Van onze correspondent
NEW YORK - Zelfmoordpiloot Mohammed Atta (33), die aan boord zat van het eerste gekaapte vliegtuig dat het World Trade Center in New York doorboorde, blijkt in contact te hebben gestaan met de Iraakse geheime dienst.
Dit is naar voren gekomen in het onderzoek van de FBI. Atta zou eerder dit jaar in Europa een ontmoeting hebben gehad met een hooggeplaatste inlichtingenofficier uit Irak. Het is de eerste aanwijzing dat het regime van de Iraakse president Saddam Hoessein mogelijk betrokken is bij de terreuraanvallen op de VS. De Amerikaanse minister van Justitie, John Ashcroft, weigerde gisteravond commentaar op de onthulling.
Bron : www.telegraaf.nl
Zal het dan toch niet Bin Laden zijn?????
- ze hebben les gehad van een nederlander.. zou het nederland zijn geweest?
- ze hebben alleen amerikaanse toestellen gekaapt... zou het amerika zijn geweest?
en ga zo maar door...
(ik bedoel niet te zeggen dat ik niet geloof dat irak er mee te maken heeft... maar als je lang genoeg in iemands verleden spit kom je altijd wel contacten met bepaalde landen tegen...)
"next please" zei Bush "aaaaaaah, de Hamas. welk volgnummer had u ook alweer?"
quote:Ach ja er is maar een terrorist in de wereld en die heeft het niet gedaan.. probleem opgelost.. er bestaat geen terrorisme
Op woensdag 19 september 2001 09:11 schreef crackmonkey het volgende:
lees: we hebben nog een zondebok die we onder het mom van de "war on terror"onschadelijk gaan maken."next please" zei Bush "aaaaaaah, de Hamas. welk volgnummer had u ook alweer?"
quote:Les hebben van een Nederlandse piloot en contact hebben met de Iraakse geheime dienst vallen niet helemaal in dezelfde categorie, qua verdachtheid.
Op woensdag 19 september 2001 08:57 schreef D-RiSe het volgende:
hmmz.. als je iedereen waar ze contact mee hebben gehad als verdachte gaat zien zijn er nog heel wat mogelijkheden....- ze hebben les gehad van een nederlander.. zou het nederland zijn geweest?
- ze hebben alleen amerikaanse toestellen gekaapt... zou het amerika zijn geweest?
en ga zo maar door...
(ik bedoel niet te zeggen dat ik niet geloof dat irak er mee te maken heeft... maar als je lang genoeg in iemands verleden spit kom je altijd wel contacten met bepaalde landen tegen...)
Oh en het vingertje ging zo zelfverzekerd naar Bin Laden en de discussies waren al bijna afgerond en de straffen lagen al klaar voor hem. En niet te vergeten de meningen over dat Afghanistan maar plat genuked moes worden. De strijd is nog lang niet beslecht...
LoL-tot-de-macht-triljard
quote:Dat Bin Laden er achter zit lijkt me het meest waarschijnlijke, wie hem geholpen heeft echter....
Op woensdag 19 september 2001 15:39 schreef chocolatemoeze het volgende:
Dát bedoel ik! Hoe kunnen we nu vervallen in moslimhaat, platgooien van landen terwijl nog niet eens onomstotelijk aangetoond is wie er achter zit!!!!!!!! Toch te gek voor woorden
quote:Meest waarschijnlijk, je zegt het zelf al, dus nog niet bewezen! Net zoals ik vond dat de FBI erg snel was met arrestaties, geluk of toeval, vind ik dat iedereen nu te snel roept om oorlog terwijl volgens mij tenminste nergens zwart op wit staat wie het brein was achter deze verschrikkingen
Op woensdag 19 september 2001 15:46 schreef links234 het volgende:[..]
Dat Bin Laden er achter zit lijkt me het meest waarschijnlijke, wie hem geholpen heeft echter....
quote:Daarom heeft de amerikaanse regering het ook consequent over verdachten.
Op woensdag 19 september 2001 15:49 schreef DarkElf het volgende:[..]
Meest waarschijnlijk, je zegt het zelf al, dus nog niet bewezen! Net zoals ik vond dat de FBI erg snel was met arrestaties, geluk of toeval, vind ik dat iedereen nu te snel roept om oorlog terwijl volgens mij tenminste nergens zwart op wit staat wie het brein was achter deze verschrikkingen
D'r leiden zonder twijfel erg veel sporen naar Bin Laden. Iemand aanpakken die zich verstopt in een afghaanse grot, en daarvoor zelfs oorlog riskeren, is een teken dat de feds en de cia redelijk zeker zijn van hun zaak. Ook de engelse geheime dienst zegt dat de leads die zij onderzoeken naar Bin Laden wijzen.
Een X-files achtig complot om die arme meneer Bin Laden de schuld in de schoenen te schuiven lijkt me erg ongeloofwaardig. een andere vraag is echter: Wie heeft hem en zijn groep allemaal geholpen? Mocht Iraq hebben meegeholpen op wat voor manier dan ook, dan kunnen ze daar ook rekenen op een genadeloze afstraffing.
En wat-o-wat zal the U.S. of A nu toch gaan verzinnen als vergelding?
Bagdad maar weer platgooien?
Het onafgemaakt Desert Storm karwei alsnog afronden door Saddam ergens uit zijn atoomkelders te halen?
Laat me niet lachen. Dit lijkt een farce te worden. Amerika moet zijn wonden gaan likken en verliezen accepteren. En rustig doorgaan met infiltreren en achterhalen waar deze extremisten het dichtst bij hun 'veilige' huis kunnen toeslaan en zich huisvesten.
Vandaar waarschijnlijk de uitpraken van de Amerikanen dat dit een stille geheime oorlog wordt. Als Bush dit inziet en afziet van grote acties krijgt die aap alsnog een pluim van me.
Persoonlijk kan ik me erg goed indenken dat het afzien van grootschalige acties ook met de economie te maken heeft die op kantelen staat. Aangezien een recessie erg waarschijnlijk zou zijn bij grootschalige golf-oorlog/WOIII achtige scenario's zal zijn economisch adviseur dit keer wel gewonnen hebben van zijn militair raadsman.
Als Saddam inderdaad er achter zit of hielp de aanslagen te beramen.
Ga maar na, als men nu Irak als schuldige aanwijst, dan zal er niets meer van Saddam's regime overblijven en Saddam weet dat. Hij zal dan ook niet schuwen om massavernietigingswapens deze keer WEL in te zetten en neemt Israël op de korrel. Die raakt er in betrokken en krijgt de Arabische wereld over zich heen en dat is weer ongunstig voor de VS. Dat de VS toch nog met enorme druk op Israël heeft aangedrongen om een wapenstilstand met de Palestijnen af te spreken kan een indicatie zijn om Israël alvast koest te houden om de Arabische landen sneller in hun Coalitie te laten aansluiten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |