abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2001 @ 13:09:28 #1
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1667305
Intussen zijn we een week verder. De Taliban lijkt niet HELEMAAL onwelwillend te zijn om Bin Laden eventueel uit te leveren maar ze willen bewijs zijn.

In hoeverre IS er eigenlijk bewijs dat Bin Laden erachter zit? Je hoort Bush en zijn regering zijn naam wel steeds noemen maar ik heb in het nieuws nog geen spatje ECHT bewijs gezien van het feit dat hij erachter zit.

Als ze zo zeker zijn van Bin Laden als meesterbrein achter deze aanslag, waarom zien wij daar dan helemaal niets van?

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_1667330
Voor zover ik begrepen is er inderdaad nog geen direct bewijs. Het feit dat zij denken dat Bin Laden de dader is, komt door het INDIRECTE bewijs, namelijk, elk stukje bewijs dat ze vinden heeft wel iets te maken met Bin Laden. Bijvoorbeeld de mensen die de aanslag hebben gepleegd, in dat vliegtuig zaten, die schijnen banden te hebben met Bin Laden.
Volgens mij zit het zo
Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
pi_1667345
Er is helemaal geen bewijs, ze lijden gezichtsverlies als ze zouden zeggen "we hebben nog geen idee wie het heeft gedaan".

Dus kiezen ze de bekendste vijand en benoemen hem tot dader.
En de hele wereld (behalve een paar weldenkende mensen), loopt er achteraan

-------Practice Mindfulness-------
pi_1667349
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:09 schreef TheMarco het volgende:

Als ze zo zeker zijn van Bin Laden als meesterbrein achter deze aanslag, waarom zien wij daar dan helemaal niets van?

Er is ook nooit hard gemaakt dat Bin Laden de man was achter de aanslagen op de US ambassade's in Kenia en Tanzania in 98 meen ik.

Ze hebben alleen gesteld dat hij verantwoordelijk was, meer niet, niks geen bewijs aangevoerd iig (maar wel vergeldingsacties uitgevoerd)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_1667350
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:15 schreef Hawk het volgende:
Er is helemaal geen bewijs, ze lijden gezichtsverlies als ze zouden zeggen "we hebben nog geen idee wie het heeft gedaan".

Dus kiezen ze de bekendste vijand en benoemen hem tot dader.
En de hele wereld (behalve een paar weldenkende mensen), loopt er achteraan

pi_1667377
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:09 schreef TheMarco het volgende:

Misschien omdat degenen die de aanslagen hebben gepleegt een autonome 'cel' vormden (welliswaar gesteund door oom Bin) en zij nu allemaal dood zijn? Doden kunnen nou eenmaal niet verhoort worden. Althans, niet voor zover ik weet.

Het wachten is op een betrouwbaar medium...

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 18 september 2001 @ 13:21:07 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1667388
Door het veelvuldig noemen van zijn naam kunnen de Amerikanen in de relatieve rust andere terroristen opsporen. het directe bewijs is niet zo moeilijk doordat Bin Laden zijn manifest heeft uitgeprint waarin hij oproept Amerikaanse burgers te vermoorden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1667421
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:21 schreef Re het volgende:
het directe bewijs is niet zo moeilijk doordat Bin Laden zijn manifest heeft uitgeprint waarin hij oproept Amerikaanse burgers te vermoorden
En wel dit manifest:
quote:
On August 23 1996, three months after he was expelled from Sudan under US pressure, Osama bin Laden issued his chilling Declaration of War fatwa from his hideout in the Hindu Kush mountains of Afghanistan.
In it he said "there is no more important duty than pushing the American enemy out of the holy land" - a reference to the US troops stationed in Saudi Arabia.

He called on the dispossessed youths of the Muslim world to take up arms, and warned the US: "They have no intention except to enter paradise by killing you. An infidel, and enemy of God like you, cannot be in the same hell as his righteous executioner ... Terrorising you, while you are carrying arms on our land, is a legitimate and morally demanding duty. These youth are different from your soldiers. Your problem will be how to convince your troops to fight, while ouir problem will be how to restrain our youths to wait for their turn in fighting and in operations."

The fatwa also called for the overthrow of the Saudi government and for support for Islamic revolutionary groups around the world.

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_1667429
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:21 schreef Re het volgende:
...het directe bewijs is niet zo moeilijk doordat Bin Laden zijn manifest heeft uitgeprint waarin hij oproept Amerikaanse burgers te vermoorden
En dat noem jij directe bewijs ?

