worden, dat vertikte hij, en er was een fundamentalist die hem neerknalde.
Nou, het was wel een beetje te verwachten, dus heeft Van Gogh de verkeerde beslissing genomen.
Ik geef Van Gogh helemaal niet de schuld van zijn eigen dood, misschien een cursus begrijpend lezen voor jou? En lafheid? Ik propageer en verwacht enig voorspellend vermogen van een filmmaker van wat het effect van zijn film zou kunnen zijn. Dat heeft Van Gogh niet goed gedaan, want hij is vermoord. En aannemende dat hij niet vermoord had willen worden is het niet verstandig gebleken om die film zo te maken. Dat is geen mening, dat is een feit.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef Tarak het volgende:
[..]
Gatver, weer dat eigen schuld verhaal. Je propageert lafheid RichardQuest, pure lafheid.
Jij verwart kwantiteit met kwaliteit vrees ik.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zie hem anders uitstekende punten maken. Maar goed, het is makkelijker om goed geschreven stukken en uitstekende punten met 1 nietszeggende one-liner af te doen.
Dat is gelul. Dus omdat er gekken zijn moet je je bek maar houden? Hoezo buigen voor terreur.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En geeft Brinkhorst Van Gogh de schuld van zijn dood dan? Nee! De moordenaar is Mohammed B. Van Gogh had kunnen inschatten dat hij na de moord vermoord zou kunnen worden, dat vertikte hij, en er was een fundamentalist die hem neerknalde.
Nou, het was wel een beetje te verwachten, dus heeft Van Gogh de verkeerde beslissing genomen. De schuld van zijn dood ligt natuurlijk bij de moordenaar, dat lijkt me duidelijk.
Ik ben het dan ook met hem eens. Ik hoef niets te ontkrachten om zijn ongelijk aan te tonen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij verwart kwantiteit met kwaliteit vrees ik.
Bovendien deed je hetzelfde als ik....duh
Dan laat je je toch lekker doodschieten???quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is gelul. Dus omdat er gekken zijn moet je je bek maar houden? Hoezo buigen voor terreur.
Hee, ik maak zelf wel uit wat ik zegquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:28 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja, net als jij zegt, had van gogh de film niet gemaakt, was hij niet vermoord. Dus: had hij iets niet gedaan, was dit niet gebeurd. De oorzaak/schuld van een actie ligt dus bij de veroorzaker. Eigen schuld dus.
Waarom leg jij mij de woorden in de mond? Wil je dat even laten?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:28 schreef Redux het volgende:
En wederom, de moord op van gogh is z'n eigen schuld, had hij de film maar niet moeten maken. Wat een kletskoek.
Ik ook niet. Gewoon lezenquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben het dan ook met hem eens. Ik hoef niets te ontkrachten om zijn ongelijk aan te tonen.
Conclusie, alleen als je vermoord wilt worden maak je een film waarin enige kritiek op moslims of de Islam voorkomt?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik geef Van Gogh helemaal niet de schuld van zijn eigen dood, misschien een cursus begrijpend lezen voor jou? En lafheid? Ik propageer en verwacht enig voorspellend vermogen van een filmmaker van wat het effect van zijn film zou kunnen zijn. Dat heeft Van Gogh niet goed gedaan, want hij is vermoord. En aannemende dat hij niet vermoord had willen worden is het niet verstandig gebleken om die film zo te maken. Dat is geen mening, dat is een feit.
Ik ga toch zeker m'n huis niet beveiligen omdat er inbrekers bestaan, ik ga toch niet buigen voor criminaliteit?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is gelul. Dus omdat er gekken zijn moet je je bek maar houden? Hoezo buigen voor terreur.
Ik denk niet dat er een algemeen kabinetsstandpunt is wat betreft deze film ja dat het onder de noemer vrijheid van meningsuiting valt. Dat lijkt me genoeg en Meneer Brinkhorst moet zijn mond niet voorbij praten en gewoon zijn werk doen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:22 schreef SCH het volgende:
Wat vindt het kabinet van de film dan?
Het alternatief is vermoord worden, aan Van Gogh was de keuze. Even voor de duidelijkheid, ik ben het dus absoluut niet mee eens dat Van Gogh vermoord had moeten worden, maar het is wel gebeurd.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |