abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1680682
Ik las vandaag op teletekst en in de Metro dat Israel voordat het staakt-het-vuren inging de Palestijnse haven in aanbouw heeft aangevallen. 11 miljoen gulden aan Nederlands belastinggeld is daarbij verloren gegaan. Ook is er een Nederlandse vlag vernietigd.

Eveline Herfkens is nu woedend op Israel en beschouwt de aanval als een "klap in haar eigen gezicht". Ze eist dan ook namens de Nederlandse staat 11 miljoen gulden schadevergoeding van Israel.

Israel gaf als excuus dat Israel beschoten zou worden vanaf die haven. Herfkens gelooft daar niets van, aangezien Israelische doelwitten zich veel te ver van de haven bevinden. Bovendien achtte een woordvoerder van Ballast Nedam, die meewerkte aan de bouw van de haven, dat hoogst onwaarschijnlijk omdat de haven streng werd bewaakt.

Nederland investeert geld in de ontwikkeling van een Palestijnse haven, hetgeen cruciaal is voor Palestijnse economische ontwikkeling. Precies het middel bij uitstek tegen extremisme en terrorisme. En uitgerekend dat moet Israel zonodig kapot maken. En dat noemt Nederland dan een "dichtbevriend land" .

En waar ik me ook zo boos over maak is dat het nieuwsbericht momenteel kennelijk nergens is terug te vinden. Teletekst is bijgewerkt en ik kan het niet meer opzoeken, en het NOS journaal heeft het er totaal niet over gehad (ik heb overigens niet het hele RTL nieuws gezien, misschien dat iemand daar nog wat over kan zeggen?).

Ars longa, vita brevis
pi_1680718
Deze gaat dicht, topic bestaat al (ook voor Motown, lees even de FAQ).
Nederland eist vergoeding van Israel
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')