abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1662247
Ik vraag me hetvolgende af, al voor Osama bin Laden deze aanslagen beraamde, al voordat de VS riep dat zij hem wilden hebben, wist hij natuurlijk allang dat men op zoek naar hem zou gaan, hetgeen de laatste dagen ongeveer elke 5 minuten bevestigd wordt.

Zou hij daadwerkelijk daar in Aghanistan zitten afwachten tot hij wordt uitgeleverd, danwel uit zij hol gerookt? (al heb ik mijn twijfels of een van deze opties gaat lukken)

Denkt men hier dat hij zich daadwerkelijk nog steeds in Afghanistan bevindt, of dat hij daar allang weg is?

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1662254
Waar moet een man als bin Laden in vredesnaam (ehm, slechte woordkeuze) naar toe? Waar kan -ie naar toe?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1662258
Goede vraag...
laten we er eens een keer vanuit gaan dat de inlichtingendienst es goed werkt en dat hij daar nog zit.
Anders weet ik geen land, op Sudan, Iraq en evt Libie na waar hij kan zitten
pi_1662277
Als hij slim is, zit hij allang ergens anders. Misschien wel in Europa. En volgens mij is hij wel zo slim.
De Taliban hebben ook helemaal geen grip op deze man en zijn aanhangers, naar mijn idee.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1662291
Misschien kan-ie asiel aanvragen in Nederland?

Sorry.

pi_1662381
Uit de reacties en nieuwsberichten in dit topic:

Taliban weigert Osama bin Laden uit te leveren

kan je wel degelijk opmaken dat hij nog in Afghanistan zit.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 september 2001 @ 21:27:14 #7
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1662382
Als hij nou eens zijn baard scheert en een net pak met stropdas aandoet en dan met een vals paspoort weggaat geef ik hem een goede kans dat ze hem nooit vinden.
Laatste kans.....
pi_1662394
De BBC meldde enkele dagen geleden dat bin Laden onder toezicht van de Taliban (soort huisarrest) in Kandahar verblijft.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 17 september 2001 @ 21:35:47 #9
15945 basgitaar
'Als muziek in de oren!&#
pi_1662476
tuurlijk zit ie daar! anders zou de taliban toch ook niet zo moeilijk doen met uitleveren ??
laat je gaan en blijf bestaan :)
pi_1662500
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:28 schreef dwerg het volgende:
De BBC meldde enkele dagen geleden dat bin Laden onder toezicht van de Taliban (soort huisarrest) in Kandahar verblijft.
maar ik denk dat hij nu al heel ver weg is.
pi_1662538
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:28 schreef dwerg het volgende:
Dat bericht bleek toch achteraf niet te kloppen? Of wel??
Iets teveel info de laatste paar dagen, af en toe weet je dus echt niet meer wat er nou wel en niet waar was...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1663085
http://www.guardian.co.uk/wtccrash/story/0,1300,553156,00.html

Hij zit iig nog in Afghanistan. Best een goeie site van The Guardian. Kijk ook eens op http://www.guardian.co.uk/pakistan of http://www.guardian.co.uk/afghanistan
Kun je nog wat van opsteken.

I intend to live forever, or die trying.
  maandag 17 september 2001 @ 22:28:34 #13
15945 basgitaar
'Als muziek in de oren!&#
pi_1663099
dat noemen ze ongevraagde desinformatie
lekker dan!
laat je gaan en blijf bestaan :)
pi_1663824
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:26 schreef golfer het volgende:
Uit de reacties en nieuwsberichten in dit topic:

Taliban weigert Osama bin Laden uit te leveren

kan je wel degelijk opmaken dat hij nog in Afghanistan zit.

Dat zou je bijna denken, maar ookal weigert de Taliban of stel dat ze dinsdag zeggen bin Laden uit te zullen leveren, dan zullen ze hem uit zijn schuilplaats moeten gaan halen, en wie zegt dat hij daar nog is, ik verwacht bij toegezegde uitlevering berichten als: "Osama bin Laden cannot be found, and has probably seen the possibillity to leave Aghanistan".

Ik heb eveneens het artikel van de Guardian gelezen, hierbij een quoot:

quote:
In a statement faxed to the pro-Taliban Afghan Islamic Press (AIP) agency, Bin Laden yesterday denied having anything to do with last week's attacks in New York and Washington. "I am residing in Afghanistan.

Ik vind het niet zo voor de hand liggend dat hij zelf gaat zeggen waar hij zit, en wie weet heeft de Taliban of zijn aanhang hem allang helpen vluchten naar een locatie elders.

Ik geloof dat er 2 miljoen mensen hebben geprobeerd Afghanistan uit te vluchten, geen idee hoevelen dat gelukt is, maar wie zegt dat hij daar niet (met zo'n blauw gewaad over zich heen geslagen) tussen zat?

Men denkt te weten dat hij zich in Afghanistan bevindt, hij geeft dit ook zelf toe, en de Taliban doet ook geen moeite dit te ontkennen.

Wanneer ik kijk naar de aanslagen, en als 1 voorbeeld die Mohamed Ata neem, die 8 tot 10 jaar bezig is geweest met voorbereiden, heel zorgvuldig en zodanig dat niemand, zelfs zijn familie etc. ook maar iets vermoed hebben (was gisteravond uitgebreid in Netwerk), het gaat hier om een uiterst goed georganiseerde groep mensen, men weet niet waar de ander zit en wie hij is, en ga zo maar door.
Ik vind het erg moeilijk voorstelbaar dat het brein achter dit alles rustig zit af te wachten, zelfs al is de kans dat ze hem vinden in die bergen nihil, er is een kans, en daarom lijkt het me even naar de voorbereidingen van de aanslagen kijkende dat hij allang elders vertoeft.

Waar hij zou moeten zitten, geen idee, misschien in Irak, misschien elders, misschien heeft hij wat aan zijn uiterlijk laten sleutelen en zit hij met valse papieren ergens in Europa (zelfs daar zie ik hem toe in staat).

Nogmaals, dit is een vermoeden, maar ik heb er moeite mee te geloven dat hij is waar hij zegt dat hij is, om bovengenoemde redenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 17-09-2001 23:50]

pi_1663846
hij heeft zeker genoeg landen om naartoe te vluchten want hij heeft in een hoop landen contacten, bv. saudi-arabie en albanie. de andere landen ben ik alweer vergeten
I always tell the truth, even when I lie!
  maandag 17 september 2001 @ 23:50:52 #16
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_1663880
waarom zou hij het land verlaten? Hij heeft daar alles wat hij nodig en kent het gebied waarschijnlijk op het duimpje. Volgens de berichten is bin laden de held van de meeste islamieten (gisteren was er een hele documentaire op de belg), als de taliban hem eruit zet zullen ze waarschijnlijk zelf problemen krijgen met de achterban.
LowLands 2002......here i come
pi_1669779
quote:
Op maandag 17 september 2001 23:47 schreef emerey het volgende:
hij heeft zeker genoeg landen om naartoe te vluchten want hij heeft in een hoop landen contacten, bv. saudi-arabie en albanie. de andere landen ben ik alweer vergeten
Hij kan in principe overal zitten.
pi_1684320
Ik zit in de kelder van de belastingdienst in Apeldoorn.
Bombardeer dan als je durft.
Wasn't me.
  zondag 23 september 2001 @ 19:46:39 #19
14339 Tiggle
ik heb altijd een alibi
pi_1715365
LOL
psies
  zondag 23 september 2001 @ 21:34:06 #20
9829 BlackDevil
Care? Does anyone care? I dont
pi_1716538
Bin Laden verdient 1 ding en dat is dit:

[Dit bericht is gewijzigd door BlackDevil op 23-09-2001 21:38]

Your advertisement here.
  zondag 23 september 2001 @ 21:37:11 #21
9829 BlackDevil
Care? Does anyone care? I dont
pi_1716569
.
Your advertisement here.
  zondag 23 september 2001 @ 21:57:21 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1716764
quote:
Op donderdag 20 september 2001 11:44 schreef Osama het volgende:
onzin graag in onzin-topic houden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1716901
quote:
Op donderdag 20 september 2001 11:44 schreef Osama het volgende:
Thanx!
O say, can you see, by the dawn's early light. What so proudly we hailed, at the twilight's last gleaming...
pi_1718636
quote:
'Osama bin Laden is zoek'

Uitgegeven: 23-9-2001 16:20
Laatst gewijzigd: 23-9-2001 21:37

ISLAMABAD - Osama Bin Laden is zoek. De Taliban zegt de hoofdverdachte van de aanslagen van 11 september niet meer te kunnen vinden. Dat heeft een woordvoerder van Talibanleider mullah Omar zondag bekendgemaakt. De Verenigde Staten, die zijn uitlevering hebben geëist, hechten weinig waarde aan de bekendmaking van de Taliban.

Volgens de woordvoerder was een afvaardiging van de Taliban onderweg naar Bin Laden om hem een boodschap van de oelema's, de geestelijke leiders van het streng-islamitische regime, over te brengen. De oelema's vragen hem daarin het land te verlaten. "De boodschap is nog niet overgebracht, omdat we Bin Laden niet kunnen vinden", aldus de woordvoerder. Hij gaf aan niet te weten of Bin Laden zich nog in het land bevindt.

De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld gelooft niet dat de Taliban echt niet weten waar Bin Laden zich bevindt. In een televisie-interview noemde hij de verklaring daarover van de Taliban eerder zondag "niet geloofwaardig."

Volgens de Afghaanse oppositie heeft Bin Laden Afghanistan nog niet heeft verlaten. Een minister van het Afghaanse kabinet in ballingschap houdt de terrorist zich schuil in het zuiden van het land.

bron:Nu.nl
  maandag 24 september 2001 @ 00:46:19 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_1718748
quote:
Op maandag 24 september 2001 00:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Osama Bin Laden is zoek. De Taliban zegt de hoofdverdachte van de aanslagen van 11 september niet meer te kunnen vinden.

Moeten ze Amerika maar even carte blanche geven om in Afghanistan te mogen zoeken. Dan geloof ik ze.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')