Een zin, lijkend hierop, kwam gisteren langs op me TV scherm, tijdens een Kerkdienst voor Amerikanen in Nederland.
De Dominee vroeg zich toen oprecht af of de Amerikanen niet eens goed naar zichzelf moesten kijken omdat er toch wat dingen mis moeten zijn als zo veel mensen je zo diep en intens haten.
Hij sprak over de Amerikaanse arrogantie en zo en ik kon het niet anders dan eens zijn met deze vent.
Niet dat natuurlijk ook maar iets de Terroristische aanslag van vorige week rechtvaardigt, maar zouden Bush en Co niet eens in eigen keuken moeten kijken ook?
En dan mbt tot militaire actie: Er wordt door iedereen terecht afschuw uitgesproken over de aanslagen, maar waarom zou je dan met dat als reden een land gaan bombarderen waarbij je zelf ook vreselijk veel burgers tot slachtoffer maakt, al is het maar nu al al die vluchtende mensen nog voor er een bom gevallen is.
Bovendien wordt het moeilijke evenwicht in de regio (Afghanistan, Pakistan en India kunnen net met mekaar door 1 deur) nu ook vreselijk onder druk gezet.
Ik vind het persoonlijk echt helemaal niks, die dreigende taal van de VS om iedereen maar klaar te stomen voor actie/oorlog.
quote:Even een simpele vergelijking. Een leraar op een middelbare school die leerlingen veel huiswerk geeft wordt meestal ook heaad. Moet die leraar dan ook zijn gedrag aanpassen zodat leerlingen hem minder gaan haten?
Op dinsdag 18 september 2001 07:51 schreef DIGGER het volgende:
[text]
quote:Ja. Het is een teken dat zijn lesmethode niet goed werkt. In ieder geval dat het beter kan.
Op dinsdag 18 september 2001 08:11 schreef Quintony het volgende:[..]
Even een simpele vergelijking. Een leraar op een middelbare school die leerlingen veel huiswerk geeft wordt meestal ook heaad. Moet die leraar dan ook zijn gedrag aanpassen zodat leerlingen hem minder gaan haten?
quote:Dit is inderdaad een wel heel simpele vergelijking.
Even een simpele vergelijking. Een leraar op een middelbare school die leerlingen veel huiswerk geeft wordt meestal ook heaad. Moet die leraar dan ook zijn gedrag aanpassen zodat leerlingen hem minder gaan haten?
Amerika is geen leraar, meer een debiele medestudent.
quote:Ik wel. Maar Amerika is nog nooi bij zichzelf te rade gegaan over wat dan ook.
Wel eens stil staan bij de reden(en) waarom zo vreselijk veel mensen het land kennelijk zo diep haten?
Amerika is toch immers the great land of freedom?
Al het andere is gewoon kut!
Excuse the sarcasm maar Amerika en reflectief terugkijken op eigen acties... Da's nog utopischer dan het verdwijnen van al het fundamentalisme in de wereld.
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 09:31 schreef Sniper het volgende:
Ja het is hun eigen schuld. Ze moeten de andere wang toekeren en de dialoog aangaan.[ ]
quote:Deze aanslag was niet tegen Amerika gericht, maar tegen het westen!! Deze vliegtuigen hadden op op Rotterdam kunnen vallen. Had je dan hetzelfde over Nederland gezegd?
Wel eens stil staan bij de reden(en) waarom zo vreselijk veel mensen het land kennelijk zo diep haten?Een zin, lijkend hierop, kwam gisteren langs op me TV scherm, tijdens een Kerkdienst voor Amerikanen in Nederland.
De Dominee vroeg zich toen oprecht af of de Amerikanen niet eens goed naar zichzelf moesten kijken omdat er toch wat dingen mis moeten zijn als zo veel mensen je zo diep en intens haten.
Hij sprak over de Amerikaanse arrogantie en zo en ik kon het niet anders dan eens zijn met deze vent.
Niet dat natuurlijk ook maar iets de Terroristische aanslag van vorige week rechtvaardigt, maar zouden Bush en Co niet eens in eigen keuken moeten kijken ook?
En dan mbt tot militaire actie: Er wordt door iedereen terecht afschuw uitgesproken over de aanslagen, maar waarom zou je dan met dat als reden een land gaan bombarderen waarbij je zelf ook vreselijk veel burgers tot slachtoffer maakt, al is het maar nu al al die vluchtende mensen nog voor er een bom gevallen is.
Bovendien wordt het moeilijke evenwicht in de regio (Afghanistan, Pakistan en India kunnen net met mekaar door 1 deur) nu ook vreselijk onder druk gezet.
Ik vind het persoonlijk echt helemaal niks, die dreigende taal van de VS om iedereen maar klaar te stomen voor actie/oorlog.
Er is nog geen enkele bom gevallen, laat staan op een burger. Een beetje voorbarig dus allemaal.
Amerikanen zijn zeker niet heilig en gemiddeld randdebiel (hollanders ook btw) maar er zitten ook weldenkende intelligente exemplaren tussen, net zoals dit bij de moslimgemeenschap het geval is trouwens. Dus generaliseren lost wederom weer eens niets op.