Hopelijk ben je geen jurist.
  dinsdag 18 september 2001 @ 13:30:06 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1667449
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:27 schreef Hawk het volgende:

[..]

En dat noem jij directe bewijs ?

Hopelijk ben je geen jurist.

denk je dat er ook maar één Amerikaanse jurist betrokken wordt in deze jacht?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 18 september 2001 @ 13:33:53 #11
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_1667485
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:15 schreef Hawk het volgende:
De behoefte om een zondebok aan te wijzen is vermoedelijk vrij groot inderdaad. Ik vind het niet denkbeeldig dat Bin Laden zelf niet achter de aanslag zit, maar bijvoorbeeld een georganiseerde groep die zich sterk met zijn ideeen verwant voelt en graag met hem geassocieerd wordt. En daar zitten dan bijvoorbeeld een aantal door hem opgeleide personen tussen.
Maar het idee is vast: als je Bin Laden pakt dan schakel je staatsvijand #1 uit, of hij dit nu gedaan heeft of niet (iets wat de Amerikanen dan eventjes gemoedsrust geeft).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_1667498
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:30 schreef Re het volgende:

[..]

denk je dat er ook maar één Amerikaanse jurist betrokken wordt in deze jacht?

Nee, dat is voor de Amerikanen wel zo makkelijk ook, ze hebben namelijk geen poot om op te staan juridisch.

We hebben het hier over het bewijs dat Bin Laden erachter zit. Dat is niet geleverd.

dinsdag 18 september 2001 @ 13:37:14 #13
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1667513
Ik denk dat het een zeer vervelende zaak is als er geen direct bewijs aangevoerd gaat worden. Eventuele acties, van welke aard dan ook, zijn MET bewijs toch makkelijker te verdedigen dan zonder.
pi_1667540
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:33 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]
Maar het idee is vast: als je Bin Laden pakt dan schakel je staatsvijand #1 uit, of hij dit nu gedaan heeft of niet (iets wat de Amerikanen dan eventjes gemoedsrust geeft).

Dat is dan toch de grootste flauwekul, vind je niet.

Stel iemand gooit m'n ramen in, dan sla ik toch ook niet m'n buurman z'n tanden uit z'n bek, omdat ik daar al tijden ruzie mee heb.
Ja, het geeft je een goed gevoel, maar de dader is ongedeerd en komt waarschijnlijk terug.

dinsdag 18 september 2001 @ 13:40:19 #15
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_1667542
Bewijs zullen ze denk ik ook niet vinden... en dan "maken" ze wel bewijs... er moet iemand de schuld hebben dus... dat wordt dan Ome Bin... daarna staat er gewoon een nieuwe Bin Laden op...
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 18 september 2001 @ 13:41:36 #16
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1667554
Denk ook es aan het volgende:

Als Bin Laden het ECHT NIET is, een mogelijkheid die ik nog steeds niet uitsluit, dan is dat bekend in "de scene" zeg maar. Bin Laden wordt dan een martelaar en een inspiratie voor nog veel meer terreur.

dinsdag 18 september 2001 @ 13:47:43 #17
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_1667601
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:41 schreef TheMarco het volgende:

Als Bin Laden het ECHT NIET is, een mogelijkheid die ik nog steeds niet uitsluit, dan is dat bekend in "de scene" zeg maar. Bin Laden wordt dan een martelaar en een inspiratie voor nog veel meer terreur.

brrr.... daar wil ik eigenlijk niet aan denken dan is de elende niet te overzien...
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 18 september 2001 @ 14:29:15 #18
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1667966
Hard bewijs is er inderdaad niet, tenminste niet wat wij zien. Toch zou ik het niet gek vinden als hij ht heeft gedaan... Geen reden echter voor vergeldingsacties. Die jkomen er waarschijnlijk wel, al is het alleen maar om het volk te laten zien dat er wat gedaan wordt, dat is zo wie zo wat het volk wil zien...
G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 18 september 2001 @ 14:31:11 #19
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1667995
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 14:29 schreef Catkin_ het volgende:
dat is zo wie zo wat het volk wil zien...
Maar het volk is te dom om de gevolgen van zo'n actie te zien aankomen...
  dinsdag 18 september 2001 @ 14:31:38 #20
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1667999
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 13:41 schreef TheMarco het volgende:

Allahuakbar!
Laatste kans.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')