abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2001 @ 12:44:49 #1
16076 Lantald
Ik hou mijn adem in!!!!
pi_1667134
Tja, Ik kijk nu net voor het eerst op FOK en zie hier meteen alles wat in de pers staat nog een keer uitgewerkt.
Dat Bin Laden de schuldige zou zijn, dat Moslims vaak fout zijn, etc. Alle vooroordelen die ons door de pers worden voorgehouden worden herhaald. Zijn alle mensen dan zo gehersenspoeld dat er weinig ruimte is voor eigen gedachtes?? Goed ik zie hierendaar toch wel een aantal kritische noten, maar t valt met tegen dat er velen zijn die gewoon meepraten! Een foute moslim betekend niet meteen dat alle Moslims fout zijn! En omdat Bin Laden toevallig n hekel heeft aan Amerika betekend dat niet dat hij meteen de schuldige moet zijn!
Bovendien wil ik vermelden dat het erg hypokriet is om
de slachtoffers van de ramp op het WTC te herdenken. T is echt verschrikkelijk 5000 doden, maar hoeveel mensen worden er nou niet dagelijks door de VS de dood in gestuurd. En wie was er 3 minuten stil voor de burgerslachtoffers van de NAVO-bombardementen ivm Kosovo? Of de jaarlijkse slachtoffers in Bangladesh? Of palestijen en Joden die elkaar uitmoorden? Als je naar al deze factoren kijkt is het niet verwonderlijk dat amerika s een keer een knal voor zijn bek krijgt! Begrijp mij niet verkeerd, ik veroordeel allen die onschuldigen vermoorden! Maar in alle berichtgeving en vooral in de pers bedoel ik dan wordt er nergens gerept over een doel achter de aanslagen of de motieven! Nee alleen dat het zielig is en dat het vergolden moet worden.. Geen hond die s gaat kijken of er misschien een diepere oorzaak achter zit! Ik denk dat Amerika door al zijn daden, waarvan ik hierboven slechts een fractie heb vermeld, vele tegenstanders heeft gecreeerd niet alleen internationaal, maar ook nationaal! Erg vreemd is de crash op t wtc dus niet, t verbaast mij eigenlijk dat t niet eerder was gebeurt!
pi_1667159
Ik denk dat je ff wat meer topics en berichten moet lezen, en niet wat je ff op het eerste gezicht ziet.
Der Dicken.
  dinsdag 18 september 2001 @ 12:49:23 #3
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1667168
het beeld is inderdaad op dit moment eenzijdig en ongenuanceerd. maar dit is het gevolg van subjectieve berichtgeving voor commerciele doelen. Het speelt in op de gevoelens van de amerikaan.
en er zijn inderdaad veel voorbeelden van amerikaanse akties (en dan heb ik het niet eens over atoombommen, want die beelden die steden die kennen we wel).
Maar hoe denk je dat de pers van de "tegenstander" reageert op de acties van de amerikanen. Daar zit niet veel verschil in. Kijk maar naar de iraakse tv.
amerikanen doen alles op zijn amerikaans. (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel).
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  dinsdag 18 september 2001 @ 12:49:25 #4
16076 Lantald
Ik hou mijn adem in!!!!
pi_1667169
OK, ik ben al bezig, maar ik wilde even zeggen wat ik vind!
  dinsdag 18 september 2001 @ 12:49:51 #5
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1667176
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 12:44 schreef Lantald het volgende:
Bovendien wil ik vermelden dat het erg hypokriet is om
de slachtoffers van de ramp op het WTC te herdenken.
Goed dat je het zegt, want daar was vast nog niemand opgekomen. Bel jij de familieleden van de slachtoffers even? Lul.
Haalt gelijk bij rechter.
pi_1667183
Ik vind je relaas schokkend, ongepast en het straalt een disrespect uit naar je medemens.

Je herdenkt niet alleen de 5000 (onschuldige!!!!) slachtoffers, maar ook de brute en bloederige manier waarop deze mensen zijn omgekomen.

Natuurlijk heeft Amerika een hoop fouten gemaakt in het verleden en hebben ze stomme dingen gedaan. Dat hebben de Duitsers 50 jaar geleden ook gedaan, maar we steken de Rijksdag daarom toch ook weer niet in brand?

ik hiervan!

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_1667190
Dat is goed, maar je hebt het hierboven wel erg zwart-wit afgetekend. Het ligt iets complexer, want er zijn natuurlijk erg veel voors en tegens.
Der Dicken.
  dinsdag 18 september 2001 @ 12:51:31 #8
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_1667194
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 12:49 schreef GHaven het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, want daar was vast nog niemand opgekomen. Bel jij de familieleden van de slachtoffers even? Lul.

flikker op man! eindelijk eens tegengeluiden! komt er nog een anti-new war topic?
mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
pi_1667210
Ik raad je aan eerst even rond te kijken welke topics hier al over gaan er staan er al een stuk of wat in AN&M, bijvoorbeeld deze:

Zouden die Amerikanen...

en deze:

US will never learn!

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')