Van die oorlog heb ik ook nog weinig gemerkt, ik denk dat ze het echt menen als ze zeggen dat dit een geheel ander soort oorlog wordt. De terroristische angel moet uit het fundamentalisme worden getrokken, wereldwijd. De mondiale beweging hiervoor wordt nu door Amerika in beweging gezet en dat vind ik geen slechte zet. Laten we eerst maar eens afwachten waar dit allemaal toe leid en of de VS hun geduld kunnen bewaren ivm. bombarderen en hard toeslaan. Met genoeg steun van andere landen hoeft dat niet.
quote:of de handen uit het MO halen.. maar ja .. daar zit de olie
Op dinsdag 18 september 2001 09:51 schreef Sniper het volgende:
Ja het is hun eigen schuld. Ze moeten de andere wang toekeren en de dialoog aangaan. Daarna moeten ze gaan samen met het MO gaan bouwen aan Utopia.
quote:Ik ben Digger niet, maar in principe wel.
Op dinsdag 18 september 2001 09:36 schreef beast het volgende:[..]
Deze aanslag was niet tegen Amerika gericht, maar tegen het westen!! Deze vliegtuigen hadden op op Rotterdam kunnen vallen. Had je dan hetzelfde over Nederland gezegd?
Maar dit is natuurlijk nog geen begin van een geldig excuus voor de aanslagen van vorige week.
quote:Gelukkig 'nog' wel. De stabiliteit van een hoop Arabische landen hangt er namelijk van af.
Op dinsdag 18 september 2001 09:57 schreef Re het volgende:[..]
of de handen uit het MO halen.. maar ja .. daar zit de olie
quote:Kortzichtige gedachte.
Op dinsdag 18 september 2001 09:59 schreef Halinalle het volgende:[..]
Trouwens deze aanslag is wel op Amerika gericht anders hadden ze hem wel elders laten plaatsvinden.
Dentist
quote:De haat tegen de V.S. is in de wereld vele malen groter dan tegen Europa. De meeste mensen hebben nog nooit van Nederland gehoord, dus laat staan dat ze er een aanslag willen plegen.
Op dinsdag 18 september 2001 10:07 schreef Dentist het volgende:[..]
Kortzichtige gedachte.
Dentist
quote:Met die intense haat tegen de leraar valt het wel mee. Ik heb nog nooit gehoord dat een leraar vermoord is omdat hij teveel huiswerk opgaf. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met de haat tegen Amerika en het kapitalistische westen.
Ik ben het er wel mee eens dat als er zoveel mensen je zo intens haten dat je dan idd zelf ook niet vrij van blaam bent. Amerika mag ook wel eens de hand in eigen boezem steken, maar dat weigeren ze. Amerika is per definitie goed en nobel, iedereen die dat waagt te betwijfelen kan een bom op zijn kop krijgen. Bovendien, de dingen waar ze altijd zo over opscheppen, de grote vrijheid en sterke democratie, is één grote lacher en stelt geen reet voor. Een illusie is het. Er zijn weinig landen die zo leugenachtig en hypocriet zijn, en zo stelselmatig de mensenrechten schenden, toch loopt de halve wereld als kwijlende Woefdrams achter hun reet aan, en is men blind voor alle misstanden. Ik kan me best voorstellen dat dat haat opwekt, en dat is Amerika best aan te rekenen.
quote:Dat doet me denken aan de man die in Pakistan de atoombom heeft ontwikkeld. Hij heeft in Delft gestudeerd, was vol lof over Nederland en vond het een heel fijn land. Hij sprak zelfs Nederlands.
Op dinsdag 18 september 2001 10:31 schreef SilverSpirit het volgende:
Wij zijn echt niet zoals Amerika, dus ik vraag me af in hoeverre dit ook een aanslag op ons is. En in welk opzicht.
Komt straks de aap uit de mouw, vertelt diegene: "ik(wij) haat alleen Amerika omdat........ , en een land als nederland vindt ik prachtig. Aardige mensen, mooie coffeeshops, lekker klimaat, kortom ik hou van Nederland"
Dan piept iedereen toch wel anders. In feite is het gewoon zo dat wij dat zelf willen, dat die aanslag ook op ons is gericht. Kunnen we ons effe lekker belangrijk voelen. Het is gewoon allemaal lekker opgeblazen. Nederland had eigenlijk moeten zeggen: "Bewijs eerst maar eens iets, jongens, dan pas beslissen we of het ook een aanslag tegen ons is gericht"
quote:Dat bedoel ik. Waarom moeten wij nu betrokken worden in een conflict waar we nog niet eens direct bij betrokken zijn?
Op dinsdag 18 september 2001 10:35 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dat doet me denken aan de man die in Pakistan de atoombom heeft ontwikkeld. Hij heeft in Delft gestudeerd, was vol lof over Nederland en vond het een heel fijn land. Hij sprak zelfs Nederlands.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |